اسکوتر برقی یا هاوربرد وسیله ای برقی دارای تکنولوژی حمل تا 120 کیلو گرم روی دوچرخ با قدرت بالاست

۲ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

صفر تا صد اسکوتر برقی 10 اینچ

اسکوتر برقی چیست؟

اسکوتر برقی یک وسیله هوشمند است که دارای دو چرخ و یک موتور و شارژر است که وظیفه حفظ تعادل آن بر عهده پاهای شخص است. با فشار پاها به سمت جلو به جلو حرکت می کند و با فشار پاها به سمت عقب به عقب حرکت می کند. این وسیله جذاب امروزه خواهان زیادی داره و هرکس را  جذب خودش می کند. در صورت فشردن یکی از پاها دور می زند. اسکوتر برقی سایزها و انواع مختلفی دارد که هر سایز ویژگی های خود را دارد. 

 

اسکوتر برقی چه تاریخی را سپری کرده است؟

استارت اولیه اسکوتر برقی را یک نویسنده در سال ۱۹۶۷ به نام ام.ک.جوزف زد و در فیلمش از آن پرده برداری کرد که در آن فیلم تخته ای شناور وجود داشت که مردم از جایی به جای دیگر منتقل می‌کرد. اولین اسکوتر برقی در سال 2014 میلادی در کشور چین ساخته و به بازار عرضه شد، در سال 2015 نیز آمریکایی ها توانستند از لذت داشتن این وسیله بهره مند شوند. بعد از اینکه این دستگاه جذاب و مفرح به بازار آمریکا راه یافت، به مرور زمان وارد بازار سایر کشورها مانند ایران شد.

 

اسکوتر برقی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

موتور: نیروی مورد نیاز چرخ هارا تامین میکند و باعث به حرکت درآمدن چرخ ها میشود

ژیروسکوپ: این قطعه و شتاب سنج به کمک هم می توانند شتاب و جهت اسکوتر را تشخیص بدهند. ژیروسکوپ در گوشی موبایل نیز کاربرد دارد. مخترع آن " لاون فوکو " است.

میکرو پردازشگر: این پردازشگرها ریز قدرت انتقالی به چرخ ها را تنظیم میکند.

 

منظور از اسکوتر برقی 10 اینچ چیست؟
منظور از اسکوتر برقی 10 اینچ اسکوتری است که طول قطر چرخ های آن برابر 10 اینچ است که این ویژگی آن را به یکی از قدرتمندترین اسکوتر های برقی تبدیل می کند. 

 

از اسکوتر برقی 10 اینچ در چه مکان هایی استفاده می شود؟
به خاطر جنس چرخ ها که بادی هستند و سایز آنها این نوع اسکوتر برای مکان های ناهموار مانند چمنزارها، تپه ها و سطوح شیب دار، شنزار و سنگ فرش بسیار مناسب می باشد.

 

مشخصات فنی این اسکوترها چیست؟

توجه: مشخصاتی که بیان خواهند شد به طور میانگین هستند و این مشخصات در برند های مختلف، متفاوتند.

حداکثر سرعت این اسکوتر جذاب چیست؟

شما با این اسکوتر می توانید سرعت 17 کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید که سرعت قابل توجهی است.

حداکثر مسافتی که اسکوتر برقی 10 اینچ میتواند طی کند چقدر است؟

شما می توانید با هربار شارژ کردن 4.5 ساعت که با سرعت متوسط تقریبا می شود 20 کیلومتر از این اسکوتر استفاده کنید.

اسکوتر برقی 10 اینچ حداکثر چه وزنی را تحمل می کند؟

حداکثر وزنی که می تواند تحمل کند 120 کیلوگرم است که این یعنی کمتر کسی هست که نتواند از این اسکوتر استفاده کند.

باتری این اسکوتر چه ویژگی هایی دارد؟

دارای 20 سلول لیتیم یونی است. ولتاژ خروجی باتری 42 ولت و آمپر خروجی باتری 4400 آمپر است.

موتور های این وسیله چقدر قوی هستند؟

دارای دو موتور قدرتمند است که هر موتور 350 وات قدرت دارد یعنی مجموعا 700 وات که این فوق العاده است.

وزن اسکوتر برقی 10 اینچ چقدر است؟

اسکوتر برقی 10 اینچ حدود 13 کیلوگرم وزن دارد که این یعنی نسبتا سنگین است اما چون خود نوعی وسیله نقلیه است، زیاد به حمل آن با دست احتیاجی نیست.

چقدر زمان برای شارژ شدن لازم دارد؟

شارژ کردن این اسکوتر 2.5 ساعت از شما زمان میگیرد که زمان خیلی زیادی نیست.

تقریبا چه حجمی را اشغال می کند؟

اسکوتر برقی 10 اینچ ابعادی حدود 28 سانتی متر * 28 سانتی متر * 65 سانتی متر دارد که با توجه به کارکرد آن منطقی به نظر می رسد.

نهایتا از چقدر شیب عبور میکند؟

اگر وزن شما حدود وزن حداکثری باشد از شیب 15 درجه به راحتی عبور می کند. اگر وزن شما نیز حدود 70 درصد وزن حداکثری باشد شما می توانید از شیب 30 درجه نیز عبور کنید.

در چه دمایی می توانیم از این اسکوتر استفاده کنیم؟

بازه دمایی که می توانید از این اسکوتر بهترین استفاده را بکنید، از 10- تا 50 درجه است که با توجه به آب و هوای ایران مشکلی با دما نخواهید داشت.

پدال های اسکوتر برقی 10 اینچ چقدر با زمین فاصله دارند؟

با توجه به سایز چرخ ها شما حدودا 11 سانتی متر با زمین فاصله دارید، که این فاصله به شما حس بالا بودن می دهد که خیلی هیجان انگیز است.

 

اسکوتر های برقی آفرود و سگوی:

اسکوتر های برقی آفرود در مقایسه با اسکوتر های برقی 10 اینچ چرخ های ضخیم تری دارند و می توان گفت با چیزی فراتر از اسکوتر برقی طرف هستیم.

اسکوترهای سگوی نسبت به اسکوتر های برقی معمولی دسته ای اضافه دارند که این دسته کار با اسکوتر را ساده تر می کند و قیمت گران تری نسبت به اسکوترهای برقی معمولی دارند.

 

 

با این تفاسیر آیا اسکوتر برقی 10 اینچ بخریم یا نه؟

توضیحات کامل درباره اسکوتر برقی 10 اینچ به شما ارائه شد. شما میتوانید با این اسکوتر لحظه هایی جذاب و به یاد ماندنی را  تجربه کنید. فقط به یاد داشته باشید حتما هنگام استفاده نکات ایمنی را رعایت کنید.

 

در انتها تماشای ویدئو زیر را به شما پیشنهاد می کنم.

 

مشاهده ویدئو

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
محمدامین نیمه وری

وسایل نقلیه برقی یا وسایل نقلیه عمومی مسئله این است

خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست مزایا و فواید بسیاری برای مشتریان و محیط زیست دارند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

مزایای وسایل نقلیه برقی

 

1.  کاهش میزان آلودگی هوا:

خودرو های برقی به خاطر نوع سوختشان باعث آلودگی هوا نمیشوند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی آلودگی هوا به معضلی جهانی تبدیل شده و یکی از راه حل های آن میتواند استفاده از خودروهای برقی باشد. در این خودروها نیاز به مصرف روغن و آب و فلزات بسیار کمتر بوده و این امر باعث آلوگی کمتر هوا میشود. توسعه استفاده از خودروهای الکتریکی به ویژه در کلان شهر ها میتواند میزان آلودگی هوای این مناطق را بین 32 تا 99 درصد کاهش دهد.

 

2. حفظ محیط زیست:

با کاهش گاز های گلخانه ای که سبب آلودگی هوا میشوند، میتوان از محیط زیست محافظت کرد. یکی از راهکار های آن ترغیب مشتریان به خرید ماشین های برقی است.

3. کاهش شیوع مشکلات تنفسی، قلبی و ریوی:

از بزرگترین نتایج آلودگی هوا، شیوع بیش‌تر مشکلات مربوط به سلامتی افراد همچون بیماری‌های تنفسی، قلبی و ریوی است که به راحتی با استقبال بیشتر از خودروهای برقی برطرف شده و کاهش پیدا خواهد کرد.

 

4. کارایی خودروهای برقی خوب است:

خودروهای برقی نرم و بی‌صدا حرکت می‌کنند. موتور الکتریکی این خودروها نیز سریع‌تر از موتور مکانیکی واکنش نشان می‌دهد و درهنگام ترمز میتوانند 5 تا 10 درصد باتری خود را شارژ کنند.

 

 

5. هزینه کم در نگهداری و استفاده:

در خودروهای دیزلی و بنزینی بسیاری از قطعات مربوط به سیستم‌های احتراقی خودرو که در اثر مدتی استفاده خیلی زود مستهلک و فرسوده می‌شوند. پیچیدگی قطعات خودروهای برقی کمتر است. مثلا: اکثر خودروهای الکتریکی به صورت تک دنده هستند بنابراین اینگونه خودروها پیچیدگی زیادی در قسمت جعبه دنده نخواهند داشت و هزینه اضافی از این بابت پرداخت نخواهید کرد.

 

از حق نگذریم:

وسایل نقلیه عمومی نسبت به وسایل نقلیه برقی مزایایی هم دارند، مثل: کاهش ترافیک و... اما این مزایا آنقدر نیستند که مشتریان را از خرید وسایل نقلیه برقی منصرف کنند.

 

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

۴ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰
محمدامین نیمه وری