امروزه جهان، جهان تکنولوژی است و روز به روز پیشرفت می کند. یکی از ثمرات تکنولوژی اسکوترهای برقی هستند که درهای جدیدی را در حمل و نقل باز کرده اند. علاوه بر این که بسیار جذاب هستند، هدایت آنها نیز کار بسیار ساده ای است. قصد داریم به طور کامل تفاوت اسکوترهای برقی آفرود و اسکوترهای برقی معمولی را بیان کنیم تا شما عزیزان به راحتی بتوانید برای خریدی درست، اطلاعات کافی را کسب نمایید.

آفرود به چه معناست؟

آفرود "off-road" در لغت، به معنای "خارج از جاده" می باشد. درواقع آفرود به وسایل نقلیه ای گفته می شود که به خاطر ساختار خاص آنها، می توانند از مسیرهای ناهموار عبور کنند. آفرود هرساله مسابقات زیادی در سطح جهان دارد.
 

اسکوترهای برقی آفرود و اسکوترهای برقی معمولی چه تفاوت هایی دارند؟

1. بدنه اسکوترهای برقی آفرود قوی تر است یا اسکوترهای برقی معمولی؟

اسکوترهای آفرود همانطور که از اسم شان پیداست برای سطوح ناهموار، همانند گل، سنگ ریزه، شن و... طراحی شده اند. واضح است که برای عبور از چنین سطوحی به بدنه قوی تری نیاز دارند تا به راحتی بتوانند از آنها عبور کنند و آسیبی نبینند. جنس بدنه و شاسی های اسکوترهای آفرود از آلومینیوم است که آنها را بسیار مقاوم می کند.

2. چرخ آنها چگونه است؟

چرخ های اسکوترهای آفرود از اکثر اسکوترهای معمولی بزرگ تر هستند و همانند اسکوترهای 10 اینچ بادی هستند. روی این چرخ ها شیارهای عمیقی وجود دارد تا بدون کوچک ترین مشکلی بتوانید از سطوح ناهموار عبور کنید.

3. اسکوترهای برقی معمولی موتور قوی تری دارند یا اسکوترهای برقی آفرود؟

در اسکوترهای معمولی هرچه سایز چرخ ها بزرگتر باشد آن اسکوتر موتور قوی تری دارد. در میان اسکوترهای معمولی رایج اسکوتر 10 اینچ موتور قوی تری دارد. این اسکوتر دو موتور دارد که هر کدام 350 وات قدرت دارند. قدرت موتور اسکوتر های آفرود نسبت به اسکوترهای معمولی با همان اندازه چرخ بیشتر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اسکوتر 10 اینچ کلیک کنید

4. باتری کدام اسکوتر قوی تر است؟

همانطور که می دانید قدرت خروجی اسکوترهای آفرود بیشتر است به همین علت این اسکوترها مصرف انرژی بالاتری نسبت به اسکوترهای معمولی دارند به همین دلیل قدرت باتری های آن باید بیشتر باشد تا بتواند این انرژی مضاعف را تامین کند. اسکوترهای آفرود علاوه بر اینکه باتری های قوی تری دارند، این باتری ها سریع تر نیز شارژ می شوند که این بسیار عالی است.

5. ایمنی اسکوترهای برقی آفرود بالاتر است یا اسکوترهای برقی معمولی؟

شما با اسکوترهای آفرود از کمتر مانعی نمی توانید عبور کنید و این امکان سقوط شما از روی اسکوتر را کاهش می دهد. اسکوترهای آفرود از ایمن ترین مدل های اسکوترهای برقی هستند.

6. آیا آب به آنها نفوذ می کند؟

آب به راحتی درون اسکوترهای برقی نفوذ نمی کند اما به خاطر وجود درزها امکان این مسئله بیشتر می شود. اما اسکوترهای آفرود به خاطر کارکردی که دارند ضد آب هستند. شما می توانید در هوای بارانی با خیالی راحت از این اسکوترهای جذاب استفاده کنید و لحظاتی پرهیجان را تجربه کنید.

7. قیمت اسکوترهای برقی معمولی گران‌تر است یا اسکوترهای برقی آفرود؟

اسکوترهای آفرود به خاطر اینکه قطعات قوی تر، اندازه ای بزرگ تر و بدنه ای مستحکم تر دارند هزینه ی بیشتری برای ما درپی دارند، اما کاملا ارزش خریدن دارند.

8. کدامیک در شرایط سخت مستهلک ترند؟

همانطور که پیش تر گفته شد، اسکوترهای آفرود موتوری قوی‌تر و بدنه ای مستحکم تر دارند. شما در شرایط سخت می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید و نگران خسارت های احتمالی نباشید زیرا این اسکوترها دقیقا برای این شرایط طراحی شده اند و قوی‌تر از آن هستند که فکر می کنید.
 

اسکوتر آفرود دسته دار چه ویژگی هایی دارد؟

1. موتورهای اسکوترهای آفرود دسته دار چقدر قدرتمند هستند؟

اسکوترهای آفرود بدون دسته نسبت به اسکوترهای معمولی موتورهای قوی تری دارند. جالب است بدانید موتور اسکوترهای آفرود دسته دار حتی از نوع بدون دسته آن هم بیشتر است که این یعنی موانع برای آنها معنی خاصی ندارند.

2. آیا می توان این اسکوتر را به راحتی کنترل کرد؟

همان طور که اشاره شد این اسکوترها قدرت عجیبی دارند که این شاید کمی نگران کننده باشد، اما به خاطر وجود این دسته شما می توانید این اسکوتر را به خوبی کنترل کنید و نگران چیزی نباشید.

3. ایمنی اسکوترهای آفرود دسته دار چقدر است؟

اسکوترهای آفرود به علت قدرت زیاد برای عبور از موانع بسیار ایمن هستند، ولی ایمنی اسکوترهای آفرود دسته دار به خاطر وجود دسته دوچندان است و برای سنین پایین مناسب تر هستند.

4. آیا این اسکوترها نسبت به مدل بدون دسته باتری قوی تری دارند؟

جواب مثبت است، زیرا همان گونه که بیان شد موتورهای این اسکوترها قوی تر از حالت بدون دسته است که این یعنی انرژی بیشتری نیاز دارند که لازمه آن داشتن یک باتری با ولتاژ بالاست.

5. اسکوترهای برقی آفرود دسته دار چقدر هزینه روی دستمان می گذارند؟

فکر نمی‌کنم جواب این سوال خیلی سخت باشد؛ این مدل به خاطر ویژگی های منحصر به فردی که دارد قطعا قیمت بیشتری را نسبت به اسکوترهای آفرود بدون دسته دارد. اگر بودجه کمی دارید و می خواهید اسکوتر آفرود را تجربه کنید قطعا این مدل به شما توصیه نمی شود ولی اگر بودجه کافی دارید بدون تردید تجربه ای فوق العاده لذت بخش در انتظار شماست.
 

کدام اسکوتر ارزش خریدن دارد؟

همه ی اسکوترهای برقی بسیار جذاب هستند و تجربه ای بیاد ماندنی برای شما خواهد شد. اگر به دنبال چالش های جدی تر هستید و برای این کار حاضرید هزینه بکنید قطعا اسکوترهای آفرود گزینه ی مناسبی هستند و هرگز از این انتخاب پشیمان نخواهید شد.

 

در انتها تماشای ویدئو  زیر را به شما پیشنهاد می کنم

تماشای ویدئو

 

برای خرید انواع اسکوترهای برقی به www.scoter.ir مراجعه فرمایید