" رایج ترین مشکلات اسکوتر برقی به همراه راهکار "

 

اسکوتر برقی یک دستگاه تمام الکترونیکی و برقی است که برخی مواقع ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. الکترونیکی بودن اسکوترها باعث شده است تا قطعات مختلفی ازجمله موتور، پردازش، سنسور و کلید در این دستگاه ها  بکار رفته باشد. هر کدام از این قطعات ممکن است روزی خراب شوند. پس اولین نکته ای که بعد از خرابی دستگاه به ذهنتان می رسد، عیب یابی و تعمیر دستگاه است. در ادامه قصد داریم مهم ترین عیب های اسکوتر برقی و راه های برطرف کردن هر کدام را معرفی کنیم.

ghy

چرا سرعت اسکوتر برقی کمه !؟

اگر سرعت اسکوتر برقی هوشمند شما پایین است، می توانید به راحتی سرعت آن را افزایش دهید. برای این منظور کافی است سوکت های برد را تعویض کنید. برای این منظور کافی است چند پیچ کوچک را باز کرده و سوکت های برد را به راحتی درآورید و برد قدیمی را با برد جدید تعویض کنید. در ارتباط با سرعت اسکوترهای برقی، یک موضوع را فراموش نکنید. اسکوترهای دارای چرخ های بزرگ تر (۶ و یا ۸ اینچ) ارتفاع بیشتری از روی زمین دارند و درنتیجه سرعت بیشتری خواهند داشت. همچنین زمانی که دستگاه به طور کامل شارژ شده باشد، می توانید با حداکثر سرعت حرکت و سواری خوبی را تجربه کنید.

اسکوتر برقی خود را ریست کرده اید ولی باز هم تعادل ندارد !؟

برای این منظور، می بایست ریست کردن دستگاه را به درستی انجام دهید. در هنگام ریست کردن دستگاه نباید به آن تکان وارد کنید. همچنین دو طرف اسکوتر باید با هم موازی باشند. اگر با ریست کردن دستگاه، باز هم تعادل ندارید، احتمال دارد اسکوتر حالت ریست را در خود حافظه ذخیره کرده و پاک نمی شود. در این حالت با پاک سازی حافظه، مشکل برطرف خواهد شد. برای پاک کردن حافظه دستگاه، می بایست باتری اسکوتر برقی را جدا کرده و یکبار کلید پاور را فشار دهید تا خازن ها تخلیه شود. سپس باتری اسکوتر برقی را در جای خود قرار دهید و اسکوتر را ریست کنید تا به حالت مطلوب خود برگردد.

اسکوتر برقی خاموش نمیشه چراااا !؟

یکی از رایج ترین مشکلات اسکوترهای برقی این است که دستگاه برای مدت زمان طولانی روشن مانده و خاموش نمی شود. آسیب دیدن مدار تغذیه اسکوتر یا همان بخش پاور باعث خواهد شد تا این مشکل بوجود آید. به عنوان اولین راهکار، اسکوتر هوشمند خود را باز کنید و سوکت باتری اسکوتر را جدا کنید تا باتری اسکوتر برقی به طور کامل تخلیه نشود. توجه داشته باشید که اگر باتری اسکوتر تخلیه شود، دیگر هیچگاه شارژ نخواهد شد.

عمر باتری روز به روز درحال کم شدنه !؟

نگه داشتن اسکوتر برای مدت زیاد در زیر شارژر، یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند عمر باتری اسکوتر شارژری را به میزان قابل توجهی کم کند. پس بعد از خرید اسکوتر برقی ، حتی در اولین شارژ دستگاه نیز این نکته را مدنظر داشته باشید. با رعایت چند نکته می توانید طول عمر دستگاه را به طور قابل توجهی افزایش دهید. به عنوان اولین نکته، بلافاصله بعد از آن که رنگ چراغ شارژر از قرمز به سبز تغییر کرد (اسکوتر کامل شارژ شد) شارژر را جدا کنید. به عنوان نکته دوم، تا زمانی که بوق اخطار باتری اسکوتر و یا چراغ آلارم قرمز روشن نشده بود، اسکوتر برقی اسمارت بالانس را شارژ نکنید. به عنوان نکته سوم، اسکوتر را برای مدت طولانی (به عنوان مثال صبح تا شب) تحت شارژ قرار ندهید.

چرا اسکوتر برقی در هنگام سوار شدن می لرزد !؟

لرزش اسکوتر برقی ممکن است دلایل متعدد داشته باشد که مهم ترین آن ها، وزن کم، عدم تسلط بر اسکوتر و مشکل فنی در اسکوتر می باشد. اگر شخصی که از اسکوتر برقی استفاده می کند، زیر ۳۰ کیلوگرم وزن داشته باشد، احتمال این که اسکوتر زیر پای او بلرزد، بسیار زیاد است. همچنین اگر نتوانید بین پاهای خود و اسکوتر هماهنگی ایجاد کنید، در این صورت ممکن است قدری لرزش اسکوتر را در زیر پای خود احساس کنید. برای این منظور توصیه می کنیم در ابتدا مقدار کمی از زانوهای خود را خم کنید. باز کردن زانوها مانند اسکی بازها باعث خواهد شد تا زانوهای شما با عمل کردن مشابه یک فنر، لرزش های اسکوتر را مهار کنند. سپس زمانی که بر روی اسکوتر قرار می گیرید، ماهیچه های بدن را شل کنید تا مرکز ثقل بدن شما به طور ناخودآگاه تنظیم شود. در نهایت، اگر لرزش را به صورت پله پله شدن چرخ های اسکوتر برقی احساس کردید، از دستگاه تحت هیچ عنوانی استفاده نکنید و مشکل دستگاه را با یک تعمیرکار اسکوتر برقی حل کنید.

یک طرف اسکوتر کار نمیکنه چیکار کنم !؟

یکی از رایج ترین مشکلات اسکوترهای برقی این است که که با فشردن پا به سمت راست و یا به سمت چپ، اتفاقی نمی افتد و دستگاه به آن سمت دور نمی زند. دلیل این مشکل، ممکن است خرابی سنسور آن سمت خاص باشد که می بایست سنسور آن سمت تعویض شود. اگر با تعویض سنسور، مشکل حل نشد، می بایست مشکل را در گیرنده سنسور که همان مین برد است، جستجو کرد.

و اما چند نکته درمورد افزایش عمر باتری اسکوترهای هوشمند بخوانید:

۱تا زمانی که چراغ آلارم قرمز و بوق اخطار باطری اسکوتر روشن نشده است، از شارژ کردن اسکوتر خودداری کنید.

۲بلافاصله پس از شارژشدن اسکوتر ( تغییر رنگ چراغ شارژر از قرمز به سبز ) شارژر را جدا کنید.

۳هرگز اسکوتر را برای مدت طولانی مثلا شب تا صبح، تحت شارژ قرار ندهید.

۴در اسکوترهایی که ریموت کنترل دارند، خاموش‌کردن توسط ریموت کنترل، اسکوتر را کاملا خاموش نمی‌کند بلکه به حالت آماده‌به‌کار می‌برد. بنابراین اسکوتر روشن و باطری در حال تخلیه شدن است.

از آنجایی که باتری‌های شارژی تعداد دفعات مشخصی شارژ و دشارژ می‌شوند، باید تا حد امکان دفعات شارژ را کم کرد.

 

اما اگر مواردی که توضیح خواهیم داد رعایت نشود، باتری اسکوتر می‌تواند حتی در کمتر از یک سال خراب شود. این موارد عبارتند از:

۱اسکوتر برقی را زمانی به شارژ بزنید که آلارم شارژ و چراغ قرمز باتری اسکوتربرقی فعال شود.
۲پس از سبز شدن چراغ شارژر به معنی شارژ کامل اسکوتر، شارژر را از اسکوتر جدا کنید و اگر فراموش کردید، این زمان از سه ساعت بیشتر نشود.
۳در مواقعی که از اسکوتر شارژی به مدت طولانی قصد استفاده ندارید (یک ماه و یا بیشتر) حتما باتری اسکوتر را فول شارژ و سوکت باتری اسکوتر را جدا کنید.
۴از فشار آوردن به اسکوتر برقی مثلا حرکت در سربالایی‌ها و سرازیری های تند (بیش از ۲۰ درجه) جدا بپرهیزید.
۵از قرار دادن اسکوتر در محیط‌های گرم (بالاتر از ۳۰ درجه ) خوداری کنید.
۶اگر سوکت شارژر اسکوتر شما معیوب شده است از وصل کردن آن به اسکوتر برقی خودداری کنید.
اگر موارد فوق رعایت شود به شرط با کیفیت بودن باتری اسکوتر، باتری تا حداکثر عمر مفیدش کار می‌کند در غیر اینصورت باتری اسکوتر به سرعت خراب می‌شود.

 

در این مقاله ما سعی کردیم رایج ترین مشکلات و ایرادات اسکوترهای برقی را به همراه راهکار آن برای شما بگوییم؛ اگر سوال یا مشکل دیگری دارید که در این مقاله نبود می توانید با ما در ارتباط بگذارید.