اسکوتر برقی یا هاوربرد وسیله ای برقی دارای تکنولوژی حمل تا 120 کیلو گرم روی دوچرخ با قدرت بالاست

۹۳ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

نحوه سوارشدن اسکوتر برقی

نحوه سوارشدن اسکوتر برقی

یکی از وسایل مفرح و جذاب، اسکوتر برقی است ولی کاربران این وسیله و کسانی که قصد خرید این وسیله را دارند نگرانی افتادن از روی دستگاه را دارند. اگر از اسکوتر برقی درست استفاده شود و نحوه سوارشدن بر این دستگاه برای کاربر معلوم باشد؛ می‌تواند بدون هیچ خطر و نگرانی سوار این دستگاه شود و از اسکوتر برقی خود لذت ببرد. ما در این مقاله به نحوه سوارشدن اسکوتر برقی می‌پردازیم تا خطرات و مشکلات سوارشدن اسکوتر کاهش یابد.

df نحوه سوارشدن اسکوتر برقی

چرا باید نحوه صحیح سوارشدن بر اسکوتر برقی را بدانیم؟

در ابتدای کار سوارشدن بر اسکوتر برقی کار آسانی نیست به‌خاطر اینکه در محل قرارگرفتن پاها سنسورهایی وجود دارد که در زمان قرارگرفتن پاها بر آن اسکوتر شروع به حرکت می‌کند؛ به همین خاطر اگر در زمان سوارشدن پا را با زاویه خاص بر روی آن سنسورها قرار دهید، اسکوتر شروع به حرکت می‌کند و فرصت اینکه شما پای دیگرتان را روی اسکوتر قرار دهید؛ به شما نمیدهد.

 این مشکل وقتی جدیتر میشود که کاربر اسکوتر برقی دارای وزن سنگین‌تری و سن بالاتری باشد. اگر کاربر وزن کمتر و سن پایین‌تری داشته باشد، این خطر کمتر خطرآفرین خواهد بود.

نکاتی که قبل از استفاده از اسکوتر برقی باید بدانید

قبل از اینکه سوار اسکوتر برقی شوید و از آن استفاده کنید، حتما مانند هر وسیله دیگر دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید و با شرایط و ویژگی‌های اسکوتر برقی آشنا شوید تا با آشنایی بیشتر، این دستگاه کارایی بهتری برای شما داشته باشد.

روشن‌کردن اسکوتر

در کنار اتصال کابل شارژ به اسکوتر برقی یک دکمه وجود دارد که برای روشن و خاموش‌کردن دستگاه اسکوتر برقی به کار می‌رود. شما با استفاده از این دکمه اسکوتر را روشن کرده و آماده برای حرکت می‌شوید.

fgbf محل دکمه روشن و خاموش‌کردن اسکوتر برقی

میزان شارژ باتری

زمانی که میخواهید از اسکوتر برقی استفاده کنید مقدار شارژ دستگاه را ببینید. اگر شارژ آن رو به اتمام است آن را شارژ کنید در غیر این صورت دستگاه آماده برای سوارشدن و لذت بردن است.

 روش صحیح ایستادن اسکوتر برقی

اگر در ابتدای کار، سوارشدن بر اسکوتر برقی برای شما مشکل است، میتوانید از دیگران کمک بگیرید یعنی با تکیه به دیگران یا ستون و مانند آن می‌توانید به‌راحتی سوار اسکوتر شوید. وقتی می‌خواهید سوار اسکوتر شوید اول پای راست خود را بر اسکوتر قرار داده و وقتی چراغ‌های بدنه اسکوتر که علامت آماده بودن اسکوتر برای حرکت است، روشن شد بلافاصله پای دیگر خود را برروی اسکوتر قرار دهید.

زمانی که سوار اسکوتر برقی شدید باید بدن خود را راحت و شل بگیرید و نباید خود را زیاد به‌طرف جلو خم کنید؛ چون این کار خودش باعث می‌شود که تعادلتان به هم بخورد و خطر افتادن روی زمین افزایش می‌یابد. با ایستادن صحیح روی دستگاه با خیالی راحت حرکت می‌کنید و هر زمان احساس خطر کردید و نیاز به توقف داشتید یکی از پاهای خود را از اسکوتر برداشته و از پشت اسکوتر بر زمین قرار دهید.

چگونه با اسکوتر به راست یا چپ بپیچید؟

موقعی که با اسکوتر برقی در حال حرکت هستید. اگر قصد کنید، به سمت راست بپیچید با پنجه پای راست خود به‌طرف راست اسکوتر فشار وارد کنید و از واردکردن فشار با پای چپ خود به دستگاه اجتناب کنید. با این کار خواهید دید که دستگاه به سمت راست می‌چرخد. اگر همین کار را با پای چپ انجام دهید یعنی با نوک پا به سمت چپ فشار وارد کرده و با پای راست هیچ فشاری را بر دستگاه وارد نکنید، اسکوتر به سمت چپ حرکت می‌کند.

fgbfr حرکت به جهات مختلف با اسکوتر برقی

چگونه با اسکوتر برقی به جلو و عقب حرکت کنیم؟

 موقعی که کاربر اسکوتر میخواهد به‌طرف جلو حرکت کند باید با پنجه پا به پایین فشار بیاورد. این کار باعث میشود که اسکوتر حرکتش به‌طرف جلو باشد و اگر کاربر بخواهد به‌طرف عقب حرکت کند، با پاشنه پا بر اسکوتر خود فشار می‌آورد با این کار اسکوتر به عقب حرکت می‌کند.

 مواظب سرعت خود باشید

زمانی که سرعت اسکوتر برقی به حداکثر خود می‌رسد با یک‌صدای بوق مانندی کاربر خود را آگاه می‌کند که به انتهای سرعت رسیده است. در این زمان کمی از سرعت خود بکاهید تا خطر افتادن از روی دستگاه شما را تهدید نکند. 

چگونه از اسکوتر برقی پیاده شویم؟

پیاده شدن از اسکوتر برقی مانند سوارشدن بر اسکوتر برقی بسیار اهمیت دارد و لازم به آشنایی با این کار داریم. برای این کار تا جایی که امکان دارد سرعت اسکوتر را کم کرده و یکی از پاها را از روی اسکوتر بردارید و از پشت اسکوتر پای خود را بر روی زمین قرار دهید و با حفظ تعادل پای دیگر خود را نیز از اسکوتر بردارید.

اگر پیاده شدن از اسکوتر برقی برای شما مشکل است میتوانید در زمانی که سرعت اسکوتر را کم کردید خود را به کنار تکیه گاهی برسانید و به‌وسیله آن تکیه‌گاه به‌آسانی پیاده شوید.

dgfrحفظ تعادل در اسکوتر سواری

کلام آخر  

یکی از نکاتی که در حین استفاده از اسکوتر برقی کاربر را موفق به راندن اسکوتر برقی می‌کند و خطر سقوط و به‌هم‌ریختن تعادل او را تهدید می‌کند، نحوه سوارشدن و راندن و پیاده شدن از اسکوتر است. با آشنایی با این امور به‌آسانی و روشی صحیح از اسکوتر خود استفاده کنید. ما در این مقاله به این امور پرداختیم.

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی قصابی

معرفی اسکوتر ناین بات

hoverboard ninebot

در سالهای گذشته اسکوترهای برقی با تبدیل شدن به مد جدیدی از حمل و نقل که همه ی ستاره های پاپ ، افراد مشهور و کودکان از آنها استفاده می کردند، باعث ایجاد سر و صدایی در بین مقامات سراسر جهان شد ، زیرا بسیاری از اسکوترهایی که خوب ساخته نشده بودند باعث ایجاد آتش سوزی و انفجار در سراسر جهان شدند.استفاده از آنها در خطوط هوایی ، سیستم های حمل و نقل و جاده های شهری ممنوع شدند. اما Segway ، شرکت اصلی که هاوربردهای ناین بات را برای ما به ارمغان آورد ، می خواهد ذهنیت منفی ما را از هاوربردها به عنوان مزاحمی خطرناک و عجیب تغییر دهد. این شرکت سال گذشته توسط یک شرکت چینی به نام Ninebot خریداری شد ، شرکتی که با الهام از شرکت Segway کار می کنند.

آیا ناین بات یک وسیله حمل و نقل است ؟

hoverboard-ninebot

ناین بات یک هاوربرد نیست بلکه گام بعدی در تکامل حمل و نقل شخصی است .یک اسکوتر برقی مجهز به فناوری Ninebot بدون فرمان، با ویژگی های ایمن تر ، سرعت بالاتر و عمر باتری طولانی تر است و به گونه ای ساخته شده است که به راحتی از انواع زمین های داخل ساختمان و محیط های بیرون عبور می کند.

برخی از وسایل حمل و نقل ، از جمله هاوربرد ، با عناوینی مثل خطرات آتش سوزی شهرت یافته اند. اسکوترهای ناین بات اولین حمل کننده ای است که به طور دقیق مورد آزمایش قرار گرفته و دارای گواهینامه مطابقت با بالاترین استانداردهای الزامات ایمنی الکتریکی و آتش سوزی تعیین شده توسط Underwriter Laboratories (UL) است.

آیا راندن اسکوتر ناین بات سخت است ؟

Ninebot

برای سوار شدن بر هاوربرد ناین بات مانند یک متخصص به ساعت ها تمرین نیاز ندارید. سگوی و ناین بات از چندین دهه دانش جمعی در تجارت برای ساده تر کردن تجربه سواری هاوربرد ناین بات استفاده کرده اند. سنسورهای دقیق هر حرکت کوچک بدن را برای حفظ تعادل شما ضبط می کنند ، و ابتکار نوار کنترل زانو به شما امکان می دهد راحت تر و دقیق تر از هاوربردهای دو چرخ مانور دهید. این به آسانی بالا رفتن از پله هاست و همه اینها بدون دست است!

آیا از اپلیکیشن کنترل و ضد سرقت  اسکوتر ناین بات مطلع هستید ؟

phone

برنامه تلفن همراه  ناین بات بهترین دوست شما برای هاوربرد ناین بات است. پس از اتمام آموزش کوتاه سواری ، برنامه به شما امکان دسترسی به اکثر ویژگی های سفارشی هاوربرد را می دهد. رنگها را تنظیم کنید ، ویژگی های ایمنی را اصلاح کنید ، سیستم عامل را ارتقا دهید ، تشخیص خودرو را اجرا کنید و حتی از راه دور دستور حرکت هاوربرد ناین بات خود را بدهید. مهمتر از همه ، این برنامه به شما این امکان می دهد که هاوربرد ناین بات را با زنگ هشدار ضد سرقت قفل کنید که در صورت تلاش برای حرکت اسکوتر شما ، هشدار تلفن را فعال می کند!

نحوه برخورد اسکوتر ناین بات با موانع چگونه است ؟

تپه ها ، شیب ها و سایر موانع جاده ای می توانند برای برخی از اسکوترهای برقی مشکل ایجاد کرده یا آنها را به طور کامل متوقف کنند. لاستیک های خلاء 10.5 اینچی ناین بات و دو موتور با کارایی بالا طوری طراحی شده اند که موانع جاده را به راحتی کنترل می کنند. اسکوتر ناین بات قدرت خود را برای رسیدگی به شرایط جاده بدون آسیب رساندن به ایمنی و تعادل تنظیم می کند. این موتور به راحتی می تواند شیب های 15 درجه را پشت سر بگذارد و شاسی 3.5 اینچی آن ضربه ها و ارتعاشات را به سواری نرم تبدیل می کند.

آیا به دوام و سبک بودن بودن اسکوتر توجه می کنید ؟

 قابلیت حمل و دوام در طراحی ناین بات ضروری است. قاب اصلی هاوربرد ناین بات از آلیاژ آلومینیوم ، فیبر کربن ، آلیاژ منیزیم و آلیاژ تیتانیوم ساخته شده است، همان فلزات فوق العاده سبک برای ساخت شاتل ها و هواپیماهای فضایی. هاوربرد ناین بات با وزن تنها 28 پوند ، سبک و جمع و جور است. نوار کنترل زانو را می توان به سرعت برای نگهداری و حمل جدا کرد بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کنید.

آیا یک اسکوتر خاص با حداکثر راحتی سراغ دارید ؟

hoverboard-ninebot

 طراحی هوشمند و ارگونومی در هر جنبه ای از هاوربرد ناین بات کار می کند . پد کنترل زانو ، راحتی و انعطاف پذیری را برای چرخش و مانور نرم بیشتر می کند. ویژگی ارتفاع قابل تنظیم به هاوربرد ناین بات اجازه می دهد تا الزامات تقریباً هر کاربر را برآورده کند. فوم PU تضمین می کند که شما از خستگی و سواری های طولانی مدت با اسکوتر خود ، آرامش و راحتی خود را از دست ندهید.

آیا از استانداردهای هوانوردی در اسکوتر ناین بات خبر دارید ؟

hoverboard-ninebot

 پردازش بسیار دقیقی مورد نیاز است تا یک وسیله ی جمع و جور، سبک ، محکم و بادوام شود. قاب اسکوتر ناین بات فوق سبک ، قوی و از آلیاژ منیزیم و بر اساس استانداردهای هوانوردی است. آلیاژ منیزیم انعطاف پذیر است و عملکرد جذب بهتری را ارائه می دهد (بالاتر از آلیاژ آلومینیوم). سطح اسکوتر ناین بات با یک ماده خاص و مقاوم در برابر خوردگی که آزمون نمک پاشی را گذرانده است ، پوشانده شده است.

هاوربرد ناین بات ،جمع و جور و قوی و یک دوست و همراه ایده آل برای راه پیش رو شماست. اگرچه ممکن است قیمت هاوربردهای ناین بات زیاد باشد ، اما وقتی کیفیت و عملکرد آن را در نظر بگیرید تقریبا قیمت آن چیز خاصی نیست.

در قسمت پایین می توانید فیلم نحوه کارکرد یک اسکوتر ناین بات را ببینید.

 

                                               


دریافت
حجم: 18.4 مگابایت

مدت زمان: 2 دقیقه 12 ثانیه

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جواد بیرانوند

تعویض شاسی اسکوتر برقی

ghy
 

تعویض شاسی اسکوتر برقی

شاسی اسکوتر یکی از مهمترین اجزای اسکوتر محسوب میشود جنس شاسی اسکوتر از آلیومنیم خشک بوده و در زیر قاب تعبیه میشود در اصل فرم اسکوتر ما با شاسی است که شکل میگیرد و وزن ما را شاسی اسکوتر تحمل میکند. تحمل وزن شاسی اسکوتر نهایت ۱۰۰ کیلوگرم است که با احتصاب وزن بالاتر ویا استفاده در جاهای ناهموار امکان شکستن دارد . 

 

شاسی اسکوتر برقی

شاسی اسکوتر برقی  زیر قاب اسکوترهای برقی جایی که برد و باتری اسکوتر برقی نصب می شود یک شاسی فلزی از جنس آلومینیوم فلزی قرار دارد .این شاسی از آلیاژ فلز آلومینیوم مقاوم ساخته شده است. این شاسی آلومینیومی دارای دو قطعه می باشد که توسط یک لوله فلزی در داخل رابط بین دو پایه حالت لولایی به پایه می دهد .در جاهای ناهوار باید مواظب اسکوتر باشید زیرا بر اثر ضربه شدید شاسی اسکوتر برقی دچار شکستگی می شود .درصورتی که این شاسی بشکند میبایست شاسی اسکوتر را تعویض نمایید.

شاسی اسکوتر shac scooter 300x113

 

چگونه می توانیم شاسی اسکوتر برقی را تعویض کنیم :

برای تعویض شاسی اسکوتر می باید قاب اسکوتر را ابتدا جدا نمایید و برد و باتری و چرخ ها را از شاسی اسکوتر  جدا نمایید و سپس شاسی جدید را نصب نمایید و شروع به بستن برد و چرخ ها و در انتها باتری نمایید . توجه داشته باشید برای جدا کردن برد و باتری ابتدا برد اسکوتر را از باتری جدا کنید سپس اسکوتر را یکبار روشن کنید تا ولتاژداخل خازن های برد اسکوتر تخلیه ولتاژ شود و سپس برد را جدا نمایید.

 آیا لازم است دو طرف شاسی اسکوتر برقی از هم جدا شود ؟

خیر برای تعویض شاسی لازم نیست شاسی آلومینیومی اسکوتر از هم جدا شود و برد و باتری را از روی شاسی شکسته اسکوتر جدا نموده و بر روی شاسی جدید می بندید.

تفاوت در شاسی های اسکوتر

اگر قصد خرید شاسی اسکوتر را دارید بهتر است جنس باکیفیت آن را تهیه کنید شاسی های اسکوتر با هم متفاوت هستند به عنوان مثال اسکوتر های مارلی کروز و MIDدارای شاسی های متفاوتی میباشند 

 شاسی اسکوتر اصلی ترین قسمت اسکوتر میباشد که تمام وزن فرد را تحمل میکند پس بهتر است در هنگام خرید شاسی اسکوتر بهترین و مرغوب ترین آن را تهیه فرمایید شاسی اسکوتر های اسمارت بالانس از جنس آلمنیم خشک و آلیاژ با کیفیت میباشند .

مدل های مختلف اسکوتر میتوانند بر اساس نوع و شکل ظاهری که دارند شاسی آنها هم تعقیر کند بهتر است برای خرید شاسی اسکوتر حتما با تعمیر کار اسکوتر مشورت کنید در ادامه

در ادامه 

  شاسی اسکوتر ۶.۵اینچ

اولین سایز شاسی اسکوتر برای خرید شاسی اسکوتر ۶.۵ اینچ باید ابتدا قاب هارا باز کرده و شاسی را روییت کرد.

    شاسی اسکوتر۸ اینچ

شاسی اسکوتر برقی ۸ اینچ مانند شاسی اسکوتر های ۶.۵اینچ است و تفاوت آنچنانی ندارد فقط قسمتهایی که فشار بر روی آنها وارد میشود کمی مقاومتر است و جای پیچ های اتصال قاب و برد هیچ تفاوتی با اسکوتر های ۶.۵ اینچ ندارد فقط در خرید شاسی اسکوتر دقت کنید که رنگ شاسی اسکوتر که تیره نباشد به دلیل اینکه ممکن است آلیاژ خوبی نداشته باشد و خیلی سریع از وسط بشکند بهتر است شاسی اسکوتر رنگ خود آلمنیوم را داشته باشد 

    شاسی اسکوتر ۱۰اینچ

شاسی اسکوتر ۱۰اینچ هم مانند شاسی های اسکوتر های دیگر نقش اصلی و اسکلت دستگاه را ایفا میکند.شکستگی شاسی اسکوتر ۱۰اینچ زیاد اتفاق می افتند زیرا طراحی این اسکوتر به نوعی است که که اگر پاهای خود به طور کامل در دو طرف کامل قرار ندهید ممکن است خیلی سریع تر از اسکوتر های دیگر بشکند پس در نتیجه در هنگام استفاده از اسکوتر ۱۰اینچ به این نکته کاملا دقت کنید که شاسی اسکوتر آسیب نبیند.

آیا شاسی اسکوتر شکسته را میتوان جوش داد؟

در صورت شکستن شاسی اسکوتر توصیه میشود که آن را تعویض کنید زیرا هزینه جوش دادن آلمینیوم بالاست و احتمال زیادپس از استفاده شاسی از همان جای جوش داده شده مجددا دوباره شکسته میشود پس اگر شاسی اسکوتر شما دچار شکستگی شد بهتر است آن را تعویض کنید و هزینه اضافی متقبل نشوید.

 

 

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعیده مودب

اجزا تشکیل دهنده دوچرخه برقی

اجزا تشکیل دهنده دوچرخه برقی

دوچرخه برقی وسیله‌ای بسیار سبک و کم حجم در شهرها شلوغ و پر جمعیت به حساب میان و وسایلی برای رفتن به محل کار، دانشگاه همچنین برای خرید استفاده می‌شوند. از آنجایی که امروزه یکی از دغدغه‌ها و مشکلاتی هم چون جای پارک مناسب بسیار سخت شده است، دوچرخه‌های برقی با قابلیت‌ها مختلف مانند تاشو یک مزیت به حساب می‌آید، به این دلیل قصد داریم به اجزا تشکیل دهنده دوچرخه برقی بپردازیم پس در ادامه همراه ما باشید

 

باطری

مهم‌ترین قسمت یک دوچرخه را باطری تشکیل می‌دهد. به‌خاطر اینکه تمام توان به حرکت در آوردن دوچرخه را تأمین می‌کند. به این دلیل باید طوری انتخاب شود که زیاد سنگین نباشد و توان انرژی دوچرخه را ایجاد کند. برای همین منظور باطری‌های لیتیوم یون گزینه بسیار مناسبی هستند. باطری‌ها انرژی لازم برای به حرکت در آوردن دوچرخه‌ها را که مسافتی بین 16 تا 70 کیلومتر است را تولید می‌کنند و دیگر احتیاج به رکاب زدن وجود ندارد.

 

باتری لیتیوم یون

این تکنولوژی چیست؟ این تکنولوژی جدیدترین فناوری باطری‌های لوازم برقی و شارژی است. عمر این لیتیومی حدود دو الا سه برابر باطری معمولی است. این باطری‌ها بسیار سبک بوده و نیاز به تعمیر و نگهداری ندارند. برای دوچرخه برقی عمدتاً از این نوع باطری استفاده می‌شود. می‌توان از مزایا این باطری به وزن کم و مدت زمان سواری بیشتر اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های این باطری‌ها طول عمر بیشتر و بازدهی بسیار بالا نسبت به مدل‌های معمولی 

 

 

سیستم هدایت کننده دوچرخه برقی (درایو)

سیستم هدایت کننده در اصل مغز متفکر دوچرخه شما بوده و باعث عملکرد صحیح در کنترل دوچرخه می‌شود. عملکرد مناسب و بدون ایجاد صدای در موتور و بازدهی بالا موتور، درایو قابلیت اتصال به سنسور کمک رکاب و ارتباط با صفحه نمایش و پارامترهایی نظیر سرعت، میزان شارژی باطری و دیگر ویژگی‌ها را برای دوچرخه ایجاب می‌کنند.

سنسور کمک رکاب از اجزا تشکیل دهند دوچرخه برقی

جایگاه دوچرخه برقی وسیله‌ای برای برطرف کردن مشکل حمل و نقل و وسیله‌ای برای ورزش کردن به حساب می‌آید. این سیستم این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا بخشی از نیروی مورد نظر برای حرکت دوچرخه توسط پدال زدن را تأمین کند و مابقی با موتور الکترونیکی تأمین می‌شود. با استفاده از این سنسور درصدی از نیرو مورد نیاز از طریق موتور تأمین می‌شود. به طور مثال 60 درصد نیرو از موتور و مابقی آن از طریق پدال زدن تأمین می‌شود.

موتور

وظیفه موتور دوچرخه این است که انرژی تأمین شده از باطری را بگیرد و تبدیل به انرژی درونی و موجب به حرکت در آوردن دوچرخه می‌شود. جالب است بدانید که موتور بر روی چرخ‌ها نصب می‌شود.

بدنه و پره ها

بدنه دوچرخه برقی وظیفه مشابه با دوچرخه‌های معمولی را ایفا می‌کند که همان بدنهٔ با جنس پلاستیک، آلومینیوم با ظاهری شیک و محکم است.

ترمز

در دوچرخه‌های برقی می‌توانید که سرعت خود را در هر جای تنظیم کنید. هر چقدر این سرعت بیشتر باشد موجب می‌شود که تخلیه باطری هم سرعتی‌تر انجام شود. با خلاص کردن دوچرخه در هنگامی که نیاز به سرعت نیست شما قادر هست که انرژی بیشتری را ذخیره کنید. ترمزهای این دوچرخه‌های برقی تفاوت چندانی با دوچرخه معمولی ندارند

محیط زیست با دوچرخه‌ها سبز

دوچرخه‌های برقی تضمینی برای داشتن یک آینده بهتری است و حافظ محیط زیست هستند و خیلی راحت در دسترس و قابل استفاده در هر مکانی است. ایده بکار گیری دوچرخه برقی در سیستم حمل و نقل گامی مهم در سیستم شهری و کاهش هزینه مصرف سوخت است

 

دسته گاز

رابط کاربری بین فرد و موتور الکتریکی دسته گاز می‌باشد که میزان قدرت گرفته شده از موتور به وسیلهٔ دسته گاز کنترل می‌شود. به وسیله دسته گاز می‌توان سرعت حرکت دوچرخه را تعیین نمود

صفحه نمایش

به صورت کلی دو نوع صفحه نمایش LED و LCD بر روی دوچرخه برقی قابل نصب است. صفحه نمایش LED دارای قیمت مناسب‌تری بوده و تنها میزان شارژ باتری را نشان می‌دهد. صفحه نمایش LCD علاوه بر میزان شارژ؛ سرعت حرکت، زمان حرکت و چندین پارامتر دیگر را نیز نشان می‌دهد

 

 کلام آخر

در انتها کلام ما به معرفی قسمت‌ها دوچرخه برقی پرداختیم و این وسیله دوچرخه برقی به بخش جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل شده. وسیله‌ای برای تردد شهری و تناسب اندام چه چیزی بهتر از این می‌تواند به ما کمک کند .

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن نیسی

علت ضعیف شدن موتور اسکوتر برقی

scootersss

علت ضعیف شدن موتور اسکوتر برقی

برای داشتن یک اسکوتر برقی سالم باید با نحوه استفاده ی درست آن آشنا باشیم تا اسکوتر ما عمر مفیدی داشته باشد و دچار خرابی نشود. در ادامه نحوه استفاده صحیح از اسکوتر و خرابی های احتمالی  آن توضیح میدهیم.

شرایط نگهداری اسکوتر برقی:

برای استفاده صحیح از اسکوتر برقی نباید در وسط اسکوتر برقی پا بگذارید زیرا باعث شکستگی شاسی آلومینیومی اسکوتر برقی خواهد شد.
استفاده از اسکوتر برقی برای افراد سنگین وزن در شیب بالای 20 درجه موجب فشار آمدن به برد و باتری اسکوتر می شود و برد و باتری اسکوتر خیلی زود دچار آسیب دیدگی جدی خواهد شد.
اگر برای اولین بار قصد سوار شدن بر روی اسکوتر برقی را دارید حتما از یک نفر در کنار خود کمک بگیرید.
 

اسکوتر برقی را در دمای زیر صفر و بالای 35 درجه نگهداری نکنید زیرا باتری و برد اسکوتر برقی برای این شرایط جوی مقاوم نیستند.

به نکات زیر جهت حفظ و نگهداری اسکوتر توجه فرمایید:

۱* هنگامی که دستگاه روشن می باشد آن را به شارژ نزنید.
۲* هنگامی که اسکوتر در حال شارژ می باشد آن را روشن نکنید.
۳* حد اکثر مدت زمان شارژ کردن اسکوتر دو ساعت می باشد و بیشتر از آن باعث آسیب به باتری می شود.
۴* از راندن اسکوتر در شیب تند خودداری شود.
۵* در محیط های مرطوب که باعث خیس شدن اسکوتر می شود خوداری کنید.
۶* ازضربه زدن به اسکوتر و پرش از ارتفاع با اسکوتر جدا بپرهیزید.
۷* حداکثر وزن قابل تحمل اسکوتر را رعایت فرمایید.
۸* از حرکت روی آب، خاک، فرش، گل و موارد مشابه خودداری فرمایید.
۹* دکمه خاموش و روشن را بیشتر از یک ثانیه نگه ندارید.
۱۰* از تعمیر کردن اسکوتر توسط افراد غیر متخصص بپرهیزید.
۱۱* باتری اسکوتر از نوع لیتیومی بوده لذا از تعمیر خودسرانه بپرهیزید.

 

ویژگی های کلی:

۱- توانایی مسافت ۳۰کیلومتر با یک بار شارژ کامل
۲- دارای موتور قدرتمند ۸۰۰واتی با ۷۰نیوتن متر گشتاور
۳- تحمل وزن حداقل ۱۰۰کیلو گرم
۴- قابلیت عبور از سطوح با شیب ۱۵درجه
۵- قابلیت کنترل با اپلیکیشن بر روی سیستم عامل های اندروید و ios یادگیری آسان
۶- سنسورهای دقیق
۷-چراغ های جلو و عقب و نشانگر بلوتوث و باتر
۸- سبک و قابل حمل
۹- دارای دسته قابل تنظیم
مجهز به سیستم ایمنی در برابر ولتاژ زیاد و گرما اسکوتر های ناین بات در زیبایی و ساختار منحصر بفرد شان بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند در ایران دو مدل از این برند بسیار پر فروش است به نام های (ناین بات مینی و ناین بات پرو مینی) این دو مدل بیشتر در دست مصرف کنندگان اسکوتر قرار گرفته اند.

از این رو در این قسمت تصمیم گرفتم برای کسانی که از این اسکوتر ها استفاده می کنند چند نکته مهم جهت طول عمر آنها بگویم.

از ساختار این اسکوتر ها میشه فهمید که دسته هدایت آنها بین پاها قرار می گیرند و برای حرکت به سمت طرفین دسته اسکوتر را بین پاها به سمت چپ و راست فشار می دهیم تا اسکوتر به همان جهت تعغیر مسیر دهد یکی از عمده ضعف های این اسکوتر ها شفت بین دسته و خود اسکوتر است که دقیقا محل ارتباط این دو با هم می شود که بسیار شکستن آن رایج است بهتر است برای هدایت به طرفین زیاد فشار وارد نکید زیرا این قطعه بسیار حساس بوده و شکننده است. از دیگر نکاتی که باید استفاده از اسکوتر های ناین بات رعایت کرد این است که هرگز نباید از مسیر هایی که خیس و دارای آب گرفتگی هست حرکت کرد زیرا باطری این اسکوتر ها در زیر دستگاه قرار دارد و بسیار نسبت به آب و رطوبت حساس است. نه تنها اسکوتر های ناین بات بلکه تمامی اسکوتر ها را نباید در شیب های تند راند. ابر دسته ناین بات نسبت به گرما حساس است و زیرا تهیه آن سخت هست پس در نتیجه اسکوتر را در جای خشک و خنک نگهداری کنید و در آخر حتما اگر اسکوتر را استفاده نمی کنید باتری آن را فول شارژ کرده و باتری را از اسکوتر خارج نمایید.

باتری  قلب تپنده  هاوربرد اسکوتر برقی

شرایط نگهداری باتری اسکوتر برقی

چند تا نکته وجود داره که می توانید طول عمر باتری اسکوتر برقی رو افزایش دهید.
تا زمانی که چراغ آلارم قرمز و بوق اخطار باتری اسکوتر برقی (اسکوتر شارژی) روشن نشده، از شارژ کردن اسکوتر برقی خودداری کنید.
بلافاصله پس از شارژ شدن اسکوتر برقی ( تغییر رنگ چراغ شارژر از قرمز به سبز ) شارژر اسکوتر برقی را جدا کنید .
هرگز اسکوتر برقی (اسکوتر شارژی) را برای مدت طولانی مثلا شب تا صبح، تحت شارژ قرار ندهید.
در اسکوترهایی که ریموت کنترل دارند، خاموش کردن اسکوتر توسط ریموت کنترل، اسکوتر را کاملا خاموش نکرده بلکه به حالت( آماده بکار) می‌برد . بنابراین اسکوتر برقی روشن بوده و باتری اسکوتر در حال تخلیه شدن است .
از آنجایی که باتری های شارژی تعداد دفعات مشخصی شارژ و دشارژ می‌شوند ، باید تا حد امکان دفعات شارژ را کم کرد .

 

در صورت  رعاست نکردن موارد بالا ممکن است اسکوتر ما دچار خرابی و ضعیف شدن موتور اسکوتر شود

 علایم خرابی اسکوتر برقی کدام هستند؟

۱- ضعیف شدن قدرت موتور ها
۲- ایجاد لرزش در زیر پاها
۳-  کاهش قدرت مانور در حین پیچیدن
 ۴خاموش شدن دستگاه در حال حرکت و 

همگی از ایرادات رایج در انواع اسکوتر برقی می  باشند.

 

انواع تعمیر اسکوتر برقی

۱- رفع عیب برد اصلی اسکوتر برقی
۲- رفع عدم بالانس اسکوتر برقی
۳- رفع تغییر زاویه ی اسکوتر برقی
۴- رفع عدم برابری سرعت در گردش به طرفین در اسکوتر برقی
۵- تعمیر موتورهای اسکوتر برقی
۶- تعمیر چراغ های اسکوتر برقی
۷- تعویض مدار شارژ اسکوتر برقی
۸- تعویض بردهای اسکوتر برقی
۹- تعویض و تعمیر بدنه و شاسی اسکوتر برقی

 

 تعمیر اسکوتر برقی  در بعضی موارد باید حتما به دست تعمیرکار حرفه ای و قابل اطمینان تعمیر شود:

  • اگر اسکوتر برقی شما روشن نمی‌شود!
    اگر چراغ قرمز روی اسکوتر برقی چشمک می‌زند!
    اگر چرخ های اسکوتر برقی سخت می‌چرخد!
    اگر از اسکوتر برقی صدایی شنیده شد (صدایی ناشی از ترکیدن قطعات الکترونیکی)
    اگر اسکوتر برقی مرتبا بوق می‌زند! (آلارم می‌دهد)
    اگر از اسکوتر برقی بوی سوختگی یا دود به مشام رسید!
    اگر اسکوتر برقی تحت هیچ شرایطی روشن نشود!
    اگر اسکوتر برقی در مدت زمان کوتاهی خاموش می‌شود!
    اگر اسکوتر برقی در هنگام استفاده به یکباره زیر پا خاموش می‌شود!
    اگر سرعت اسکوتر برقی نسبت به قبل کم شده است!
    اگر اسکوتر برقی شارژ نمی‌شود!
    اگر بلوتوث اسکوتر برقی فعال نمی‌شود و یا در هنگام استفاده قطع و وصل می‌شود!

مجددا لازم به ذکر است در موارد ذکرشده در بالا، از تعمیر اسکوتر برقی بصورت خودسرانه کاملا پرهیز کنید. زیرا تعمیر اسکوتر برقی نیاز به ابزارهای تعمیر و اندازه گیری اهم و مقاومت تخصصی دارد. همچنین به دلیل بالا بودن ولتاژ باتری اسکوتر برقی و نوع آن که لیتیومی است با کوچکترین اتصالی امکان آتش گرفتن دستگاه وجود دارد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سعیده مودب

انواع باتری دوچرخه برقی

                                 

انواع باتری دوچرخه برقی

 مردم هر روز باتوجه‌به پیشرفت فن آوری و تکنولوژی به دنبال وسیله‌ای هستند که کارهایشان را سریع‌تر انجام دهند یکی از وسیله‌هایی که حمل‌ونقل را آسان‌تر کرده است؛ دوچرخه‌های برقی هستند. دوچرخه برقی برای تأمین نیروی خود به باتری نیاز دارد. ما در این مقاله به معرفی انواع باطری‌های دوچرخه برقی می‌پردازیم.

KJUHK

طرحی زیبا از یک دوچرخه برقی

دوچرخه برقی چیست؟

دوچرخه‌های برقی با دوچرخه‌های معمولی یک تفاوت مهم دارند و آن این است که دوچرخه‌های برقی دارای یک موتور هستند که نیروی خود را از باتری تأمین می‌کنند. این دوچرخه‌ها یک صفحه‌نمایش دارند که میزان شارژ باتری و سرعت را نشان می‌دهد.

 یکی از اجزای مهم و تأثیرگذار در دوچرخه‌های برقی باتری آن است. اگر قصد خرید دوچرخه برقی را دارید در زمان خرید به نوع باتری دوچرخه برقی توجه داشته باشید تا بتوانید دوچرخه‌ای با بهترین باتری را انتخاب کنید.

 انواع باتری‌های دوچرخه برقی

 ما در این قسمت به انواع باتری‌های دوچرخه برقی می‌پردازیم و انواع آن را معرفی می‌کنیم

 باتری سرب اسید یا لید اسید (SLA)

 این نوع باتری‌ها امروزه در موارد کمی در دوچرخه‌های برقی به‌کاررفته است. این نوع باتری‌ها جای خود را به باطری‌های جدیدتری داده است. در باتری‌های جدید علاوه بر طرح زیبا، وزن کمتر در آنها رعایت شده است. البته کیفیت باتری‌های سرب اسید خوب است ولی شرکت‌هایی که وزن باتری و طرح آن برایشان مهم نیست هنوز از این باتری‌ها به‌خاطر کیفیتشان در دوچرخه‌های برقی استفاده می‌کنند.

 باتری لیتیوم یون دوچرخه برقی

 امروزه جدیدترین باتری، باتری لیتیوم یون است که در لوازم برقی و شارژی از این نوع باطری استفاده می‌شود. این نوع باتری در دوچرخه‌های برقی عمر بیشتری نسبت به باتری‌های SLA  دارند. این نوع باتری‌ها دارای وزن سبک هستند و نیازی به تعمیر ندارند.

صث

یک نوع باتری یون لیتیوم دوچرخه برقی

آیا باتری‌های دوچرخه برقی قابلیت تعویض دارند

عمر باتری دوچرخه برقی از نوع یون لیتیوم، ۲ تا 4 سال است. قیمت باتری دوچرخه برقی و نوع آن در طول عمر باتری تأثیر دارد. بعد از گذشت این زمان توان لازم خود را از دست می‌دهند و نیاز به تعویض باتری دوچرخه برقی خود دارید؛ بنابراین در هنگام خرید دوچرخه برقی دقت داشته باشید که دوچرخه‌ای را خریداری کنید که قابلیت تعویض باتری را داشته باشد. البته نوع نگهداری و استفاده از باتری در عمر آن مؤثر است. این باتری‌ها در مکان‌های سرد و مرطوب زودتر از بین می‌روند.

دوچرخه‌های برقی معمولاً قابلیت تعویض باتری را دارند و در بعضی از انواع دوچرخه‌های برقی چنین امکانی وجود ندارد. اگر در این نوع دوچرخه‌ها باطری خراب شود دوچرخه برقی شما تبدیل به یک دوچرخه معمولی خواهد شد.

یبلی

محل قرارگرفتن باتری دوچرخه برقی

کلام آخر

یکی از قطعات مصرفی در دوچرخه‌های برقی باتری آن است. آشنایی با انواع باتری در دوچرخه‌ها و کیفیت آنها به شما کمک می‌کند تا در زمان خرید دوچرخه برقی دستگاهی با بهترین نوع باطری انتخاب کنید.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی قصابی

قیمت اسکوتر برقی دست‌دوم

 

قیمت اسکوتر برقی دست‌دوم

در بازار اسکوترهای نو و دسته دوم هر دو موجود هستند. کسانی که قیمت کالا برایشان مهم نیست، از اسکوترهای نو استفاده می‌کنند ولی برخی از افراد هستند که دنبال اسکوترهای دست‌دوم هستند زیرا می‌خواهند با هزینه کمتر از آن نوع کالا استفاده کنند. 

قیمت اسکوترهای دست‌دوم نسبت به قیمت نو، تفاوت زیادی دارد ولی یک مسئله فکر انسان را نگران و پریشان می‌کند که ممکن است کالای دست‌دوم معیوب یا عمر دستگاه رو به اتمام باشد. ما در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم تا شما با خیالی آسوده اقدام به خرید اسکوترهای برقی دست‌دوم کنید.

kj

خرید اسکوتر برقی دست‌دوم

آیا اسکوتر برقی دست‌دوم بخریم؟

در دو صورت اقدام به خرید اسکوتر برقی دست‌دوم پسندیده است. اول اینکه پرداخت قیمت کمتر برای اسکوتر برای شما اهمیت زیادی داشته باشد و با قیمت کمتر همان کاربردهایی که اسکوتر نو برای شما دارد، اسکوتر دست‌دوم نیز خواهد داشت. دوم اینکه در زمانی که شما فردی تنوع‌طلب باشید و زیاد به دنبال تعویض اسکوتر برقی خود باشید، خرید اسکوتر دست‌دوم پسندیده است.

hji

اسکوتر برقی دست‌دوم، قیمت مناسب، کیفیت بالا

روش اطمینان پیداکردن به اسکوتر دست‌دوم چیست؟

اطمینان پیداکردن به سالم بودن اسکوتر برقی بسیار مشکل است. ظاهر اسکوتر قابل دیدن است و داخل و اجزای مهم اسکوتر برقی قابل‌مشاهده نیست. با ظاهر نیز نمی‌توان سالم بودن اسکوتر برقی را فهمید. اطمینان پیداکردن به سالم بودن اسکوتر برقی دو روش دارد.

اول اینکه خود شخص خریدار در زمینه اسکوتر برقی متخصص باشد و خودش به‌آسانی بتواند تشخیص دهد که اسکوتر سالم یا معیوب است. روش دوم اینکه برای خرید اسکوتر دست‌دوم به افراد مطمئن مراجعه شود. مثلا دوست شما یا یکی از بستگان شما قصد فروش اسکوتر خود را دارد ولی این راه باز مشکل خودش را دارد چون همیشه کالای دست‌دوم به این روش در دسترس نخواهد بود.

jhi

تست کردن اسکوترهای کارکرده قبل از خرید

علاوه بر اشخاص مطمئن می‌توان به مراکز معتبر فروش اسکوترهای دست‌دوم مراجعه کرد و باتوجه‌به سابقه درخشان آن مرکز با خیالی راحت و آسوده، اسکوتر موردعلاقه و دست‌دوم خود را انتخاب کرده و اقدام به خرید کنید. دقت کنید از مرکز خریدی اقدام به خرید کنید که اسکوتر دست‌دوم آن‌ها دارای ضمانت باشد. این روش سه مزیت دارد:

  • صرفه‌جویی در قیمت زیرا اختلاف قیمت اسکوترهای نو و دست‌دوم بسیار زیاد است.
  • اطمینان به سالم بودن اسکوتر برقی خود پیدا می‌کنید و نگرانی که در زمان خرید کالاهای دست‌دوم معمولا وجود دارد را نخواهید داشت.
  • تنوع اسکوترهای برقی، چنین مراکز معتبر انواع اسکوترها در مدل‌ها، رنگ‌ها و قیمت‌های مختلف را دارند. خریدار طبق سلیقه خود نوعی را که بخواهد انتخاب می‌کند و به اسکوتر دلخواه خود می‌رسد.

آیا خرید اسکوتر برقی دست‌دوم از دیوار مطمئن است؟

خرید اسکوتر برقی دست‌دوم از دیوار اندازه خارجی و اطمینان پیداکردن به سالم بودن آن مشکل است چون افرادی که در دیوار کالای خود را می‌خواهند بفروشند، مدل‌های مختلفی دارند. گاهی به‌خاطر خرابی یا احتیاج داشتن به پول آن و ... کالاها را برای فروش می‌گذارند؛ بنابراین اطمینان به سالم بودن آن کالا مشکل است. فقط در یک مورد می‌توانید اطمینان به سالم بودن اسکوتر برقی کنید، اینکه از جهت قیمت، جنس و بقیه موارد به یک متخصص اسکوتر برقی یا یک مرکز معتبر خریدوفروش اسکوترهای برقی مراجعه کرده و از سالم بودن دستگاه مطمئن شوید.

قیمت اسکوتر برقی دست‌دوم

در بازار خریدوفروش اسکوترهای دست‌دوم مدل‌ها و انواع مختلفی وجود دارد. باتوجه‌به مدل و نوع و کیفیت دستگاه، قیمت‌های اسکوتر برقی دست‌دوم متغیر خواهد بود. قیمت متوسط اسکوترهای دست‌دوم از دو میلیون تا ۵ میلیون وجود دارد. البته باتوجه‌به کیفیت و عمر دستگاه شاید کمتر یا بیشتر از این قیمت‌ها نیز در دسترس باشد.

قطعات اصلی و مهم در اسکوتر برقی کدام است

در اسکوترهای برقی، شاسی و برد اصلی‌ترین و مهم‌ترین قطعات هستند که معیوب بودن این قطعات توسط افراد عادی قابل تشخیص نیست و باید افراد متخصص یا مراکز مورد اطمینان آنها را تست کنند تا سالم بودن یا نبودن اسکوتر را تأیید کنند.

iji

خرید مطمئن اسکوتر برقی دست‌دوم

کلام پایانی

در این مقاله در مورد خریدوفروش اسکوترهای برقی دست‌دوم صحبت کردیم. اگر در زمان خرید اسکوتر دست‌دوم نمی‌توانید اطمینان به اسکوتر برقی پیدا کنید و نمی‌دانید چطور یک انتخاب مطمئن در زمان خرید اسکوتر برقی داشته باشید؛ این مقاله را مطالعه کنید تا با آشنایی از روش خرید اسکوتر برقی کارکرده، اسکوتر دلخواه خود را پیدا کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی قصابی

ویژگی‌های اسکوتر برقی دودزا

                           

  ویژگی‌های اسکوتر برقی دودزا

تولید و ارائه اسکوتر برقی به‌عنوان وسیله‌ای جذاب برای گروه‌های مختلف، هر روز علاقه‌مندان و سلایق گوناگون را به سمت خود می‌کشاند و تولیدکنندگان برای ایجاد جذابیت بیشتر به تولید انواع اسکوتر و افزودن امکانات ویژه‌ای برای این دستگاه می‌پردازند.

برخی از ویژگی‌های اضافه شده بر اسکوترهای برقی بسیار جذاب است و موردعلاقه افراد، به‌خصوص نوجوانان و جوانان پرشور قرار گرفته است. از جمله این ویژگی‌ها دودزا بودن اسکوتر برقی است. ایده‌ای خلاقانه که مورد استقبال مشتریان این دستگاه قرار گرفته و بر مبنای آن مدل‌های مختلف اسکوتر دودزا طراحی شده است.

dfgdsاسکوتر برقی دودزا چیست؟

 

اسکوتر برقی دودزا چگونه کار می‌کند؟

برای اینکه دودزا بودن اسکوتر برقی مشکلی برای محیط‌زیست و انسان‌ها ایجاد نکند، با استفاده از آب، محفظه آب و نیروی گرمایشی باتری، بخار تولید شده و این بخار حاصله در حالت فشرده و شبیه به دود از قسمت انتهایی اسکوتر خارج می‌شود.

با این حساب دودزا بودن اسکوتر آسیب‌رسان نیست و باهدف اسکوتر برقی که کاهش آلودگی محیط‌زیست است، تناقصی ندارد. وجود این ویژگی در اسکوترها در کارایی دستگاه تأثیری ندارد و به‌عنوان یک اکسسوری یا یک حالت دکوری خاص در جذب افراد و سرگرم‌کردن آنها مؤثر است.

sdgf

اسکوتر برقی دودزا چگونه کار می‌کند؟

 

اسکوترهای برقی دودزا در چه مدل‌هایی ارائه می‌شوند؟

باتوجه‌به محبوبیت اسکوتر برقی دودزا و خاص بودن ویژگی دودزایی آن، به‌مرور مدل‌های متنوع اسکوتر دودزا روانه بازار شده است. از جمله،

  • اسکوتر برقی دودزای دسته‌دار
  • اسکوتر برقی دودزای آفرود
  • اسکوتر برقی دودزای ساده

قیمت اسکوتر دودزای برقی باتوجه‌به تفاوت مدل‌ها و... متنوع است و به‌راحتی در بازار یافت می‌شود.

آیا دودزا بودن اسکوتر برقی در مصرف و عمر باتری آن تأثیر دارد؟

همان‌طور که می‌دانید، مصرف باتری اسکوتر به آیکون‌های مختلفی چون مدل، جنس، نوع، وزن اسکوتر، وزن کاربر و میزان توان باتری آن بستگی دارد. ازآنجاکه برای تشکیل بخار آب و سپس دود فشرده به نیروی گرمایشی باتری نیاز است، این نوع اسکوترها مقدار کمی از نیروی خود را به این کار تعلق می‌دهند    ÷ البته این مقدار بسیار ناچیز است و تأثیری آن‌چنانی در مصرف و عمر باتری نمی‌گذارد.

asda

اسکوتر برقی اگزوز دار با مصرف پایین انرژی باتری

آیا راهی برای تبدیل اسکوتر ساده به اسکوتر دودزا وجود دارد؟

اگر شما از کسانی هستید که چند سالی است، اسکوتر برقی دارید و الان با مشاهده اسکوترهای برقی دودزا هیجان‌زده شده و علاقه‌مند هستید که اسکوتر شما دودزا باشد، نگران نباشید، می‌توانید از امکانات جانبی اسکوتر برقی موجود در بازار از جمله اگزوز دودزای اسکوتر برقی برای این کار بهره ببرید.

این وسیله جانبی را می‌توانید روی هر نوع اسکوتری استفاده کنید و از لحظات اسکوتر سواری لذت دو چندانی را حس کنید. این وسیله، قابل نصب روی بدنه و انتهای اسکوتر است. اگزوز دودزا اسکوتر برقی دارای مدل‌های مختلف، اندازه‌های متفاوت و تنوع رنگی فراوانی است و این باعث می‌شود شما برای خرید اگزوز دودزای اسکوتر برقی با مشکلی مواجه نشوید.

یک ویژگی جذاب در برخی اگزوزهای دودزا  

اگزوزهای دودزایی وجود دارند که دارای اسپیکر بوده و با دارابودن بلوتوث و اتصال گوشی هوشمند به آن، در هنگام اسکوتر سواری می‌توانید آهنگ موردعلاقه خود را گوش دهید و لذت بیشتری ببرید.

dgfrde

اسکوتر برقی دودزای موزیکال

 

نگرانی از خراب‌شدن اسکوتر دودزا در هوای سرد

با استفاده از اسکوترهای دودزا علاوه بر پاکی محیط‌زیست، می‌توان جذابیت و نشاط بیشتری را برای خود فراهم کرد. البته ممکن است هنگامی که هوا سرد شد و در فصل زمستان، آبی که موجود در محفظه اسکوتر برقی است، یخ بزند و در کارایی و عملکرد این ویژگی مشکل به وجود آورد.

معرفی اسکوتر برقی دودزای آفرود

گفتیم که اسکوترهای دودزا در مدل‌های مختلف عرضه می‌شوند. اسکوترهای دودزای آفرود، اسکوترهای خاص و منحصری هستند. یک مدل از اسکوترهای آفرود هستند با استایل مهیج و اسپرت که می‌توان اوقات فراغت خود را به بهترین شیوه با آن سپری کرد. این نوع اسکوترها دارای دو موتور پرقدرت هستند و با سرعت بسیار حرکت می‌کنند.

با اسکوترهای آفرود می‌توان از مسیرهای سخت، شیب‌دار و ناصاف تا زاویه حداکثر ۲۰ تا ۲۵ درجه را پیمود. اسکوترهای برقی دودزای آفرود دارای سیستم اتو بالانس بوده و کاربران آن به‌راحتی و با استحکام بالا می‌توانند سواری فوق‌العاده‌ای را تجربه کنند.

و اما سخن پایانی ...

در این مطلب سعی شد به معرفی اسکوتر برقی دودزا و ویژگی‌های جالب و سرگرم‌کننده آن و مدل‌های مختلف این نوع اسکوتر پرداخته شود. بیان شد که دود حاصل از این نوع اسکوترها برای محیط‌زیست ضرری ندارد و تشکیل شده از بخار آب است. همچنین می‌توان با نصب اگزوز دودزای اسکوتر برقی که توسط شرکت‌های تولیدکننده، طراحی و راهی بازار شده‌اند، اسکوترهای ساده را به اسکوترهای زیبا و پرهیجان دودزا تبدیل کرد و از امکانات متنوعی که اگزوز دودزا دارد، استفاده کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی قصابی

آیا سایز های پر فروش و پر طرفدار اسکوتر برقی را می شناسید؟

          اسکوتر برقی که با نام های اسکوتر هوشمند ،اسکوتر خود تراز و هاوربرد شناخته می شود یک ناقل شخصی خودتراز است که از دو چرخ کوچک  تشکیل شده است.این اسکوترها بدون دسته می باشند و برای حرکت با این وسیله کافیست یاد بگیریم که چگونه تعادل خود را حفظ کنیم. ساخت انبوه این اسکوترها از سال 2014 در چین آغاز شد.باتری این اسکوترها از نوع لیتیومی و دارای دوام بالایی می باشد که با هربار شارژ کردن می توان مسافت 25 کیلومتر را با آن طی نمود.اسکوترها تا 120 کیلوگرم تحمل وزن دارند . 

 

we                                     

اجزای اصلی تشکیل دهنده اسکوتر برقی:                                                 

1)بدنه فلزی و محور مرکزی                                                                   

2)سنسنور مادون قرمز                                                                              

3)موتور الکتریکی مجزا برای هر چرخ                                               

4)برد سه تیکه                                                                                            

5)ژیروسکوپ                                                                                             

6)پورت مخصوص شارژ                                                                         

7)سنسور مخصوص اندازه گیری شیب و سرعت                              

8)محفظه باتری                                                                                           

9)کلید خاموش و روشن                                                                     

10)چراغ های ال ای دی                                                                          

11)پدال های حساس در برابر فشار                                                       

12)برد بلوتوث و اسپیکر 

                                                                            

طراحی و طرزکار اسکوتر برقی:                                                           

اسکوترهای برقی عموما در دو سایز با چرخ های 6/5 اینچ(17سانتیمتر) و 8اینچ(20سانتیمتر) طراحی و تولید شده است که به وسیله سنسورهای ژیروسکوپ،مکانیزم کنترل خود بالانس را کنترل میکند.با فشار دادن پدال ها توسط کاربر کنترل سرعت و جهت های حرکتی تنظیم می شوند که بسته به نوع مدل،زمین،وزن سوار شونده و غیره بین سرعت 10 تا 25 کیلومتر بر ساعت حرکت میکند.باگذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی مدل های دسته دار با دسته کوتاه بین پا و مدل های 10 اینچ و آفرود تولید و روانه بازار شده است.                                         

کاربردهای اسکوتر هوشمند:                                                                

1)اگر فاصله منزل تا محل کارتان زیاد نمی باشد با تهیه یک اسکوتر برقی میتوانید ضمن رفتن به محل کارتان هیجان متفاوتی را تجربه کنید.                                                                                                            

2)اگرمشکل آسیب دیدگی پا یا کمر را دارید امکان پیاده روی طولانی مدت برای شما مقدور نمی باشد،اسکوتر برقی گزینه مناسبی برای انتخاب شماست.                                                                      

3)استفاده طولانی مدت و مداوم از اسکوتر برقی تقویت عضلات مچ پا را به دنبال دارد.                                                                                

4)در صورتیکه شغل شما به گونه ای است که در یک محل باید به طور مداوم راه بروید استفاده از اسکوتر برقی را به شما توصیه می کنیم. 

                                                                                                                                   

سایزهای پرفروش اسکوتر برقی ومکان کاربرد آنها:                   

کوچکترین مدل اسکوتر برقی سایز 6/5 اینچ است که به دلیل قیمت مناسب و سهولت استفاده یکی از پرفروش ترین مدل های اسکوتر برقی است و سنسین 3 سال به بالا به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.این اسکوترها دارای سیستم خود تعادل می باشند و بیشتر مناسب محیط های داخلی سرپوشیده و محیط های صاف یا داخل خانه می باشد.                        

مدل هایی با چرخ های بزرگتر برای افراد با تجربه در سنین بالاتر توصیه می گردد.این اسکوترها مناسب استفاده در فضاهای باز می باشد .برای استفاده در زمین های خاکی،سطوح ناهموار و سطوح سنگی مناسب هستند و مدل آفرود توصیه می شود.                         

افرادی که سن بالاتری دارند و تمایل به استفاده از اسکوتر برای حمل و نقل درون شهری و مسافت های داخلی را دارند ،مدل دسته دار تاشو بهترین گزینه می باشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohammad reza nimehvari

ملاک های خرید یک اسکیت برد خوب را بشناسید

" ملاک های خرید یک اسکیت برد خوب را بشناسید! "

اسکیت برد (skateboard) یا تخته اسکیت یک وسیله مفرح و در عین حال سخت است که متشکل از تخته (دک) و چهارچرخ می باشد. هنوز به طور قطع نمیتوان گفت اولین نفر که اسکیت برد را ساخت که بود ولی تخمین زده شده که نخستین اسکیت برد ها بین سال های 1948 تا 1940 ساخته شده اند. در گذشته اسکیت برد ها از ترکیب فولاد با خاک رس ساخته شده بود که استحکام کمتری نسبت به اسکیت برد های امروزی داشته.

skateee

اگر شما هم از کسانی هستید که میخواهید اسکیت برد تهیه کنید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، پیشنهاد میکنم حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید !!!

  1. اسکیت بردی با عرض و طول مناسب بخرید !

قبل از خرید اسکیت برد بهتر است هدفتان را از خرید مشخص کنید که آیا میخواهید حرفه ای استفاده کنید یا مبتدی و ساده! اگر مبتدی هستید هیچوقت اسکیت بردی که تخته آن باریک است خریداری نکنید چرا که در تعادل شما تاثیر میگذازد. پهنای اسکیت برد برای افراد مبتدی 22 سانتی متر است. این را هم باید بگوییم که با استفاده از اسکیت برد های باریک بهتر می توانید حرکات نمایشی بزنید ولی این کار فقط برای افراد حرفه ای است و برای شروع بهتر است تخته یکم پهن باشد.

چه طول و عرضی برای افراد حرفه ای مناسب است؟

اگر عرض اسکیت بردمان زیاد باشد، هنگام استفاده انرژی بیشتری از ما میگیرد و از طرفی هم اگر عرض کم باشد تعادل بسیار سخت است. پس یک اسکیت برد برای افراد مبتدی باید عرضی حدودا 22 سانتی و طولی بین 70 تا 80 سانت داشته باشد.

  1. چک کردن شیب صفحه !

بعد از بررسی طول و عرض به شیب دو قسمت انتهایی اسکیت برد بپردازید. این را بدانید که هرچه شب بیشتر باشد، اسکیت برد حرفه ای تر و برای افراد مبتدی سخت تر است پس هنگام خرید نیاز به توجه دارد. کار اصلی این شیب هنگام انجام حرکات نمایشی همچون پرش از مانع و حرکات چرخشی است. با توجه به آنچه گفته شد در میابیم که شیب زیاد برای افراد مبتدی بسیار خطرناک است و در مواردی ممکن است به شخص آسیب برساند.

  1. هنگام خرید به برند محصول توجهی نکنید !

خیلی از افراد هنگام خرید به جای اینکه نکات پر اهمیت را مورد بررسی قرار دهند به فکر این هستند که یک مارک معروف بخرند. این مورد که خرید از مارک های معروف بهتر است در مورد اسکیت برد صدق نمیکند چرا که اصلی ترین چیز هنگام خرید تخته اسکیت برد است که بسیاری از شرکت ها از چوب افرای فشرده و حداقل متشکل از 7 لایه استفاده میکنند که مقاومت اسکیت برد را به بالاترین میزان می رساند.

تنها با آموزش و اصول اسکیت برد می توانید یک اسکیت برد عالی تهیه کنید که اسکیت برد شما نه آسیب می بیند نه می شکند. تا جایی که امکان دارد اسکیت بردهایی که ساخت چین هستند را تهیه نکیند چرا که از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار نیستند.

skate

  1. به نرمی و سختی و سایز چرخ ها اهمیت دهید!

توجه به چرخ ها یکی از مهم ترین ملاک ها برای خرید اسکیت برد است که باید توجه کرد به آن، افراد مبتدی باید چرخ هایی با سختی a96 و a99 انتخاب کنند ویا به طور ساده باید دارای سختی و اندازه متوسط باشد. اگر چرخ ها بزرگ و سفت باشد سرعت اسکیت برد افزایش میابد و کنترل آن توسط افراد مبتدی بسیار مشکل خواهد بود.

پس اگر حرفه ای هستید باز هم چرخ های بزرگ و نرم پیشنهاد نمی شود چرا که سرعت زیاد موجب عدم انجام حرکات نمایشی می شود و خطرات احتمالی نیز دارد. پیشنهاد ما برای افراد حرفه ای چرخ های کوچک و سخت است زیرا شتاب سریعی دارد و انجام حرکات نمایشی را برای فرد راحت تر می سازد.

  1. نوار گریپ از اجزای مهم در انتخاب اسکیت برد !

وظیفه این نوار که روی اسکیت برد قرار دارد این است که اصطکاک و چسبندگی بین پای فرد و اسکیت برد ایجاد کند و این باعث می شود هنگام انجام حرکات نمایشی پای فرد نلرزد و دچار آسیب نشود. انواع گوناگونی نوار گریپ تولید می شود که بهترین آن رنگ سیاه است چرا که نسبت به رنگ های دیگر کیفیت بالاتر و با دوام تری دارد.

  1. برای خرید اول هزینه زیاد نکنید !

تا اینجای کار ما به شما چندمورد از ملاک های اسکیت برد خوب و مناسب را چه برای افراد مبتدی و چه برای افراد حرفه ای معرفی کردیم و حال باید بگوییم که اگر برای اولین بار می خواهید خرید کنید الکی هزینه اضافی نپردازید!!!

یکی از اسکیت برد بازهای حرفه ای می گوید پس از انجام و یادگیری تمامی اصول اسکیت برد و کسب مهارت کافی در این زمینه، خودتان می توانید اسکیت بردتان را ارتقا و قطعات آنرا عوض کنید. با توجه به این حرف شما هم بهتر است اول با یک اسکیت برد ساده به آموزش دیدن مشغول شوید و وقتی به سطح حرفه ای رسیدید خودتان قطعات بهتری به اسکیت بورد بیندازید.

skatee

سخن پایانی....

امیدواریم در این مقاله به شما کمک کرده باشیم که چه ملاک هایی در خرید یک اسکیت برد مناسب مهم تر است؛ برای اینکه از خطرات احتمالی این وسیله مهیج درامان باشید پیشنهاد میکنیم قبل از هرکاری آموزش ببینید و تمرین کنید چرا که برخی از آسیب های اسکیت برد جبران نشدنی است !

 

۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سید محمد مهدی زاده