اسکوتر برقی یا هاوربرد وسیله ای برقی دارای تکنولوژی حمل تا 120 کیلو گرم روی دوچرخ با قدرت بالاست

۱۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

چرا اسکوتر برقی بدون اخطار خاموش می شود ؟

scooter-dosent-work

یکی از مهمترین دلایل خاموشی اسکوتر به صورت ناگهانی ایراد در باتری اسکوتر است. با شارژ و تخلیه مداوم ، باتری های اسکوتر توانایی نگه داشتن شارژ خود را از دست می دهند. اکثر اسکوترهای مدرن هنگام نیاز به تعویض باتری به شما هشدار می دهند ، اما ابتدا باید اتصالات باتری را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها سالم و درست نصب شده اند.اگر اتصالات ایمن هستند ، باید ولتاژ باتری را با مولتی متر بررسی کنید. اگر ولتاژ باتری کمتر از 11.8 باشد ، باتری کمتر از 25 شارژ می شود.

اگر شارژ بیشتر باعث بهبود راندن نشود ، ممکن است باتری یا شارژر معیوب بوده و نیاز به تعویض داشته باشد. تعویض باتری ها آسان است و شما می تانید از مرکز خدمات استوکر باتری جدید تهیه کنید. همچنین می توانید یک شارژر جدید نسبتاً ارزان نیز تهیه کنید.

چگونه می توانید عمر باتری اسکوتر برقی خود را به حداکثر برسانید؟

راههای افزایش عمر باتری اسکوتر را می دانید؟

improve-battery-life

یکی از نکات جالب در مورد داشتن یک اسکوتر برقی این است که به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارند. بر خلاف اتومبیل ها یا حتی دوچرخه ها که به طور منظم به مکانیک و قطعات جایگزین معمولی نیاز دارند ، اسکوترهای برقی که خوب کار می کنند نیازی به تنظیم ، روغن کاری یا روغن کاری قبل از سوار شدن ندارند. این باعث می شود آنها وسایل نقلیه شخصی ایده آل برای رفت و آمد کوتاه و سفرهای اطراف شهر باشند.

با این حال ، یک استثنا وجود دارد. استفاده نادرست و عادات بد شارژ می تواند عمر باتری اسکوتر را به میزان قابل توجهی کوتاه کند. برعکس ، عادات خوب می توانند عمر آن را طولانی کنند و شما را سالها در جاده ، بدون دردسر ، نگه دارند. تقریباً همه اسکوترهای برقی با کیفیت بالا از باتری های لیتیوم-یونی (Li-ion) استفاده می کنند که موتور اسکوتر ، چراغ ها ، ترمزهای برقی ، نمایشگرهای دیجیتال ، کنترل کننده و سایر لوازم جانبی را تامین می کند. باتری های لیتیوم یونی قوی ، کارآمد و با دوام هستند. آنها می توانند بارها بدون از دست دادن ظرفیت ذخیره سازی خود تخلیه و شارژ شوند.

راهنمای اسکوتر برقی می گوید: "یک باتری لیتیوم معمولی قادر خواهد بود 300 تا 500 چرخه شارژ/تخلیه را قبل از کاهش ظرفیت کنترل کند. برای یک اسکوتر برقی متوسط ، این فاصله 3000 تا 10000 مایل است! " طول عمر کامل باتری اسکوتر توسط عوامل متعددی از جمله اندازه و وات ساعت باتری ، اندازه گیری ظرفیت کل آن تعیین می شود. اما به طور کلی ، باتری اسکوتر باید حدود یک تا سه سال دوام بیاورد.

چگونه می توانید مطمئن شوید که باتری اسکوتر از تمام توان خود استفاده می کند؟ در زیر ، ما چند قانون ساده برای حفظ وضعیت مطلوب باتری را بررسی می کنیم.

چرا نباید شارژ باتری اسکوتر برقی خود را به صفر برسانیم؟ ؟ ؟

به جای تخلیه باتری ، سپس شارژ مجدد آن ، همانطور که در دستگاه های دیگر عادت کرده اید ، بهتر است در هر فرصتی باتری اسکوتر خود را شارژ کنید. سعی کنید همیشه باتری را بالای 10 درصد ، حداقل و در حالت ایده آل ، بالای 40 درصد شارژ نگه دارید. در صورت امکان ، قبل از سوار شدن ، باتری را کاملاً شارژ کنید.

محدوده و ظرفیت باتری اسکوتر خود را می دانید؟

شما باید با مشخصات باتری اسکوتر آشنا شوید. شما باید اطلاعاتی مانند ساعت آمپر (Ah) و ولتاژ را در مشخصات خودرو یا روی خود باتری مشاهده کنید. برخی از اسکوترها ساعت وات را نیز لیست می کنند. اگر نه ، می توانید این عدد را با ضرب ساعت آمپر در ولتاژ محاسبه کنید. این اطلاعات خوبی است که باید در دست داشته باشید.

مهمتر از همه ، شما می خواهید بدانید که اسکوتر شما تا چه مدت می تواند با باتری کامل شارژ شود و سفرهای خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید تا آن را به طور کامل خالی نکنید. بسته به مدل اسکوتر شما و اندازه باتری و موتور ، محدوده ها می توانند بسیار متفاوت باشند. یک اسکوتر برقی با کیفیت مانند Unagi Model One می تواند مسافت 15.5 مایل را با یک بار شارژ طی کند ، اما این عامل را می توان با عوامل دیگری مانند زمین های تپه ای ، ترمزهای سخت (در صورت داشتن ترمز الکتریکی در اسکوتر) ، شتاب سریع کاهش داد. سرعت بالا و استفاده از چراغ و سایر لوازم جانبی برقی.

ایجاد عادات خوب سواری - مانند سرعت آهسته و زمان کافی برای توقف - به افزایش طول عمر باتری شما کمک می کند ، هم در طول یک حرکت و هم در طول عمر باتری.

آیا باتری اسکوتر را بیش از حد در شارژ نگهداریم؟

پس از شارژ کامل باتری ، باید آن را از کابل شارژ جدا کنید. شما باید کل زمان شارژ باتری خود را بدانید و نباید از حداکثر زمان شارژ مشخص شده توسط سازنده تجاوز کند. اگر متوجه شدید که شارژ باتری شما بیش از مدت زمان بیشتری طول می کشد ، ممکن است باتری شما معیوب باشد یا نزدیک به پایان عمر خود باشد. در این مرحله ، احتمالاً نیاز به جایگزینی دارد.

آیا دلیل خنک کردن باتری اسکوتر ، قبل از شارژ را می دانید؟

اگر با اسکوتر خود سفر کوتاهی داشته اید ، می توانید اسکوتر خود را وصل کنید تا بلافاصله شارژ شود ، اما اگر طولانی سوار شده اید ، باتری گرمای زیادی ایجاد کرده است و بهتر است اجازه دهید قبل از وصل شدن ، شارژ آن خالی شود. باتری را داخل آن بگذارید تا قبل از شارژ شدن اسکوتر بعد از یک رانندگی طولانی تر ، وسیله به مدت 30 دقیقه سرد شوند.

میزان شارژ باتری هاوربرد را  قبل از نگهداری طولانی مدت  می دانید؟

باتری های لیتیوم یونی در حالت شارژ دائمی به طور کلی بیشتر دوام می آورند ، بنابراین اگر نیاز دارید اسکوتر خود را بردارید و مدتی از آن استفاده نکنید ، بهتر است قبل از نگهداری،حداقل 40 درصد آن را شارژ کنید. اگر از اسکوتر به طور منظم استفاده نمی کنید سعی کنید حداقل هر 30 روز یکبار باتری را شارژ کنید.

آیا از باتری مناسب برای اسکوتر خود استفاده می کنید؟

در حالی که به نظر می رسد خرید یک کابل شارژ پس از فروش منطقی است ، اما استفاده از شارژرهایی که برای استفاده از باتری شما تأیید نشده اند می تواند با کوتاه کردن عمر باتری هزینه بیشتری را به دنبال داشته باشد. حتی اگر به نظر برسد که یک شارژر پس از فروش کار می کند ، می تواند باتری را بیش از حد شارژ کرده و باعث آسیب های جبران ناپذیر شود. خرده فروشان و تولید کنندگان اسکوتر معمولاً کابل های شارژ جایگزین می فروشند. در صورت نیاز به شارژر اضافی به جای خرید یک دستگاه معمولی که می تواند باتری شما را خالی کند ، با سازنده خود تماس بگیرید. هزینه شارژر جدید و تأیید شده توسط سازنده همیشه کمتر از باتری جدید است.

آیا دمای محل نگهداری اسکوتر را کنترل می کنید؟

باتری های لیتیوم یونی در برابر گرما و سرما به خوبی پاسخ نمی دهند (اگر تلفن شما در زمستان ناگهان از بین رفته باشد ممکن است این را تجربه کرده باشید). دمای بالا یا پایین فشار زیادی به باتری وارد می کند و مانع از شارژ می شود. با گذشت زمان ، چنین نوردهی می تواند عمر باتری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. باتری های اسکوتر نباید به مدت طولانی در دمای زیر یخ یا بالای 114 درجه فارنهایت قرار گیرند. اسکوترهای برقی همیشه باید در داخل ساختمان نگهداری شوند تا در محیطی خشک و دور از آب و هوای سخت نگهداری شوند.

نتیجه

پیروی از دستورالعمل های مناسب شارژ ، از سالم ماندن و عمر طولانی باتری اسکوتر برقی شما اطمینان می دهد. به یاد داشته باشید که باتری خود را شارژ نگه دارید و آن را از گرمای مستقیم و سرما یخ زده نگه دارید و همیشه از شارژر تأیید شده توسط سازنده استفاده کنید.

۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جواد بیرانوند

چرا یک طرف اسکوتر من حرکت نمیکند ؟

چرا یک طرف اسکوتر برقی من حرکت نمی کند؟

همان طور که می دانیم و از ساختار اسکوتر معلوم است، اسکوترها به صورت قرینه کار می کنند یعنی در یک اسکوتر مدارها تقریبا دو بار تکرار شده. یک مدار برای یک چرخ و یک مدار برای چرخ یا موتوری دیگر.

 

اگر مشکلی برای قطعه ای از یک مدار بوجود آید آی سی پردازشگر(CPU)دستور حرکت به طرف دیگر اسکوتر نمی دهد و اسکوتر حرکت ندارد که در بحث تعمیرات اسکوتر به طور خلاصه به آن اشاره می کنیم.

 

بسیاری از مصرف کننده ها  سوال می کنند که چرا اسکوتر من یک طرفش کار نمی کند ؟؟

جواب اینجاست که آیا اسکوتر را ریست کرده اید؟

این مشکل بیشتر با ریست کردن درست می شود اما اگر درست نشد و ایراد برطرف نگردید برد تعادل شما آسیب دیده است.عمل کرد این قطعه به این شکل است که تعادل را بصورت لحظه ای به آی سی مرکزی اطلاع می دهد و اسکوتر تعادل خود را حفظ می کند و اگر خراب شود اسکوتر حرکت نمی کند.

برای تعمیر این مشکل می توانید به مراکز تخصصی مراجعه کنید ، این را در نظر داشته باشید که برای برطرف کردن مشکلات و خرابی های اسکوتر فقط ریست کردن چاره ساز نیست. در صفحه آموزش ریست کردن به صورت کامل توضیح داده شده که چه زمانی باید این کار را انجام دهید.اگر شما مدام و پشت سرهم عمل ریست کردن اسکوتر را تکرار کنید ممکن است مشکلات دیگری برای اسکوتر بوجود بیاورید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا قلیپور

تفاوت اسکوتر اسمارت بالانس و اتوبالانس

تفاوت اسکوتر اسمارت بالانس و اتو بالانس

 

تفاوت اسمارت بالانس و اتوبالانس :

 

اتوبالانس چیست ؟

اتوبالانس اسکوتر برقی یک سیستم خود متعادل هوشمند است.

سیستم اتوبالانس یا همان تعادل خودکار، به وسیله ژیرسکوپ ها و سنسورها به موتور فرمان می دهد تا همواره اسکوتر را نسبت به سطح زمین “متعادل و میزان ” نگه دارد.
که این فرایند و سیستم در حفظ ایمنی دستگاه موثر است.
ودستگاه به صورت خودکار تمایل به نگهداری خود به شکل میزان ومتعادل دارد.

 

 

اسمارت بالانس چیست؟

اسمارت بالانس اسم کمپانی سازنده مدل های اولیه اسکوترهای برقی بوده است.

وبه معنای چرخ های تعادلی هوشمند بوده است.

نام اسکوتر برقی اسمارت بالانس به سرعت رایج شد و برسر زبان ها افتاد.

وبسیاری از مردم برای خرید دنبال اسکوتر برقی اسمارت بالانس ویل بودند.

اسکوتر برقی اسمارت بالانس یکی از رایج ترین محصولات موجود در زمینه اسکوترهای برقی هوشمند می باشد که در
پنج سال گذشته بازاََر آن در کشور ما هم بسیار داغ گشته است.
در کشور ما بسیاری از افراد اسکوتر برقی را کلا با این نام می شناسند.

در چند ماه اول ورود هاوربردها یک مدل از آن
موجود بود که پس از مدت زمان اندکی مدل های متفاوتی
با سایز چرخ های متفاوت، امکانات و آپشن های متغیر و
طراحی های متنوع ساخته شد.

 

 

اسکوتر برقی اتوبالانس چیست؟

اسکوتر اتوبالانس یا اسکوتر متعادل کننده خود.

اتوبالانس یک ویژگی یا آپشن است که یک اسکوتر می تواند این امکان را در خود داشته باشد ولی اسکوتر برقی دیگر این آپشن را نداشته باشد.

 

 

 

 

تفاوت اسمارت بالانس و اتوبالانس :

اسمارت بالانس نام یک برند از اسکوتر برقی می باشد در حالیکه اتوبالانس یک امکان و آپشن بر روی اسکوتر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا قلیپور

Types of electric scooters

انواع اسکوتر برقی

 

اسکوتر برقی

 

امروزه، اسکوترهای برقی به یکی از بهترین وسایل حمل و نقل برای سفرهای کوتاه تبدیل شده اند.

اسکوتر برقی به همان روش دوچرخه سنتی کنترل میشود و یادگیری آن برای تمام سنین آسان می باشد.

تولید این نوع وسیله ی نقلیه سبب شده تا منابع اجتماعی زیادی را نجات دهد.

اسکوتر ها ، در دو نوع معمولی و هوشمند تولید میشوند اما امروزه نوع برقی و هوشمند وارد بازار شده است و نوع معمولی طرفدار چندانی ندارد.

 

اسکوتر برقی.اسمارت بالانس

انواع اسکوتر را بر اساس کیفیت مانند نوع پردازشگر و چراغ های به کار رفته در آن به منظور زیبایی، برنامه های نصب شده بر روی آن، قدرت سنسورها، سرعت انجام دستورات توسط پردازشگر و قابلیت هایی مانند بلوتوث، چراغ های هشدار و … در دسته های مشخصی در نظر گرفت.

اسکوترها را می توان در انواع دسته دار و بدون دسته نیز تقسیم کرد که عملکرد مشابهی از لحاظ نوع محرک و میزان آن دارند و فقط برخی دارای دسته برای حفظ تعادل افراد می باشند، همچنین انواع اسکوتر ها را می توان با توجه به نوع چرخ ها و قطر آنها که از همه مهم تر است، در مدل های متفاوتی در نظر گرفت که هر کدام توانایی های مختلفی پیدا می کنند و مناسب افراد خاص و جاده های متفاوتی می باشند.

 

 

 

انواع اسکوتر را می توان به دو دسته کودک و بزرگسال تقسیم بندی کرد، اسکوترهای مورد استفاده کودکان، نوجوانان و بزرگسالان از نظر تعداد چرخ، قدرت موتور و راحتی راندن با یکدیگر متفاوت هستند.

این اسکوترها می توانند از نوع یک چرخ، دو چرخ و یا سه چرخ باشند، هر چه تعداد چرخ های یک اسکوتر بیشتر باشد، آن اسکوتر برای خردسالان بهتر است چون بهتر و با ایمنی بیشتری رانده می شوند.

 

انواع اسکوتر ها را می توان از نظر کیفیت مانند نوع پردازشگر، چراغ های به کار رفته در آن به منظور زیبایی، برنامه های نصب شده بر روی آن، قدرت سنسورها، سرعت انجام دستورات توسط پردازشگر و قابلیت هایی مانند بلوتوث، چراغ های هشدار و … در دسته های مشخصی در نظر گرفت.

اسکوترها را می توان در انواع دسته دار و بدون دسته نیز تقسیم کرد که عملکرد مشابهی از لحاظ نوع محرک و میزان آن دارند و فقط برخی دارای دسته برای حفظ تعادل افراد می باشند، همچنین انواع اسکوتر ها را می توان با توجه به نوع چرخ ها و قطر آنها که از همه مهم تر است، در مدل های متفاوتی در نظر گرفت که هر کدام توانایی های مختلفی پیدا می کنند و مناسب افراد خاص و جاده های متفاوتی می باشند.

 

انواع  اسکوتر برقی

اسکوتر 4.5اینچی

اسکوتری با قابلیت های فراوان مانند چراغ های زیبای دور تا دور، راندن آسان و چرخ هایی کوچک است که تحمل وزن آن تا 50 کیلوگرم می باشد و بیشتر مورد استفاده کودکان قرار می گیرد .

اسکوتر 6.5 اینچی

این نوع اسکوتر نیز دارای قابلیت های متفاوت است و می تواند وزن بین 30 تا 120 کیلوگرم را تحمل کند و چرخ های آن نسبت به نوع 4.5 اینچی بزرگتر می باشد و می تواند شتاب بیشتری بگیرد و در جاده های متفاوت حرکت کند.

این اسکوترها سوراخ نمی شوند، زیرا چرخ های آنها دارای لاستیک نمی باشند، نیروی موتور این نوع اسکوتر دارای 340 وات می باشد و باتری آن می تواند بین دو تا چهار ساعت با سرعت 15 کیلومتر در ساعت محرک اسکوتر باشد.

اسکوتر 8 اینچی

این اسکوترها دارای چرخ های بزرگتری نسبت به نوع شش و نیم و چهار اینچی می باشند و از مقاومت بیشتری نیز برخوردار می باشند و تحمل وزن بیشتری دارند.

این اسکوترها سرعت بیشتری نسبت به انواع معرفی شده قبلی دارند و دارای پدهای بزرگ تری نیز می باشند و به راحتی می توان پاها را روی آن قرار داد.

اسکوتر های 10 اینچی

این اسکوترها توانایی تحمل وزن زیادی دارند و مناسب افراد بزرگسال می باشند و دارای چرخ هایی هستند که بسیار نرم حرکت می کنند.

این اسکوترها می توانند در هر جاده ای حرکت کنند و قدرت موتور بیشتری دارند، لاستیک این اسکوترها بادی است و سبب می شود افراد به نرمی با آن حرکت کنند.

قابل ذکر است که ضخامت چرخ ها و نوع لاستیکی و یا غیر لاستیکی بودن آنها نیز می تواند اسکوترها را به دسته بندی ها و انواع مختلفی تقسیم کند.

 

 

بررسی انواع اسکوتر برقی از نظر کیفیفیت

برخی از اسکوترها دارای نرم افزارهایی می باشند که می توانند برنامه های زیادی را اجرا کنند، انواع این اسکوترها دارای جی پی اس هستند ،  و می توان برنامه ای روی آنها نصب شود که میزان شارژ باتری را نیز مشخص کند و در صورت کمتر شدن آن آلارم های مختلف را به صدا در بیاورد.

اسکوتر ها از لحاظ بردهای الکترونیکی نیز به انواع اسکوتر های دو برد و یا سه برد تقسیم می شوند، اسکوترهای سه برد دارای دو صفحه در اطراف و یک صفحه در میان آنها به عنوان پردازشگر می باشند، اما انواع اسکوترهای دو برد، دیگر دارای صفحه پردازشگر میانی نیستند و هر برد دارای یک پردازشگر در زیر صفحه خود می باشد که می تواند فرمان های مورد نظر را صادر کند.

 

 

اسکوتر خودبالانس یا تعادلی

این اسکوترها دارای دو چرخ می باشند و نیازی به دسته ندارند زیرا افراد به راحتی می توانند تعادل خود را حفظ کنند.

 

 

اسکوتر های برقی تک چرخ یا واقعی

هر کدام از این اسکوتر ها نیز دارای کیفیت های متفاوتی می باشند که بیشتر به طرز قرار گرفتن و راحتی راندن آنها بر می گردد، این اسکوترها از لحاظ امکانات جانبی نیز با یکدیگر متفاوت می باشند.

 

انواع اسکوتر ها را می توان با توجه به میزان حساسیت سنسورها، میزان باتری و قدرت آنها، مقدار سرعت و شتاب، تنظیمات اتوماتیک برای خاموش بودن و یا روش ماندن در زمان های مشخص، عیب یابی اتوماتیک قسمت های مختلف آن نیز به دسته های مشخصی تقسیم بندی کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نادیا قلیپور

بهترین اسکوترهای برقی 2021

در این مطلب به بهترین های بازار اسکوتر های برقی برای کودکان،بزرگسالان ،افرادی که هر روزه مسافت های طولانی را به مقصد کار طی می کنند و هر کسی که احساس نیاز به خریدن این وسیله دوست داشتنی می کند، می پردازیم.

اگر برای مقاصد سرکار ، فروشگاه و خرید کردن، و یا حتی به عنوان یک وسیله سرگرمی به دنبال بهترین اسکوترهای برقی هستید، واقعاً این وسیله ها ارزش گشتن و خرید کردن را دارند، حتی به اندازه یک دور زدن!

این تجهیزات مدرن بهترین وسیله برای مواقعی هستند که مسیرتان نه به اندازه ای دور است که با ماشین حرکت کنید و هزینه بنزین و ترافیک و جای پارک را تحمل کنید و نه به اندازه ای نزدیک است که پیاده به مقصد برسید.

اسکوتر های برقی سریع، بی سر و صدا ،سبک و قابل حمل تر از دوچرخه ها می باشند.

مهمترین فاکتورهای خرید اسکوتر برقی چه هستند؟

انتخاب بهترین ها در بازار اسکوترها کار ساده ای نیست، فاکتورهای زیادی جهت سنجیدن برای انتخاب بهترین اسکوترها وجود دارد.

سرعت،میزان کارکرد باتری، راحتی استفاده و قیمت از مهمترین این فاکتورها می باشند. و نیاز هر خریداری جهت انتخاب اسکوتر مورد علاقه،متفاوت می باشد. برای یک خریدار بیشترین سرعت و برای دیگری راحتی استفاده و قیمت اولویت می باشد.

ما در لیست زیر به اسکوترهایی می پردازیم که تا به حال بهترین بازخورد را از طرف خریداران داشته اند و بازار را به دست گرفتند.

در لیست زیر،اسکوترهایی با مهمترین فاکتورهای ذکر شده وجود دارد تا هر خریداری بسته به نیاز خود بهترین را جهت خریداری بیایید.

برترین های بازار اسکوتر های برقی کدامند؟

وقتی صحبت از بهترین ها در زمینه اسکوترها می شود، اسکوتر اوناگی وان مدل E500،در صدر لیست تاپ ترین ها قرار می گیرد.

در هر دو چرخ این اسکوتر موتور وجود دارد، بنابراین این اسکوترهای دو موتوره تپه ها و شیب ها را بسیار راحت تر از مدل های مشابه دیگر طی می‌کنند.

این مدل اسکوتر که قدرت خود را از دو موتور میگیرد، دارای ویژگی های فوق‌العاده دیگری از قبیل صفحه نمایش بزرگ با وضوح بالا( حتی در روشنایی و نور روز نیز به خوبی دیده می شود)،چراغ جلو و عقب، سیستم هشدار صوتی،و چراغ چشمک زن به هنگام ترمز گرفتن می باشد. این اسکوتر به لطف کنترل گرهای حرفه ای و با کاربری ساده ای که دارد،بسیار آسان و حرفه ای قابل کنترل است.

از طراحی ظریف، براق و چشمگیر این اسکوتر هم نمی توان گذشت!

اسکوتر اوناگی سرعت بسیار زیادی دارد، سرعتی دو برابر اسکوتر های تک موتوره(در این اسکوتر به صورت اختیاری می توان حالت استفاده از یک موتور را نیز فعال کرد)

البته با تمام ویژگی های مثبت فوق نمی توان گفت که اوناگی بهترین اسکوتر بازار از لحاظ قیمت نیز می باشد. این اسکوتر حدود ۹۹۰ دلار قیمت دارد.

مزایای اسکوتر اوناگی وان مدل E500

طراحی شیک و ظریف و براق

بسیار قدرتمند

صفحه نمایش عالی (کارکرد خوب صفحه نمایش در نور روز)

معایب اسکوتر اوناگی

گران قیمت

راندن آن نسبت به سایر اسکوترها به دلیل دو موتوره بودن سخت تر است

اسکوتر segway nine bot kick scooter

اسکوتر سگوی بهترین اسکوتر برای مسافت های طولانی می باشد.

این اسکوتر با حدود چهل پوند وزن، بزرگ و سنگین هستند اما تمام وزنشان به خاطر وزن باتری آن می باشد.

سگوی ناین بات سرعت 20 کیلومتر بر ساعت و توانایی طی کردن مسافت ۳۵، کیلومتر در ساعت را دارا میباشد، یعنی توانایی طی مسافت دو برابر سایر اسکوترها از ویژگی های منحصر به فرد این اسکوتر می باشد

مزایا

رانندگی راحت

قدرتمند

بوق بلند و با استفاده راحت

قیمت متوسط

معایب

سنگین از لحاظ وزنی

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
غزل موالی زاده

چرا اسکوتر برقی زیر پا خاموش می شود؟

علت حرکت نکردن اسکوتر

آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده که اسکوتر برقیتان ناگهان در حال حرکت خاموش شود؟

علت حرکت نکردن اسکوتر برقی چیست؟چرا اسکوتر بدون اخطار شارژ کردن خاموش می شود؟

پیشنهاد می کنم برای بررسی دلایل این اتفاق مطالب فوق را تا انتها بخوانید

اسکوتر برقی  یک وسیله حمل و نقل جذاب  است که با باطری کار می کند .

این وسیله برقی تمام هوشمندبوده و هدایت و کنترل آن بسیار راحت است اما ممکن است بعد از گذشت مدتی و براثر برخی عوامل و اتفاقات یا رعایت نکردن نکات شارژ برای هاوربرد  مشکلی بوجود بیاید و این مشکلات هم منجر به‌ عدم روشن شدن اسکوتر برقی شما شود.

حال این سوال پیش می آید که در صورت روشن نشدن اسکوتر برقی چه کاری باید انجام داد؟

بردهای اسکوتر برقی و اسکیت به گونه ای طراحی شده اند که اگر ولتاژ باتری به کمتر از 30 ولت برسد فرمان خاموش شدن اسکوتر برقی در برد ارسال خواهد شد.

images (2).jfif

ولتاژ باتری اسکوتر برقی چقدر است؟

ولتاژ خروجی باتری ها در اسکوتر های برقی در شرایط سالم 42 ولت و در اسکوتر های ناین بات 63 ولت است.

این باتری ها 20  عدد سلول لیتیومی دارد که به مرور زمان و استفاده از باتری، عمر مفید بعضی از سلول های باتری به پایان می رسد. در این حالت است که اسکوتر با  افت ولتاژ روبه رو می شود.

چرا اسکوتر برقی زیر پا خاموش می شود؟

زمانی که اسکوتر برقی شما در حال حرکت و سرعت بالا باشد، بیشترین ولتاژ را از باتری گرفته و اگر عمر باطری شما رو به اتمام باشد باعث خاموشی ناگهانی اسکوتر برقی می شود.

 

علت کاهش ناگهانی ولتاژ باتری اسکوتر :

وقتی که شما با اسکوتر در حال حرکت با سرعت بالا  هستید ، بیشترین آمپر از باتری گرفته می شود.حال اگر عمر سلول های تشکیل دهنده باتری اسکوتر به اتمام رسیده باشد ،به صورت ناگهانی ولتاژ در لحظه به زیر 36 ولت کاهش پیدا می کند. در این حالت اسکوتر برقی بر اساس برنامه کنترلی از قبل ذخیره شده بر روی برد فرمان خاموش شدن اسکوتر را صادر می کند .

هشدار :

زمانی که این اتفاق برای شما در حین اسکوتر سواری افتاد اولین دلیل خرابی سلول های باطری بوده و باید باطری اسکوتر تعویض شود.اگر که  تحت هر شرایطی مجبور به استفاده از اسکوتر در این شرایط شدید باید از حرکت با سرعت بالا خودداری نمایید زیرا امکان وقوع حادثه و خطر برای شما بسیار زیاد است.پس توجه کنید که در صورت خرابی باطری به هیچ عنوان از اسکوتربرقی استفاده نکنید.

images.jfif

برای جلوگیری از خرابی باطری اسکوتر برقی چه باید کرد ؟

عمر باتری اسکوتر های برقی بستگی به نوع باتری و طریقه ی نگهداری از اسکوتر برقی از یکسال تا سه سال است.برای افزایش طول عمر باطری اسکوتر برقی ، رعایت یک سری نکات لازم است. اول اینکه بعد از خرید باطری و نصب آن بر روی اسکوتر برقی، آن را ۳ ساعت در شارژ قرار داده  و حتما آن را تست کنید‌ و از  سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

نکته بعدی این که باید به آن توجه کرد این است که اسکوتر را به هیچ عنوان طولانی مدت خاموش نگذارید و هر چند وقت یکبار آن را روشن نموده و استفاده کنید  و نکته ی آخر استفاده دائم و متوالی از اسکوتر باعث پایین امدن عمر باطری میشود.
اگر با وزن زیاد از اسکوتر استفاده می کنید بهتر است هر ۲۰ دقیقه یک بار اسکوتر را خاموش کنید تا به باطری فشار نیاید‌.

زمان لازم برای شارژ باتری اسکوتر

با هر بار شارژ  حداقل بین 45 دقیقه تا 1.5 ساعت از اسکوتر استفاده نمایید.  نیازی نیست برای فول بودن شارژ باطری بعد از  هر بار حرکت فوری اسکوتر را به شارژ بزنید این کار  باعث  کاهش طول عمر مفید باطری می شود . پس بهتر است عملیات شارژ باطری اسکوتر بصورت صحیح و کامل انجام شود.

اگر باطری اسکوتر برقی شارژ نگه نمی دارد عمر باطری  تمام و یا باطری خراب شده است. در این صورت شما باید یک باطری سالم جایگزین نمایید.

علایم خراب شدن باطری اسکوتر برقی:

شارژ باطری اسکوتر سریع خالی و یا حتی با وصل کردن شارژر به دستگاه باتری شارژ نمی شود. یکی دیگر از علایم خرابی باطری اسکوتر خاموش شدن زیر پا در حین استفاده می باشد بطوری که بعد از کامل شدن شارژ وقتی از دستگاه استفاده می کنید بعد از مدت کوتاهی اسکوتر زیر پا بدون هیچ اخطاری خاموش می شود.

 

دانستن این نکته از اهمیت ویژه ای برخوردار است :

اسکوتر برقی شما می‌تواند با طیف وسیعی از مشکلات روبرو شود. اما شایع‌ترین مشکلی که می‌تواند برای یک اسکوتر برقی به ‌وجود بیاید روشن نشدن آن است. باید بدانید که دلیل روشن نشدن اسکوتر برقی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از دلایل اصلی روشن نشدن اسکوتر برقی شما می‌تواند استفاده از یک شارژر معیوب باشد یا ممکن است شارژر خود را به ‌نحوی اشتباه وصل کرده باشید. از دیگر مشکلات شایع روشن نشدن اسکوتر برقی می‌تواند یک باتری معیوب، مادربرد خراب و یا خطا در سیم کشی داخلی اسکوتر برقی شما باشد. شاید رفع ظاهری یک مشکل بتواند شما را برای مدتی خوشحال کند اما باید بدانید که شناسایی دقیق مشکل، علت یابی و ریشه یابی آن بسیار مهم است و گاهی شناسایی دقیق مشکل می‌تواند از خود مشکل هم مشکل‌تر باشد. 

 

images (3).jfif

 

 

۹ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Zahra Yaghoubi

چرا اسکوتر برقی زیر پا می‌لرزد؟

چرا اسکوتر برقی زیر پا می‌لرزد؟

اسکوتر برقی یک وسیله مدرن، کاربردی و بسیار مفرح است که هر روز بیش‌ازپیش در جهان، کاربران و علاقه‌مندان خود را پیدا می‌کند و تابه‌حال توانسته قشرهای زیادی را به خود جلب کند. برای این وسیله گاهی مشکلاتی به وجود می‌آید از جمله لرزش هنگام حرکت و لرزش در زمان متوقف شدن دستگاه اسکوتر، کم‌شدن عمر باتری، سرعت پایین دستگاه و مشکلات دیگری که برای کاربر آزاردهنده است. ما در این مقاله قصد داریم مشکل لرزش این دستگاه را بررسی کنیم که یکی از مشکلات اسکوتر برقی در زمان استفاده از آن است.

kjkj

چرا اسکوتر برقی زیر پا می‌لرزد؟

چرا اسکوتر برقی زیر پا می‌لرزد؟

گاهی در اسکوتر برقی لرزشی ایجاد می‌شود و کاربر مجبور می‌شود، سرعت دستگاه را کم کند تا کنترل اسکوتر از دستش خارج نشود و یا به‌خاطر یک دست‌انداز کوچک در خیابان و مسیر حرکت، دستگاه اسکوتر شروع به لرزش می‌کند. حتی ممکن است با کاهش سرعت، لرزش‌ها بیشتر شود تا جایی که کاربر ناچار می شود، اسکوتر را متوقف کند و دوباره شروع به حرکت کند ولی باز بعد از زمان کوتاهی دوباره لرزش اسکوتر شروع می‌شود. 

 

عوامل لرزش اسکوترهای برقی چیست؟ 

علت‌های زیادی برای لرزش اسکوتر برقی وجود دارد. عوامل لرزش دستگاه اسکوتر به چند نوع زیر تقسیم می‌شوند. اگر در هنگام استفاده از اسکوتر با این مشکل مواجه هستید، می‌توانید با مطالعه این متن، اشکالات را بررسی و برطرف کرده و از اسکوتر خود لذت بیشتری ببرید.

  • وزن پایین کاربر اسکوتر

گاهی علت لرزش اسکوتر برقی این مورد است؛ اگر شخصی که سوار اسکوتر می‌شود، کمتر از 30 کیلوگرم وزن داشته باشد، در این حالت اسکوتر شروع به لرزیدن می‌کند. و در زمانی که اسکوتر از حرکت می‌ایستد، لرزش آن بیشتر می‌شود. این مشکل در اسکوترهای برقی قدیمی‌تر به‌وفور اتفاق می‌افتد.

امروزه با ورود اسکوترهای جدید و پیشرفته‌تر که قابلیت اتوبالانس را دارند، این مشکل حل شده است. اگر اسکوتر شما قابلیت اتو بالانس را ندارد، می‌توانید با مراجعه به مراکز تعمیر اسکوترهای برقی، قابلیت اتوبالانس را به اسکوتر خود اضافه کنید.

  • عدم استفاده صحیح از اسکوتر برقی

شاید دلیل لرزش اسکوتر برقی، عدم استفاده صحیح از آن باشد. اگر از اسکوتر برقی به‌صورت صحیح استفاده نشود، زیر پا شروع به لرزیدن می‌کند. زمان سوارشدن نباید خود را زیاد محکم بگیرید. زانوها باید کمی خم باشد. در ضمن دقت شود که پاها نیز در جای مخصوص خودش قرار بگیرد. با رعایت این نکات ساده و با استفاده درست از این دستگاه می‌توان لرزش اسکوتر برقی را از بین برد.

  • وجود مشکل فنی در اسکوتر برقی

زمانی که شما اسکوتری را می‌خرید و مورد استفاده قرار می‌دهید، ممکن است حین استفاده، لرزشی در آن مشاهده نکنید اما باگذشت مدت زمانی، در اسکوتر لرزش به وجود می‌آید. در این حالت شما باید اسکوتر را ریست کنید و اگر با این کار، مشکل دستگاه حل نشد، اسکوتر برقی شما اشکال فنی پیدا کرده است و باید تعمیرکار مخصوص آن را تعمیر کند.

 

انواع مشکلات فنی که باعث لرزش اسکوتر می‌شود

  • ممکن است مهره محور جلو یا عقب اسکوتر برقی شل شده باشد. هر دو را بررسی کنید و اگر مهره‌ها شل شده‌اند، آنها را محکم کنید تا مشکل لرزش اسکوتر رفع شود.
  • ممکن است پیچی که قاب را به موتور متصل می کند، شل شده باشد. شما برای اطمینان، پیچ‌های اسکوتر را بررسی کنید.
  • ممکن است تایرهای اسکوتر نیاز به هوا داشته باشد زیرا گاهی تکان‌های اسکوتر برقی به‌خاطر تنظیم نبودن فشار لاستیک است که با تنظیم هوای لاستیک ها این مشکل حل می شود.
  • اگر لرزش اسکوتر پس از ضربه خوردن به دستگاه به وجود آمده است، اتصالات جوش داده شده روی قاب، باید مورد بررسی قرار گیرد زیرا ممکن است جوش‌ها ترک‌خورده باشند. در صورت مشاهده ترک در محل جوش‌ها به تعمیرگاه‌های معتبر مراجعه شود.  

خرید اسکوترهای برقی بدون لرزش اتوبالانس و اسمارت بالانس

شاید برای شما سوال ایجاد شود که اسکوترهای بدون لرزش اتوبالانس و اسمارت بالانس چیست. اسکوترهایی وجود دارند که دارای سیستم حفظ تعادل هوشمند هستند، در واقع این نوع اسکوترها قابلیت اتوبالانس را دارند. در قسمت زیرین اسکوتر، سنسورهایی وجود دارد که به موتور دستگاه فرمان می‌دهد تا نسبت بین زمین و اسکوتر را متعادل نگه دارد. با وجود این قابلیت، دو کفه اسکوتر به‌صورت اتوماتیک، صاف قرار می‌گیرند و تعادل خودشان را حفظ می‌کنند.

بسیاری از اسکوترها این قابلیت و آپشن را دارند. شما باید برای خرید اسکوتر برقی بدون لرزش به این ویژگی‌ها دقت کنید. تفاوتی بین اسکوترهای اسمارت بالانس با اتوبالانس وجود ندارد. اسمارت بالانس نام یک کمپانی است و اتوبالانس همان آپشن حفظ تعادل خودکار است که قبلا به آن اشاره کردیم.

 

جمع‌بندی

کار با وسایل مختلف امروزی همراه با مشکلات و محدودیت‌هایی است. اسکوتر برقی نیز وسیله‌ای است که استفاده از آن همراه با ایجاد ایرادات و مشکلاتی است و باعث نگرانی کاربران این دستگاه می‌شود. یکی از مهم‌ترین مشکلات آن لرزش اسکوتر در هنگام استفاده است که در بسیاری از موارد به‌آسانی قابل‌رفع شدن است. ما در این مقاله در مورد لرزش اسکوتر برقی و عوامل ایجاد آن و رفع این مشکل صحبت کردیم.  

 

 

۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی قصابی

چرا باتری اسکوتر شارژ نمی شود؟

Electric-Scooter-Battery-Wont-Charge

 

آیا با مشکلی مواجه شده اید که در آن باتری اسکوتر برقی شما کار نمی کند؟ تقریباً هر اسکوتر برقی با این مشکل روبرو می شود. اگرچه باتری های برقی برای دوام و تعداد زیادی چرخه ساخته شده اند ، اما نیاز به تعمیر و نگهداری نیز دارند. بنابراین ، اگر می خواهید حداکثر استفاده را از باتری خود ببرید ، نباید تا آخرین لحظه منتظر بمانید ، بلکه از همین حالا شروع به نگهداری آن کنید. مشکل اصلی که باتری ها با آن روبرو می شوند ذخیره سازی نامناسب ، دمای استفاده و تخلیه عمیق است. اما اگر باتری اسکوتر برقی شما شارژ نشود ، چه باید بکنید؟ بنابراین اگر باتری اسکوتر برقی شما شارژ نمی شود ، چه باید بکنید؟ اگر باتری اسکوتر برقی شارژ نشود ، ممکن است مشکل در باتری باشد یا در خود شارژر. برای تعیین مشکل ، از شارژر مدل دیگری از اسکوتر برقی استفاده کنید. اگر شارژر کار می کند ، مشکل از باتری است. گاهی اوقات مشکل از موتور ، لاستیک و بسته باتری است. اما در مورد اسکوترها مطمئناً بزرگترین مشکل باتری است. بدترین اتفاقی که ممکن است برای اسکوتر برقی شما رخ دهد خرابی باتری است. باتری که نمی تواند شارژ شود و درست کار کند ، بدترین مشکل کاربر است! بدون باتری ، اسکوتر برقی شما بی فایده است.

برای تعیین اینکه چرا باتری روی اسکوتر برقی شما شارژ نمی شود ، می توانید موارد زیر را انجام دهید. اگر باتری مشکلی داشته باشد ، ممکن است خراب شود یا عمر باتری تمام شده باشد. اگر مشکلی در شارژر وجود دارد می توانید آن را با استفاده از مولتی متر آزمایش کرده و ولتاژ یک سر آن را بررسی کنید.

در مورد باتری های اسکوتر چه چیزی باید بدانیم؟

battery hoverboard

اسکوترهای برقی معمولاً با باتری های نیکل فلز هیدرید (NiMH) و لیتیوم یون (Li-Ion) عرضه می شوند. اگرچه باتری های لیتیوم یونی بیشتر در اسکوتر برقی استفاده می شوند زیرا بیشترین چگالی انرژی را در هر وزن می دهند. مهمترین پارامترهای هر باتری میزان انرژی بر حسب ولتاژ (V) و آمپر ساعت (Ah) است. هر باتری از سلول ها تشکیل شده است. پس از آنها بسته های باتری که از گروهی از سلول ها تشکیل شده اند تشکیل شده اند. سلول های باتری به صورت سری یا موازی پیکربندی شده اند تا بتوانند ولتاژ یا چگالی توان بیشتری را ارائه دهند. بیشتر اسکوترهای برقی معمولاً از باتری های 24 ولت ، 36 ولت و 48 ولت استفاده می کنند. هرچه ولتاژ (V) باتری بیشتر باشد ، اسکوتر برقی سریعتر می تواند کار کند. اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر سرعت یک اسکوتر برقی تأثیر می گذارد مانند وزن ، قدرت ، نوع موتور و زمین سوار. وقتی در مورد آمپر ساعت (Ah) باتری صحبت می کنیم ، محدوده اسکوتر برقی را نشان می دهد. ساعت آمپر اندازه گیری ظرفیت باتری است. هرچه باتری Ah بیشتر باشد ، حداکثر فاصله بیشتر خواهد بود. رتبه بندی آمپر ساعت به شما می گوید که اسکوتر شما تا کجا می تواند پیش برود.

دلایل شارژ نشدن اسکوتر را میدانید؟

Electric-Scooter-Battery-is-Faulty-What-Should-I-Do

باتری اصلی ترین و مهمترین جزء هر اسکوتر برقی است. اما اگر باتری اسکوتر برقی شارژ نشود چطور؟ اگر اتفاقی برای باتری بیفتد و شما نتوانید آن را شارژ کنید یا باتری درست کار نکند ، اسکوتر برقی شما بی فایده می شود. اما اسکوترهای حرکتی نیز مشکل شارژ دارند. بنابراین ، بسیار مهم است که باتری را به طور منظم نگهداری کنیم تا حداکثر استفاده را از آن ببریم.

به عنوان مثال ، اگر از اسکوتر برقی خود هر روز استفاده می کنید ، باید هر روز آن را شارژ کنید. حدود 8-12 ساعت طول می کشد تا باتری به طور کامل شارژ شود ، بنابراین بهتر است قبل از خواب اسکوتر را به برق وصل کنید تا صبح آماده شود.

اگر در موقعیتی قرار گرفتید که باتری را شارژ نمی کنید ، مشکل می تواند در یکی از این سه مورد باشد. اولین مورد این است که ممکن است مشکلی در شارژ وجود داشته باشد ، حالت دوم این است که روی بسته باتری تخلیه وجود دارد و آخرین راه حل این است که باتری تمام شده است (طول عمر باتری). بنابراین چه چیزی می تواند باعث شود باتری شارژ نشود؟

1. آیا با عمر باتری اسکوتر آشنا هستید ؟

مشکل چرخه عمر باتری هر باتری دارای طول عمر است ، جایی که شما تعداد مشخصی از شارژ و دشارژهای هر باتری را دارید. بنابراین اگر به عنوان مثال از باتری بیش از دو سال در اسکوتر برقی خود استفاده می کنید ، برخی علائم ممکن است نشان داده شود ، مانند ؛ برد کوتاهتر و حداکثر سرعت ، زمان شارژ سریعتر و غیره هنگامی که باتری در حال اتمام است ، به درستی شارژ نمی شود ، بنابراین باید آن را تعویض کنید.

2. دلایل خرابی باتری اسکوتر را می دانید؟

باتری ممکن است در یک یا چند مکان آسیب دیده باشد. دلیل این امر می تواند استفاده نادرست از اسکوتر برقی در سطوح مختلف مانند سطوح غیر روکش باشد ، بنابراین باعث آسیب به باتری می شود. همچنین ، اگر بی پروا با روروک مخصوص بچه خود سوار شوید و بدلکاری شدید انجام دهید ، ممکن است باتری آسیب دیده باشد. گاهی اوقات مشکل می تواند در سیم های باتری و سایر اجزای داخل اسکوتر شما باشد. باتری ها دارای سیستم مدیریت باتری هستند ، بنابراین شارژ و تخلیه صحیح باتری ها را آسان تر می کند.

3. مشکلات مربوط به شارژ اسکوتر را می دانید؟

ممکن است مشکل همیشه در خود باتری نباشد ، اما ممکن است یک درگاه شارژر یا پورت شارژر معیوب باشد. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا از شارژر مناسب اسکوتر استفاده می کنید. همچنین مطمئن شوید که اسکوتر خود را به درستی شارژ می کنید. آیا شارژر و پورت شارژ به درستی کار می کنند؟ برخی از این مثالها ممکن است دلیل عدم شارژ باتری شما باشد.

آیا روش درست شارژ کردن اسکوتر برقی را بلدید؟

هنگام شارژ باتری روی اسکوتر برقی ، باید منتظر بمانید تا چراغ نشانگر روی شارژر ظاهر شود. پس از اتمام فرآیند (پس از حدود 4-3ساعت) باید سبز شود. اگر اتفاق می افتد که چراغ نشانگر تنها پس از چند ساعت (مدت زمان کوتاهی) سبز می شود ، ممکن است مشکلی در باتری یا شارژر وجود داشته باشد ، بنابراین بگذارید شارژ ادامه یابد. بهتر است بعد از هر بار استفاده از اسکوتر برقی ، زمانی را برای شارژ باتری خود داشته باشید ، حتی اگر باتری آن به طور کامل تخلیه نشده باشد. این امر نه تنها در مورد اسکوترهای برقی بلکه در مورد اسکوترهای متحرک نیز صادق است .

چطور اسکوتر را شارژ کنیم؟

What-to-Do-if-Your-Electric-Scooter-Battery-Wont-Charge

مطمئن شوید که شارژر مناسب دارید. بررسی کنید که ولتاژ اسکوتر شما دقیق باشد. مثال: اگر اسکوتر شما با باتری 36V ، 7 Ah کار می کند ، باید شارژر 36V 1.6 آمپر داشته باشید. اگر از شارژر اشتباه استفاده می کنید ، باتری شما شارژ نمی شود.

باید شارژر را به اسکوتر و پریز برق وصل کنید. مطمئن شوید که آن را به درستی وصل کرده اید. چراغ قرمز را مشاهده خواهید کرد که نشان می دهد باتری شما در حال شارژ شدن است.

مرحله بعدی این است که اجازه دهید اسکوتر برقی شما تا انتها شارژ شود. دفترچه راهنما را بررسی کنید که چقدر طول می کشد تا مدل باتری شما شارژ شود. متوسط زمان شارژ باتری 3-4 ساعت است. هرگز باتری را بیش از حد شارژ نکنید.

هنگامی که کل فرایند شارژ کامل شد ، چراغ سبز ظاهر می شود که نشان می دهد فرآیند شارژ کامل شده است. شارژر را از پریز برق جدا کرده و ذخیره کنید. اسکوتر برقی شما باید آماده استفاده باشد.

چگونه می توان تشخیص داد که مشکل از باتری یا شارژر است؟

Things-to-Do-if-Your-Electric-Scooter-Battery-Wont-Charge

مشکل باتری دارید و شارژ نمی شود؟ بنابراین ، چگونه می توانید دلیل واقعی آن را پیدا کنید و ببینید مشکل از باتری است یا شارژر؟ در اینجا مراحل بررسی عدم شارژ باتری را مشاهده می کنید:

چند مدت است که باتری شارژ نشده است؟ اگر باتری را تخلیه کرده اید و مدت طولانی آن را در این حالت گذاشته اید ، به احتمال زیاد باتری خراب است و دیگر نمی تواند به طور کامل شارژ شود. در غیر این صورت باتری ها باید مرتباً نگهداری و بعد از هر بار استفاده شارژ شوند.

راه بعدی این است که شارژر خود را آزمایش کنید تا ببینید آیا مشکل در آن است یا خیر. گاهی اوقات مشکل از شارژر است ، بنابراین نمی توان باتری را شارژ کرد. برای بررسی این مورد ، باید شارژر را به اسکوتر برقی و پریز برق وصل کنید. ببینید آیا نشانگرهای روشن روی شارژر روشن هستند یا چشمک می زنند. در غیر این صورت ، شارژر معیوب است.

اگر چیز عجیبی روی شارژر مشاهده نکردید ، از مولتی متر برای آزمایش ولتاژ خروجی استفاده کنید. ولتاژ نمایش داده شده در مولتی متر باید چند ولت بالاتر از ولتاژ نامی شارژر (24 ولت ، 36 ولت ، 48 ولت) باشد. اگر مولتی متر ولتاژ خروجی صفر را به شما نشان می دهد ، شارژر معیوب است.

باتری یا اسکوتر را از نظر آسیب فیزیکی بررسی کنید. گاهی اوقات مشکل می تواند سوزاندن یا قطع شدن سیم باشد. همچنین بوی پلاستیک یا لاستیک سوخته را بررسی کنید. شارژ بیش از حد اسکوتر برقی گاهی اوقات می تواند باعث خرابی باتری شود و در نهایت بسوزد یا ذوب شود.

گاهی اوقات مشکل می تواند در نشتی باتری باشد. اگر بیش از حد از باتری خود در اسکوتر برقی استفاده کنید یا بیش از حد از آن استفاده کنید ، می تواند باعث نشتی شود. باتری را در دمای بالا یا زیر نور شدید خورشید نگه ندارید. همچنین باتری نباید نزدیک منابع آب باشد.

آخرین قدم برای تعیین مشکل استفاده از اسکوتر برقی دیگر و شارژر است. اگر شارژر روی مدل دیگری کار می کند ، مشکل در باتری است. مطمئن شوید که شارژر با اسکوتر برقی مورد استفاده شما سازگار است

سیستم مدیریت باتری (BMS)چیست ؟

                 what_is-bms

سیستم های مدیریت باتری (BMS) مدارهای کنترل الکترونیکی هستند که میزان شارژ و تخلیه باتری را کنترل و تنظیم می کنند. پارامترهای باتری که باید کنترل شوند شامل تشخیص نوع باتری ، ولتاژ باتری ، دما و ولتاژ سلول های باتری ، ظرفیت باتری ، وضعیت شارژ ، کشش فعلی ، زمان کار باقیمانده ، چرخه شارژ و برخی دیگر است.

وظیفه سیستم های مدیریت باتری اطمینان از استفاده بهینه از انرژی باقیمانده در باتری است. به منظور جلوگیری از آسیب به باتری ها ، سیستم های BMS از باتری ها در برابر تخلیه عمیق ، در برابر اضافه ولتاژ ، در برابر شارژ بیش از حد و جریان تخلیه بیش از حد محافظت می کنند. در مورد باتری های چند سلولی ، سیستم مدیریت باتری تعادل باتری را تضمین می کند ، که با این واقعیت بیان می شود که سلول های مختلف باتری وضعیت شارژ و تخلیه یکسانی دارند.

آیا راههای افزایش عمر باتری را می دانید؟

از تخلیه های بسیار عمیق اجتناب کنید: وقتی باتری را برای مدت طولانی تقریباً کاملاً خالی می گذارید ، روی عمر باتری تأثیر زیادی می گذارد و بنابراین به راحتی باتری را خراب می کند. اگر باتری به طور کامل تخلیه شده است ، باید حداقل 40 درصد آن را شارژ کنید. این باعث می شود ظرفیت باتری حفظ شود و به درستی ذخیره شود.

100درصد باتری خود را شارژ نکنید: این روش را می توان با تنظیم ولتاژ شناور پایین تر انجام داد. اگر باتری را شارژ می کنید ، پس از اتمام فرآیند شارژ ، آن را به مدت طولانی رها نکنید. با کاهش ولتاژ شناور چرخه عمر باتری شما افزایش می یابد.

حساسیت به دمای باتری: باتری را هرگز نباید در دمای زیر منفی20 درجه سانتیگراد یا بالاتر از مثبت 50 درجه رها کرد. این درجه حرارت برای باتری بسیار مضر است و می تواند باعث آسیب شود. همچنین سعی کنید از گرم شدن بیش از حد و هیپوترمی اجتناب کنید.

دمای ذخیره سازی باتری: هنگام ذخیره باتری ها ، باید آنها را حداقل 40٪ در دمای اتاق 0 تا +15 درجه سانتیگراد شارژ نگه دارید. اگر باتری ها به طور کامل تخلیه شوند و آنها را ذخیره کنید ، ممکن است ترکیب شیمیایی باتری ها آسیب دیده است و دیگر نمی توانید از آن باتری استفاده کنید.

نتیجه

اسکوترها مانند طوفان بازار را تسخیر کرده اند و روز به روز افراد بیشتری از آنها به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده می کنند. هر اسکوتر برقی ویژگی ها ، طراحی و هدف متفاوتی دارد ، اما همه آنها از باتری برقی به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند. در این مقاله توضیح داده ایم که کدام باتری ها در اسکوتر برقی استفاده می شوند و اگر در موقعیتی قرار گرفتید که باتری شما کار نمی کند ، چه کار کنید. هر باتری چرخه شارژ و تخلیه خود را دارد که نشان دهنده عمر باتری است. امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد و ما بتوانیم شما را در مسیر درست راهنمایی کنیم. اگر چیزی را کنار گذاشتم ، با خیال راحت زیر آن را بنویسید.

۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جواد بیرانوند

اسکوتربرقی 8 اینچ

 

امروزه اسکوتر های برقی متفاوتی در بازار موجود هستند از جمله تفاوت های این اسکوتر ها میتوان به اندازه چرخ ها اشاره کرد که در مقیاس اینچ بیان می شوند که یکی از متداول ترین نوع این اسکوتر ها ،اسکوتر های برقی 8 اینچی هستند.

آیا این اسکوترهابرای هرسطحی مناسب هستند؟فاصله ی سطح اسکوتر از زمین بیشتر است و برای عبور از سطح ناهموار مناسب است.

 

آیا اسکوترها درابعاد دیگری هم وجوددارند؟ بله، معمولا در اندازه های6،8،10 وجوددارند.

 

آیا تفاوتی درهزینه  اسکوترهای برقی8 اینچ و سایر اسکوتر ها وجود دارد؟ بله ،به طبع هرچه قطر چرخ ها بیشتر باشد هزینه ی آن هم بیشتر است.

پس اسکوتر های برقی 8 اینچی با لاستیکی به قطر حدودا 20 سانتی متری(8 اینچ) از زمین توانسته راحتی را برای علاقمندان خود به ارمغان بیاورد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
لیلا توکلی

نحوه ریست کردن اسکوتر برقی

در چه زمانی اسکوتر خود را ریست کنیم؟

 

ابتدا لازم است بدانیم که چه زمانی اسکوتر نیاز به ریست دارد و باید بدانیم که نباید اسکوتر را دفعات زیاد و پشت سر هم  ریست کرد چون امکان دارد که مشکل اسکوتر از قسمت دیگری باشد و با ریست کردن مشکلی به مشکلازمانی که اسکوتر اضافه میشود 

در زمانی که اسکوتر برقی شما روشن میشود اما  اسکوتر با سطح زمین تراز نباشد برای مثال اسکوتر را وقتی کمی خم میکنید به سمت عقب و جلو حرکت میکند در این حالت اسکوتر نیاز به ریست دارد یا وقتی که پای خود را بر روی اسکوتر قرار میدهید چراغ هشدار قرمز رنگ روشن میشود و اسکوتر حرکت نمیکند.  یا در زمانی که اسکوتر  از حالت کالیبره خارج شده است.و باریست کردن اسکوتر به حالت تنظیمات اولیه بر میگردد

 

چگونه اسکوتر خود را ریست کنیم؟

(1) ابتدا میبایست اسکوتر را خاموش کنید 

 

 

(2) اسکوتر را به صورت صاف و موازی باسطح زمین قرار دهیدحتما دقت داشته باشید که اسکوتر روی سطح شیب دار نباشد و حد الامکان اسکوتر روی فرش یا مبل نباشد 

 

 

(3) پس از اینکه اسکوتر خود را خاموش کرده و روی سطح صاف گذاشتیدحتما حواستانباشد که دو پدال اسکوتر دقیقا مقابل هم باشند 

 

 

(4) در همین حالت دکمه پاور( خاموش و روشن) اسکوتر را به مدت 8 ثانیه نگه دارید 

 

 

(5)  چراغ های اسکوتر شروع میکند به چشمک زدن و چراغ های هشدار هم خاموش و رو شن میشوند همچنان جواستان باشد که اسکوتر تراز باشد و اسکوتر را تکان ندهید 

بگذارید اسکوتر در این حالت به مدت 20 ثانیه بماند 

 

 

(6) سپس اسکوتر خود را خاموش کنید 

 

 

 

 

 

اگر مشکل اسکوتر با ریست برطرف نشد مشکل از چیست و چه باید کرد؟

 

 

چرا باطری اسکوتر شارژ نگه نمیدارد ؟

 

 

اگر اسکوتر شما زیر 20 دقیقه پعد از شارژ کامل خاموش میشود 

یعنی عمر باطری اسکوتر تمام شده یا باطری خراب شده که باید باطری را عوض کنید 

 

 

 

 

اصلا از کجا بفهمیم باطری خراب شده؟

 

 

اگر باطری اسکوتر زیر بیست دقیقه شارژ نگه میدارد یا موقع اتصال سیم شارژر به اسکوتر اسکوتر شارژ نمیشود یا بدون اخطار قبلی در هنگام استفاده یکدفعه اسکوتر

خاموش میشود یعنی باطری اسکوتر شما خراب شده و به هیچ عنوان پس فهمیدن خرابی باطری از اسکوتر استفاده نکنید.

 

 

 

 

خرابی برد اسکوتر ؟

 

دو چراغ روی اسکوتر قرار دارد یکی برای باطری و آن یکی برای برد که معمولا با عکس یا شکلی زیر چراغ معلوم است اگر اسکوتر بوق هشدار زد و چراغ برد اسکوتر  قرمز شد یعنی مشکل اسکوتر از برد است یا اگر اسکوتر زیر پا میلرزید یا بصورت پل ای حرکت میکرد مشکل از خرابی برد اسکوتر است 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پوریا فرخی نسب