اسکوتر برقی یا هاوربرد وسیله ای برقی دارای تکنولوژی حمل تا 120 کیلو گرم روی دوچرخ با قدرت بالاست

۱۱ مطلب توسط «سید محمد مهدی زاده» ثبت شده است

ملاک های خرید یک اسکیت برد خوب را بشناسید

" ملاک های خرید یک اسکیت برد خوب را بشناسید! "

اسکیت برد (skateboard) یا تخته اسکیت یک وسیله مفرح و در عین حال سخت است که متشکل از تخته (دک) و چهارچرخ می باشد. هنوز به طور قطع نمیتوان گفت اولین نفر که اسکیت برد را ساخت که بود ولی تخمین زده شده که نخستین اسکیت برد ها بین سال های 1948 تا 1940 ساخته شده اند. در گذشته اسکیت برد ها از ترکیب فولاد با خاک رس ساخته شده بود که استحکام کمتری نسبت به اسکیت برد های امروزی داشته.

skateee

اگر شما هم از کسانی هستید که میخواهید اسکیت برد تهیه کنید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، پیشنهاد میکنم حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید !!!

  1. اسکیت بردی با عرض و طول مناسب بخرید !

قبل از خرید اسکیت برد بهتر است هدفتان را از خرید مشخص کنید که آیا میخواهید حرفه ای استفاده کنید یا مبتدی و ساده! اگر مبتدی هستید هیچوقت اسکیت بردی که تخته آن باریک است خریداری نکنید چرا که در تعادل شما تاثیر میگذازد. پهنای اسکیت برد برای افراد مبتدی 22 سانتی متر است. این را هم باید بگوییم که با استفاده از اسکیت برد های باریک بهتر می توانید حرکات نمایشی بزنید ولی این کار فقط برای افراد حرفه ای است و برای شروع بهتر است تخته یکم پهن باشد.

چه طول و عرضی برای افراد حرفه ای مناسب است؟

اگر عرض اسکیت بردمان زیاد باشد، هنگام استفاده انرژی بیشتری از ما میگیرد و از طرفی هم اگر عرض کم باشد تعادل بسیار سخت است. پس یک اسکیت برد برای افراد مبتدی باید عرضی حدودا 22 سانتی و طولی بین 70 تا 80 سانت داشته باشد.

  1. چک کردن شیب صفحه !

بعد از بررسی طول و عرض به شیب دو قسمت انتهایی اسکیت برد بپردازید. این را بدانید که هرچه شب بیشتر باشد، اسکیت برد حرفه ای تر و برای افراد مبتدی سخت تر است پس هنگام خرید نیاز به توجه دارد. کار اصلی این شیب هنگام انجام حرکات نمایشی همچون پرش از مانع و حرکات چرخشی است. با توجه به آنچه گفته شد در میابیم که شیب زیاد برای افراد مبتدی بسیار خطرناک است و در مواردی ممکن است به شخص آسیب برساند.

  1. هنگام خرید به برند محصول توجهی نکنید !

خیلی از افراد هنگام خرید به جای اینکه نکات پر اهمیت را مورد بررسی قرار دهند به فکر این هستند که یک مارک معروف بخرند. این مورد که خرید از مارک های معروف بهتر است در مورد اسکیت برد صدق نمیکند چرا که اصلی ترین چیز هنگام خرید تخته اسکیت برد است که بسیاری از شرکت ها از چوب افرای فشرده و حداقل متشکل از 7 لایه استفاده میکنند که مقاومت اسکیت برد را به بالاترین میزان می رساند.

تنها با آموزش و اصول اسکیت برد می توانید یک اسکیت برد عالی تهیه کنید که اسکیت برد شما نه آسیب می بیند نه می شکند. تا جایی که امکان دارد اسکیت بردهایی که ساخت چین هستند را تهیه نکیند چرا که از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار نیستند.

skate

  1. به نرمی و سختی و سایز چرخ ها اهمیت دهید!

توجه به چرخ ها یکی از مهم ترین ملاک ها برای خرید اسکیت برد است که باید توجه کرد به آن، افراد مبتدی باید چرخ هایی با سختی a96 و a99 انتخاب کنند ویا به طور ساده باید دارای سختی و اندازه متوسط باشد. اگر چرخ ها بزرگ و سفت باشد سرعت اسکیت برد افزایش میابد و کنترل آن توسط افراد مبتدی بسیار مشکل خواهد بود.

پس اگر حرفه ای هستید باز هم چرخ های بزرگ و نرم پیشنهاد نمی شود چرا که سرعت زیاد موجب عدم انجام حرکات نمایشی می شود و خطرات احتمالی نیز دارد. پیشنهاد ما برای افراد حرفه ای چرخ های کوچک و سخت است زیرا شتاب سریعی دارد و انجام حرکات نمایشی را برای فرد راحت تر می سازد.

  1. نوار گریپ از اجزای مهم در انتخاب اسکیت برد !

وظیفه این نوار که روی اسکیت برد قرار دارد این است که اصطکاک و چسبندگی بین پای فرد و اسکیت برد ایجاد کند و این باعث می شود هنگام انجام حرکات نمایشی پای فرد نلرزد و دچار آسیب نشود. انواع گوناگونی نوار گریپ تولید می شود که بهترین آن رنگ سیاه است چرا که نسبت به رنگ های دیگر کیفیت بالاتر و با دوام تری دارد.

  1. برای خرید اول هزینه زیاد نکنید !

تا اینجای کار ما به شما چندمورد از ملاک های اسکیت برد خوب و مناسب را چه برای افراد مبتدی و چه برای افراد حرفه ای معرفی کردیم و حال باید بگوییم که اگر برای اولین بار می خواهید خرید کنید الکی هزینه اضافی نپردازید!!!

یکی از اسکیت برد بازهای حرفه ای می گوید پس از انجام و یادگیری تمامی اصول اسکیت برد و کسب مهارت کافی در این زمینه، خودتان می توانید اسکیت بردتان را ارتقا و قطعات آنرا عوض کنید. با توجه به این حرف شما هم بهتر است اول با یک اسکیت برد ساده به آموزش دیدن مشغول شوید و وقتی به سطح حرفه ای رسیدید خودتان قطعات بهتری به اسکیت بورد بیندازید.

skatee

سخن پایانی....

امیدواریم در این مقاله به شما کمک کرده باشیم که چه ملاک هایی در خرید یک اسکیت برد مناسب مهم تر است؛ برای اینکه از خطرات احتمالی این وسیله مهیج درامان باشید پیشنهاد میکنیم قبل از هرکاری آموزش ببینید و تمرین کنید چرا که برخی از آسیب های اسکیت برد جبران نشدنی است !

 

۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سید محمد مهدی زاده

معرفی اسکوترهای سه چرخ مخصوص کودکان

" معرفی اسکوترهای سه چرخ مخصوص کودکان "

scooters

چرا اسکوتر سه چرخ ؟!

در طول تاریخ وسایل گوناگون و سرگرم کننده مختلفی برای کودکان ساخته شده است که باید آنها را با توجه به سن کودک خریداری کرد. یکی از این وسایل مهیج اسکوتر سه چرخ است که بیشتر در مکان های باز از آن استفاده میکنند. این اسکوترهای سه چرخ با اینکه کمی راحت تر از اسکوتر های دوچرخ هستند ولی باید به سن کودک توجه کرد چرا که برای بچه های کم سن دشوار است. این اسکوتر های سه چرخ ساده معمولا دارای طراحی زیبا و دوچرخ در جلو ساخته شده اند که به افزایش تعادل کمک بسزایی میکنند.

kidss

یکی از دلایل جذب افراد به این نوع اسکوتر توانایی حمل تا وزن 55 کیلوگرم و همچنین تنظیم دسته آن برای افرادی که قد کوتاه یا بلندی دارند میباشد.

 

بریم سراغ معرفی کامل چند نوع اسکوتر سه چرخ :

اسکوتر سه چرخ چراغدار میکرو (micro)

اسکوتر های میکرو ساخت ایران می باشد و ویژگی های چشمگیری نسبت به برندهای خارجی دارند و از این نظر قابل رقابت با برند های خارجی است. اسکوتر میکرو سه چرخ چراغدار که دوچرخ در جلو و یک چرغ در عقب آن تعبیه شده است، حفظ تعادل را برای کودکانی که در سنین پایین تر از ۵ سال هستند را آسان کرده بنابراین توصیه می شود که کودکانی که کمتر از۵ سال سن دارند به راحتی می توانند از این نوع اسکوتر استفاده کنند. اسکوتر میکرو سه چرخ چراغدار، با ظرفیت وزنی معادل ۵۰ کیلوگرم که جنس بدنه آن از آلومینیوم و پلاستیک فشرده ساخته شده است بسیار محکم است، این اسکوتر با مقاوت بالایی که دارد کودک شما می تواند تا چندین سال بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کند.

مشخصات بدنه و فرمان:

جنس بدنه: آلومینیوم و پلاستیک فشرده

ارتفاع فرمان: قابل تنظیم در سه حالت

فاصله دو محور: ۵۰ سانتی متر

جنس دستگیره و فرمان: پلاستیک فشرده

مشخصات چرخ و بلبرینگ:

چرخ: داردتعداد چرخ ها: ۳ چرخ

جنس چرخ: ژله ای

قطر چرخ: ۱۱۰ میلی متر

ترمز: دارد

نوع ترمز: به صورت پدالی/ تعبیه شده در چرخ های عقب

جک: ندارد

hijj

 

اسکوتر سه چرخ ساده میکرو (micro) دو چرخ جلو

برای استفاده صحیح از اسکوتر باید روی آن بایستید و با فرمان آن را کنترل کنید.  این اسکوتر دارای قابلیت جمع شدن می باشد که شما به راحتی می توانید در مکان های دلخواه از آن استفاده کنید همچنین ابعاد بسته بندی اسکوتر سه چرخ میکرو ۲۲×۲۴×۶۴ سانتی متر می باشد.

مشخصات بدنه و فرمان:

جنس بدنه: آلومینیوم و پلاستیک فشرده

ارتفاع فرمان: قابل تنظیم در سه حالت

فاصله دو محور چرخ: ۵۰ سانتی متر

جنس دستگیره و فرمان: پلاستیک فشرده

مشخصات چرخ و بلبرینگ:

چرخ: دارد

تعداد چرخ: ۳ عدد

جنس چرخ: ژله ای

قطر چرخ: ۱۱۰ میلی متر

ترمز: دارد

نوع ترمز: به صورت پدالی در چرخ های غقب

جک: ندارد

kidssss

 

اسکوتر سه چرخ چراغدار میکرو (micro) تک چرخ جلو (۲ چرخ عقب )

اسکوتر ها وسیله ای کوچکتر از دوچرخه می باشند که شباهت های زیادی نیز به دوچرخه دارند اما اسکوتر ها به دلیل ابعاد کوچکتر طرفداران بیشتری نسبت به دو چرخه دارد. این وسیله هیجان انگیز را کودکان می توانند با خود به مسافرت و تفریحات آخر هفته ببرند اما نکته ای که والدین باید به آن توجه کنند سایز اسکوتر است، والدین باید متناسب با سن و جثه کودکان اسکوتر را انتخاب کنند زیرا اگر اسکوتر برای کودک کوچک باشد خیلی زود این وسیله فرسوده می شود و اگر خیلی بزرگ باشد کودک نمی تواند آن را کنترل کند. اسکوتر سه چرخ میکرو دارای دو چرخ در عقب و یک چرخ در جلو می باشد که در هر سه چرخ این اسکوتر چراغ های ال ای دی تعبیه شده است. برای حرکت این وسیله باید درست روی آن بایستید و با استفاده از یک پای خود اسکوتر را به حرکت در بیاورید.

مشخصات بدنه و فرمان

جنس بدنه : آلومینیوم و پلاستیک فشرده

ارتفاع فرمان : قابل تنظیم در سه حالت

فاصله دو محور : ۵۰ سانتی متر

جنس دستگیره و فرمان : آلومینیوم

مشخصات چرخ و بلبرینگ

چرخ : دارد

تعداد چرخ : ۳ عدد

جنس چرخ : ژله ای

چرخ های ال ای دی : دارد

قطر چرخ : ۱۲۰ میلی متر

ترمز : دارد

نوع ترمز : به صورت پدالی تعبیه شده در چرخ های عقب

جک : ندارد

ccooter

 

ما در این مقاله به بررسی انواع اسکوترهای سه چرخ مخصوص کوکان پرداختیم و شما می توانید با خرید یکی از این اسکوترها برای کودکان خود شادی و نشاط را به آنها هدیه دهید.

۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سید محمد مهدی زاده

مزایا و معایب تبدیل دوچرخه ساده به دوچرخه برقی

" مزایا و معایب تبدیل دوچرخه ساده به دوچرخه برقی "

امروزه و با توجه به آلودگی و ترافیک زیاد در بسیاری از شهر ها استفاده از وسایلی مثل دوچرخه بسیار رایج شده و در اموری همچون محل کار، خرید و دیگر امور روزانه از این وسیله استفاده بسزایی میشود.

ebike

    چرا تبدیل دوچرخه ساده به برقی خیلی به صرفه تره ؟!

با اینکه دوچرخه های برقی وارد بازار شده اند ولی بازهم عده ای از مردم علاقه ای به خرید آنها ندارند. با توجه به این وضعیت که عده ای از دوچرخه ساده خود بیشتر رضایت دارند و علاقه ای به خرید و تهیه دوچرخه برقی ندارند، شرکت هایی به تولید کیت پرداختند. در نتیجه با استفاده از این کیت ها که شرکت هایی مثل کپنهاگ ویل (Copenhagen Wheel) و رابی (Rubbee) میتوانید با هزینه بسیار کم دوچرخه ساده خود را به یک دوچرخه برقی تبدیل کنید. آخرین شرکتی که این نوع کیت را تولید کرد یک شرکت بریتانیایی به نام رولوشن ورکس (Revolution Works) است که برای خریداران یک استارتاپ ریووس (Revos) را برای خریداران ارائه کرده است.

ebikeeee

شرکت رولوشن ورکس ادعا کرده است که با استفاده از این کیت در کمتر از 15 دقیقه میتوانید به راحتی دوچرخه ساده خودرا به یک دوچرخه برقی تبدیل کنید که محتوای این کیت شامل کمک پدال، حسگر کمک پدال و باتری می باشد.

    مشخصات فنی این کیت چیه !؟

واحد رانش ۲۵۰ واتی که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است، روی لوله صندلی دوچرخه (بین نقطه اتکا) قرار گرفته و محکم می‌شود؛ در حالی که غلتک واحد رانش روی تایر چرخ عقب قرار می‌گیرد. نگه‌دارنده باتری در لوله پایینی و به جای محل قرارگیری بطری نوشیدنی دوچرخه‌سوار نصب می‌شود. سپس یکی از دو بسته باتری لیتیوم یون (۱۰۰ وات ساعت یا ۲۰۹ وات ساعت)، در نگه‌دارنده باتری جای می‌گیرد و به واحد رانش وصل می‌شود. در نهایت حسگر مغناطیسی کمک پدال توسط بست زیپی در تکیه‌گاه زنجیر محکم شده و به سمت سردنده هدایت می‌شود. همچنین کابل حسگر به واحد رانش متصل خواهد شد تا شرایط مختلف دوچرخه‌سواری را به آن اطلاع دهد.

ebikeee

مزایای کیت دوچرخه برقی

سازگارتر با محیط زیست

دوچرخه های برقی به خودی خود یک محصول سازگار با محیط زیست هستند و می توانند روشی بسیار بهتر نسبت به خودروهای آلاینده با سوخت فسیلی باشند. اما استفاده از یک کیت دوچرخه برقی می تواند حتی کمک بیشتری به محیط زیست کند! دلیل این مسئله کاملاً مشخص است: اگر شما قصد استفاده از مزایای یک دوچرخه الکتریکی داشته باشید، یا باید محصول جدیدی خریداری کرده و دوچرخه سابق خود را رها کنید و یا از یک کیت استفاده کنید. اگر دوچرخه جدیدی بخرید، دوچرخه سابق شما تبدیل به یک محصول بی استفاده و یک بار اضافی بر روی محیط زیست خواهد بود. اما استفاده از یک کیت می تواند از اضافه شدن یک زباله به محیط زیست جلوگیری کنید!

سفارشی سازی نسبت به شرایط مورد استفاده

همان طور که میدانید، دوچرخه های برقی نسبت به عوامل مختلفی مانند نوع موتور و اتصالات و البته محل قرار گیری موتور ( چرخ جلو، چرخ عقب و یا در قسمت میانی دوچرخه) کاربردهای متفاوت و عملکرد خاصی را به نمایش می گذارند. در دوچرخه های الکتریکی آماده، امکان جا به جایی این قطعات وجود ندارد؛ اما کیت دوچرخه برقی هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نخواهد کرد. شما می توانید با توجه به نیاز و شرایط مورد استفاده، قطعات کیت را تعویض کرده و یا با ایجاد تغییراتی در نحوه اتصالات و محل قرارگیری آن، کاربردهای متفاوتی از دوچرخه برقی خود داشته باشید.

ارزش خرید بالا

کیت های دوچرخه الکتریکی نسبت به کارایی خود ارزش خرید بسیار بالایی دارند. در واقع با توجه به قیمت کیت ها ( اگر از پیش یک دوچرخه معمولی داشته باشید)، این لوازم یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای استفاده از یک وسیله با نیروی محرکه هستند. با استفاده از یک کیت می توانید به طرز قابل توجهی در هزینه های مربوط به خرید دوچرخه الکتریکی صرفه جویی کنید.

وزن کمتر

یکی از معایب دوچرخه های برقی نسبت به دوچرخه های معمولی، وزن بالای آنها است که البته کیت دوچرخه برقی این مشکل را نیز حل می کند. با استفاده از کیت می توانید تنها با افزوده شدن ۱۰ کیلوگرم به دوچرخه، آن را تبدیل به یک محصول برقی کنید! حتی اگر حاضر به پرداختن هزینه بیشتری باشید، این وزن می تواند کمتر از این مقدار نیز شود.

ebikee

معایب کیت دوچرخه برقی

پیچیدگی های احتمالی

نصب کیت های مختلف دوچرخه های برقی بسته به مدل آنها متفاوت خواهد بود. برخی از کیت ها به سادگی قابل نصب و استفاده هستند اما برخی دیگر از آنها فرآیند دشوارتری را می طلبند. در حالت کلی برای نصب یک کیت دوچرخه برقی باید حداقل دانشی از نصب این لوازم داشته باشید. برخی از کیت ها تنها با نصب یک چرخ و قرار دادن موتور و باتری در قسمت مناسب قابل پیاده سازی هستند. در این مدل از کیت ها نیازی به داشتن تخصص و مهارت بالایی در مورد دوچرخه ها نخواهید داشت. حتی در برخی از کیت ها همه اجزا بر روی یک چرخ سوار شده و تنها لازم است تا آن چرخ را با یکی از چرخ های وسیله خود تعویض کنید. اما در برخی دیگر از کیت ها، کار دشوار و پیچیده تری پیش رو خواهید داشت. با این حال می توانید این کار را به یک فرد متخصص سپرده و با پرداخت هزینه اندکی از دردسرهای نصب آن رها شوید.

برخی محدودیت های کوچک

اگر کیت شما نیاز به یک میل لنگ دوچرخه داشته باشد، انتخاب های شما بسیار محدودتر خواهد شد. همچنین این دسته از کیت ها مراحل نصب دشوارتری دارند. اکثر این سیستم ها از سیستم های موتور توپی استفاده می کنند.

زیبایی کمتر

دوچرخه هایی که با استفاده از کیت به یک وسیله الکتریکی تبدیل شده اند، نسبت به دوچرخه هایی که از ابتدا به این صورت ساخته شده اند، زیبایی کمتری دارند. در این دسته از دوچرخه ها استفاده از کابل های خارجی و اتصالات مختلف می تواند زیبایی ظاهری دوچرخه را کاهش دهد. این در حالی است که در دوچرخه های الکتریکی این اتصالات به صورت پنهان و در داخل شبکه های خاصی قرار گرفته اند. با این وجود با صرف کمی دقت و حوصله می توانید در حد امکان از این کاهش زیبایی جلوگیری کنید.

احتمال عدم تناسب

تمام انواع کیت دوچرخه برقی با همه دوچرخه ها سازگار نیستند. برای مثال یکی از معیارهای مهم برای خرید این کیت ها، توجه به تناسب اندازه چرخ با قدرت موتور آن است. اگر شما از یک موتور پرقدرت برای دوچرخه ای با چرخ های کوچک استفاده کنید، بدون شک به مشکل بر خواهید خورد. علاوه بر این یافتن محل مناسبی برای نصب باتری بر روی دوچرخه نیز بسیار مهم است. نصب کیت های موتور توپی چرخ جلو معمولاً ساده تر از موتور توپی چرخ عقب است؛ زیرا در این بخش تداخل دنده وجود نخواهد داشت. در حالت کلی پیش از خرید کیت مورد نظر، حتماً از تناسب آن با دوچرخه خودتان اطمینان حاصل کنید.

eee

نکات مهم در هنگام انتخاب یک کیت دوچرخه برقی مناسب !!!

1- برخی از مدل های کیت دوچرخه مبتنی بر سیستم چرخ دنده ای بوده و با استفاده از مجموعه ای از چرخ دنده های به هم پیوسته، انرژی لازم برای حرکت دوچرخه را تأمین می کند. اما برخی مدل های دیگر مبتنی بر انرژی مستقیم بوده و قدرت خود را به صورت مستقیم به چرخ وارد می کنند.

2- معمولاً وزن کیت ها بین ۳.۶ الی ۹ کیلوگرم متغیر است. موتورهایی که باتری بزرگ تری دارند، وزن بیشتری نیز خواهند داشت. در هنگام خرید کیت دوچرخه برقی مورد نظر خود، حتماً در مورد وزن آن تحقیق کنید. چرا که افزایش وزن دوچرخه باعث دشواری در کنترل آن می شود. علاوه بر این اگر قصد دارید تا خودتان کیت را بر روی دوچرخه نصب کنید، حتماً از توزیع متناسب وزن آن اطمینان حاصل کنید.

3- در مورد محل قرارگیری موتور کیت تحقیق کنید. برخی از کیت ها به گونه ای طراحی شده اند که محل نصب موتور را بر روی دوچرخه تعیین می کنند. محل قرارگیری موتور بر روی دوچرخه می تواند تأثیر بسیاری در عملکرد آن داشته باشد. پیش از این در مقاله مربوط به راهنمای خرید دوچرخه برقی به صورت مفصل به تأثیر محل قرارگیری موتور بر روی دوچرخه پرداختیم. در هنگام خرید کیت، حتماً به این نکته بسیار مهم توجه کنید.

 

ما در این مقاله سعی کردیم توضیحاتی درمورد تبدیل دوچرخه ساده به برقی و همچنین از مزایا و معایب این تبدیل برای شما بگوییم؛ حال این شما هستید که با توجه به موارد گفته شده قصد تبدیل دوچرخه خود به برقی را دارید یا می خواهید یک دوچرخه برقی جدا تهیه کنید!

۷ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سید محمد مهدی زاده

مزایا و معایب دوچرخه ثابت و معرفی مدل شیائومی آن

" مزایا و معایب دوچرخه ثابت و معرفی مدل شیائومی آن "

با ورزش سلامتی خودرا تضمین کنید. ورزش روزانه موجب افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن می شود که موجب می شود بدن ما در مقابل بیماری های مختلف مقاوم باشد، پس با مقداری ورزش علاوه بر شادابی سلامتی را به بدن خود هدیه دهید. با توجه به وضعیت الان و وجود ویروس کرونا شاید برای عده ای رفتن به طبیعت و ورزش کردن مشکل باشد. ما در این مقاله به شما میگوییم که چگونه با استفاده از دوچرخه ثابت بدون خارج شدن از منزل ورزش روزانه خودرا انجام دهید و از زندگی خود لذت ببرید.

xiaomi

علاوه بر وجود این ویروس شاید برای بعضی خانم ها خارج شدن از خانه به دلیل مسائل مختلف امکان پذیر نباشد؛ شما میتوانید با این دوچرخه ثابت و در خانه خود به صورت عالی این ورزش را انجام داده و از اثرات بی نظیر آن بهره مند شوید. اگر شما به فکر تهیه یکی از این دوچرخه های ثابت هستید و میخواهید اطلاعات بیشتری درباره آن بدانید پیشنهاد میکنم تا آخر با ما همراه باشید.

انواع دوچرخه‌ثابت:

دوچرخه ثابت ها با توجه به نوع استفاده به دو دسته تقسیم می شوند که در مورد هر کدام توضیحاتی داده می شود.

  • دوچرخه ثابت خانگی:  این وسیله هم مانند تردمیل دارای دو نوع خانگی و باشگاهی است. طبیعی است که استقامت وسایل خانگی نسبت به باشگاهی مقداری کمتر است و از قیمت پایین تری برخوردارند. این دوچرخه ها نسبت به باشگاهی اندازه کوچکتری دارند و فضای کمتری را در منزل اشغال می کنند.
  • دوچرخه ثابت باشگاهی:  یکی از وسایلی که در باشگاه های بدنسازی طرفداران زیادی دارد دوچرخه ثابت می باشد. طبیعی است به دلیل استفاده افراد مختلف با وزن های نامشخص باید نسبت به مدل های خانگی مقاوم تر باشند. به همین علت قیمت آن ها هم کمی بیشتر است.

انواع دوچرخه‌ثابت باشگاهی:

  • دوچرخه ثابت نشسته: اگر شما هم جزو کسانی هستید که کمر درد یا زانو درد دارید حتما از این وسیله استفاده کنید چرا که این نوع دوچرخه ثابت جنبه پزشکی و درمانی دارد.
  • دوچرخه ثابت ایستاده: قابل تنظیم و خیلی کالری سوز بودن از ویژگی های عالی این مدل است که برای افرادی که اضافه وزن دارند پیشنهاد میشود که با تمرین روزانه بتوانند به وزن ایده آل خود برسند.
  • دوچرخه ثابت اسپینینگ: نزدیک ترین و شبیه ترین مدل به واقعیت است که برای افراد حرفه ای توصیه میشود .

انواع دوچرخه ثابت از نظر مقاومت:

  • دوچرخه ثابت مگنتی: در این مدل دوچرخه شما می توانید به وسیله یک پیچ به صورت دستی و مکانیکی سفتی و نرمی پدال را تا ۸ درجه شل یا سفت کنید.
  • دوچرخه ثابت الکترومگنتی: مقاومت دستگاه یا همان شل و سفت شدن رکاب در این مدل به وسیله الکتریکی تغییر می کند و شما می توانید با فشار دادن یک دکمه به صورت خیلی ساده رکاب را شل یا سفت کنید همچنین تغییرات را می توانید درون مانیتور مشاهده کنید.

 xiaomii

استفاده از دستگاه دوچرخه ثابت مزایای زیادی برای سلامتی دارد که در ادامه با آنها آشنا می شویم

مزایای استفاده از دوچرخه ثابت

  1. باعث چربی سوزی و لاغری می‌شود.
  2. در کاهش استرس مؤثر است.
  3. باعث ترشح هورمون اندروفین می شود.
  4. فشار زیادی به مفاصل وارد نمی کند.
  5. باعث بالا رفتن مقاومت ماهیچه ها می شود.
  6. در هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده است.
  7. فضای کمی را در خانه و باشگاه اشغال می کند.
  8. کارایی زیاد و قیمت مناسبی دارد.
  9. اما دستگاه دوچرخه ثابت در کنار مزایایی که دارد معایبی نیز دارد

معایب دوچرخه ثابت

  1. برای افرادی که آرتروز دارند مناسب نیست.
  2. خانم های باردار نمی توانند از آن استفاده کنند.
  3. افرادی که مشکل سیاتیک دارند نمی توانند از آن استفاده کنند.

نکات مهمی که موقع خرید دوچرخه ثابت باید به آن ها توجه کنید:

  1. تنظیم رکاب:  به طور کلی دو نوع سیستم تنظیمبرای دوچرخه ثابت وجود دارد. نوع اول مکانیکی و نوع دوم الکترونیکی. در مدل مکانیکی به وسیله یک پیچ به وسیله قدرت دست میزان قدرت رکاب مشخص می شود. اما مدل های الکتریکی به وسیله یک صفحه نمایش و فشار دادن چند دکمه بدون نیاز به هیچ زحمت خاصی رکاب دوچرخه شل یا سفت می شود.
  2. سیستم مقاومت دوچرخه : دوچرخه های ثابت برخلاف دوچرخه های معمولی فاقد دنده می باشند. برای این دوچرخه ها نوعی سیستم مقاومت تعبیه شده است. که به دو دسته تقسیم می شوند. یکی سیستم مقاومت تسمه نمدی و دیگری سیستم مقاومت مگنتی. سیستم های مقاومت تسمه نمدی شباهت زیادی به دوچرخه های معمولی دارند ولی سیستم مگنتی دارای دو آهنربای قوی می باشد. که در بین پدال و بدنه قرار دارند.
  3. نوع برنامه دهی:  حتما موقع خرید دوچرخه ثابت به سیستم برنامه دهی دستگاه توجه داشته باشید، برخی مدل ها فاقد سیستم برنامه دهی هستند. اگر قصد دارید برای لاغر شدن طبق برنامه ورزشی پیش بروید از فروشنده بخواهید به شما مدل هایی را معرفی کند که قابلیت برنامه ریزی دارند این دوچرخه ها مقداری از مدل های معمولی گران تر هستند. این دوچرخه ها دارای مانیتوری هستند که میزان کالری مصرفی و ضربان قلب را به شما نمایش می دهد.
  4. نوع صفحه نمایش:  اگر می خواهید میزان مسافت طی شده و تعداد رکاب زدن ها را بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید و یا می خواهید هنگام ورزش کردن با لمس صفحه نمایش موزیک دلخواه خود را پخش نمایید به دنبال مدل های گران تر بروید این مدل ها دارای آپشن های زیادی هستند.
  5. تنظیم صندلی:  دوچرخه ثابت‌هایی را خریداری کنید که زین یا همان صندلی آن ها قابل تنظیم هست در برخی مدل ها زین دوچرخه‌ثابت است و به دلیل عدم اندازه بودن فاصله پا با رکاب هنگام استفاده از آن دچار کمر درد و زانو درد می شوید.
  6. میزان تحمل وزن دستگاه:  دوچرخه های ثابت هم مانند تردمیل برای اشخاص با وزن های مختلف طراحی می شوند اگر برای استفاده در منزل می خواهید فقط کافی است وزن تمام اشخاصی که قرار است از این وسیله استفاده کنند را به فروشنده بدهید تا با توجه به وزن شما دوچرخه مناسب وزن شما را پیشنهاد نماید. اگر برای باشگاه ورزشی می خواهید به دلیل اینکه وزن شخص استفاده کننده نا مشخص است به دنبال قوی ترین مدل دوچرخه ثابت بروید.
  7. حمل و نقل آسان:  نکته مهم دیگری که موقع خرید باید به آن توجه داشته باشید وزن دوچرخه ثابت است. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که مدام دوچرخه را جابه‌جا می کنید بهتر است به دنبال دوچرخه های سبک بروید این دوچرخه ها راحت تر جابه‌جا می شوند. البته دوچرخه های باشگاهی معمولا وزن زیادی دارند و دوچرخه های خانگی سبک تر هستند.
  8. قیمت دوچرخه:  مشخص کنید که چه مقدار برای خرید دوچرخه قرار است هزینه کنید، زمانی که شما میزان بودجه خرید را مشخص کنید خود به خود خیلی از مدل ها از دایره انتخاب شما خارج می شوند.

 

معرفی دوچرخه ثابت شیائومی مدل Xiaomi UREVO U6 Indoor Exercise Bike – UR9SB0010

دوچرخه ثابت شیائومی مدل UREVO U6 از مکانیزم نیروی مغناطیسی برای افزایش یا کاهش مقاومت بهره می‌برد. انتقال قدرت توسط تسمه‌های فلزی انجام می‌شود و عملکردی روان و بسیار کم صدا دارد. این دستگاه از ماژول بلوتوث برخوردار است و قابلیت اتصال به اپلیکیشن اختصاصی را دارد.

xiaomiii

 

طراحی دوچرخه ثابت شیائومی :

دوچرخه ثابت یکی از بهترین دستگاه‌هایی است که می‌توانید در محیط خانه برای حفظ تناسب اندام خودتان از آن بهره ببرید. شیائومی به تازگی دوچرخه ثابت جدید خود تحت عنوان UREVO U6 را به بازار عرضه کرده است. این محصول از بدنه‌ای فولادی با رنگ مشکی  و سفید بهره می‌برد و برای کاربرانی که در منزل به دنبال رسیدن به تناسب اندام هستند، انتخابی ایده‌آل به حساب می‌آید.

شاسی فولادی به کار رفته در این دوچرخه ثابت حداکثر پایداری و تحمل وزن را ارائه می‌دهد و کاربرانی با حداکثر وزن 120 کیلوگرم می‌توانند از این محصول استفاده کنند. این دوچرخه ثابت از ابعاد 1165 در 1010 در 510 میلی‌متری و وزن تقریبا 31 کیلوگرمی بهره می‌برد. ارتفاع صندلی UREVO U6 از 830 تا 940 میلی‌متر قابل تنظیم است و کاربر می‌تواند با توجه به قد خود، بهترین حالت را تنظیم کند.

     قابلیت ویژه این مدل :

با توجه به گفته سازنده، این دوچرخه ثابت برای استفاده توسط کاربرانی با قد 150 تا 190 سانتی‌متر مناسب است. دسته دوچرخه قابلیت تنظیم ارتفاع از 1170 تا 1198 میلی‌متری را دارد و می‌توان متناسب با قد و استایل خود آن را تنظیم کرد. UREVO U6 برای راحتی بیشتر و بهبود عملکرد کاربر، امکان تنظیم فاصله صندلی تا دسته دوچرخه را نیز فراهم کرده است. این فاصله از 520 تا 599 میلی‌متر قابل تنظیم است.

xiaomiiii

مشخصات فنی دوچرخه ثابت شیائومی مدل  UREVO U6:

اصلی ترین عضو دوچرخه ثابت شیائومی مدل UREVO U6 چرخ دنده آن است که 6.5 کیلوگرم وزن دارد و حرکت پدال ها را کنترل می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا در منزل خود یک دوچرخه سواری عالی را تجربه کنید!

اهرم ترمز دوچرخه نیز زیر فرمان و در فضای بین صندلی و فرمان بر روی بدنه آن قرار گرفته و زمانی که خسته شدید و قصد خاتمه دادن به ورزش را داشتید، آن را کشیده و بلافاصله متوقف شوید.

     لنت و باتری این دوچرخه ثابت چقدره؟

و اما لنت ترمز دوچرخه که مسئول متوقف کردن چرخ دنده می‌باشد، از جنس پشم خالص ساخته شده است و دوام بسیار بالایی دارد.

منبع تغذیه دوچرخه ثابت شیائومی مدل UREVO U6 نیز یک باتری 3 ولتی می‌باشد.

سیستم مقاومت این دوچرخه ثابت نیز از نوع مگنتی است که بسیار کم صدا بوده و به علت ساختاری که دارد، روند پدال زدن را بسیار روان و بدون فشار زیاد صورت می‌دهد.

 

ما در این مقاله سعی کردیم مشخصات دوچرخه های ثابت و مزایا و معایب آنرا به شما بگوییم؛ حال این شما هستید که با خرید یکی از مدل های آن سلامتی و تندرستی را به خودتان هدیه دهید !

۴ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
سید محمد مهدی زاده

معرفی اسکوتر برقی سه چرخ

" معرفی اسکوتر سه چرخ برقی و دلایل خرید آن "

حرکت از سمت سوخت های فسیلی به سوی انرژی های پاک، راه را برای ورود اسکوترها و جایگزینی آنها با موتورسیکلت های قدیمی، پر سر و صدا و صد البته پر مصرف هموار کرد. این روزها شاهد افزایش استفاده از اسکوترهای برقی به ویژه برای حمل و نقل های کوتاه و درون شهری هستیم. اسکوتر سه چرخ برقی یکی از انواع مدل هایی است که به دلیل ظاهر خاص و شباهت خود به موتور سیکلت های سه چرخی، بیشتر توسط افراد بزرگسال مورد استفاده قرار می گیرد.

treewheel

از مزیت های این سه چرخ برقی می توان به دارا بودن دنده عقب، داشبورد جلو ، محفظه زیر زین و چراغ روشنایی جلو و چراغ خطر عقب اشاره کرد. داشتن دنده عقب از مزیت های خوب این اسکوتر است چون به راحتی این امکان را به راننده خود می دهد تا دور بزند  و رو به عقب حرکت کند. این اسکوتر برقی سه چرخ وسیله ای مناسب برای بانوان، سالمندان ، معلولین و کسانی که حفظ تعادل برایشان دشوار است، مناسب می باشد. سواری این سه چرخ بسار نرم است و می توان با چرخاندن دسته گاز به راحتی شروع به حرکت کرد ؛ دارای سه حالت حرکت می باشد که در هر حالت آن با یک سرعت دلخواه می توان رفت.

انواع مدل های اسکوتر سه چرخ برقی

اسکوترهای سه چرخ دارای مدل های متنوع و فراوانی هستند که هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. اما در حالت کلی می توان این اسکوترها را دو دو بخش معمولی و آفرود تقسیم بندی کرد.

 اسکوترهای سه چرخ معمولی:  این نوع اسکوترها اغلب برای کودکان و نوجوانان طراحی شده و برای استفاده در محیط های هموار و خاصی مناسب هستند. با توجه به این که ممکن است جاده های سطح شهر دارای ناهمواری و موانع طبیعی باشند، استفاده از این دسته اسکوترها در شرایط ناهموار توصیه نمی شود.

اسکوترهای سه چرخ آفرود : این مدل از اسکوترها به طور معمول دارای موتورهای قدرتمندتر و باتری های بزرگ تری هستند که با یک بار شارژ مسافتی طولانی را طی می کنند. اسکوترهای آفرود به دلیل چرخ های بزرگ و مقاوم خود به خوبی در محیط های ناهموار حرکت نموده و برای پیمایش مسیرهای شهری بسیار مناسب هستند.

threee

ویژگی های منحصر به فرد این اسکوتر سه چرخ :

شکل ظاهری متناسب:  شاید شنیدن این جمله برای شما عجیب باشد؛ اما بسیاری از افراد بزرگسال به دلیل شکل ظاهری اسکوترها حاضر به استفاده از آنها نیستند. از آنجایی که این دستگاه ها در ابتدای کار خود به عنوان یک وسیله سرگرمی و مخصوص قشر کودک و نوجوان به بازار ارائه شدند، با گذشت سال ها هنوز هم این ذهنیت در افراد بسیاری وجود دارد که اسکوترها صرفاً یک وسیله تفریحی برای کودکان هستند. با این وجود به هیچ وجه جای نگرانی نیست. اسکوتر سه چرخ برقی از لحاظ ظاهری شبیه به موتور سیکلت و یا دوچرخه ای مدرن است. در نتیجه اگر نگرانی شما به شکل ظاهری اسکوتر مربوط می شود، با خیال راحت می توانید از این وسیله استفاده کنید.

قابلیت حرکت در مسیرهایی با ترافیک سنگین : یکی از دلایل محبوبیت دوچرخه و موتور در سطح شهر، قابلیت حرکت روان و سریع آنها در مسیرهای شلوغ است. اسکوترهای سه چرخ نیز همین ویژگی را به ارث برده و می توانند از میان موانع و مسیرهای شلوغ و پر تردد، راه خود را باز کنند. همین موضوع باعث شده تا استفاده از این دستگاه در محیط های پر تردد شهری بسیار مناسب و ایده آل باشد.

سازگار با محیط زیست:  آلودگی هوای شهرها تبدیل به یک معضل بسیار بزرگ برای تمامی شهروندان شده است. استفاده از سوخت های فسیلی در خودروهای پر مصرف روز به روز باعث افزایش دمای کره زمین و آلوده شدن محیط های شهری می شود. اما بر خلاف خودروهای دودزا، اسکوترها تنها از منبع برق تغذیه کرده و به معنای واقعی کلمه هیچ گونه آلودگی را برای محیط شهر ایجاد نمی کنند. علاوه بر عدم ایجاد آلودگی، موتور اسکوتر سه چرخ برقی همانند سایر اسکوترها صدای فوق العاده اندکی داشته و در هنگام حرکت آلودگی صوتی نیز ایجاد نمی کند.

ایمنی بالا:  محدودیت سرعت اسکوترهای برقی در برابر وسایل نقلیه مشابه دیگر نه یک نقطه ضعف، بلکه یک مزیت و نقطه قوت به شمار می روند. محدودیت سرعت اسکوتر سه چرخ برقی به اندازه ای است که نه می توان آن را بیش از حد کند و آرام در نظر گرفت و نه احتمال خطر تصادف و ایجاد خسارت در آن بالا است. سرعت این دسته از اسکوترها تعادل مناسبی برای حرکت سریع و ایمن فراهم کرده اند.

three

اسکوترهای برقی سه چرخی به دلیل فیزیک و مکانیک خود، امکان کنترل و حرکت راحت تری دارند. در این نوع از اسکوترها دیگر نگران حفظ تعادل خود و دشواری چرخیدن به طرفین را نخواهید داشت. به عبارت بهتر، اسکوتر سه چرخ برقی در حالت ثابت وسیله ای ایستا است که منتظر دستور شما برای حرکت خود می ماند. برای تغییر مسیر این مدل از اسکوترها نیز تنها لازم است تا همانند یک دوچرخه یا موتور سیکلت، دسته فرمان آن را به سمت مورد نظر خود بچرخانید.

اسکوتر سه چرخ برقی برقی به دلیل قابلیت های خاص و متفاوت خود می تواند به یک وسیله مناسب برای حمل و نقل درون شهری تبدیل شود.

 

ســخن پایانــی

در این مقاله دلایل مناسب بودن اسکوتر سه چرخ برقی برای استفاده از آن به عنوان وسیله ای برای سفرهای درون شهری را مورد بررسی قرار دادیم. این دلایل به اندازه کافی برای خرید یکی از این مدل اسکوترها و استفاده از آن به عنوان یک وسیله حمل و نقل سالم متقاعد کننده هستند. پس شاید بهتر باشد که تصور خود را در مورد کاربرد و رده سنی کاربران اسکوترها تغییر داده و به این دستگاه به عنوان یک وسیله واقعی حمل و نقل نگاه کنیم. با افزایش آلودگی ها و توجه به استفاده از سوخت و منابع پاک و تجدید پذیر، این امید وجود دارد که در آینده ای نزدیک استفاده از اسکوترها برای تمامی اقشار جامعه به یک امر عادی و رایج تبدیل شود.

۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سید محمد مهدی زاده

معرفی ماشین های شارژی و اطلاعات درمورد ماشین شارژی لندکروز

" معرفی ماشین های شارژی و اطلاعات درمورد ماشین شارژی لندکروز "

امروزه ماشین شارژی یکی از بهترین وسایل برای سرگرم کردن کودکان است. شاید انواع مختلف و تنوع زیاد آن باعث افزایش خرید این محصول شده است؛ برخی از آنها تک موتوره و برخی دو موتوره یا چهار موتوره هستند و دست شمارا در خرید یکی از آنها باز میگذارند. در ادامه این مقاله به شما کمک میکنیم تا در خرید ماشین شارژی اطلاعات لازم و کافی را کسب کنید تا با خیالی راحت به خرید یکی از مدل های آن برای کودکان خود اقدام کنید.

landdd

موتورها در ماشین شارژی نقش اساسی ایفا میکند. به طوری که هرچه تعداد موتورها بالاتر باشد، قابلیت بالاتر و توانایی تحمل وزن بالاتری خواهد داشت. البته سرعت ماشین های شارژی نیز به همین موتورها بستگی دارد و بین ماشین دوموتوره و چهار موتوره تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.

ماشین‌شارژی چیست؟

یک وسیله نقلیه مخصوص کودکان است که نیروی لازم برای حرکت را از باتری به دست می آورد که این باتری ها قابلیت شارژ دوباره دارند و از دوام بالایی برخوردارند. این ماشین ها دارای یک کنترل مخصوص والدین می باشند که در صورت نیاز از آن استفاده کنند و یک آداپتور برای شارژ باتری وجود دارد.

انواع مدل های ماشین‌شارژی:

  • تک موتوره: اولین و قدیمی ترین مدل ماشین های شارژی هستند. این موتورها با داشتن تنها یک موتور جزو ضعیف ترین ماشین های شارژی به حساب می آیند. اگر به دنبال یک ماشین شارژی ارزان مناسب برای هدیه دادن هستید بهترین گزینه ماشین های تک موتوره هستند.
  • دو موتوره: دومین سری ماشین های شارژی می باشند، دارای دو موتور هستند، و معمولا سرعت آن ها ثابت است و قابل تغییر نیست، دارای یک دنده هستند که کودک شما فقط قادر به جلو و عقب رفتن می باشد. قیمت آن ها در مقایسه با ماشین های چهار موتوره مقداری پایین تر است.
  • چهار موتوره: در واقع می توان گفت این مدل نسل جدید ماشین های شارژی هستند، دارای چند سرعت می باشند که کودک شما می تواند به وسیله دنده سرعت ماشین را به دلخواه کم و زیاد کند. این ماشین ها قدرت بیشتری دارند و در بعضی مدل ها برای حمل دو کودک مفید می باشند.

land 

ماشین‌شارژی دو موتوره بهتره یا چهار موتوره؟

همان طور که در بالا گفته شد ماشین شارژی ها یا دو موتوره هستند یا چهار موتوره، هرچه تعداد موتور بیشتر باشد قیمت ماشین شارژی بیشتر است. اگر به دنبال خرید ماشین شارژی های دو موتوره هستید باید بدانید که دارای قدرت و سرعت کمتری هستند. ماشین های چهار موتوره قوی تر می باشند و بیشتر برای حمل دو نفر به کار می روند، این ماشین ها چند سرعته هستند و قیمت آن ها در مقایسه با مدل دو موتره مقداری گران تر هستند. اگر بچه شما دو قلو است یا رنج سنی کودکان شما نزدیک به هم است توصیه می کنم مدل های چهار موتوره را خریداری کنید.

خب بریم سراغ امکانات ماشین های شارژی

امکانات اصلی

  1. تعداد موتور که در قدرت و کیفیت حرکت ماشین در محیط های مختلف موثر است
  2. کمک فنر، هنگام استفاده در محیط بیرون تا کودک سواری نرم‌تر و راحت‌تری را تجربه کند بسیار مهم و حیاتی است. این قابلیت برای جلوگیری از صدمه دیدن کمر و زانوهای کودک توصیه است.
  3. کمربند ایمنی
  4. صندلی چرمی علاوه بر راحتی بیشتر کودک در زیبایی بیشتر خودرو تاثیر دارد.
  5. نوع تایر که می تواند پلاستیکی، اسفنجی و یا بادی باشد و به ترتیب سواری راحت تری برای کودک فراهم می کنند.
  6. شارژر که معمولا به همراه همه ماشین ها وجود دارد.
  7. کنترل از راه دور (ریموت کنترل): مواقعی که کودک توان کنترل ماشین را به تنهایی ندارد و یا والدین می‌خواهند نظارت بیشتری داشته باشند این وسیله بسیار کارساز است.

سایر امکانات

  1. امکان پخش موزیک، اتصال به USB و یا تلفن همراه.
  2. مونیتور برای نمایش کارتون و برنامه های تصویری مورد علاقه کودک
  3. دسته حمل چمدانی: برای حمل و جابجایی ماشین شارژی خیلی مفید است، جابه‌جایی ماشین شارژی بدون داشتن دسته، دشوار است.
  4. صدای استارت واقعی موتور و صدای موتور باعث می‌شود کودک تجربه واقعی‌تر رانندگی را داشته باشد.
  5. چراغ‌ها برای استفاده در شب و زیبایی بیشتر ماشین شارژی است.
  6. راهنما برای ایمنی بیشتر هنگام استفاده در محیط بیرون و نیز برای آموزش برخی از عملکردهای چراغ راهنما در خودروهای واقعی، به کودک مفید است.
  7. درب‌های بازشو برای راحتی کودک در زمان سوار و پیاده شدن و نیز جذابیت بیشتر اسباب بازی است.
  8. نمایشگر میزان شارژ
  9. قفل ایمنی عدم روشن شدن در زمان شارژ: روشن شدن و استفاده از ماشین شارژی در زمان شارژ می‌تواند بسیار خطرناک باشد، لذا با داشتن این قابلیت احتمال آسیب به کودک از بین می‌رود.

landi 

در آخر بریم سراغ معرفی کامل ماشین شارژی لندکروز :

ماشین شارژی تویوتا لندکروز شارژی دارای دو درب بازشو و سیستم تعلیق جلو /  عقب می باشد. این خودرو کودک دارای 6 سانت فاصله از روی زمین، لاستیکی 12 اینچی و دارای دو موتور و گیربگس 45 وات می باشد. کلید استارت را روشن کنید کودک به راحتی به صفحه چند رسانه ای داخلی دسترسی دارد و با یک شکاف کارت SD ، کودک شما می تواند آهنگ های مورد علاقه خود را پخش کند. کنترل از راه دور والدین به والدین اجازه می دهد در صورتیکه پای کودک به پدال نمی رسد به راحتی هدایت ماشین شارژی تویوتا لندکروز شارژی را بدست بگیرند.

 

این ماشین شارژی لندکروز دارای مانیتوری با کیفیت بسیار بالا می باشد

landt

با توجه به داشتن سیستم Slow Starter (شروع حرکت آهسته) حرکت این وسیله نقلیه کودک به آهستگی صورت می گیرد و این نگرانی که شاید در زمان شروع حرکت کودک بترسد را برای والدین کودک کاهش می دهد. ماشین شارژی ماشین شارژی تویوتا لندکروز شارژی دارای یک دسته مخفی واقع در عقب ( دستگیره حمل چمدانی ) می باشد که می توان مانند یک چمدان ماشین شارژی را از یک مکان به مکان دیگر  به صورت خیلی آسان جابجا کرد و این امکان را به مادر کودکان میدهد که به راحتی بتوانند در مکان های مختلف با کمترین نیرو ماشین شارژی را حمل کنند.

 

این ماشین شارژی فوق العاده مشابه مدل واقعی خود طراحی شده است. کودک براحتی می تواند با این ماشین رانندگی کند و از بازی لذت ببرد. طراحی داخلی این ماشین اسباب بازی نیز به طوری است که کودک خود را در یک ماشین لوکس واقعی احساس می کند که این موجب تقویت روحیه او و افزایش اعتماد به نفسش خواهد شد. اگر کودک دلبند شما رانندگی بلد نیست، جای نگرانی نیست! زیرا این ماشین دارای کنترل از راه دور می باشد که والدین عزیز می توانند ماشین کودک دلبند خود را هدایت کنند.

 

در صورتی که این ماشین شارژی را خریده کرده اید و کنترل از راه دور آن کار نمیکند برای حل این موضوع شما باید کنترل را با ماشین شارژی همگام کنید .

برای اینکار باید ابتدا دکمه ام (m) یا match را روی کنترل گرفته تا چراغ روی کنترل به حالت چشمک زن در بیاید و سپس ماشین را روشن کنید تا کنترل با ماشین سینک شود و کنترل ماشین فعال گردد.

 

اگر دنبال یک ماشین شارژی به صرفه و بادوام برای فرزند خود میگردید و قصد خریداری دارید؛ پیشنهاد ما به شما این ماشین شارژی لندکروز است زیرا بهترین گزینه برای کودکان است.

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سید محمد مهدی زاده

رایج ترین مشکلات اسکوتر برقی به همراه راهکار

 

" رایج ترین مشکلات اسکوتر برقی به همراه راهکار "

 

اسکوتر برقی یک دستگاه تمام الکترونیکی و برقی است که برخی مواقع ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. الکترونیکی بودن اسکوترها باعث شده است تا قطعات مختلفی ازجمله موتور، پردازش، سنسور و کلید در این دستگاه ها  بکار رفته باشد. هر کدام از این قطعات ممکن است روزی خراب شوند. پس اولین نکته ای که بعد از خرابی دستگاه به ذهنتان می رسد، عیب یابی و تعمیر دستگاه است. در ادامه قصد داریم مهم ترین عیب های اسکوتر برقی و راه های برطرف کردن هر کدام را معرفی کنیم.

ghy

چرا سرعت اسکوتر برقی کمه !؟

اگر سرعت اسکوتر برقی هوشمند شما پایین است، می توانید به راحتی سرعت آن را افزایش دهید. برای این منظور کافی است سوکت های برد را تعویض کنید. برای این منظور کافی است چند پیچ کوچک را باز کرده و سوکت های برد را به راحتی درآورید و برد قدیمی را با برد جدید تعویض کنید. در ارتباط با سرعت اسکوترهای برقی، یک موضوع را فراموش نکنید. اسکوترهای دارای چرخ های بزرگ تر (۶ و یا ۸ اینچ) ارتفاع بیشتری از روی زمین دارند و درنتیجه سرعت بیشتری خواهند داشت. همچنین زمانی که دستگاه به طور کامل شارژ شده باشد، می توانید با حداکثر سرعت حرکت و سواری خوبی را تجربه کنید.

اسکوتر برقی خود را ریست کرده اید ولی باز هم تعادل ندارد !؟

برای این منظور، می بایست ریست کردن دستگاه را به درستی انجام دهید. در هنگام ریست کردن دستگاه نباید به آن تکان وارد کنید. همچنین دو طرف اسکوتر باید با هم موازی باشند. اگر با ریست کردن دستگاه، باز هم تعادل ندارید، احتمال دارد اسکوتر حالت ریست را در خود حافظه ذخیره کرده و پاک نمی شود. در این حالت با پاک سازی حافظه، مشکل برطرف خواهد شد. برای پاک کردن حافظه دستگاه، می بایست باتری اسکوتر برقی را جدا کرده و یکبار کلید پاور را فشار دهید تا خازن ها تخلیه شود. سپس باتری اسکوتر برقی را در جای خود قرار دهید و اسکوتر را ریست کنید تا به حالت مطلوب خود برگردد.

اسکوتر برقی خاموش نمیشه چراااا !؟

یکی از رایج ترین مشکلات اسکوترهای برقی این است که دستگاه برای مدت زمان طولانی روشن مانده و خاموش نمی شود. آسیب دیدن مدار تغذیه اسکوتر یا همان بخش پاور باعث خواهد شد تا این مشکل بوجود آید. به عنوان اولین راهکار، اسکوتر هوشمند خود را باز کنید و سوکت باتری اسکوتر را جدا کنید تا باتری اسکوتر برقی به طور کامل تخلیه نشود. توجه داشته باشید که اگر باتری اسکوتر تخلیه شود، دیگر هیچگاه شارژ نخواهد شد.

عمر باتری روز به روز درحال کم شدنه !؟

نگه داشتن اسکوتر برای مدت زیاد در زیر شارژر، یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند عمر باتری اسکوتر شارژری را به میزان قابل توجهی کم کند. پس بعد از خرید اسکوتر برقی ، حتی در اولین شارژ دستگاه نیز این نکته را مدنظر داشته باشید. با رعایت چند نکته می توانید طول عمر دستگاه را به طور قابل توجهی افزایش دهید. به عنوان اولین نکته، بلافاصله بعد از آن که رنگ چراغ شارژر از قرمز به سبز تغییر کرد (اسکوتر کامل شارژ شد) شارژر را جدا کنید. به عنوان نکته دوم، تا زمانی که بوق اخطار باتری اسکوتر و یا چراغ آلارم قرمز روشن نشده بود، اسکوتر برقی اسمارت بالانس را شارژ نکنید. به عنوان نکته سوم، اسکوتر را برای مدت طولانی (به عنوان مثال صبح تا شب) تحت شارژ قرار ندهید.

چرا اسکوتر برقی در هنگام سوار شدن می لرزد !؟

لرزش اسکوتر برقی ممکن است دلایل متعدد داشته باشد که مهم ترین آن ها، وزن کم، عدم تسلط بر اسکوتر و مشکل فنی در اسکوتر می باشد. اگر شخصی که از اسکوتر برقی استفاده می کند، زیر ۳۰ کیلوگرم وزن داشته باشد، احتمال این که اسکوتر زیر پای او بلرزد، بسیار زیاد است. همچنین اگر نتوانید بین پاهای خود و اسکوتر هماهنگی ایجاد کنید، در این صورت ممکن است قدری لرزش اسکوتر را در زیر پای خود احساس کنید. برای این منظور توصیه می کنیم در ابتدا مقدار کمی از زانوهای خود را خم کنید. باز کردن زانوها مانند اسکی بازها باعث خواهد شد تا زانوهای شما با عمل کردن مشابه یک فنر، لرزش های اسکوتر را مهار کنند. سپس زمانی که بر روی اسکوتر قرار می گیرید، ماهیچه های بدن را شل کنید تا مرکز ثقل بدن شما به طور ناخودآگاه تنظیم شود. در نهایت، اگر لرزش را به صورت پله پله شدن چرخ های اسکوتر برقی احساس کردید، از دستگاه تحت هیچ عنوانی استفاده نکنید و مشکل دستگاه را با یک تعمیرکار اسکوتر برقی حل کنید.

یک طرف اسکوتر کار نمیکنه چیکار کنم !؟

یکی از رایج ترین مشکلات اسکوترهای برقی این است که که با فشردن پا به سمت راست و یا به سمت چپ، اتفاقی نمی افتد و دستگاه به آن سمت دور نمی زند. دلیل این مشکل، ممکن است خرابی سنسور آن سمت خاص باشد که می بایست سنسور آن سمت تعویض شود. اگر با تعویض سنسور، مشکل حل نشد، می بایست مشکل را در گیرنده سنسور که همان مین برد است، جستجو کرد.

و اما چند نکته درمورد افزایش عمر باتری اسکوترهای هوشمند بخوانید:

۱تا زمانی که چراغ آلارم قرمز و بوق اخطار باطری اسکوتر روشن نشده است، از شارژ کردن اسکوتر خودداری کنید.

۲بلافاصله پس از شارژشدن اسکوتر ( تغییر رنگ چراغ شارژر از قرمز به سبز ) شارژر را جدا کنید.

۳هرگز اسکوتر را برای مدت طولانی مثلا شب تا صبح، تحت شارژ قرار ندهید.

۴در اسکوترهایی که ریموت کنترل دارند، خاموش‌کردن توسط ریموت کنترل، اسکوتر را کاملا خاموش نمی‌کند بلکه به حالت آماده‌به‌کار می‌برد. بنابراین اسکوتر روشن و باطری در حال تخلیه شدن است.

از آنجایی که باتری‌های شارژی تعداد دفعات مشخصی شارژ و دشارژ می‌شوند، باید تا حد امکان دفعات شارژ را کم کرد.

 

اما اگر مواردی که توضیح خواهیم داد رعایت نشود، باتری اسکوتر می‌تواند حتی در کمتر از یک سال خراب شود. این موارد عبارتند از:

۱اسکوتر برقی را زمانی به شارژ بزنید که آلارم شارژ و چراغ قرمز باتری اسکوتربرقی فعال شود.
۲پس از سبز شدن چراغ شارژر به معنی شارژ کامل اسکوتر، شارژر را از اسکوتر جدا کنید و اگر فراموش کردید، این زمان از سه ساعت بیشتر نشود.
۳در مواقعی که از اسکوتر شارژی به مدت طولانی قصد استفاده ندارید (یک ماه و یا بیشتر) حتما باتری اسکوتر را فول شارژ و سوکت باتری اسکوتر را جدا کنید.
۴از فشار آوردن به اسکوتر برقی مثلا حرکت در سربالایی‌ها و سرازیری های تند (بیش از ۲۰ درجه) جدا بپرهیزید.
۵از قرار دادن اسکوتر در محیط‌های گرم (بالاتر از ۳۰ درجه ) خوداری کنید.
۶اگر سوکت شارژر اسکوتر شما معیوب شده است از وصل کردن آن به اسکوتر برقی خودداری کنید.
اگر موارد فوق رعایت شود به شرط با کیفیت بودن باتری اسکوتر، باتری تا حداکثر عمر مفیدش کار می‌کند در غیر اینصورت باتری اسکوتر به سرعت خراب می‌شود.

 

در این مقاله ما سعی کردیم رایج ترین مشکلات و ایرادات اسکوترهای برقی را به همراه راهکار آن برای شما بگوییم؛ اگر سوال یا مشکل دیگری دارید که در این مقاله نبود می توانید با ما در ارتباط بگذارید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید محمد مهدی زاده

تاریخچه تبدیل اسکوترهای ساده به برقی

" تاریخچه تبدیل اسکوترهای ساده به برقی ! "

برای شروع یه توضیح کلی درباره اسکوتر برقی بخونید ؟!

اسکوتر برقی نوعی وسیله حمل و نقل برای اشخاص و یا اجسام است که البته باید به وسیله انسان حرکت کند، این وسیله تک نفره دارای موتور کوچکی می باشد که با پیشرفت علم انواع مدل های آن نیز در بازار موجود است و روز به روز حرکت و حمل و نقل با آن ساده تر می شود و برای تمام سنین قابل استفاده می گردد.
در ادامه معرفی اسکوتر چیست باید بگوییم که این وسیله نیازی به فرمان و ترمز ندارد و با فشار پا بر روی صفحات آن می توان سرعت و جهت چرخش وسیله را تنظیم کرد.

اما چیشد  رفته رفته اسکوتر های ساده به اسکوترهای برقی تبدیل شدن !!!

در سال 1989 فیلمی علمی و تخیلی به نام بازگشت به آینده ساخته شد، فیلمی تخیلی که یک تخته می توانست حرکت کند، شتاب بگیرد و افراد را جا به جا کند، این فیلم سبب شد که خیلی از افراد به دنبال ساخت واقعی چنین وسیله ای بروند و در اینجا بود که به بررسی این سوال که اسکوتر چیست، برخورد کردند.
سال ها بعد در سال 2001 بعد از چندین اختراع ناکامل، فردی به نام دین کامن توانست اسکوتری که با نیروی الکتریکی و فشار پا حرکت می کند را بسازد و این اختراع را در گینس ثبت نماید.

scooooooooter

در ادامه در سال 2004 هاینمن نیز توانست دستگاهی مشابه با این تخته متحرک بسازد که دارای مدل پیشرفته تری از نوع قبلی بوده و دارای قابلیت های بیشتری بوده است.
این ایده پردازی ها و ساخت و سازها ادامه یافت تا اینکه در سال 2014 شرکت ها و کارخانه های چینی شروع به ساخت اسکوتری کردند که با باتری کار می کرد، اما به دلیل ایجاد گرما و حرارت زیاد در اثر حرکت چرخ ها، موتور آنها زود آتش می گرفت و به همین دلیل طالبان زیادی نداشت.

ولی آخر چیشد ؟!

سرانجام بعد از کش و قوس های فراوان در زمینه ساخت این وسیله، نوع برقی آن در سال 2016 توسط کارخانه های آمریکایی وارد بازار شد که دیگر موتور آن آتش نمی گرفت و مشکلات آن برطرف شده بود و به راحتی جمله اسکوتر چیست را تشریح کرد و امروزه با پیشرفت تکنولوژی روز به روز بر قابلیت های این وسیله اضافه می گردد.
گفتنی است در مسیر ایده تا ساخت این وسیله کشورهای زیادی مانند فرانسه، کانادا، چین آمریکا و … حضور داشتند و روز به روز مدل های پیشرفته تر با امکانات بیشتری را روانه بازار می کردند. تا جایی که بسیار از مردم برای تنوع و جذاب بودن برای رفتن به محل کار با اسکوتر به محل کار خود می روند.

erescooter

محبوبیت اسکوترهای برقی

با توجه به اینکه اسکوترهای برقی محبوبیت زیادی بین کاربران به دست آورده است، اندازه چرخ اسکوتر برقی در خرید اسکوتر افراد بسیار تاثیر گذار است. شما می توانید براساس نیازهای خود از بین سایزهای ۴، ۶.۵، ۸ و ۱۰ اینچ یکی را انتخاب کنید. علاوه بر اندازه های بیان شده، حتی شما می توانید اسکوتر برقی آفرود یا ۱۱ اینچ را هم بخرید. البته اندازه چرخ یکی از پارامترهایی برای دانستن فرق بین انواع اسکوتر برقی است.
البته این نکته را هم مد نظر داشته باشید که بعد از انتخاب سایز اسکوتر باید، نوع آن اعم از دسته دار، بدون دسته و … را هم مد نظر بگیرید که به مرور زمان در این نوشته، تمام موارد را با هم مرور خواهیم کرد.

اسکوترهای ۶.۵ اینچی

این سایز اسکوتر به عنوان رایج ترین و محبوب ترین سایز اسکوتر برقی در بازار شناخته می شود. موتور اسکوترهای برقی ۶.۵ اینچی قدرت در حدود ۲۵۰ وات الی ۳۵۰ وات نیرو دارد و دارای چرخ های بدون تیوب هستند، بنابراین نیازی نیست تا نگران رانندگی با آنها باشید، یعنی نباید نگران سوراخ شدن لاستیک های اسکوتر برقی خود باشید.
ظرفیت باتری اسکوترهای برقی ۶.۵ اینچی برای رانندگی ۲ الی ۴ ساعت کافی است و به طور میانگین سرعتی در حدود ۱۵ کیلومتر دارد. مدت زمان سواری به وزن شخص استفاده کننده و سبک رانندگی بستگی دارد، بدین معنی که با افزایش وزن شخص استفاده کننده و افزایش شیب سطح سواری، سبب کاهش تخلیه سریع باتری و کاهش ساعت سواری می شود و در حالت کلی باید سبب کاهش عمر باتری نیز می شود.

اسکوترهای برقی ۸ اینچ

این سایز اسکوتر برقی دارای قدرت موتور وظرفیت باتری معادل با اسکوترهای برقی ۶.۵ اینچی است و به راننده این امکان را می دهد که به دلیل چرخ های بزرگی که در اختیار دارد، کمی سریع تر حرکت کند. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که اندازه چرخ ها به حد کافی مورد توجه نباشد و سبب افزایش جزئی سرعت شود.
اگر در رده سنی ۱۰ تا ۱۴ سال و بالاتر هستید، این سایز اسکوتر برقی یک گزینه عالی برای شما به حساب می آید، چون به دلیل سطحی که پاهای خود را می توانید روی آن قرار بدهید، بیشتر است و سطح ارتفاع از زمین این سایز اسکوتر بیشتر از اسکوترهای ۶.۵ اینچی است.

اسکوترهای ۱۰ اینچی

اسکوترهای برقی ۱۰ اینچی اکثر محدودیت هایی را که سایر اسکوترهای برقی دارند را از بین می برد و شما می توانید با خیال راحت تری اقدام به رانندگی در سایز سطوح مانند چمنزارها، پیاده روها، حتی جاده های بین شهری استفاده کنید. این سایز اسکوتر برقی برای افرادی که تمایل به مسافرت یک دوره طولانی علاقه دارند، مناسب است.
حداقل وزن استفاده کننده برای این سایز اسکوتر برقی مانند اسکوترهای برقی ۶.۵ اینچی و ۸ اینچی معادل ۳۰ کیلوگرم است ولی افراد تا ۱۱۰ کیلوگرم می توانند از آن استفاده کنند. این سایز اسکوتر برقی یک گزینه ایده آل برای افراد مسن است که تمایل دارند تا از یک وسیله حمل و نقل شخصی برای رفت و آمدهای خود استفاده کنند.
تعویض تایرهای آنها آسان است ولی راننده باید به صورت مداوم فشار تایرهای اسکوتر برقی خود را چک کنید.

crescooter

مشخصات اسکوتر برقی که باید در نظر گرفت؟

کیفیت ساخت

جنس هاور بورد ها از نظر قاب، بدنه محصول استفاده شده برای تولید چرخ ها، کیفیت،ساخته موتور های داخل سنسور ها و… متفاوت است.

لاستیک

اسکوتر ها دارای دو نوع تایر پنوماتیک، بدون هوا می باشند. لاستیک های پنوماتیک از هوا پر می شوند و از هندلینگ و جذب شوک بهتری برخوردارند. اما نیاز به مراقبت بیشتری دارند زیرا ممکن است در هوا کم شوند ولی سوراخ نمی شوند. لاستیک های پنوماتیک گاهی سوراخ می شوند.

قابلیت حمل

اسکوتر برقی باید قابل حمل باشد. اکثر مدل ها بین 9 تا 14 کیلو گرم وزن دارند که این وزن برای افرادی با اندام متوسط به راحتی حمل می شود.

مراقب مدل های تقلبی باشید

در تولید اسکوتر های تقلبی از موتور و قطعات داخلی شرکت های یکسان استفاده می شود. ولی نام محصولات آنها متفاوت است و از باطری ضعیف تر، سنسور هایی با حساسیت کمتر در تولید استفاده می کنند. این برند های ناشناخته گاهی با خطراتی مانند آتش گرفتن و انفجار باتری روبه رو می شوند.

چراغ های LED و LCD

برای اسکوتر سواری در نور کم استفاده از چراغ لازم است. با کمک چراغ ها می توانید جلوی راهتان را ببینید و شما نیز برای اطرافیان قابل دید باشید. البته برای اسکوتر سواری در محیط های تاریک از کلاه ایمنی مجهز به چراغ نیز استفاده کنید. به همین دلیل در هنگام خرید اسکوتر های برقی به چراغ LED یا LCD اسکوتر توجه داشته باشید.

بلوتوث و اپلیکیشن

در انتخاب اسکوتر به سراغ دسته ای بروید که مجاز به اپلیکیشن بلوتوث هستند. زیرا با کمک اپلیکیشن بلوتوث میتوانید تلفن همراهتان را کنترل کنید. همچنین با توجه به کیفیت اپلیکیشن میتوان فعالیت های مختلفی را انجام داد. برای نمونه مشاهده سرعت خود و تعیین موقعیت GPS را مشخص کرد.

سیستم ترمز

در اسکوتر ها از دو نوع سیستم ترمز باند و دیسک استفاده می شود. ترمز های باند به جای کاهش تدریجی سرعت، چرخ ها را قفل می کنند. این روشهای استفاده از اسکوتر زمانی که اسکوتر را با سرعت بالا می رانید استفاده از این ترمز خطرناک است و گاهی باعث پرت شدن فرد می شوند. ترمز های دیسک یا v در جلو و عقب اسکوتر هستند و سرعت اسکوتر را میتوان با انها به ارامی کاهش داد.

شرایط سوار کار را در نظر بگیرید

هاوربورد ها وسیله ای مناسب برای کودکان زیر 5 سال نیستند. زیرا بعضی از مدل های آنها 17 تا 24 کیلومتر بر ساعت را پشتیبانی می کنند. به همین دلیل برخورد کودک با یک عابر پیاده با خطرات زیادی همراه است. البته در اکثر هاور بورد ها سن 12 سال به بالا اعلام میشود. همچنین اگر وزن شما 85 یا بیشتر باشد حرکت شما محدود می شود.

سرعت و دامنه حرکت

اکثر مدل ها دارای سرعت مشخصی هستند. محدوده سرعت شامل 3 کیلومتر بر ساعت تا 17 کیلومتر بر ساعت است. در مدل های دیگر این محدوده تا 20 یا 24 کیلومتر در ساعت است. این سرعت مانند حداکثر دویدن است در حالیکه روی هاوربورد حتی نیاز به تکان دادن پای خود ندارید. اندازه گیری دامنه به عواملی مانند جنس زمین، شیب، سرعت و وزن سوارکار بستگی دارد. در بعضی محصولات بیش از 30 کیلومتر به عنوان دامنه حرکتی اعلام می شود.

saescooter

در آخر به این میپردازیم که اسکوتر برقی چگونه کار میکنه؟

در صورت طراحی درست این وسیله و درست کار کردن تمام اجزای آن، فرد استفاده کننده ابتدا باید با تمرینات زیاد در خانه، بتواند تعادل خود را بر روی آن حفظ کند. او باید پاهای خود را بر روی پدها بگذارد و با فشردن کلید پاور شروع به حرکت کند، این اسکوترها با سرعت 15 کیلومتر در ساعت می توانند شتاب بگیرند.
هر چه قطر چرخ ها بیشتر باشد، شتاب و سرعت وسیله بیشتر می شود، افراد استفاده کننده با فشردن پا بر روی سنسورهای گذاشته شده در زیر پد ها می توانند، زاویه چرخش و تغییر جهت را به پردازشگر برسانند و چرخ ها آن را عملی کنند. یادمان نرود که قبل از استفاده از این وسیله ابتدا از میزان شارژ باتری اطمینان پیدا کنیم و در صورت نداشتن شارژ، آن را با برق شهری شارژ کنیم.

۴ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
سید محمد مهدی زاده

تقویت باورنکردنی عضلات شکم در خانه

" تقویت باورنکردنی عضلات شکم در خانه "

اگه میخواید توی چند روز عضلات شکم 6 تیکه داشته باشید حتما در ادامه با ما همراه باشید !!!

یکی از ساده‌ترین روش تمرین دادن شکم ، دست و پا استفاده از چرخ تمرین شکم است. امروزه رولر تناسب اندام یا چرخ تمرین شکم یکی از لوازم ورزشی بسیار مفید در تناسب اندام و تقویت عضلات ماهیچه شکم ٬ پشت بازوها و شانه ها و حتی پا می‌باشد.

این محصول در انگلیسی به نام های ab wheel , ab roller و exercise wheel و در فارسی به نام های چرخ شکم ٬ رولر شکم ٬ چرخ تمرین و یا غلطک شکم هم شناخته می شود .

تقویت عضلات شکم نقش مهمی در کاهش کمر درد و بهبود عملکرد ورزشی دارد. یکی از ابزارهای مناسب و ارزان برای دست‌یابی به این مهم، چرخ شکم میباشد.

 

غلطک شکم (Ab Roller) چیست؟

غلطک شکم (Ab Roller) یکی از لوازم تمرین عضلات شکمی است که برای تکمیل سایر فعالیت ها با هدف توسعه حرکات مؤثر به کار گرفته می شود. در زمان انجام تمرینات شکم، مهم است که قسمت های دیگر بدن مانند بازوها، گردن، کمر، نیز به کار گرفته شوند. قرقره های شکم به مدت طولانی برای تقویت عضلات شکمی و بیشتر از آن برای داشتن شکم شش تکه به کار گرفته می شوند. اما سئوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا قرقره شکم واقعا مؤثر است و کدامیک بهترین قرقره در بازار است؟

ad-roller

آیا غلطک شکم (Ab Roller) واقعا مؤثر است؟

بسیاری از افراد با عجله شروع به فعالیت هایی می کنند که شناخت خوبی نسبت به آن ها ندارند. عواقب این کار می تواند شکست و یا بیماری در اثر ناشناختن درست تمرین باشد. اگر با فردی که دارای عضلات قوی شکمی است و تمرینات منظم با قرقره شکم را منظم انجام می دهد برخورد داشته باشد در استفاده و انجام تمرینات با غلطک شکم عجله نخواهید کرد. و ممکن است لازم باشد از آن ها بپرسید که چگونه این شکم شش تکه تأثیر گذار را به دست آورده اند.

 

قرقره شکم نه تنها در به دست آوردن شکم شش تکه مؤثر است بکه در قوی کردن عضلات مرکزی نیز سودمند است. فقط باید در نظر داشته باشد که اگر می خواهید نتایج کار با غلطک شکم را در طول یک هفته یا یک ماه یا دو ماه ببینید، کار با قرقره شکم را فراموش کنید و در عوض فرم های تمرینی دیگری را انتخاب نمایید. نتایج کار با قرقره شکم اگر به طور پیوسته با آن کار کنید بعد از یکسال آشکار خواهد شد. در واقع این مدت طولانی است اما همانطور که گفته می شود هرچه سریع به دست آید سریع هم از دست می رود.

 

انتظار به مدت یکسال می تواند دلهره آور باشد. پس چگونه افراد موفق به ایجاد شکمی قوی و شش تکه در مدت زمان کوتاه می شوند؟ ترکیب کردن دیگر تمرینات مؤثر و سریع با تمرینات غلطک شکم می تواند نتایج سریع تری را به دست دهد. بهترین تمریناتی را که می توان با قرقره شکم ترکیب کرد، انواع دراز نشست، پوش آپ و پلانک است. ترکیب این تمرینات با تمرینات قرقره شکم و تغییر رژیم غذایی می تواند تضمین کنندۀ نتایج کوتاه مدت و فواید بلند مدت باشد.

 

آموزش تمرین با چرخ شکم:

  1. زانوهایتان را بر روی زمین قرار دهید و چرخ شکم را در زیر شانه هایتان نگه دارید.
  2. عضلات شکمتان باید در مقابل فشار مقاومت کنند و چرخ را به سمت جلو بغلتانید؛
  3. - حرکت به سمت جلو را تا جایی که احساس می کنید که کشش را در عضلات میانی بدنتان از دست خواهید داد و احتمالا باسنتان به طرف زمین خم خواهد شد، ادامه دهید.
  4.  سپس به سمت عقب بغلتید و به نقطه‌ی شروع برسید.
  5.  به هر تعدادی که می‌توانید این حرکت را به بهترین شکل انجام دهید و زمانی که احساس کردید دیگر نمی‌توانید این حرکت را به شکل درستش انجام دهید، تمرین را متوقف کنید.

 

ad-roll

راهنمای خرید بهترین غلطک شکم

    تعداد چرخ ها

قرقره های شکم در مدل های یک چرخ و یا دو چرخ وجود دارد. مدل های تک چرخ دارای یک چرخ پهن و مدل های دو چرخ دارای دو چرخ باریک کنار هم می باشند. مدل های دوچرخ را می توان به صورت یک چرخ و یا دو چرخ استفاده نمود. این امر به شما اجازه می دهد که سطوح مهارتی دراز نشست و نیازهای تعادلی را تغییر دهید. به عبارت دیگر، واحدهای تک چرخ که معمولاً پهن تر هستند، زاویه دار بوده و کمتر پایدار هستند بنابراین به شما اجازه می دهند که بر عضلات شکمی و آبلیکوس خود کار کنید. برخلاف قرقره های شکمی با دو چرخ، قرقره های با تک چرخ پهن را می توان در زاویه های مختلف به کار گرفت و به این ترتیب برای گروه های عضلانی مختلف سودمند هستند.

    دسته ها در برابر پدال ها

قرقره شکم همچنین با پدال های پای اضافه ارائه می شود. مهمترین مسئله این است که اطمینان حاصل شود که دسته ها ارگونومیک طراحی شده اند و از این رو برای نگهداری و تمرین با آن ها راحت هستید. دسته ها باید ظرفیت نگه داشتن وزن کامل بدن همراه با حرکت راحت به جلو و عقب را دارا باشند. و همچنین هنگامیکه از عضلات و زوایای مختلف برای مؤثرتر کردن تمرینات روتین استفاده می کنید، دسته ها باید توانایی سازگاری را داشته باشند.

    بررسی مطالب نوشته شده

دلیل اصلی برای جستجو در میان مطالب نوشته شده درباره قرقره شکم، مشخص کردن دوام قرقره است. برای شما بسیار دشوار خواهد بود که تنها با نگاه کردن به قرقره دوام آن را تشخیص دهید. اما مطالبی که در مورد قرقره ها می خوانید توسط چندین نفر نوشته شده است و به مقدار دوام قرقره را برای شما مشخص خواهد کرد.

    ویژگی های غیر لغزش

این ویژگی ضروری دسته ها و چرخ است. اگر زمانیکه بر روی سطوح سخت تمرین می کنید چرخ بلغزد، ممکن است سر به سطح برخورد کند. به عبارت دیگر شما نمی خواهید یک یا دو دندان خود را از دست بدهید زیرا دست شما از روی دسته لغزیده است.

best-roller

و در آخر به فواید تمرین با غلطک شکم (Ab roller) میپردازیم :

همانطور که در بالا گفته شد غلطک شکم (Ab roller) ابزاری کاربردی برای تمرین و تقویت عضلات شکم در باشگاه و یا حتی منزل است. اگر بخواهیم به صورت کلی فواید تمرینی ین وسیله را بیان کنیم باید بگویم که استفاده از غلطک شکم موجب:

تقویت عضلات شکمی، بازو، کمر و سرشانه

کمک به ساختن شکمی 6 تیکه

اثر بخشی تمرین و وسعت دهی به تمرینات

تقویت عضلات سینه ، پشت و پاها و

دارا بودن قابلیت استفاده برای عامه مردم چه افراد مبتدی و حرفه ای در منزل و باشگاه را میتوان نام برد.

 

پس اگر میخواهید در خانه بمانید و با کمترین هزینه به عضلاتی فوق العاده دست پیدا کنید، استفاده از این غلطک شکم را به شما پیشنهاد میکنیم که با هزینه مناسب میتوانید این وسیله را خریداری و در خانه خود از آن استفاده کنید.
۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید محمد مهدی زاده

معرفی لاکچری ترین اسکوتر برقی، ناین بات

" معرفی لاکچری ترین اسکوتر برقی، ناین بات! "

ناین بات چیست؟

سفرهای کوتاه درون شهری که مسافتی بین یک تا ده کیلومتر را شامل می‌شوند، نه آن‌قدر طولانی‌اند که آدم را وادار به بیرون آوردن خودروی شخصی را از درون پارکینگ کنند و نه آن‌قدر راحت‌اند که بتوان با پای پیاده انجام‌شان داد. به همین دلیل است که وسیله‌های نقلیه‌ای با نام اسکوتر  برقی (Electric Scooter) یا هاوربورد (Hoverboard) تولید شده‌اند که با استفاده از آنها می‌توانید از شرِ ترافیک‌های خسته‌کننده‌ی شهری خلاص شوید و به راحتی به مقصدتان برسید. این اسکوتر در واقع تولید یک شرکت چینی به نام ناین‌بات (Ninebot) است که چندی پیش شرکت دیگری به نام سِگوِی (Segway) را خرید تا فناوری سطح بالای این شرکت را تصاحب کند. حالا از آنجایی که شیائومی بخش عمده‌ای از سهام ناین‌بات را در اختیار دارد، تولیدات این شرکت را با نام تجاری خود وارد بازار می‌کند. اسکوتر ناین بات، محصولی با قابلیت حفظ تعادل است و می‌تواند تعادل خود و کسی که سوارش شده‌است را حفظ کند.

ninebot

و اما چه ویژگی هایی باعث شده این اسکوتر از اسکوترهای دیگر متمایز شود؟

  • قادر به پیمودن ۲۲ کیلومتر با سرعت متوسط ۱۶ کیلومتر بر ساعت با یکبار شارژ کامل
  • قابل تحمل افراد با حداکثر وزن ۸۵ کیلوگرم
  • قابلیت عبور از سطوح با حداکثر شیب ۱۵ درجه
  • بسیار سبک با ۱۲٫۸ کیلوگرم وزن
  • ۷۰۰ وات قدرت موتور و ۷۰ نیوتن متر گشتاور
  • دارای قابلیت ثبت عادت های حرکتی کاربر
  • دارای چراغ جلو و چراغ های ثابت عقب، تغییر مسیر و ایست
  • قابلیت تغییر رنگ چراغ ها از بین ۱۶ میلیون رنگ مختلف توسط برنامه Ninebot در گوشی هوشمند کاربر
  • سازگار با سیستم عامل های اندروید ۴٫۳ به بالا و iOS ۷ به بالا
  • برخی ویژگی های اپلیکیشن اسکوتر: دستورالعمل ها، عیب یابی خودکار دستگاه، اطلاع از وضعیت ترافیکی، کنترل از راه دور، به روزرسانی فریم ور دستگاه،
    ایجاد تنظیمات شخصی توسط کاربر، اعلام وضعیت باتری و
  • دارای گواهی نامه IP54 به منظور حرکت در باران با شدت کم و سطوح خیس

ninebot

 

عمر باتری ناین بات چقدره؟

عمر باتری ناین بات فوق‌العاده خوب است. خود شیائومی می‌گوید با یک شارژ کامل می‌توان تا 22 کیلومتر را طی کرد. یعنی کسی که یک ناین بات می‌خرد، این حق را دارد تا این فکر جسورانه به ذهنش خطور کند که به جای استفاده از ماشین و اتوبوس از اسکوترش برای رفتن به محل کار استفاده کند. با یک شارژ کامل باتری می‌توان به راحتی از خانه تا محل کار رفت و با شارژ کردن مجدد اسکوتر در طول روز کاری، در برگشت هم از آن استفاده کرد و با این کار، هم به سبز ماندن زمین کمک کرد و هم در مصرف نشدن سوخت‌های فسیلی نقش داشت! وزن اسکوتر 12.8 کیلوگرم است که تنها پس از به پایان رسیدن شارژ باتری متو.جه سنگینی‌اش می‌شوید. ضرب‌المثل "گهی پشت به زین و گهی زین به پشت" کاملا در اینجا صدق می‌کند؛ تا به اینجا، اسکوتر شما را جابجا کرده و حالا شما باید آن را جابجا کنید. ابعاد ناین‌بات هم به صورتی است که به راحتی درون صندوق عقب خودرو جا می‌شود و نیازی به باز و بسته کردن‌اش ندارید.

 

در اینجا میخواهیم دو نوع از بهترین مدل های این اسکوتر جذاب رو به شما معرفی کنیم!

محصولات ناین بات بسیار متنوع بوده و برای رفع نیاز کاربران مختلفی طراحی شده اند. با این حال برخی از محصولات این برند به دلیل ویژگی های فنی قدرتمند، طراحی کاربر پسند و همچنین قیمت مقرون به صرفه تر، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند. در ادامه برخی از این محصولات را به شما معرفی می کنیم.

اسکوتر  ninebot هوشمند مدل  luxury pro mini

ninebotl

در کنار ویژگی های فنی خیره کننده، برخی قابلیت های دیگر این محصول باعث شده تا توجه کاربران بر روی آن جلب شود. با در اختیار داشت یک گوشی هوشمند، به سادگی می توانید به این اسکوتر ninebot متصل شده و آن را از راه دور کنترل کنید. همچنین اگر علاقه مند به پخش آهنگ های گوشی خود در حین اسکوتر سواری باشید، قابلیت اتصال این دستگاه به گوشی با استفاده از بلوتوث و پخش آهنگ های گوشی از اسپیکرهای داخلی آن می تواند این نیاز شما را برآورده کند. استفاده از چراغ های LED، چراغ جلو، چراغ عقب، چراغ های راهنما و همچنین چراغ ترمز باعث شده تا این دستگاه در کنار جذابیت و زیبایی وصف ناپذیر خود در شب، امنیت کامل کاربر را نیز تأمین کند.

اما شاید جذاب ترین و متفاوت ترین ویژگی این محصول نسبت به سایر مدل ها را در هوشمند بودن آن دانست. اسکوتر ninebot مدل luxury pro-mini-fspeed این قابلیت را دارد که به صورت خودآموز، خود را با سطح مهارت و توانایی کاربر وفق دهد. به عبارت دیگر این محصول به صورت هوشمندانه ای می تواند تا بهترین شرایط برای حرکت شما بر روی خود را مهیا کند. تنها با سه دقیقه استفاده از این اسکوتر برقی، می توانید به تسلط کافی برای کنترل آن برسید. این اسکوتر یک محصول با دوام و کم صدا است که علی رغم بزرگ بودن چرخ های خود، محصولی قابل حمل نیز به شمار می رود. در صورت نیاز به سادگی می توانید این محصول ۱۲.۸ کیلوگرمی را بر روی دوش و یا صندوق عقب خودروی خود حمل کرده و در هر مکان دلخواهی از آن استفاده کنید.

اسکوتر ناین بات پلاس شیائومی

ninebotplus

در ساخت بدنه این اسکوتر از آلیاژ آلومینیوم استفاده شده است. جالب است بدانید که از این آلیاژ در ساخت بدنه هواپیما و شاتل استفاده می شود! پس خیال شما کاملاً از بابت مقاومت بدنه این محصول آسوده خواهد بود. استفاده از چراغ‌های LED قدرتمند در قسمت های مختلف این دستگاه باعث شده تا مسیر حرکت در طول شب کاملاً روشن و نمایان بوده و سایر افراد و خودروها قادر به تشخیص شما باشند. اسکوتر ninebot پلاس از ویژگی auto-sleep و auto-wake بهره می برد. این ویژگی کمک زیادی به صرفه جویی در مصرف باتری دستگاه می کند. به این صورت که اسکوتر در حالت عدم استفاده به صورت خودکار میزان مصرف انرژی خود را به حداقل می رساند تا از مصرف نا به جای باتری جلوگیری کند.

قابلیت اتصال این دستگاه به گوشی های هوشمند از طریق بلوتوث و نرم افزار خاص آن، می تواند ویژگی های دستگاه را بیشتر نمایان کند. با استفاده از این نرم افزار می توانید به سادگی چراغ های دستگاه را روشن و خاموش کنید، سرعت آن را به میزان دلخواه خود محدود کرده و یا گزینه هایی نظیر زنگ اخطار و سیستم ضد سرقت را فعال کنید.

 

سخن پایانی!

همان طور که در این مقاله مطالعه کردید، اسکوترهای ناین بات با ویژگی های خاصی مانند طراحی مدرن و متفاوت، قیمت مقرون به صرفه و کارایی بالای خود شناخته می شوند. شما می توانید با توجه به نیاز و یا بودجه تعیین شده توسط خود، بهترین مدل اسکوتر ninebot را تهیه کرده و از سواری با آن نهایت لذت را ببرید. استفاده از لوازم جانبی نظیر دوربین اسکوتر نیز می تواند لذت استفاده از آن را چندین برابر بیشتر کند.

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید محمد مهدی زاده