اسکوتر برقی یا هاوربرد وسیله ای برقی دارای تکنولوژی حمل تا 120 کیلو گرم روی دوچرخ با قدرت بالاست

۶ مطلب توسط «محمدامین نیمه وری» ثبت شده است

تشخیص فوری خرابی باتری اسکوتر برقی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی وسایل نقلیه نیز متحول شده اند. یکی از این تحولات اسکوترهای برقی هستند که تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما به یادگار خواهند گذاشت. در این مقاله به شما می آموزیم که چگونه عمر باتری خود را افزایش دهید و در صورت خرابی باتری اسکوتر برقی، آن را به سرعت تشخیص دهید.
 

باتری اسکوترهای برقی چگونه است؟

در اسکوتر های برقی، برق مورد نیاز موتور از طریق باتری لیتیومی تامین می شود. این باتری در زیر قاب اسکوتر قرار دارد و دارای 20 سلول می باشد که ولتاژ این سلول ها مجموعا حدود 42 ولت است.

 

چراغ وضعیت اسکوتر برقی چیست؟

اسکوتر برقی دو چراغ دارد که یکی وضعیت شارژ باتری را نشان می دهد و دیگری سلامت و عدم سلامت اسکوتر را نشان می دهد.

A. چراغ اول 4 حالت دارد:

1. اگر چراغ سبز و ثابت بود یعنی شارژ باتری شما بالای 50 درصد است.

2. اگر چراغ سبز و چشمک زن بود یعنی شارژ شما به زیر 50 درصد می باشد.

3. اگر قرمز و چشمک زن بود یعنی باتری کمتر از 20 درصد شارژ دارد که در اینصورت آنرا به شارژ بزنید.

4. و در آخر اگر چراغ زرد یا نارنجی و چشمک زن بود یعنی باتری درحال شارژ می باشد.

B. چراغ دوم به چراغ ارور معروف است، اگر سبز بود یعنی اسکوتر مشکلی ندارد و می توانید از آن استفاده کنید ولی اگر قرمز و چشمک زن بود یعنی اسکوتر شما مشکل دارد. این چراغ بین 1 تا 9 بار چشمک می زند که هر کدام نشانگر مشکل خاصی می باشد که آنرا بررسی خواهیم کرد:

اگر 1 بار چشمک بزند:

نشانگر مشکل در اتصالات است. اتصالات را قطع و وصل کنید زیرا ممکن است قسمتی از آن شل شده باشد. اگر مشکل با قطع و وصل کردن حل نشد مادربرد خود را با مادربردی جدید تعویض نمایید.

اگر 2 یا 3 بار چشمک بزند:

نشانگر مشکل در حسگرها می باشد. یعنی در مدار داخلی برق وجود دارد که متاسفانه این مشکل قابل رفع شدن نیست و باید مدارهای داخلی را با قطعات نو جایگزین کنید.

اگر 4 بار چشمک بزند:

نشانگر مشکل در موتور سمت مادربرد می باشد. این مشکل باعث برهم خوردن تعادل اسکوتر می شود که برای حل آن باید موتور سمت مادربرد را تعویض نمایید.

اگر 5 بار چشمک بزند:

نشانگر مشکل در موتور سمت باتری می باشد. این مشکل باعث برهم خوردن تعادل اسکوتر می شود که برای حل آن باید موتور سمت باتری را تعویض نمایید.

اگر 6 بار چشمک بزند:

نشانگر مشکل در باتری اسکوتر برقی می باشد. یا مدار محافظ باتری خراب شده یا ولتاژ باتری کم شده است. در این حالت اسکوتر شما به یک باتری جدید نیاز دارد که حتما آن را از مراکز معتبر تهیه کنید.

اگر 7 بار چشمک بزند:

نشانگر مشکل در ژیروسکوپ سمت باتری است. که در اینصورت می بایست ژیروسکوپ سمت باتری اسکوتر خود را تعویض نمایید. فقط به یاد داشته باشید که مدل، ولتاژ و برند ژیروسکوپ جدید باید با اسکوتر شما سازگار باشد.

اگر 8 بار چشمک بزند:

نشانگر مشکل در ژیروسکوپ سمت مادربرد می باشد. که در اینصورت باید ژیروسکوپ سمت مادربرد اسکوتر خود را تعویض نمایید. فقط به یاد داشته باشید که مدل، ولتاژ و برند ژیروسکوپ جدید باید با اسکوتر شما سازگار باشد.

اگر 9 بار چشمک بزند:

اگر اسکوتر خود را به صورت سر و ته روشن کرده باشید این مشکل رخ خواهد داد و توصیه می شود به تعمیرکار مراجعه کنید.

 

دلایل شارژ نشدن باتری اسکوتر برقی چیست؟

برای فهمیدن این مشکل ابتدا اسکوتر را به شارژ میزنیم و سپس سه حالت پیش می آید:

1. اگر چراغ سبز شارژر اسکوتر روشن شد ولی پس از مدتی خاموش شد، مشکل از برد دستگاه شما می باشد.

2. اگر چراغ سبز روشن ماند، آنگاه اسکوتر را روشن می کنیم. اگر چراغ وسط اسکوتر چشمک زن نارنجی بود یعنی مشکل از باتری شما می باشد و نیاز به تعویض یا تعمیر دارد.

3. و اما اگر چراغ شارژر سبز ماند ولی اسکوتر روشن نشد، یا سوکت شارژر خراب است یا سوکت دستگاه.

 

چگونه عمر باتری اسکوتر برقی خود را افزایش دهیم؟

1. به اسکوتر خیلی فشار نیاورید و از سطوحی که شیب بیش از 20 درجه دارند بالا نروید.

2. محیط های بسیار گرم عمر باتری را کاهش می دهند. سعی کنید در دمای بیشتر از 20 درجه از اسکوتر استفاده نکنید.

3. هنگامی که اسکوتر کاملا شارژ شد، شارژر را از آن جدا کنید، زیرا درصورت عدم انجام این کار باتری اسکوتر شما آسیب خواهد دید.

4. تنها زمانی اسکوتر را به شارژ بزنید که چراغ قرمز باتری روشن شده باشد.

5. اگر سوکت شارژر شما ایراد دارد به هیچ عنوان آنرا به اسکوتر متصل نکنید.

6. اگر برای مدت طولانی قصد استفاده از اسکوتر را ندارید، باتری را به طور کامل شارژ کرده و سوکت آنرا نیز جدا نمایید.

 

چگونه می‌ توانیم باتری اسکوتر برقی خود را تعمیر کنیم؟

متاسفانه این  کار ساده نیست و توصیه ما مراجعه به مراکز تعمیر معتبر است. بعضی اوقات پیش می آید که شما اسکوتری را تازه خریداری کرده اید ولی باتری آن خراب است، این مسئله تقصیر شما نیست. برای حل این مسئله حتما از فروشگاه های  معتبر خرید کنید تا با اینگونه مشکلات روبرو نشوید و همچنین موارد گفته شده را رعایت کنید تا عمر باتری اسکوترتان زیاد شود. برای تعمیر باتری و یا تعمیر اسکوتر برقی خود می توانید با مجموعه ساپتک ایرانیان در ارتباط باشید.

 

باتری اسکوتر برقی خود را از کجا بخریم؟

فروشگاه های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند، اما توجه داشته باشید حتما از فروشگاهی خرید کنید که معتبر و در زمینه اسکوتر برقی متخصص باشد. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ساپتک ایرانیان با خیال راحت باتری اسکوتر برقی با کیفیت خریداری کنید. برای خرید باتری اسکوتر برقی کلیک کنید.

 

چگونه باتری اسکوتر برقی را تعویض کنیم؟

برای یادگیری تعویض باتری اسکوتر هوشمند به صفحه آموزش تعمیرات اسکوتر برقی مراجعه نمایید تا مراحل کامل تعویض باتری اسکوتر برقی به شما آموزش داده شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدامین نیمه وری

آیا اسکوتر برقی تک چرخ وجود دارد؟

از زمان عرضه اسکوترهای برقی، این وسایل نقلیه جذاب مورد استقبال فراوان قرار گرفته اند. این موضوع باعث شد که مدل های مختلفی از این اسکوترها وارد بازار شود. اسکوترهای آفرود، سگوی و مونو ویل از این موارد هستند که در این میان اسکوترهای مونو ویل فرقی اساسی باسایر اسکوترهای موجود دارند که ما آن را به صورت مفصل بررسی خواهیم کرد.

مونو ویل به چه معناست؟

مونو ویل "mono wheel" در لغت به معنای تک چرخ است. به وسایل نقلیه ای که یک چرخ دارند مونو ویل می گویند. یکی از این وسایل اسکوترهای مونو ویل هستند که یک چرخ دارند. در نگاه اول شاید فکر کنید کنترل این اسکوترها دشوار باشد، اما این چنین نیست. شما می توانید لحظاتی دلچسب را تجربه کنید.
 

مشخصات فنی مونو ویل ها چیست؟

1. چرخ مونو ویل چند اینچ است؟

در واقع اندازه چرخ در مدل های مختلف متفاوت است، ولی نسبت به اسکوترهای برقی معمولی اندازه ی بزرگ تری دارد که منطقی می باشد. البته معمولا سایز چرخ مونو ویل چیزی بین 14 تا 18 اینچ می باشد. چرخ این اسکوتر همانند اسکوترهای 10 اینچ و آفرود، بادی است.

2. مونو ویل چه وزنی دارد؟

وزن مونو ویل ها چیزی حدود 12 کیلو گرم می باشد که وزن معقولی است. هر زمان نیاز بود که از آنها پیاده شوید، می توانید به وسیله دسته ی کوچکی که روی اسکوترهای مونو ویل تعبیه شده آنها را بلند کرده و همانند کیف دستی به راحتی حمل کنید.

3. این اسکوتر چه فضایی را اشغال می کند؟

به خاطر فیزیک خاصی که دارد ابعاد آن مناسب تر از اسکوتر های معمولی است. ابعاد آن چیزی حدود 18 سانتی متر * 42 سانتی متر * 45 سانتی متر است که برای حمل و نقل بسیار مناسب است.

4. اسکوتر مونو ویل با چه موتوری کار می کند؟

موتور اسکوترهای مونو ویل همانند سایر اسکوترهای برقی براشلس است و چیزی حدود 350 وات می باشد. موتورها 3 سنسور و 3 سیم دارند که کار آنها اطلاع از وضعیت موتور است.

5. مونو ویل برای افرادی با چه وزن هایی مناسب می باشد؟

برخلاف ظاهر کوچکی که نسبت به اسکوترهای معمولی دارند ولی وزنی حدود 120 کیلو گرم را می توانند حمل کنند، بنابراین مونو ویل ها برای اغلب مردم قابل استفاده هستند.

6. جنس بدنه آن از چیست؟

بدنه مونو ویل همانند بیشتر اسکوترهای معمولی از پلاستیک ضد ضربه است و شاسی آن فلزی مقاوم می باشد، که طبیعی است به خاطر اینکه یک چرخ دارد شاسی آن باید نسبت به اسکوترهای دو چرخ قوی تر باشد.

7. آیا می توان از این اسکوترها در شب استفاده کرد؟

خوشبختانه روی این مونو ویل ها "LED" تعبیه شده که درشب به راحتی قابل استفاده می باشند. علاوه بر اینکه در شب می توانید جلوی خود را به خوبی ببینید و هم دیگران را از حضور خود مطلع سازید، این چراغ ها زیبایی این اسکوتر فوق العاده را دو چندان می کنند.

8. حداکثر شیب قابل پیمایش اسکوتر مونو ویل چقدر است؟

بسته به وزن فردی که روی آن ایستاده، این شیب متغیر است. مثلا برای اوزان 80 کیلو گرم الی 100 کیلو گرم حداکثر شیب، 15 درجه است.

9. چقدر طول می کشد تا باتری آن به طور کامل شارژ شود؟

شارژ کردن اسکوترهای مونو ویل چیزی حدود 2 ساعت وقت از شما می گیرد، که البته وقت آن چنان زیادی نیست.

10. حداکثر سرعت اسکوترهای مونو ویل چقدر می باشد؟

سرعت مناسبی دارند ولی بسته به وزن راکب آن متغیر می باشد. اگر وزن راکب 70 کیلو گرم باشد سرعت آن تا 20 کیلومتر برساعت می رسد و تجربه ای فوق العاده به یادگار می گذارد.

11. در اسکوترهای مونو ویل از چه باتری هایی استفاده می شود؟

امروزه با پیشرفت علم روز به روز باتری ها نیز در حال پیشرفت هستند. باتری های لیتیم-یونی یکی از این باتری ها می باشد که ویژگی های زیادی دارد که محل بحث ما نیست. باتری مونو ویل ها لیتیم-یونی و 60 ولتی است که به راحتی انرژی مورد نیاز موتور را تامین می کند.

12. مونو ویل ها چه مسافتی را طی می کنند؟

با شارژ کامل چیزی حدود 24 کیلومتر را طی می کنند. اما بسته به وزن کاربر و شیب سطوح این مسافت متغیر می باشد.

13. برای استفاده در چه دمایی مناسب است؟

بهترین دما برای استفاده بازه 10- درجه سانتی گراد الی 50 درجه سانتی گراد است، که با توجه که آب و هوای ایران در اکثر فصول و در اکثر شهرهای ایران قابل استفاده می باشد.

14. اندازه پدال ها و فاصله آنها از زمین چقدر است؟

ارتفاع کلی اسکوتر چیزی حدود 45 سانتی متر است. طول هر پدال 21 سانتی متر و زیر پدال ها با زمین فاصله 11 سانتی متری دارند که این فاصله 11 سانتی متری احساس بالا بودن به شما می دهد.

*لازم به ذکر است توجه داشته باشید همه ی مشخصات فنی بیان شده به صورت میانگین است و این مشخصات در مدل ها و برندهای مختلف متفاوت است.
 

مونو ویل آفرود و سگوی چیست؟

به اسکوترهایی که چرخ های ضخیم تری دارند و مخصوص استفاده برای عبور از گل، سنگ ریزه، شن زار و... می باشند، آفرود می گویند. این اسکوتر ها طرفداران خاص خود را دارند. به اسکوترهای دسته دار سگوی می گویند، که کنترل آنها از مدل بدون دسته راحت تر می باشد و برای سنین پایین مناسب تر است. ولی اسکوترهای آفرود و سگوی قیمت گران تری نسبت به نوع معمولی خود دارند.
 

اسکیت بورد برقی مونو ویل چیست؟

یکی از نمونه های شبیه به اسکوترهای مونو ویل، اسکیت بورد های مونو ویل هستند که برای طرفداران اسکیت بورد توصیه می شود. کنترل این اسکیت بوردها سخت تر از اسکوتر است اما هیجان خاص خود را دارد.

آیا اسکوترهای مونو ویل ارزش خرید دارند؟

در نگاه اول شاید خیلی جذاب نباشد، اما وقتی به طور کامل ویژگی های آن را بررسی کنیم درمیابیم که این اسکوترها فراتر از آن چیزی هستند که در نگاه اول دیدیم. تبریک می گویم تجربه ای شگفت انگیز انتظار شما را می کشد.

 

در انتها تماشای ویدئو زیر را به شما پیشنهاد می کنم

تماشای ویدئو

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمدامین نیمه وری

اسکوتر آفرود بخریم یا اسکوتر معمولی؟

امروزه جهان، جهان تکنولوژی است و روز به روز پیشرفت می کند. یکی از ثمرات تکنولوژی اسکوترهای برقی هستند که درهای جدیدی را در حمل و نقل باز کرده اند. علاوه بر این که بسیار جذاب هستند، هدایت آنها نیز کار بسیار ساده ای است. قصد داریم به طور کامل تفاوت اسکوترهای برقی آفرود و اسکوترهای برقی معمولی را بیان کنیم تا شما عزیزان به راحتی بتوانید برای خریدی درست، اطلاعات کافی را کسب نمایید.

آفرود به چه معناست؟

آفرود "off-road" در لغت، به معنای "خارج از جاده" می باشد. درواقع آفرود به وسایل نقلیه ای گفته می شود که به خاطر ساختار خاص آنها، می توانند از مسیرهای ناهموار عبور کنند. آفرود هرساله مسابقات زیادی در سطح جهان دارد.
 

اسکوترهای برقی آفرود و اسکوترهای برقی معمولی چه تفاوت هایی دارند؟

1. بدنه اسکوترهای برقی آفرود قوی تر است یا اسکوترهای برقی معمولی؟

اسکوترهای آفرود همانطور که از اسم شان پیداست برای سطوح ناهموار، همانند گل، سنگ ریزه، شن و... طراحی شده اند. واضح است که برای عبور از چنین سطوحی به بدنه قوی تری نیاز دارند تا به راحتی بتوانند از آنها عبور کنند و آسیبی نبینند. جنس بدنه و شاسی های اسکوترهای آفرود از آلومینیوم است که آنها را بسیار مقاوم می کند.

2. چرخ آنها چگونه است؟

چرخ های اسکوترهای آفرود از اکثر اسکوترهای معمولی بزرگ تر هستند و همانند اسکوترهای 10 اینچ بادی هستند. روی این چرخ ها شیارهای عمیقی وجود دارد تا بدون کوچک ترین مشکلی بتوانید از سطوح ناهموار عبور کنید.

3. اسکوترهای برقی معمولی موتور قوی تری دارند یا اسکوترهای برقی آفرود؟

در اسکوترهای معمولی هرچه سایز چرخ ها بزرگتر باشد آن اسکوتر موتور قوی تری دارد. در میان اسکوترهای معمولی رایج اسکوتر 10 اینچ موتور قوی تری دارد. این اسکوتر دو موتور دارد که هر کدام 350 وات قدرت دارند. قدرت موتور اسکوتر های آفرود نسبت به اسکوترهای معمولی با همان اندازه چرخ بیشتر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اسکوتر 10 اینچ کلیک کنید

4. باتری کدام اسکوتر قوی تر است؟

همانطور که می دانید قدرت خروجی اسکوترهای آفرود بیشتر است به همین علت این اسکوترها مصرف انرژی بالاتری نسبت به اسکوترهای معمولی دارند به همین دلیل قدرت باتری های آن باید بیشتر باشد تا بتواند این انرژی مضاعف را تامین کند. اسکوترهای آفرود علاوه بر اینکه باتری های قوی تری دارند، این باتری ها سریع تر نیز شارژ می شوند که این بسیار عالی است.

5. ایمنی اسکوترهای برقی آفرود بالاتر است یا اسکوترهای برقی معمولی؟

شما با اسکوترهای آفرود از کمتر مانعی نمی توانید عبور کنید و این امکان سقوط شما از روی اسکوتر را کاهش می دهد. اسکوترهای آفرود از ایمن ترین مدل های اسکوترهای برقی هستند.

6. آیا آب به آنها نفوذ می کند؟

آب به راحتی درون اسکوترهای برقی نفوذ نمی کند اما به خاطر وجود درزها امکان این مسئله بیشتر می شود. اما اسکوترهای آفرود به خاطر کارکردی که دارند ضد آب هستند. شما می توانید در هوای بارانی با خیالی راحت از این اسکوترهای جذاب استفاده کنید و لحظاتی پرهیجان را تجربه کنید.

7. قیمت اسکوترهای برقی معمولی گران‌تر است یا اسکوترهای برقی آفرود؟

اسکوترهای آفرود به خاطر اینکه قطعات قوی تر، اندازه ای بزرگ تر و بدنه ای مستحکم تر دارند هزینه ی بیشتری برای ما درپی دارند، اما کاملا ارزش خریدن دارند.

8. کدامیک در شرایط سخت مستهلک ترند؟

همانطور که پیش تر گفته شد، اسکوترهای آفرود موتوری قوی‌تر و بدنه ای مستحکم تر دارند. شما در شرایط سخت می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید و نگران خسارت های احتمالی نباشید زیرا این اسکوترها دقیقا برای این شرایط طراحی شده اند و قوی‌تر از آن هستند که فکر می کنید.
 

اسکوتر آفرود دسته دار چه ویژگی هایی دارد؟

1. موتورهای اسکوترهای آفرود دسته دار چقدر قدرتمند هستند؟

اسکوترهای آفرود بدون دسته نسبت به اسکوترهای معمولی موتورهای قوی تری دارند. جالب است بدانید موتور اسکوترهای آفرود دسته دار حتی از نوع بدون دسته آن هم بیشتر است که این یعنی موانع برای آنها معنی خاصی ندارند.

2. آیا می توان این اسکوتر را به راحتی کنترل کرد؟

همان طور که اشاره شد این اسکوترها قدرت عجیبی دارند که این شاید کمی نگران کننده باشد، اما به خاطر وجود این دسته شما می توانید این اسکوتر را به خوبی کنترل کنید و نگران چیزی نباشید.

3. ایمنی اسکوترهای آفرود دسته دار چقدر است؟

اسکوترهای آفرود به علت قدرت زیاد برای عبور از موانع بسیار ایمن هستند، ولی ایمنی اسکوترهای آفرود دسته دار به خاطر وجود دسته دوچندان است و برای سنین پایین مناسب تر هستند.

4. آیا این اسکوترها نسبت به مدل بدون دسته باتری قوی تری دارند؟

جواب مثبت است، زیرا همان گونه که بیان شد موتورهای این اسکوترها قوی تر از حالت بدون دسته است که این یعنی انرژی بیشتری نیاز دارند که لازمه آن داشتن یک باتری با ولتاژ بالاست.

5. اسکوترهای برقی آفرود دسته دار چقدر هزینه روی دستمان می گذارند؟

فکر نمی‌کنم جواب این سوال خیلی سخت باشد؛ این مدل به خاطر ویژگی های منحصر به فردی که دارد قطعا قیمت بیشتری را نسبت به اسکوترهای آفرود بدون دسته دارد. اگر بودجه کمی دارید و می خواهید اسکوتر آفرود را تجربه کنید قطعا این مدل به شما توصیه نمی شود ولی اگر بودجه کافی دارید بدون تردید تجربه ای فوق العاده لذت بخش در انتظار شماست.
 

کدام اسکوتر ارزش خریدن دارد؟

همه ی اسکوترهای برقی بسیار جذاب هستند و تجربه ای بیاد ماندنی برای شما خواهد شد. اگر به دنبال چالش های جدی تر هستید و برای این کار حاضرید هزینه بکنید قطعا اسکوترهای آفرود گزینه ی مناسبی هستند و هرگز از این انتخاب پشیمان نخواهید شد.

 

در انتها تماشای ویدئو  زیر را به شما پیشنهاد می کنم

تماشای ویدئو

 

برای خرید انواع اسکوترهای برقی به www.scoter.ir مراجعه فرمایید

 

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمدامین نیمه وری

فرمانروایان آینده وسایل نقلیه شهری

جهان امروز باتوجه به پیشرفت های روز افزون علم همواره درحال تغییر و پیشرفت است. صنعت خودروسازی نیز همانند بقیه صنایع از این قاعده مستثنا نیست. ما در این مقاله قصد داریم نگاهی به آینده وسایل نقلیه شهری بیندازیم. احتمالا شنیده اید ماشینی بدون راننده و بدون هیچ آسیبی به مقصد رسیده یا خودرویی که به جای بنزین، برای حرکت از برق استفاده می کند یا حتی ماشینی که پرواز می‌کند. در این مقاله خودروهای خودران را به طور مفصل بررسی می‌کنیم و نگاهی کوتاه به وسایل نقلیه برقی و ماشین های پرنده می اندازیم.

به چه ماشین­ هایی خودران می­گویند؟

خودرو خودران ماشینی است که بدون نیاز به راننده می­ تواند شما را به مقصد برساند. شما کافیست مقصد نهایی را به این خودرو بدهید تا شما را بدون هیچ زحمتی به مقصد برساند. اساس کار این ماشین­ ها هوش مصنوعی است که امروزه این دانش بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
 

ماشین ­های خودران چه مسیری را طی کرده ­اند؟

خودروهای خودران مسیر طول و درازی را طی کرده اند تا به شکل امروزی برسند و هدف ما از این مقاله بررسی کامل این تاریخچه نیست ولی به طور مختصر به آن می‌پردازیم.

سال 1925 کنترل خودرو به صورت رادیویی از ماشین دیگر، سال 1939 خودروهای جنرال موتورز که در لاین های دیوار کشی شده حرکت می‌کردند، سال 1966 موسسه تحقیقاتی استمفورد و با استفاده از هوش مصنوعی، سال 1971 پروژه ای شبیه جنرال موتورز به صورت تلفیق راحتی سفرهای جاده ای و امنیت سفرهای ریلی، سال 1977 کنترل با استفاده از دوربین، سال 1986 توانستند با سیستم رهگیری خودکار با سرعت حداکثر  20 مایل ماشین را کنترل نمایند. سال 1988 طی مسیر 2000 کیلومتری و کنترل با دید پیرامونی، سال 2005 با GPS و لیزرهای مادون قرمز، سال 2009 این خودروها وارد چالش جاده ای شدند، سال 2010 به دیگر قاره ها سفر کردند، سال 2014 گوگل از طرح ماشین های خودران کوچک رونمایی کرد و به مرور به خودروهای امروزی شبیه شدند.


چه موانعی بر سر راه گسترش خودروهای خودران قرار دارند؟

1. آیا آب و هوا بر روی عملکرد آنها تاثیر دارد؟

خودرو های خودران با استفاده از علائم جاده ای می‌توانند راه خود را پیدا کنند، حالا اگر این علائم توسط برف پوشیده شوند چه؟ یا به مرور زمان به خاطر تابش نور خورشید کم رنگ شوند یا با گل پوشیده شوند چه؟

2. آیا ماشین های خودران تابع قوانین هستند؟

در بزرگراه ها، جاده ها و خیابان ها هر کدام قوانین متفاوتی وجود دارد. آیا باید برای این خودرو ها لاین های مخصوص تعبیه کرد. در زمانی که ترافیک وجود دارد چه عملکردی خواهند داشت؟

3. در هنگام تصادف مسئولیت آن بر عهده چه کسی است؟

همانطور که پیشتر گفتیم در خودروهای خودران رانندگی با خود ماشین است. حتی قصد دارند که در خودروهای خودران نسل پنجم فرمان را نیز حذف کنند. حالا با این تفاسیر اگر تصادفی رخ دهد مقصر کیست؟

4. ممکن است سیستم ­های لیدار باهم تداخل پیدا کنند؟

خودروهای خودران با سیستم لیدار مسیر خود را پیدا می کنند. حالا اگر چند خورو خودران در نزدیکی هم درحال حرکت باشند ممکن است سیستم لیدار آنها باهم تداخل پیدا کنند.
 

گسترش خودروهای خودران چه اثرات بدی را به همراه دارد؟

1. این ماشین­ ها چگونه باعث افزایش بیکاری می­ شوند؟

امروزه با توجه به گسترش ماشین های بنزینی و دیزلی شغل های زیادی به وجود آمده است. مثل رانندگان تاکسی ها، آژانس ها و ... که با گسترش این تکنولوژی نابود خواهند شد.

2. آیا امکان دارد این ماشین­ ها هک شوند؟

در گذشته که GPS وجود نداشت شما می توانستید به مکان هایی بروید که هیچ کس شما را پیدا نکند ولی امروزه چنین کاری تقریبا محال است. پیشرفت تکنولوژی قطعا معایبی نیز دارد. حالا نیز که این ماشین ها کاملا از سیستم رایانه ای استفاده می کنند هک کردن آنها چیز عجیبی نیست و هکرها میتوانند کنترل ماشین های شما را به دست بگیرند و آنها را به هرجایی که دوست دارند ببرند.
 

خودروهای خودران چگونه سطح بندی می­ شوند؟

سطح 0

همه کارها با راننده خودرو است. گاز دادن، ترمز گرفتن و... که بیشتر خودروهای امروزی دراین گروه قرار می گیرند.

سطح 1

در خودروهای این سطح نیز بیشتر اختیارات با راننده است. ولی ماشین نیز در یکسری از کارها به راننده کمک می‌کند. مثل سیستم کروز کنترل که به راننده کمک می‌کند سرعت خود را تنظیم کند و دیگر نیازه به گاز دادن نباشد یا ماشین در پارک کردن به شما کمک می‌کند.

سطح 2

در این سطح دیگر اختیارات با خود ماشین است و راننده دخالتی در آن ندارد. در این سطح راننده لازم است فقط دست خود را روی فرمان بگذارد. خودروهای جذاب شرکت تسلا در این دسته قرار می گیرند.

سطح 3 

خودرو کنترل کامل را در دست دارد و شما با خیال راحت می توانید دست خود را از روی فرمان بردارید و مناظر اطراف لذت ببرید، فقط در مواقع اضطراری باید راننده کنترل خودرو را به دست بگیرد. اولین خودرو این سطح "Audi A8 2019" است.

سطح 4

آیا تصور می‌کردید روزی ماشینی را ببینید که در حال حرکت است ولی راننده ندارد!؟ به سطح 4 خوش آمدید. در این سطح حتی به راننده نیز نیازی نیست. در صورت نیاز این ماشین ها کنار جاده می ایستند تا راننده سوار شود.

سطح 5

دیگر به اوج کار رسیدیم. هیچ گونه تعامل انسانی نیاز نیست. این خودروها حتی فرمان هم ندارند. آیا کار به همین­ جا ختم خواهد شد؟ با این پیشرفت چشمگیر تکنولوژی سطوح بالاتر دست نیافتنی نمی باشند.
 

آیا ربات ها می­ توانند تاکسی­ ها را برانند؟

با حرکت خودروهای بنزینی و دیزلی به سمت برقی و خودران امروزه شما می توانید از تاکسی ربات ها استفاده کنید. این تاکسی ها، خودروهای خودران سطح 4 و 5 هستند. فقط کافیست سوار شوید و بقیه کار را خود ماشین انجام می‌دهد.
 

پرواز با ماشین­ های پرنده، فوق العاده نیست؟

در گذشته اینکه روزی بتواند یک ماشین پرواز کند نوعی افسانه تلقی میشد، ولی امروزه با پیشرفت های علمی کمتر کسی از شنیدن آن متعجب خواهد شد.

ماشین­ های پرنده چگونه پرواز می­ کنند؟

در این زمینه دو طرح وجود دارد؛ یکی استفاده از ملخک همانند هلی‌کوپتر که بتواند به صورت در جا بلد شوند و دیگری داشتن بال های ثابت همانند هواپیما که نیاز به شتاب گیری اولیه دارد. البته بهترین ایده استفاده همزمان از این دو طرح است.
 

ماشین های پرنده چگونه فرود می­ آیند؟

تا کنون در این مورد به نتیجه قطعی نرسیده اند اما به نظر می‌رسد در آخر چیزی شبیه فرود هواپیما شود؛ یعنی همانطور که دارد سرعت خود را کاهش می‌دهد، به زمین نیز نزدیک شود.

چه کسانی رانندگان ماشین های پرنده هستند؟

قطعا کنترل این ماشین های جذاب ساده نیست و هرکسی نمی‌تواند از عهده آن بر بیاید. رانندگان این ماشین ها باید افرادی باشند که هم خلبان باشند و هم مهارت های جاده ای را بلد باشند.
 

فواید ماشین ­های پرنده چیست؟

1. یکی از معضلات امروزی، یعنی ترافیک را کاهش می‌دهند

2. به خاطر سرعت بالای آنها در زمان صرفه جویی می‌شود

3. باعث رفاه حال عابران پیاده و دوچرخه سواران می‌شود
 

ماشین­ های پرنده چه مشکلاتی دارند؟

1. تجربه سفر با این ماشین ها هزینه زیادی را دربر دارد به همین خاطر برای مسافت های کوتاه مقرون به صرفه نیست

2. همانند هر چیز نیاز به زیر ساخت مناسب دارند که هم به زمان زیادی لازم است و هم هزینه بر است

3. ظرفیت این پرنده ها کم است و در حمل مسافر محدودیت دارند

آیا می­ شود باک ماشین خود را به جای بنزین با برق پر کرد؟

آلودگی هوا شما را خسته کرده است؟ به وسایل­ نقلیه برقی با سوخت برق، سریع و بی­ صدا سلام کنید.
 

وسایل نقلیه برقی چگونه زندگی ما را بهتر می­ کنند؟

1. قطعات آنها نسبت به وسایل نقلیه دیزلی ساده تر است و این هزینه نگه­داری را کاهش می­ دهد

2. هزینه شارژ آنها حدودا یک ­سوم هزینه بنزین است

3. باعث کاهش آلودگی هوا می­ شوند و به تبع آن از محیط زیست محافظت می­ کنند و مشکلات تنفسی، قلبی و ریوی را کاهش می­ دهند

4. این وسایل نقلیه صدای بسیار کمی دارند و آلوگی صوتی را کاهش می­ دهند

این وسایل نقلیه چه عیب ­هایی دارند؟

1. این وسایل نقلیه باید سبک باشند و به همین خاطر در بدنه آنها از فلزهای خاصی استفاده می­ شود که ممکن است استخراج آنها هزینه ­بر باشد و باعث آلودگی هوا شود

2. محدوده حرکتی کمی دارند و بیشتر به درد استفاده­ های شهری می­ خورند

3. مکان های سوخت­گیری آنها کمتر از پمپ بنزین هاست

4. زیر ساخت­ های مناسبی لازم دارند که این هزینه­ بر است

5. وزن این خودروها نسبت به خودروهای دیزلی و بنزینی بیشتر است

6. خودروهای برقی قیمت گران­ تری نسبت به ماشین های معمولی دارند
 

*شاید معایب ذکر شده بیشتر از مزایا باشند ولی به مرور زمان قابل رفع هستند
 

انواع وسایل نقلیه برقی چیست؟

1. ماشین های برقی

2.موتورهای برقی

3. دوچرخه برقی

4. اسکوتر برقی

"اطلاعات بیشتر در مورد ماشین های برقی"

آیا آینده ­ی وسایل نقلیه شهری امیدوار کننده است؟

آینده ­ی درخشانی انتظار وسایل نقلیه شهری را می­ کشد. آلودگی هوا را کاهش می­ دهند، کم­ صدا هستن و سرعت حمل و نقل را بالا می برند. با ماشین­ های خودران می­ توانید بدون فکر کردن به رانندگی کتاب بخوانید، چای بنوشید و از مناظر زیبا لذت ببرید.
 

در انتها تماشای ویدئو ماشین خودران شرکت تسلا رو به شما پیشنهاد می کنم

تماشای ویدئو

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
محمدامین نیمه وری

صفر تا صد اسکوتر برقی 10 اینچ

اسکوتر برقی چیست؟

اسکوتر برقی یک وسیله هوشمند است که دارای دو چرخ و یک موتور و شارژر است که وظیفه حفظ تعادل آن بر عهده پاهای شخص است. با فشار پاها به سمت جلو به جلو حرکت می کند و با فشار پاها به سمت عقب به عقب حرکت می کند. این وسیله جذاب امروزه خواهان زیادی داره و هرکس را  جذب خودش می کند. در صورت فشردن یکی از پاها دور می زند. اسکوتر برقی سایزها و انواع مختلفی دارد که هر سایز ویژگی های خود را دارد. 

 

اسکوتر برقی چه تاریخی را سپری کرده است؟

استارت اولیه اسکوتر برقی را یک نویسنده در سال ۱۹۶۷ به نام ام.ک.جوزف زد و در فیلمش از آن پرده برداری کرد که در آن فیلم تخته ای شناور وجود داشت که مردم از جایی به جای دیگر منتقل می‌کرد. اولین اسکوتر برقی در سال 2014 میلادی در کشور چین ساخته و به بازار عرضه شد، در سال 2015 نیز آمریکایی ها توانستند از لذت داشتن این وسیله بهره مند شوند. بعد از اینکه این دستگاه جذاب و مفرح به بازار آمریکا راه یافت، به مرور زمان وارد بازار سایر کشورها مانند ایران شد.

 

اسکوتر برقی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

موتور: نیروی مورد نیاز چرخ هارا تامین میکند و باعث به حرکت درآمدن چرخ ها میشود

ژیروسکوپ: این قطعه و شتاب سنج به کمک هم می توانند شتاب و جهت اسکوتر را تشخیص بدهند. ژیروسکوپ در گوشی موبایل نیز کاربرد دارد. مخترع آن " لاون فوکو " است.

میکرو پردازشگر: این پردازشگرها ریز قدرت انتقالی به چرخ ها را تنظیم میکند.

 

منظور از اسکوتر برقی 10 اینچ چیست؟
منظور از اسکوتر برقی 10 اینچ اسکوتری است که طول قطر چرخ های آن برابر 10 اینچ است که این ویژگی آن را به یکی از قدرتمندترین اسکوتر های برقی تبدیل می کند. 

 

از اسکوتر برقی 10 اینچ در چه مکان هایی استفاده می شود؟
به خاطر جنس چرخ ها که بادی هستند و سایز آنها این نوع اسکوتر برای مکان های ناهموار مانند چمنزارها، تپه ها و سطوح شیب دار، شنزار و سنگ فرش بسیار مناسب می باشد.

 

مشخصات فنی این اسکوترها چیست؟

توجه: مشخصاتی که بیان خواهند شد به طور میانگین هستند و این مشخصات در برند های مختلف، متفاوتند.

حداکثر سرعت این اسکوتر جذاب چیست؟

شما با این اسکوتر می توانید سرعت 17 کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید که سرعت قابل توجهی است.

حداکثر مسافتی که اسکوتر برقی 10 اینچ میتواند طی کند چقدر است؟

شما می توانید با هربار شارژ کردن 4.5 ساعت که با سرعت متوسط تقریبا می شود 20 کیلومتر از این اسکوتر استفاده کنید.

اسکوتر برقی 10 اینچ حداکثر چه وزنی را تحمل می کند؟

حداکثر وزنی که می تواند تحمل کند 120 کیلوگرم است که این یعنی کمتر کسی هست که نتواند از این اسکوتر استفاده کند.

باتری این اسکوتر چه ویژگی هایی دارد؟

دارای 20 سلول لیتیم یونی است. ولتاژ خروجی باتری 42 ولت و آمپر خروجی باتری 4400 آمپر است.

موتور های این وسیله چقدر قوی هستند؟

دارای دو موتور قدرتمند است که هر موتور 350 وات قدرت دارد یعنی مجموعا 700 وات که این فوق العاده است.

وزن اسکوتر برقی 10 اینچ چقدر است؟

اسکوتر برقی 10 اینچ حدود 13 کیلوگرم وزن دارد که این یعنی نسبتا سنگین است اما چون خود نوعی وسیله نقلیه است، زیاد به حمل آن با دست احتیاجی نیست.

چقدر زمان برای شارژ شدن لازم دارد؟

شارژ کردن این اسکوتر 2.5 ساعت از شما زمان میگیرد که زمان خیلی زیادی نیست.

تقریبا چه حجمی را اشغال می کند؟

اسکوتر برقی 10 اینچ ابعادی حدود 28 سانتی متر * 28 سانتی متر * 65 سانتی متر دارد که با توجه به کارکرد آن منطقی به نظر می رسد.

نهایتا از چقدر شیب عبور میکند؟

اگر وزن شما حدود وزن حداکثری باشد از شیب 15 درجه به راحتی عبور می کند. اگر وزن شما نیز حدود 70 درصد وزن حداکثری باشد شما می توانید از شیب 30 درجه نیز عبور کنید.

در چه دمایی می توانیم از این اسکوتر استفاده کنیم؟

بازه دمایی که می توانید از این اسکوتر بهترین استفاده را بکنید، از 10- تا 50 درجه است که با توجه به آب و هوای ایران مشکلی با دما نخواهید داشت.

پدال های اسکوتر برقی 10 اینچ چقدر با زمین فاصله دارند؟

با توجه به سایز چرخ ها شما حدودا 11 سانتی متر با زمین فاصله دارید، که این فاصله به شما حس بالا بودن می دهد که خیلی هیجان انگیز است.

 

اسکوتر های برقی آفرود و سگوی:

اسکوتر های برقی آفرود در مقایسه با اسکوتر های برقی 10 اینچ چرخ های ضخیم تری دارند و می توان گفت با چیزی فراتر از اسکوتر برقی طرف هستیم.

اسکوترهای سگوی نسبت به اسکوتر های برقی معمولی دسته ای اضافه دارند که این دسته کار با اسکوتر را ساده تر می کند و قیمت گران تری نسبت به اسکوترهای برقی معمولی دارند.

 

 

با این تفاسیر آیا اسکوتر برقی 10 اینچ بخریم یا نه؟

توضیحات کامل درباره اسکوتر برقی 10 اینچ به شما ارائه شد. شما میتوانید با این اسکوتر لحظه هایی جذاب و به یاد ماندنی را  تجربه کنید. فقط به یاد داشته باشید حتما هنگام استفاده نکات ایمنی را رعایت کنید.

 

در انتها تماشای ویدئو زیر را به شما پیشنهاد می کنم.

 

مشاهده ویدئو

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
محمدامین نیمه وری

وسایل نقلیه برقی یا وسایل نقلیه عمومی مسئله این است

خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست مزایا و فواید بسیاری برای مشتریان و محیط زیست دارند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

مزایای وسایل نقلیه برقی

 

1.  کاهش میزان آلودگی هوا:

خودرو های برقی به خاطر نوع سوختشان باعث آلودگی هوا نمیشوند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی آلودگی هوا به معضلی جهانی تبدیل شده و یکی از راه حل های آن میتواند استفاده از خودروهای برقی باشد. در این خودروها نیاز به مصرف روغن و آب و فلزات بسیار کمتر بوده و این امر باعث آلوگی کمتر هوا میشود. توسعه استفاده از خودروهای الکتریکی به ویژه در کلان شهر ها میتواند میزان آلودگی هوای این مناطق را بین 32 تا 99 درصد کاهش دهد.

 

2. حفظ محیط زیست:

با کاهش گاز های گلخانه ای که سبب آلودگی هوا میشوند، میتوان از محیط زیست محافظت کرد. یکی از راهکار های آن ترغیب مشتریان به خرید ماشین های برقی است.

3. کاهش شیوع مشکلات تنفسی، قلبی و ریوی:

از بزرگترین نتایج آلودگی هوا، شیوع بیش‌تر مشکلات مربوط به سلامتی افراد همچون بیماری‌های تنفسی، قلبی و ریوی است که به راحتی با استقبال بیشتر از خودروهای برقی برطرف شده و کاهش پیدا خواهد کرد.

 

4. کارایی خودروهای برقی خوب است:

خودروهای برقی نرم و بی‌صدا حرکت می‌کنند. موتور الکتریکی این خودروها نیز سریع‌تر از موتور مکانیکی واکنش نشان می‌دهد و درهنگام ترمز میتوانند 5 تا 10 درصد باتری خود را شارژ کنند.

 

 

5. هزینه کم در نگهداری و استفاده:

در خودروهای دیزلی و بنزینی بسیاری از قطعات مربوط به سیستم‌های احتراقی خودرو که در اثر مدتی استفاده خیلی زود مستهلک و فرسوده می‌شوند. پیچیدگی قطعات خودروهای برقی کمتر است. مثلا: اکثر خودروهای الکتریکی به صورت تک دنده هستند بنابراین اینگونه خودروها پیچیدگی زیادی در قسمت جعبه دنده نخواهند داشت و هزینه اضافی از این بابت پرداخت نخواهید کرد.

 

از حق نگذریم:

وسایل نقلیه عمومی نسبت به وسایل نقلیه برقی مزایایی هم دارند، مثل: کاهش ترافیک و... اما این مزایا آنقدر نیستند که مشتریان را از خرید وسایل نقلیه برقی منصرف کنند.

 

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

۴ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰
محمدامین نیمه وری