" ملاک های خرید یک اسکیت برد خوب را بشناسید! "

اسکیت برد (skateboard) یا تخته اسکیت یک وسیله مفرح و در عین حال سخت است که متشکل از تخته (دک) و چهارچرخ می باشد. هنوز به طور قطع نمیتوان گفت اولین نفر که اسکیت برد را ساخت که بود ولی تخمین زده شده که نخستین اسکیت برد ها بین سال های 1948 تا 1940 ساخته شده اند. در گذشته اسکیت برد ها از ترکیب فولاد با خاک رس ساخته شده بود که استحکام کمتری نسبت به اسکیت برد های امروزی داشته.

skateee

اگر شما هم از کسانی هستید که میخواهید اسکیت برد تهیه کنید ولی نمی دانید از کجا شروع کنید، پیشنهاد میکنم حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید !!!

  1. اسکیت بردی با عرض و طول مناسب بخرید !

قبل از خرید اسکیت برد بهتر است هدفتان را از خرید مشخص کنید که آیا میخواهید حرفه ای استفاده کنید یا مبتدی و ساده! اگر مبتدی هستید هیچوقت اسکیت بردی که تخته آن باریک است خریداری نکنید چرا که در تعادل شما تاثیر میگذازد. پهنای اسکیت برد برای افراد مبتدی 22 سانتی متر است. این را هم باید بگوییم که با استفاده از اسکیت برد های باریک بهتر می توانید حرکات نمایشی بزنید ولی این کار فقط برای افراد حرفه ای است و برای شروع بهتر است تخته یکم پهن باشد.

چه طول و عرضی برای افراد حرفه ای مناسب است؟

اگر عرض اسکیت بردمان زیاد باشد، هنگام استفاده انرژی بیشتری از ما میگیرد و از طرفی هم اگر عرض کم باشد تعادل بسیار سخت است. پس یک اسکیت برد برای افراد مبتدی باید عرضی حدودا 22 سانتی و طولی بین 70 تا 80 سانت داشته باشد.

  1. چک کردن شیب صفحه !

بعد از بررسی طول و عرض به شیب دو قسمت انتهایی اسکیت برد بپردازید. این را بدانید که هرچه شب بیشتر باشد، اسکیت برد حرفه ای تر و برای افراد مبتدی سخت تر است پس هنگام خرید نیاز به توجه دارد. کار اصلی این شیب هنگام انجام حرکات نمایشی همچون پرش از مانع و حرکات چرخشی است. با توجه به آنچه گفته شد در میابیم که شیب زیاد برای افراد مبتدی بسیار خطرناک است و در مواردی ممکن است به شخص آسیب برساند.

  1. هنگام خرید به برند محصول توجهی نکنید !

خیلی از افراد هنگام خرید به جای اینکه نکات پر اهمیت را مورد بررسی قرار دهند به فکر این هستند که یک مارک معروف بخرند. این مورد که خرید از مارک های معروف بهتر است در مورد اسکیت برد صدق نمیکند چرا که اصلی ترین چیز هنگام خرید تخته اسکیت برد است که بسیاری از شرکت ها از چوب افرای فشرده و حداقل متشکل از 7 لایه استفاده میکنند که مقاومت اسکیت برد را به بالاترین میزان می رساند.

تنها با آموزش و اصول اسکیت برد می توانید یک اسکیت برد عالی تهیه کنید که اسکیت برد شما نه آسیب می بیند نه می شکند. تا جایی که امکان دارد اسکیت بردهایی که ساخت چین هستند را تهیه نکیند چرا که از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار نیستند.

skate

  1. به نرمی و سختی و سایز چرخ ها اهمیت دهید!

توجه به چرخ ها یکی از مهم ترین ملاک ها برای خرید اسکیت برد است که باید توجه کرد به آن، افراد مبتدی باید چرخ هایی با سختی a96 و a99 انتخاب کنند ویا به طور ساده باید دارای سختی و اندازه متوسط باشد. اگر چرخ ها بزرگ و سفت باشد سرعت اسکیت برد افزایش میابد و کنترل آن توسط افراد مبتدی بسیار مشکل خواهد بود.

پس اگر حرفه ای هستید باز هم چرخ های بزرگ و نرم پیشنهاد نمی شود چرا که سرعت زیاد موجب عدم انجام حرکات نمایشی می شود و خطرات احتمالی نیز دارد. پیشنهاد ما برای افراد حرفه ای چرخ های کوچک و سخت است زیرا شتاب سریعی دارد و انجام حرکات نمایشی را برای فرد راحت تر می سازد.

  1. نوار گریپ از اجزای مهم در انتخاب اسکیت برد !

وظیفه این نوار که روی اسکیت برد قرار دارد این است که اصطکاک و چسبندگی بین پای فرد و اسکیت برد ایجاد کند و این باعث می شود هنگام انجام حرکات نمایشی پای فرد نلرزد و دچار آسیب نشود. انواع گوناگونی نوار گریپ تولید می شود که بهترین آن رنگ سیاه است چرا که نسبت به رنگ های دیگر کیفیت بالاتر و با دوام تری دارد.

  1. برای خرید اول هزینه زیاد نکنید !

تا اینجای کار ما به شما چندمورد از ملاک های اسکیت برد خوب و مناسب را چه برای افراد مبتدی و چه برای افراد حرفه ای معرفی کردیم و حال باید بگوییم که اگر برای اولین بار می خواهید خرید کنید الکی هزینه اضافی نپردازید!!!

یکی از اسکیت برد بازهای حرفه ای می گوید پس از انجام و یادگیری تمامی اصول اسکیت برد و کسب مهارت کافی در این زمینه، خودتان می توانید اسکیت بردتان را ارتقا و قطعات آنرا عوض کنید. با توجه به این حرف شما هم بهتر است اول با یک اسکیت برد ساده به آموزش دیدن مشغول شوید و وقتی به سطح حرفه ای رسیدید خودتان قطعات بهتری به اسکیت بورد بیندازید.

skatee

سخن پایانی....

امیدواریم در این مقاله به شما کمک کرده باشیم که چه ملاک هایی در خرید یک اسکیت برد مناسب مهم تر است؛ برای اینکه از خطرات احتمالی این وسیله مهیج درامان باشید پیشنهاد میکنیم قبل از هرکاری آموزش ببینید و تمرین کنید چرا که برخی از آسیب های اسکیت برد جبران نشدنی است !