اسکوتر برقی یا هاوربرد وسیله ای برقی دارای تکنولوژی حمل تا 120 کیلو گرم روی دوچرخ با قدرت بالاست

۱۲ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

اسکیت برد

آیا تا به حال اسکیت برد را از نزدیک دیده اید ؟

اسکیت برد نوعی وسیله برای بازی کردن، افزایش هیجان و همچنین سپری کردن زمان با شادی و خوشی است.

تاریخ اسکیت برد به قبل از سال ۱۳۵۰ برمیگردد، زمانیکه الکس مارخوف با استفاده از یک تخته چوبی و دو جفت چرخ شروع که تولید وسیله ای کرد که امروزه حتی مسابقات جهانی و حتی المپیک در حال برگزاری است..

اسکیت برد یک وسیله ورزشی ساده ودرعین حال پر پیچ و خم است که امروزه بسیاری از افراد را به سمت خود کشیده است.

انواعی از اسکیت بردها دربازار موجود دارد، پلاستیکی و چوبی، بسته به نوع انتخاب فرد و اینکه در چه شرایطی میخواهد استفاده کند، متفاوت است..

اسکیت بردها امروزه در انواع مختلفی وجود دارند،بسته به اندازه طول آنها، کوچک،متوسط و بلند است،، درجه مهارت هر فرد در استفاده از این طول اسکیت بردها متفاوت است.

نکته دیگری که در انتخاب اسکیت برد حائز اهمیت است، چرخ انها است؛چرخها به دو نوع تزریقی،پلاستیکی و استخوانی تقسیم میشوند.چرخهای پلاستیکی بیشتر برای کفپوشها و مکانهایی مثل پارکها مناسب است، چرخهای استخوانی برای روی آسفالت ،کوچها و خیاباتها اماده سازی شده اند و تزریقی ها تلفیقی از هر دوی انها..

در کلام آخر برای خرید یک اسکیت برد مناسب باید به تمام ویژگها و شرایط آن توجه کامل بفرمایید..



 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی هویدی

تشخیص فوری خرابی باتری اسکوتر برقی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی وسایل نقلیه نیز متحول شده اند. یکی از این تحولات اسکوترهای برقی هستند که تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما به یادگار خواهند گذاشت. در این مقاله به شما می آموزیم که چگونه عمر باتری خود را افزایش دهید و در صورت خرابی باتری اسکوتر برقی، آن را به سرعت تشخیص دهید.
 

باتری اسکوترهای برقی چگونه است؟

در اسکوتر های برقی، برق مورد نیاز موتور از طریق باتری لیتیومی تامین می شود. این باتری در زیر قاب اسکوتر قرار دارد و دارای 20 سلول می باشد که ولتاژ این سلول ها مجموعا حدود 42 ولت است.

 

چراغ وضعیت اسکوتر برقی چیست؟

اسکوتر برقی دو چراغ دارد که یکی وضعیت شارژ باتری را نشان می دهد و دیگری سلامت و عدم سلامت اسکوتر را نشان می دهد.

A. چراغ اول 4 حالت دارد:

1. اگر چراغ سبز و ثابت بود یعنی شارژ باتری شما بالای 50 درصد است.

2. اگر چراغ سبز و چشمک زن بود یعنی شارژ شما به زیر 50 درصد می باشد.

3. اگر قرمز و چشمک زن بود یعنی باتری کمتر از 20 درصد شارژ دارد که در اینصورت آنرا به شارژ بزنید.

4. و در آخر اگر چراغ زرد یا نارنجی و چشمک زن بود یعنی باتری درحال شارژ می باشد.

B. چراغ دوم به چراغ ارور معروف است، اگر سبز بود یعنی اسکوتر مشکلی ندارد و می توانید از آن استفاده کنید ولی اگر قرمز و چشمک زن بود یعنی اسکوتر شما مشکل دارد. این چراغ بین 1 تا 9 بار چشمک می زند که هر کدام نشانگر مشکل خاصی می باشد که آنرا بررسی خواهیم کرد:

اگر 1 بار چشمک بزند:

نشانگر مشکل در اتصالات است. اتصالات را قطع و وصل کنید زیرا ممکن است قسمتی از آن شل شده باشد. اگر مشکل با قطع و وصل کردن حل نشد مادربرد خود را با مادربردی جدید تعویض نمایید.

اگر 2 یا 3 بار چشمک بزند:

نشانگر مشکل در حسگرها می باشد. یعنی در مدار داخلی برق وجود دارد که متاسفانه این مشکل قابل رفع شدن نیست و باید مدارهای داخلی را با قطعات نو جایگزین کنید.

اگر 4 بار چشمک بزند:

نشانگر مشکل در موتور سمت مادربرد می باشد. این مشکل باعث برهم خوردن تعادل اسکوتر می شود که برای حل آن باید موتور سمت مادربرد را تعویض نمایید.

اگر 5 بار چشمک بزند:

نشانگر مشکل در موتور سمت باتری می باشد. این مشکل باعث برهم خوردن تعادل اسکوتر می شود که برای حل آن باید موتور سمت باتری را تعویض نمایید.

اگر 6 بار چشمک بزند:

نشانگر مشکل در باتری اسکوتر برقی می باشد. یا مدار محافظ باتری خراب شده یا ولتاژ باتری کم شده است. در این حالت اسکوتر شما به یک باتری جدید نیاز دارد که حتما آن را از مراکز معتبر تهیه کنید.

اگر 7 بار چشمک بزند:

نشانگر مشکل در ژیروسکوپ سمت باتری است. که در اینصورت می بایست ژیروسکوپ سمت باتری اسکوتر خود را تعویض نمایید. فقط به یاد داشته باشید که مدل، ولتاژ و برند ژیروسکوپ جدید باید با اسکوتر شما سازگار باشد.

اگر 8 بار چشمک بزند:

نشانگر مشکل در ژیروسکوپ سمت مادربرد می باشد. که در اینصورت باید ژیروسکوپ سمت مادربرد اسکوتر خود را تعویض نمایید. فقط به یاد داشته باشید که مدل، ولتاژ و برند ژیروسکوپ جدید باید با اسکوتر شما سازگار باشد.

اگر 9 بار چشمک بزند:

اگر اسکوتر خود را به صورت سر و ته روشن کرده باشید این مشکل رخ خواهد داد و توصیه می شود به تعمیرکار مراجعه کنید.

 

دلایل شارژ نشدن باتری اسکوتر برقی چیست؟

برای فهمیدن این مشکل ابتدا اسکوتر را به شارژ میزنیم و سپس سه حالت پیش می آید:

1. اگر چراغ سبز شارژر اسکوتر روشن شد ولی پس از مدتی خاموش شد، مشکل از برد دستگاه شما می باشد.

2. اگر چراغ سبز روشن ماند، آنگاه اسکوتر را روشن می کنیم. اگر چراغ وسط اسکوتر چشمک زن نارنجی بود یعنی مشکل از باتری شما می باشد و نیاز به تعویض یا تعمیر دارد.

3. و اما اگر چراغ شارژر سبز ماند ولی اسکوتر روشن نشد، یا سوکت شارژر خراب است یا سوکت دستگاه.

 

چگونه عمر باتری اسکوتر برقی خود را افزایش دهیم؟

1. به اسکوتر خیلی فشار نیاورید و از سطوحی که شیب بیش از 20 درجه دارند بالا نروید.

2. محیط های بسیار گرم عمر باتری را کاهش می دهند. سعی کنید در دمای بیشتر از 20 درجه از اسکوتر استفاده نکنید.

3. هنگامی که اسکوتر کاملا شارژ شد، شارژر را از آن جدا کنید، زیرا درصورت عدم انجام این کار باتری اسکوتر شما آسیب خواهد دید.

4. تنها زمانی اسکوتر را به شارژ بزنید که چراغ قرمز باتری روشن شده باشد.

5. اگر سوکت شارژر شما ایراد دارد به هیچ عنوان آنرا به اسکوتر متصل نکنید.

6. اگر برای مدت طولانی قصد استفاده از اسکوتر را ندارید، باتری را به طور کامل شارژ کرده و سوکت آنرا نیز جدا نمایید.

 

چگونه می‌ توانیم باتری اسکوتر برقی خود را تعمیر کنیم؟

متاسفانه این  کار ساده نیست و توصیه ما مراجعه به مراکز تعمیر معتبر است. بعضی اوقات پیش می آید که شما اسکوتری را تازه خریداری کرده اید ولی باتری آن خراب است، این مسئله تقصیر شما نیست. برای حل این مسئله حتما از فروشگاه های  معتبر خرید کنید تا با اینگونه مشکلات روبرو نشوید و همچنین موارد گفته شده را رعایت کنید تا عمر باتری اسکوترتان زیاد شود. برای تعمیر باتری و یا تعمیر اسکوتر برقی خود می توانید با مجموعه ساپتک ایرانیان در ارتباط باشید.

 

باتری اسکوتر برقی خود را از کجا بخریم؟

فروشگاه های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند، اما توجه داشته باشید حتما از فروشگاهی خرید کنید که معتبر و در زمینه اسکوتر برقی متخصص باشد. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ساپتک ایرانیان با خیال راحت باتری اسکوتر برقی با کیفیت خریداری کنید. برای خرید باتری اسکوتر برقی کلیک کنید.

 

چگونه باتری اسکوتر برقی را تعویض کنیم؟

برای یادگیری تعویض باتری اسکوتر هوشمند به صفحه آموزش تعمیرات اسکوتر برقی مراجعه نمایید تا مراحل کامل تعویض باتری اسکوتر برقی به شما آموزش داده شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدامین نیمه وری

فواید استفاده از اسکوتر شارژی در محیط شهری

با وجود تمام خبرهای بدی که در مورد اسکوترهای برقی در رسانه‌ها منتشر می‌شود، این وسایل نقلیه کوچک می‌توانند تعدادی از مشکلات بزرگ محیط‌های شهری و حومه شهرها را بر طرف کند. اسکوترهای کرایه‌ای به عنوان یک وسیله نقلیه عمومی و با قیمتی مناسب در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند و باعث کاهش آسیب‌های ما به محیط زیست می‌شوند. این وسایل نقلیه می‌توانند به اندازه سلول‌های خورشیدی و خودروهای برقی باعث ایجاد تحول‌های بزرگ شود، چیزی که به زودی ممکن است شاهد آن باشیم.

مطمئنا مقامات شهرها باید به فکر مسائل ایمنی و ترافیک وسایل نقلیه دو چرخ باشند. و به نظر می‌رسد راه حل این مسائل سهمیه بندی مناسب جاده‌ها باشد. خطوط خیابان‌ها نباید فقط در اختیار خودروها قرار داشته باشد بلکه لازم است به اندازه کافی به اسکوترها و دوچرخه‌ها نیز فضا اختصاص باید. سیستم حمل و نقل عمومی باید مورد بازبینی قرار گیرد تا حجم زیاد وسایل نقلیه کوچک در این سیستم در نظر گرفته شود. به کار گیری از شبکه حمل و نقل کوچک مقیاس برای شهر مفید است. هیچ راهی بهتر از این برای کاهش دفع گازهای آلاینده و بر طرف کردن پاره‌ای از مشکلات حمل و نقل عمومی وجود ندارد. 

در اینجا ما اطلاعاتی را منعکس می‌کنیم که نشان می‌دهد سیاست مداران باید از رشد وسایل حمل و نقل کوچک حمایت کنند. با توجه به مشکلات زیاد زیست محیطی که گریبانگیر شهرها شده دیگر زمانی برای از دست دادن نمانده و لازم است هر چه سریع‌تر سیستم حمل و نقل شهری را بازبینی و اصلاح کنیم. 

کارایی 

بزرگترین مشکل در حمل و نقل با خودرو، خود خودرو است. آمریکایی‌ها به طور میانگین 175 پوند (79 کیلوگرم) وزن دارند. بر طبق آماری که در سال 2016 از طرف دپارتمان انرژی ایالات متحده منتشر شد، وزن
خودروها در این کشور حدود 4100 پوند است (تقریبا 23 برابر وزن راننده). بنابراین بیشتر سوخت صرف حرکت دادن خود خودرو می‌شود. از طرف دیگر وزن هر اسکوتر حدود 28 پوند است و با یک موتور برقی بهینه کار می‌کند. این مزیت مهمی به لحاظ مصرف انرژی برای اسکوترها است. 

هر خودروی بنزینی معمولی برای طی یک مایل حدود یک کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند. گرچه تسلا مدل3 با همین مقدار انرژی حدود 4 مایل راه می‌رود. ولی یک اسکوتر با این مقدار انرژی بیش از 80 مایل مسافت را طی می‌کند. 

اسکوترها بسیار بهینه هستند. انسان با قدم زدن 9 برابر بیشتر از اسکوتر انرژی مصرف می‌کند. دوچرخه سواری نیز 4 برابر بیشتر از اسکوتر انرژی لازم دارد. 

هزینه سوخت 

در گذشته خودروهای برقی و خودروهایی که با انرژی تجدید پذیر کار می‌کنند، می‌بایستی هزینه زیادی را برای شارژ و کسب انرژی صرف می‌کردند. ولی اکنون هزینه شارژ اسکوترهای برقی کمتر از سایر وسایل حمل و نقل عمومی، تاکسی‌ها و خودروهای شخصی می‌باشد. 

در واقع هزینه شارژ یک اسکوتر برقی 1 در صد هزینه سوخت‌گیری یک خودروی کم مصرفی است که در هر 28 مایل 1 گالون بنزین مصرف می‌کند. حال ببینید که تاثیر این هزینه در یک هفته، یک ماه و یک سال چقدر خواهد بود. بنابراین همان چیزی که اسکوترها را دوستدار محیط زیست کرده است آنها را به لحاظ اقتصادی نیز به یک گزینه خوب تبدیل کرده می‌کند. 

هزینه تولید 

اسکوترهای برقی علاوه بر اینکه به لحاظ مصرف انرژی بهینه هستند، سرمایه کمی برای تولید نیاز دارند. شما می‌توانید با پولی که برای خرید یک تسلا مدل3 خرج می‌کنید (حدود 53000 دلار) بیش از 100 اسکوتر برقی با کیفیت بخرید. اگرچه در بسیاری از شرایط مانند بارندگی، برف، مسافرت‌های طولانی یا زمانی که کودک یا حیوان خانگی به همراه دارید، مسافرت با اسکوتر گزینه مناسبی نیست، ولی تقریبا 60 در صد از حمل و نقل‌های آمریکا در مسافتی کمتر از 5 مایل هستند و در بیشتر آنها راننده تنها است. 

از این رو قسمت عمده‌ای از مسافرت‌ها را می‌توان با اسکوتر انجام داد. در این صورت هم هزینه کمتری پرداخت می‌شود هم آسیب کمتری به محیط زیست وارد خواهد شد. 

وزن 

تولید اسکوترهای برقی، به خاطر وزن کمی که دارند، انرژی کمتری لازم دارد. اگرچه آمار دقیقی در این مورد در دسترس نیست ولی به نظر می‌آید مقدار این انرژی یک در صد مقدار انرژی مورد نیاز برای تولید یک خودرو است. این به نوبه خود مقدار کربن دی اکسید آزاد شده در فرایند تولید وسایل نقلیه را به طور چشم گیری کاهش خواهد داد. در دوره‌ای که مسئله تولید گازهای گلخانه‌ای تا این حد اهمیت پیدا کرده و به یکی از دغدغه‌های اصلی دولتمردان تبدیل شده، صنعت اسکوتر می‌تواند روشی مناسب برای کم کردن از شدت این بحران باشد. 

حالا باید چکار کنیم؟ 

راه‌ها برای هزاران سال تنها در اختیار عابرین پیاده، دستفروشان و اسب‌ها قرار داشتند. بعدها کالسکه، تراموا و دوچرخه هم راه خود را در جاده‌ها پیدا کردند. ولی در قرن بیستم، همگام با گسترش شبکه راه‌ها، خیابان‌ها و اتوبان‌ها خودروهای فلزی هم روی کار آمدند و بالطبع گازهای مزاحم زیادی هم در فضا پراکنده کردند. با پیشرفت و تولید انبوه خودروها مردم نیز به خرید آنها علاقه نشان دادند. به این ترتیب ترافیک جاده‌ها افزایش پیدا کرد و عابرین پیاده و دوچرخه سواران خطر جانی را در همه جا حس می‌کردند. امروزه در آمریکا، حمل و نقل جاده‌ای عامل تولید 1556 مگا تن گازهای گلخانه‌ای و 40000 تلفات در هر سال است. کاهش هر دوی اینها باید برنامه اصلی دولتمردان در دهه‌های پیش رو باشد. 

اکنون این امکان برای شهرها – چه در ایالات متحده چه در سایر نقاط جهان – فراهم است که سیستم حمل و نقل قدیمی خود را با وسایل جدید اصلاح کنند. با توجه به علاقه‌ای که از طرف شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل برقی نشان داده شده است، به نظر می‌رسد مقامات شهری می‌توانند به جایگزین کردن سیستم حمل و نقل جدید امیدوار باشند. 

مسئولین و مقامات شهری باید از داده‌هایی که در اختیار دارند استفاده کرده و سیستم حمل و نقل را به سیستمی ایمن و بهینه ترفیع دهند. همچنین، سیاست مداران باید بپذیرند که نفوز وسایل حمل و نقل کوچک گریزناپذیر است. این وسایل می‌توانند مشکلات بزرگی را در شهرها حل کنند.

اسکوتر شهری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان مافی

نحوه صحیح نگهداری از باتری اسکوتر برقی برای طولانی تر شدن طول عمر

نحوه صحیح نگهداری از باتری اسکوتر برقی برای طولانی تر شدن طول عمر 


1. باتری اسکوتر  را در زمان آزاد شارژ کنید.

اولین و مهم ترین نکته برای افزایش طول عمر باتری اسکوتر، شارژ به موقع آن می باشد.
باتری اسکوتر شامل بخش های مهم کاتد، آند و الکترولیت می باشد.
کاتد الکترولیت با بار مثبت و آند الکترولیت با بار منفی بوده و هنگام شارژ، الکترون ها از کاتد به سمت آند حرکت می کنند.
در زمان استفاده از اسکوتر، حرکت الکترون ها به صورت برگشتی بوده و از آند به سمت کاتد می باشد. 
بنابراین باید باتری اسکوتر خود را به صورت روزانه چک کنید.
زمانی که باتری به نیمه رسید بهتر است، اقدام به شارژ آن نموده و اجازه دهید تا باتری به طور کامل شارژ شود.
تخلیه باتری برای اسکوتر بسیار زیان آور بوده و بیکار ماندن آن، موجب کاهش عمر باطری خواهد شد.
 

2. از شارژر درست استفاده کنید.

هر اسکوتر برقی دارای مشخصات و ویژگی های  مخصوص به خود می باشد.
باتری و شارژر مربوط به هر اسکوتر با دیگری تفاوت داشته و باید برای شارژ کردن باتری، از شارژر مخصوص به همان اسکوتر استفاده نمود.
در زمان خراب شدن شارژر سعی کنید که نمونه اصل آن را تهیه کنید.
شارژرهای تقلبی نه تنها باتری را به طور کامل شارژ نمی کند، بلکه صدمات جبران ناپذیری را به آن وارد می کند. 
 

3. باتری را به طور کامل شارژ کنید.

 مدت زمان شارژ باتری اسکوتر برقی بین 3 الی 5 ساعت طول است.
برای تشخیص شارژ کامل باتری باید به چراغ سبز رنگ روشن شده بر روی اسکوتر توجه نمود.
به یاد داشته باشید که اگر هیچ نور رنگی نشان داده نشد ، احتمالاً اسکوتر برقی شما دچار مشکل گردیده است.
 

4. باتری را بیش از حد شارژ نکنید.

توجه داشته باشیم که باتری ها نباید بیش از 8 ساعت در شارژ باقی بمانند. زیرا شارژ بیش از حد آن ها، خطر ترکیدن و آتش گرفتن باتری را به همراه خواهد داشت.
برای شارژ  بعد از طی کردن یک مسافت طولانی، باید به باتری اجازه دهید تا کاملا خنک شده و سپس آن را شارژ نمایید.
 

5. سرعت اسکوتر را زیاد تغییر ندهید.

برای افزایش طول عمر باتری، باید از تغییرات ناگهانی سرعت اسکوتر پرهیز نمود.
هم چنین ، توصیه می شود، در ابتدای حرکت، سرعت آن را به یک باره به حداکثر نرسانید و از ترمزهای مکرر و غیر ضروری خودداری کنید.
 

6. لاستیک ها، فشار مناسبی داشته باشند.

وسایل نقلیه الکتریکی، قطعات متحرک زیادی نداشته و اصطکاک بسیار کمی در میان قطعات موتور به وجود می آید، بنابراین حفظ فشار لاستیک ها، مانع از هدر رفت انرژی در موتور خواهد شد.
اطمینان حاصل کنید که لاستیک های فشار مناسبی داشته باشند.
زیرا اگر باد لاستیک ها کم باشد، مقاومت غلتشی آن ها افزایش یافته و منجر به هدر رفت انرژی خواهد شد.
 

7. چک کردن مرتب باتری

بهتر است به طور منظم مواردی نظیر سلامت  باتری، اختلاف ولتاژ، بی نظی در زمان شارژ و تخلیه باتری کنترل گردد.

8. نگهداری از باتری اسکوتر در شرایط مناسب

باتری ها معمولا وابسته به دما هستند. این بدان معنی است که مستقیماً تحت تأثیر تغییرات دما قرار می گیرد.
گرما و دما بالا معمولا خطرناک است، زیرا ممکن است باتری آتش گرفته یا منفجر شود.
برعکس ، ظرفیت باتری در هوای سرد بسیار سریع کاهش می یابد. به این صورت که مسافت پیموده شده اسکوتر برقی در زمستان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
بنابراین، لازم است اسکوتر برقی خود را در محلی که دارای تهویه مناسب و با درجه حرارت مطلوب باشد، نگهداری کنید.
 

9. اطلاعات باتری را بخوانید.

زمانی که یک اسکوتر برقی خریداری می کنید، باید اطلاعات دقیق مربوط به محصول و باتری را بررسی نمایید. زیرا آگاهی از نوع و ویژگی های باتری، در انتخاب اسکوتر به شما کمک خواهد کرد.
علاوه بر موارد گفته شده، اطلاع یافتن از نوع شارژ، زمان شارژ و ویژگی های باتری، در حفظ  و افزایش طول عمر باتری نقش عمده ای را ایفا خواهد کرد.
 

سخن پایانی

انواع باتری و روش های نگهداری از آنها در موتورسیکلت بسیار مهم هستند بنابراین برای کارایی بیشتر و افزایش طول عمر آنها نگهداری مناسب و درست اهمیت ویژه ای دارد.
از شارژ بیش از حد باتری و تخلیه کامل آن جلوگیری کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سامان مافی

تفاوت باتری اورجینال و تقلبی

آیا تابه حال از باتری استفاده کرده اید؟آیا تا به حال از آب جوش برای راه اندازی مجدد استفاده کرده اید ؟ آیا تا به حال به وزن دو باتری اورجینال  و تقلبی استفاده کرده اید ؟

درباتری های اورجینال وجود یک لبه یا شیار خارجی در لبه قدامی آن وجوددارد.

همچنین وزن باتریهای اورجینال نسبت به فیک کمی کمتر است، زیرا باتریهای اورجینال دارای یونهای فعال و درنتیجه وزن بیشتر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی هویدی

استفاده از اپلیکیشن اسکوتر برقی

آیا تا به حال از اسکوتر  برقی یا  اسمارت استفاده کرده اید ؟

استفاده از اسکوتر برقی علاوه بر هیجان دارای نکاتی حفاظتی و .. میباشد 

درباره اپلیکیشن ان چیزی شنیده اید ؟

استفاده از اپلیکیشن اسکوتر برقی به شما این اجازه را میدهد که مسافت طی شده و یا حتی میزان کالری کم شده توسط این اسکوتر را به شما میدهد. 

برای دریافت طرز استفاده از اسکوتر برقی این متن را بخوانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی هویدی

آیا اسکوتر برقی تک چرخ وجود دارد؟

از زمان عرضه اسکوترهای برقی، این وسایل نقلیه جذاب مورد استقبال فراوان قرار گرفته اند. این موضوع باعث شد که مدل های مختلفی از این اسکوترها وارد بازار شود. اسکوترهای آفرود، سگوی و مونو ویل از این موارد هستند که در این میان اسکوترهای مونو ویل فرقی اساسی باسایر اسکوترهای موجود دارند که ما آن را به صورت مفصل بررسی خواهیم کرد.

مونو ویل به چه معناست؟

مونو ویل "mono wheel" در لغت به معنای تک چرخ است. به وسایل نقلیه ای که یک چرخ دارند مونو ویل می گویند. یکی از این وسایل اسکوترهای مونو ویل هستند که یک چرخ دارند. در نگاه اول شاید فکر کنید کنترل این اسکوترها دشوار باشد، اما این چنین نیست. شما می توانید لحظاتی دلچسب را تجربه کنید.
 

مشخصات فنی مونو ویل ها چیست؟

1. چرخ مونو ویل چند اینچ است؟

در واقع اندازه چرخ در مدل های مختلف متفاوت است، ولی نسبت به اسکوترهای برقی معمولی اندازه ی بزرگ تری دارد که منطقی می باشد. البته معمولا سایز چرخ مونو ویل چیزی بین 14 تا 18 اینچ می باشد. چرخ این اسکوتر همانند اسکوترهای 10 اینچ و آفرود، بادی است.

2. مونو ویل چه وزنی دارد؟

وزن مونو ویل ها چیزی حدود 12 کیلو گرم می باشد که وزن معقولی است. هر زمان نیاز بود که از آنها پیاده شوید، می توانید به وسیله دسته ی کوچکی که روی اسکوترهای مونو ویل تعبیه شده آنها را بلند کرده و همانند کیف دستی به راحتی حمل کنید.

3. این اسکوتر چه فضایی را اشغال می کند؟

به خاطر فیزیک خاصی که دارد ابعاد آن مناسب تر از اسکوتر های معمولی است. ابعاد آن چیزی حدود 18 سانتی متر * 42 سانتی متر * 45 سانتی متر است که برای حمل و نقل بسیار مناسب است.

4. اسکوتر مونو ویل با چه موتوری کار می کند؟

موتور اسکوترهای مونو ویل همانند سایر اسکوترهای برقی براشلس است و چیزی حدود 350 وات می باشد. موتورها 3 سنسور و 3 سیم دارند که کار آنها اطلاع از وضعیت موتور است.

5. مونو ویل برای افرادی با چه وزن هایی مناسب می باشد؟

برخلاف ظاهر کوچکی که نسبت به اسکوترهای معمولی دارند ولی وزنی حدود 120 کیلو گرم را می توانند حمل کنند، بنابراین مونو ویل ها برای اغلب مردم قابل استفاده هستند.

6. جنس بدنه آن از چیست؟

بدنه مونو ویل همانند بیشتر اسکوترهای معمولی از پلاستیک ضد ضربه است و شاسی آن فلزی مقاوم می باشد، که طبیعی است به خاطر اینکه یک چرخ دارد شاسی آن باید نسبت به اسکوترهای دو چرخ قوی تر باشد.

7. آیا می توان از این اسکوترها در شب استفاده کرد؟

خوشبختانه روی این مونو ویل ها "LED" تعبیه شده که درشب به راحتی قابل استفاده می باشند. علاوه بر اینکه در شب می توانید جلوی خود را به خوبی ببینید و هم دیگران را از حضور خود مطلع سازید، این چراغ ها زیبایی این اسکوتر فوق العاده را دو چندان می کنند.

8. حداکثر شیب قابل پیمایش اسکوتر مونو ویل چقدر است؟

بسته به وزن فردی که روی آن ایستاده، این شیب متغیر است. مثلا برای اوزان 80 کیلو گرم الی 100 کیلو گرم حداکثر شیب، 15 درجه است.

9. چقدر طول می کشد تا باتری آن به طور کامل شارژ شود؟

شارژ کردن اسکوترهای مونو ویل چیزی حدود 2 ساعت وقت از شما می گیرد، که البته وقت آن چنان زیادی نیست.

10. حداکثر سرعت اسکوترهای مونو ویل چقدر می باشد؟

سرعت مناسبی دارند ولی بسته به وزن راکب آن متغیر می باشد. اگر وزن راکب 70 کیلو گرم باشد سرعت آن تا 20 کیلومتر برساعت می رسد و تجربه ای فوق العاده به یادگار می گذارد.

11. در اسکوترهای مونو ویل از چه باتری هایی استفاده می شود؟

امروزه با پیشرفت علم روز به روز باتری ها نیز در حال پیشرفت هستند. باتری های لیتیم-یونی یکی از این باتری ها می باشد که ویژگی های زیادی دارد که محل بحث ما نیست. باتری مونو ویل ها لیتیم-یونی و 60 ولتی است که به راحتی انرژی مورد نیاز موتور را تامین می کند.

12. مونو ویل ها چه مسافتی را طی می کنند؟

با شارژ کامل چیزی حدود 24 کیلومتر را طی می کنند. اما بسته به وزن کاربر و شیب سطوح این مسافت متغیر می باشد.

13. برای استفاده در چه دمایی مناسب است؟

بهترین دما برای استفاده بازه 10- درجه سانتی گراد الی 50 درجه سانتی گراد است، که با توجه که آب و هوای ایران در اکثر فصول و در اکثر شهرهای ایران قابل استفاده می باشد.

14. اندازه پدال ها و فاصله آنها از زمین چقدر است؟

ارتفاع کلی اسکوتر چیزی حدود 45 سانتی متر است. طول هر پدال 21 سانتی متر و زیر پدال ها با زمین فاصله 11 سانتی متری دارند که این فاصله 11 سانتی متری احساس بالا بودن به شما می دهد.

*لازم به ذکر است توجه داشته باشید همه ی مشخصات فنی بیان شده به صورت میانگین است و این مشخصات در مدل ها و برندهای مختلف متفاوت است.
 

مونو ویل آفرود و سگوی چیست؟

به اسکوترهایی که چرخ های ضخیم تری دارند و مخصوص استفاده برای عبور از گل، سنگ ریزه، شن زار و... می باشند، آفرود می گویند. این اسکوتر ها طرفداران خاص خود را دارند. به اسکوترهای دسته دار سگوی می گویند، که کنترل آنها از مدل بدون دسته راحت تر می باشد و برای سنین پایین مناسب تر است. ولی اسکوترهای آفرود و سگوی قیمت گران تری نسبت به نوع معمولی خود دارند.
 

اسکیت بورد برقی مونو ویل چیست؟

یکی از نمونه های شبیه به اسکوترهای مونو ویل، اسکیت بورد های مونو ویل هستند که برای طرفداران اسکیت بورد توصیه می شود. کنترل این اسکیت بوردها سخت تر از اسکوتر است اما هیجان خاص خود را دارد.

آیا اسکوترهای مونو ویل ارزش خرید دارند؟

در نگاه اول شاید خیلی جذاب نباشد، اما وقتی به طور کامل ویژگی های آن را بررسی کنیم درمیابیم که این اسکوترها فراتر از آن چیزی هستند که در نگاه اول دیدیم. تبریک می گویم تجربه ای شگفت انگیز انتظار شما را می کشد.

 

در انتها تماشای ویدئو زیر را به شما پیشنهاد می کنم

تماشای ویدئو

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمدامین نیمه وری

اسکوتر آفرود بخریم یا اسکوتر معمولی؟

امروزه جهان، جهان تکنولوژی است و روز به روز پیشرفت می کند. یکی از ثمرات تکنولوژی اسکوترهای برقی هستند که درهای جدیدی را در حمل و نقل باز کرده اند. علاوه بر این که بسیار جذاب هستند، هدایت آنها نیز کار بسیار ساده ای است. قصد داریم به طور کامل تفاوت اسکوترهای برقی آفرود و اسکوترهای برقی معمولی را بیان کنیم تا شما عزیزان به راحتی بتوانید برای خریدی درست، اطلاعات کافی را کسب نمایید.

آفرود به چه معناست؟

آفرود "off-road" در لغت، به معنای "خارج از جاده" می باشد. درواقع آفرود به وسایل نقلیه ای گفته می شود که به خاطر ساختار خاص آنها، می توانند از مسیرهای ناهموار عبور کنند. آفرود هرساله مسابقات زیادی در سطح جهان دارد.
 

اسکوترهای برقی آفرود و اسکوترهای برقی معمولی چه تفاوت هایی دارند؟

1. بدنه اسکوترهای برقی آفرود قوی تر است یا اسکوترهای برقی معمولی؟

اسکوترهای آفرود همانطور که از اسم شان پیداست برای سطوح ناهموار، همانند گل، سنگ ریزه، شن و... طراحی شده اند. واضح است که برای عبور از چنین سطوحی به بدنه قوی تری نیاز دارند تا به راحتی بتوانند از آنها عبور کنند و آسیبی نبینند. جنس بدنه و شاسی های اسکوترهای آفرود از آلومینیوم است که آنها را بسیار مقاوم می کند.

2. چرخ آنها چگونه است؟

چرخ های اسکوترهای آفرود از اکثر اسکوترهای معمولی بزرگ تر هستند و همانند اسکوترهای 10 اینچ بادی هستند. روی این چرخ ها شیارهای عمیقی وجود دارد تا بدون کوچک ترین مشکلی بتوانید از سطوح ناهموار عبور کنید.

3. اسکوترهای برقی معمولی موتور قوی تری دارند یا اسکوترهای برقی آفرود؟

در اسکوترهای معمولی هرچه سایز چرخ ها بزرگتر باشد آن اسکوتر موتور قوی تری دارد. در میان اسکوترهای معمولی رایج اسکوتر 10 اینچ موتور قوی تری دارد. این اسکوتر دو موتور دارد که هر کدام 350 وات قدرت دارند. قدرت موتور اسکوتر های آفرود نسبت به اسکوترهای معمولی با همان اندازه چرخ بیشتر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اسکوتر 10 اینچ کلیک کنید

4. باتری کدام اسکوتر قوی تر است؟

همانطور که می دانید قدرت خروجی اسکوترهای آفرود بیشتر است به همین علت این اسکوترها مصرف انرژی بالاتری نسبت به اسکوترهای معمولی دارند به همین دلیل قدرت باتری های آن باید بیشتر باشد تا بتواند این انرژی مضاعف را تامین کند. اسکوترهای آفرود علاوه بر اینکه باتری های قوی تری دارند، این باتری ها سریع تر نیز شارژ می شوند که این بسیار عالی است.

5. ایمنی اسکوترهای برقی آفرود بالاتر است یا اسکوترهای برقی معمولی؟

شما با اسکوترهای آفرود از کمتر مانعی نمی توانید عبور کنید و این امکان سقوط شما از روی اسکوتر را کاهش می دهد. اسکوترهای آفرود از ایمن ترین مدل های اسکوترهای برقی هستند.

6. آیا آب به آنها نفوذ می کند؟

آب به راحتی درون اسکوترهای برقی نفوذ نمی کند اما به خاطر وجود درزها امکان این مسئله بیشتر می شود. اما اسکوترهای آفرود به خاطر کارکردی که دارند ضد آب هستند. شما می توانید در هوای بارانی با خیالی راحت از این اسکوترهای جذاب استفاده کنید و لحظاتی پرهیجان را تجربه کنید.

7. قیمت اسکوترهای برقی معمولی گران‌تر است یا اسکوترهای برقی آفرود؟

اسکوترهای آفرود به خاطر اینکه قطعات قوی تر، اندازه ای بزرگ تر و بدنه ای مستحکم تر دارند هزینه ی بیشتری برای ما درپی دارند، اما کاملا ارزش خریدن دارند.

8. کدامیک در شرایط سخت مستهلک ترند؟

همانطور که پیش تر گفته شد، اسکوترهای آفرود موتوری قوی‌تر و بدنه ای مستحکم تر دارند. شما در شرایط سخت می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید و نگران خسارت های احتمالی نباشید زیرا این اسکوترها دقیقا برای این شرایط طراحی شده اند و قوی‌تر از آن هستند که فکر می کنید.
 

اسکوتر آفرود دسته دار چه ویژگی هایی دارد؟

1. موتورهای اسکوترهای آفرود دسته دار چقدر قدرتمند هستند؟

اسکوترهای آفرود بدون دسته نسبت به اسکوترهای معمولی موتورهای قوی تری دارند. جالب است بدانید موتور اسکوترهای آفرود دسته دار حتی از نوع بدون دسته آن هم بیشتر است که این یعنی موانع برای آنها معنی خاصی ندارند.

2. آیا می توان این اسکوتر را به راحتی کنترل کرد؟

همان طور که اشاره شد این اسکوترها قدرت عجیبی دارند که این شاید کمی نگران کننده باشد، اما به خاطر وجود این دسته شما می توانید این اسکوتر را به خوبی کنترل کنید و نگران چیزی نباشید.

3. ایمنی اسکوترهای آفرود دسته دار چقدر است؟

اسکوترهای آفرود به علت قدرت زیاد برای عبور از موانع بسیار ایمن هستند، ولی ایمنی اسکوترهای آفرود دسته دار به خاطر وجود دسته دوچندان است و برای سنین پایین مناسب تر هستند.

4. آیا این اسکوترها نسبت به مدل بدون دسته باتری قوی تری دارند؟

جواب مثبت است، زیرا همان گونه که بیان شد موتورهای این اسکوترها قوی تر از حالت بدون دسته است که این یعنی انرژی بیشتری نیاز دارند که لازمه آن داشتن یک باتری با ولتاژ بالاست.

5. اسکوترهای برقی آفرود دسته دار چقدر هزینه روی دستمان می گذارند؟

فکر نمی‌کنم جواب این سوال خیلی سخت باشد؛ این مدل به خاطر ویژگی های منحصر به فردی که دارد قطعا قیمت بیشتری را نسبت به اسکوترهای آفرود بدون دسته دارد. اگر بودجه کمی دارید و می خواهید اسکوتر آفرود را تجربه کنید قطعا این مدل به شما توصیه نمی شود ولی اگر بودجه کافی دارید بدون تردید تجربه ای فوق العاده لذت بخش در انتظار شماست.
 

کدام اسکوتر ارزش خریدن دارد؟

همه ی اسکوترهای برقی بسیار جذاب هستند و تجربه ای بیاد ماندنی برای شما خواهد شد. اگر به دنبال چالش های جدی تر هستید و برای این کار حاضرید هزینه بکنید قطعا اسکوترهای آفرود گزینه ی مناسبی هستند و هرگز از این انتخاب پشیمان نخواهید شد.

 

در انتها تماشای ویدئو  زیر را به شما پیشنهاد می کنم

تماشای ویدئو

 

برای خرید انواع اسکوترهای برقی به www.scoter.ir مراجعه فرمایید

 

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمدامین نیمه وری

فواید بازی با اسکوتر برقی برای کودکان

فواید بازی با اسکوتر برقی برای کودکان در برابر بازی با رایانه چیست؟
امروزه آنقدر بازی های رایانه ای و فضای مجازی در درون خانه ها و به خصوص کودکان رخنه کرده است که دیگر به بازی های با تحرک و بانشاط روی نمی آورند و ترجیحشان این است که در خانه بمانند و روی یک صندلی بنشینند و بازی های رایانه ای انجام بدهند. و اما یک پیشنهاد عالی که میتوان داد اسکوتر برقی است که در ادامه به مزیت های آن میپردازیم.

iuhi
1- تحرک:  اولین و مهم ترین مزیت آن نسبت به بازی های رایانه ای و فضای مجازی تحرک داشتن است؛ کودکان به وسیله ی اسکوتر برقی میتوانند فعالیت داشته باشند و شادی و نشاط را برای خودشان به ارمغان بیاورند. 


 2- تعادل:  کودکان با این وسیله میتوانند برای بهتر حفظ کردن تعادل خودشان کار کنند. 


3- رشد عضلات:  چون در این وسیله پاها و کمر به کار میفتنند میتوان به رشد بهتر عضلات خودشان کمک کنند.  


4- اجتماعی شدن:  به خاطر اینکه در راه مدرسه؛ خانه؛ پارک و...  استفاده کنند تعاملشان با دیگران بسیار بهتر خواهد شد و بسیار به اجتماعی شدنشان کمک میکند. 

 

5- مهارت تصمیم گیری:  وقتی روی اسکوتر برقی شروع به حرکت میکنند باید برای تغییر مسیر و هر حرکت خود سریع تصمیم بگیرند و حتی این هم به مهارت تصمیم گیری آنها کمک بسیاری میکند. 

در این مقاله به چند مورد از مزیت های اسکوتر برقی نسبت به بازی های رایانه ای پرداختیم و امیدواریم کودکان شما هرروز شادتر و پرانرژی تر از دیروز باشند.

dsf

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حوریه ناجی اصفهانی

نگهداری اسکوتر برقی

شرایط نگهداری از اسکوتر برقی چگونه است؟

اسکوتر برقی یا اسکوتر شارژی یک وسیله امروزی برای بازی و سرگرمی است که از سوی برندهای مختلف نظیر شیائومی، ناین بات، اسمارت بالانس و ... برای افراد در رده سنی‌های مختلف و در سایزهای متنوع طراحی و تولید می‌شود.

اسکوتر برقی

نکته ی مهمی که باید پس از خرید اسکوتر برقی به آن توجه داشت شرایط نگهداری از آن است که ما الان به آن میپردازیم. 

پس از خرید اسکوتر برقی مناسب و متناسب با نوع نیاز، سن، قد و وزن خود نیاز هست تا مواردی را رعایت کنید تا باعث افزایش طول عمر باتری دستگاه شوید و دیگر مجبور به پرداخت هزینه جهت تعویض و یا تعمیر باتری اسکوتر برقی خود متحمل نشوید.

 

1- نحوه صحیح شارژ کردن باتری اسکوتر برقی
برای افزایش طول عمر باتری اسکوتر شارژی هیچ گاه آن را برای مدت بلندی شارژ نکنید چرا که موجب کاهش و افت باتری می‌شود و از آنجا که باتری‌های لیتیومی پس از مدتی استفاده نشدن از کار می‌افتند شما باید در هنگام استفاده نکردن از دستگاه آن را به صورت کامل شارژ کنید و پس از آن سوکت باتری را از دستگاه جدا کنید.


2- میزان زمان مناسب شارژ کردن
برای نگهداری از باتری اسکوتر برقی در هنگام شارژ کردن دستگاه بیش از 3 ساعت آن را به برق متصل نکنید و منتظر بمانید تا باتری کاملا پر شود و سپس آن را از برق جدا کنید، شارژ نشدن کامل دستگاه و جدا کردن آن از برق میزان عمر مفید باتری اسکوتر را کاهش می‌دهد.

 

3- عدم راندن اسکوتر در سطوح ناهموار
همیشه سعی کنید تا اسکوتر برقی را در سطوح مناسب برانید چرا که سطوح ناهموار ضمن کاهش طول عمر باتری، طول عمر مفید اسکوتر برقی را نیز کاهش می‌دهد.

 

4- یک نکته در نگهداری باتری اسکوتر ناین بات
از آنجا که باتری‌های اسکوترهای ناین بات در زیر دستگاه قرار دارد از این رو از راندن دستگاه در سطوح خیس و مرطوب که موجب آسیب رساندن به باتری می‌شود اجتناب کنید.

 

دلایل خرابی باتری اسکوتر برقی
عوامل متعددی در کاهش عمر باتری اسکوتر برقی تاثیرگذار هستند که به مرور موجب خراب شدن باتری می‌شوند. شما باید دانستن آنها می‌توانید به افزایش طول عمر باتری اسکوتر برقی کمک کرده و از خرابی و ضعف باتری جلوگیری کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حوریه ناجی اصفهانی