" تقویت باورنکردنی عضلات شکم در خانه "

اگه میخواید توی چند روز عضلات شکم 6 تیکه داشته باشید حتما در ادامه با ما همراه باشید !!!

یکی از ساده‌ترین روش تمرین دادن شکم ، دست و پا استفاده از چرخ تمرین شکم است. امروزه رولر تناسب اندام یا چرخ تمرین شکم یکی از لوازم ورزشی بسیار مفید در تناسب اندام و تقویت عضلات ماهیچه شکم ٬ پشت بازوها و شانه ها و حتی پا می‌باشد.

این محصول در انگلیسی به نام های ab wheel , ab roller و exercise wheel و در فارسی به نام های چرخ شکم ٬ رولر شکم ٬ چرخ تمرین و یا غلطک شکم هم شناخته می شود .

تقویت عضلات شکم نقش مهمی در کاهش کمر درد و بهبود عملکرد ورزشی دارد. یکی از ابزارهای مناسب و ارزان برای دست‌یابی به این مهم، چرخ شکم میباشد.

 

غلطک شکم (Ab Roller) چیست؟

غلطک شکم (Ab Roller) یکی از لوازم تمرین عضلات شکمی است که برای تکمیل سایر فعالیت ها با هدف توسعه حرکات مؤثر به کار گرفته می شود. در زمان انجام تمرینات شکم، مهم است که قسمت های دیگر بدن مانند بازوها، گردن، کمر، نیز به کار گرفته شوند. قرقره های شکم به مدت طولانی برای تقویت عضلات شکمی و بیشتر از آن برای داشتن شکم شش تکه به کار گرفته می شوند. اما سئوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا قرقره شکم واقعا مؤثر است و کدامیک بهترین قرقره در بازار است؟

ad-roller

آیا غلطک شکم (Ab Roller) واقعا مؤثر است؟

بسیاری از افراد با عجله شروع به فعالیت هایی می کنند که شناخت خوبی نسبت به آن ها ندارند. عواقب این کار می تواند شکست و یا بیماری در اثر ناشناختن درست تمرین باشد. اگر با فردی که دارای عضلات قوی شکمی است و تمرینات منظم با قرقره شکم را منظم انجام می دهد برخورد داشته باشد در استفاده و انجام تمرینات با غلطک شکم عجله نخواهید کرد. و ممکن است لازم باشد از آن ها بپرسید که چگونه این شکم شش تکه تأثیر گذار را به دست آورده اند.

 

قرقره شکم نه تنها در به دست آوردن شکم شش تکه مؤثر است بکه در قوی کردن عضلات مرکزی نیز سودمند است. فقط باید در نظر داشته باشد که اگر می خواهید نتایج کار با غلطک شکم را در طول یک هفته یا یک ماه یا دو ماه ببینید، کار با قرقره شکم را فراموش کنید و در عوض فرم های تمرینی دیگری را انتخاب نمایید. نتایج کار با قرقره شکم اگر به طور پیوسته با آن کار کنید بعد از یکسال آشکار خواهد شد. در واقع این مدت طولانی است اما همانطور که گفته می شود هرچه سریع به دست آید سریع هم از دست می رود.

 

انتظار به مدت یکسال می تواند دلهره آور باشد. پس چگونه افراد موفق به ایجاد شکمی قوی و شش تکه در مدت زمان کوتاه می شوند؟ ترکیب کردن دیگر تمرینات مؤثر و سریع با تمرینات غلطک شکم می تواند نتایج سریع تری را به دست دهد. بهترین تمریناتی را که می توان با قرقره شکم ترکیب کرد، انواع دراز نشست، پوش آپ و پلانک است. ترکیب این تمرینات با تمرینات قرقره شکم و تغییر رژیم غذایی می تواند تضمین کنندۀ نتایج کوتاه مدت و فواید بلند مدت باشد.

 

آموزش تمرین با چرخ شکم:

  1. زانوهایتان را بر روی زمین قرار دهید و چرخ شکم را در زیر شانه هایتان نگه دارید.
  2. عضلات شکمتان باید در مقابل فشار مقاومت کنند و چرخ را به سمت جلو بغلتانید؛
  3. - حرکت به سمت جلو را تا جایی که احساس می کنید که کشش را در عضلات میانی بدنتان از دست خواهید داد و احتمالا باسنتان به طرف زمین خم خواهد شد، ادامه دهید.
  4.  سپس به سمت عقب بغلتید و به نقطه‌ی شروع برسید.
  5.  به هر تعدادی که می‌توانید این حرکت را به بهترین شکل انجام دهید و زمانی که احساس کردید دیگر نمی‌توانید این حرکت را به شکل درستش انجام دهید، تمرین را متوقف کنید.

 

ad-roll

راهنمای خرید بهترین غلطک شکم

    تعداد چرخ ها

قرقره های شکم در مدل های یک چرخ و یا دو چرخ وجود دارد. مدل های تک چرخ دارای یک چرخ پهن و مدل های دو چرخ دارای دو چرخ باریک کنار هم می باشند. مدل های دوچرخ را می توان به صورت یک چرخ و یا دو چرخ استفاده نمود. این امر به شما اجازه می دهد که سطوح مهارتی دراز نشست و نیازهای تعادلی را تغییر دهید. به عبارت دیگر، واحدهای تک چرخ که معمولاً پهن تر هستند، زاویه دار بوده و کمتر پایدار هستند بنابراین به شما اجازه می دهند که بر عضلات شکمی و آبلیکوس خود کار کنید. برخلاف قرقره های شکمی با دو چرخ، قرقره های با تک چرخ پهن را می توان در زاویه های مختلف به کار گرفت و به این ترتیب برای گروه های عضلانی مختلف سودمند هستند.

    دسته ها در برابر پدال ها

قرقره شکم همچنین با پدال های پای اضافه ارائه می شود. مهمترین مسئله این است که اطمینان حاصل شود که دسته ها ارگونومیک طراحی شده اند و از این رو برای نگهداری و تمرین با آن ها راحت هستید. دسته ها باید ظرفیت نگه داشتن وزن کامل بدن همراه با حرکت راحت به جلو و عقب را دارا باشند. و همچنین هنگامیکه از عضلات و زوایای مختلف برای مؤثرتر کردن تمرینات روتین استفاده می کنید، دسته ها باید توانایی سازگاری را داشته باشند.

    بررسی مطالب نوشته شده

دلیل اصلی برای جستجو در میان مطالب نوشته شده درباره قرقره شکم، مشخص کردن دوام قرقره است. برای شما بسیار دشوار خواهد بود که تنها با نگاه کردن به قرقره دوام آن را تشخیص دهید. اما مطالبی که در مورد قرقره ها می خوانید توسط چندین نفر نوشته شده است و به مقدار دوام قرقره را برای شما مشخص خواهد کرد.

    ویژگی های غیر لغزش

این ویژگی ضروری دسته ها و چرخ است. اگر زمانیکه بر روی سطوح سخت تمرین می کنید چرخ بلغزد، ممکن است سر به سطح برخورد کند. به عبارت دیگر شما نمی خواهید یک یا دو دندان خود را از دست بدهید زیرا دست شما از روی دسته لغزیده است.

best-roller

و در آخر به فواید تمرین با غلطک شکم (Ab roller) میپردازیم :

همانطور که در بالا گفته شد غلطک شکم (Ab roller) ابزاری کاربردی برای تمرین و تقویت عضلات شکم در باشگاه و یا حتی منزل است. اگر بخواهیم به صورت کلی فواید تمرینی ین وسیله را بیان کنیم باید بگویم که استفاده از غلطک شکم موجب:

تقویت عضلات شکمی، بازو، کمر و سرشانه

کمک به ساختن شکمی 6 تیکه

اثر بخشی تمرین و وسعت دهی به تمرینات

تقویت عضلات سینه ، پشت و پاها و

دارا بودن قابلیت استفاده برای عامه مردم چه افراد مبتدی و حرفه ای در منزل و باشگاه را میتوان نام برد.

 

پس اگر میخواهید در خانه بمانید و با کمترین هزینه به عضلاتی فوق العاده دست پیدا کنید، استفاده از این غلطک شکم را به شما پیشنهاد میکنیم که با هزینه مناسب میتوانید این وسیله را خریداری و در خانه خود از آن استفاده کنید.