شرایط نگهداری از اسکوتر برقی چگونه است؟

اسکوتر برقی یا اسکوتر شارژی یک وسیله امروزی برای بازی و سرگرمی است که از سوی برندهای مختلف نظیر شیائومی، ناین بات، اسمارت بالانس و ... برای افراد در رده سنی‌های مختلف و در سایزهای متنوع طراحی و تولید می‌شود.

اسکوتر برقی

نکته ی مهمی که باید پس از خرید اسکوتر برقی به آن توجه داشت شرایط نگهداری از آن است که ما الان به آن میپردازیم. 

پس از خرید اسکوتر برقی مناسب و متناسب با نوع نیاز، سن، قد و وزن خود نیاز هست تا مواردی را رعایت کنید تا باعث افزایش طول عمر باتری دستگاه شوید و دیگر مجبور به پرداخت هزینه جهت تعویض و یا تعمیر باتری اسکوتر برقی خود متحمل نشوید.

 

1- نحوه صحیح شارژ کردن باتری اسکوتر برقی
برای افزایش طول عمر باتری اسکوتر شارژی هیچ گاه آن را برای مدت بلندی شارژ نکنید چرا که موجب کاهش و افت باتری می‌شود و از آنجا که باتری‌های لیتیومی پس از مدتی استفاده نشدن از کار می‌افتند شما باید در هنگام استفاده نکردن از دستگاه آن را به صورت کامل شارژ کنید و پس از آن سوکت باتری را از دستگاه جدا کنید.


2- میزان زمان مناسب شارژ کردن
برای نگهداری از باتری اسکوتر برقی در هنگام شارژ کردن دستگاه بیش از 3 ساعت آن را به برق متصل نکنید و منتظر بمانید تا باتری کاملا پر شود و سپس آن را از برق جدا کنید، شارژ نشدن کامل دستگاه و جدا کردن آن از برق میزان عمر مفید باتری اسکوتر را کاهش می‌دهد.

 

3- عدم راندن اسکوتر در سطوح ناهموار
همیشه سعی کنید تا اسکوتر برقی را در سطوح مناسب برانید چرا که سطوح ناهموار ضمن کاهش طول عمر باتری، طول عمر مفید اسکوتر برقی را نیز کاهش می‌دهد.

 

4- یک نکته در نگهداری باتری اسکوتر ناین بات
از آنجا که باتری‌های اسکوترهای ناین بات در زیر دستگاه قرار دارد از این رو از راندن دستگاه در سطوح خیس و مرطوب که موجب آسیب رساندن به باتری می‌شود اجتناب کنید.

 

دلایل خرابی باتری اسکوتر برقی
عوامل متعددی در کاهش عمر باتری اسکوتر برقی تاثیرگذار هستند که به مرور موجب خراب شدن باتری می‌شوند. شما باید دانستن آنها می‌توانید به افزایش طول عمر باتری اسکوتر برقی کمک کرده و از خرابی و ضعف باتری جلوگیری کنید.