" معرفی لاکچری ترین اسکوتر برقی، ناین بات! "

ناین بات چیست؟

سفرهای کوتاه درون شهری که مسافتی بین یک تا ده کیلومتر را شامل می‌شوند، نه آن‌قدر طولانی‌اند که آدم را وادار به بیرون آوردن خودروی شخصی را از درون پارکینگ کنند و نه آن‌قدر راحت‌اند که بتوان با پای پیاده انجام‌شان داد. به همین دلیل است که وسیله‌های نقلیه‌ای با نام اسکوتر  برقی (Electric Scooter) یا هاوربورد (Hoverboard) تولید شده‌اند که با استفاده از آنها می‌توانید از شرِ ترافیک‌های خسته‌کننده‌ی شهری خلاص شوید و به راحتی به مقصدتان برسید. این اسکوتر در واقع تولید یک شرکت چینی به نام ناین‌بات (Ninebot) است که چندی پیش شرکت دیگری به نام سِگوِی (Segway) را خرید تا فناوری سطح بالای این شرکت را تصاحب کند. حالا از آنجایی که شیائومی بخش عمده‌ای از سهام ناین‌بات را در اختیار دارد، تولیدات این شرکت را با نام تجاری خود وارد بازار می‌کند. اسکوتر ناین بات، محصولی با قابلیت حفظ تعادل است و می‌تواند تعادل خود و کسی که سوارش شده‌است را حفظ کند.

ninebot

و اما چه ویژگی هایی باعث شده این اسکوتر از اسکوترهای دیگر متمایز شود؟

  • قادر به پیمودن ۲۲ کیلومتر با سرعت متوسط ۱۶ کیلومتر بر ساعت با یکبار شارژ کامل
  • قابل تحمل افراد با حداکثر وزن ۸۵ کیلوگرم
  • قابلیت عبور از سطوح با حداکثر شیب ۱۵ درجه
  • بسیار سبک با ۱۲٫۸ کیلوگرم وزن
  • ۷۰۰ وات قدرت موتور و ۷۰ نیوتن متر گشتاور
  • دارای قابلیت ثبت عادت های حرکتی کاربر
  • دارای چراغ جلو و چراغ های ثابت عقب، تغییر مسیر و ایست
  • قابلیت تغییر رنگ چراغ ها از بین ۱۶ میلیون رنگ مختلف توسط برنامه Ninebot در گوشی هوشمند کاربر
  • سازگار با سیستم عامل های اندروید ۴٫۳ به بالا و iOS ۷ به بالا
  • برخی ویژگی های اپلیکیشن اسکوتر: دستورالعمل ها، عیب یابی خودکار دستگاه، اطلاع از وضعیت ترافیکی، کنترل از راه دور، به روزرسانی فریم ور دستگاه،
    ایجاد تنظیمات شخصی توسط کاربر، اعلام وضعیت باتری و
  • دارای گواهی نامه IP54 به منظور حرکت در باران با شدت کم و سطوح خیس

ninebot

 

عمر باتری ناین بات چقدره؟

عمر باتری ناین بات فوق‌العاده خوب است. خود شیائومی می‌گوید با یک شارژ کامل می‌توان تا 22 کیلومتر را طی کرد. یعنی کسی که یک ناین بات می‌خرد، این حق را دارد تا این فکر جسورانه به ذهنش خطور کند که به جای استفاده از ماشین و اتوبوس از اسکوترش برای رفتن به محل کار استفاده کند. با یک شارژ کامل باتری می‌توان به راحتی از خانه تا محل کار رفت و با شارژ کردن مجدد اسکوتر در طول روز کاری، در برگشت هم از آن استفاده کرد و با این کار، هم به سبز ماندن زمین کمک کرد و هم در مصرف نشدن سوخت‌های فسیلی نقش داشت! وزن اسکوتر 12.8 کیلوگرم است که تنها پس از به پایان رسیدن شارژ باتری متو.جه سنگینی‌اش می‌شوید. ضرب‌المثل "گهی پشت به زین و گهی زین به پشت" کاملا در اینجا صدق می‌کند؛ تا به اینجا، اسکوتر شما را جابجا کرده و حالا شما باید آن را جابجا کنید. ابعاد ناین‌بات هم به صورتی است که به راحتی درون صندوق عقب خودرو جا می‌شود و نیازی به باز و بسته کردن‌اش ندارید.

 

در اینجا میخواهیم دو نوع از بهترین مدل های این اسکوتر جذاب رو به شما معرفی کنیم!

محصولات ناین بات بسیار متنوع بوده و برای رفع نیاز کاربران مختلفی طراحی شده اند. با این حال برخی از محصولات این برند به دلیل ویژگی های فنی قدرتمند، طراحی کاربر پسند و همچنین قیمت مقرون به صرفه تر، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند. در ادامه برخی از این محصولات را به شما معرفی می کنیم.

اسکوتر  ninebot هوشمند مدل  luxury pro mini

ninebotl

در کنار ویژگی های فنی خیره کننده، برخی قابلیت های دیگر این محصول باعث شده تا توجه کاربران بر روی آن جلب شود. با در اختیار داشت یک گوشی هوشمند، به سادگی می توانید به این اسکوتر ninebot متصل شده و آن را از راه دور کنترل کنید. همچنین اگر علاقه مند به پخش آهنگ های گوشی خود در حین اسکوتر سواری باشید، قابلیت اتصال این دستگاه به گوشی با استفاده از بلوتوث و پخش آهنگ های گوشی از اسپیکرهای داخلی آن می تواند این نیاز شما را برآورده کند. استفاده از چراغ های LED، چراغ جلو، چراغ عقب، چراغ های راهنما و همچنین چراغ ترمز باعث شده تا این دستگاه در کنار جذابیت و زیبایی وصف ناپذیر خود در شب، امنیت کامل کاربر را نیز تأمین کند.

اما شاید جذاب ترین و متفاوت ترین ویژگی این محصول نسبت به سایر مدل ها را در هوشمند بودن آن دانست. اسکوتر ninebot مدل luxury pro-mini-fspeed این قابلیت را دارد که به صورت خودآموز، خود را با سطح مهارت و توانایی کاربر وفق دهد. به عبارت دیگر این محصول به صورت هوشمندانه ای می تواند تا بهترین شرایط برای حرکت شما بر روی خود را مهیا کند. تنها با سه دقیقه استفاده از این اسکوتر برقی، می توانید به تسلط کافی برای کنترل آن برسید. این اسکوتر یک محصول با دوام و کم صدا است که علی رغم بزرگ بودن چرخ های خود، محصولی قابل حمل نیز به شمار می رود. در صورت نیاز به سادگی می توانید این محصول ۱۲.۸ کیلوگرمی را بر روی دوش و یا صندوق عقب خودروی خود حمل کرده و در هر مکان دلخواهی از آن استفاده کنید.

اسکوتر ناین بات پلاس شیائومی

ninebotplus

در ساخت بدنه این اسکوتر از آلیاژ آلومینیوم استفاده شده است. جالب است بدانید که از این آلیاژ در ساخت بدنه هواپیما و شاتل استفاده می شود! پس خیال شما کاملاً از بابت مقاومت بدنه این محصول آسوده خواهد بود. استفاده از چراغ‌های LED قدرتمند در قسمت های مختلف این دستگاه باعث شده تا مسیر حرکت در طول شب کاملاً روشن و نمایان بوده و سایر افراد و خودروها قادر به تشخیص شما باشند. اسکوتر ninebot پلاس از ویژگی auto-sleep و auto-wake بهره می برد. این ویژگی کمک زیادی به صرفه جویی در مصرف باتری دستگاه می کند. به این صورت که اسکوتر در حالت عدم استفاده به صورت خودکار میزان مصرف انرژی خود را به حداقل می رساند تا از مصرف نا به جای باتری جلوگیری کند.

قابلیت اتصال این دستگاه به گوشی های هوشمند از طریق بلوتوث و نرم افزار خاص آن، می تواند ویژگی های دستگاه را بیشتر نمایان کند. با استفاده از این نرم افزار می توانید به سادگی چراغ های دستگاه را روشن و خاموش کنید، سرعت آن را به میزان دلخواه خود محدود کرده و یا گزینه هایی نظیر زنگ اخطار و سیستم ضد سرقت را فعال کنید.

 

سخن پایانی!

همان طور که در این مقاله مطالعه کردید، اسکوترهای ناین بات با ویژگی های خاصی مانند طراحی مدرن و متفاوت، قیمت مقرون به صرفه و کارایی بالای خود شناخته می شوند. شما می توانید با توجه به نیاز و یا بودجه تعیین شده توسط خود، بهترین مدل اسکوتر ninebot را تهیه کرده و از سواری با آن نهایت لذت را ببرید. استفاده از لوازم جانبی نظیر دوربین اسکوتر نیز می تواند لذت استفاده از آن را چندین برابر بیشتر کند.