انواع باتری دوچرخه برقی

 مردم هر روز باتوجه‌به پیشرفت فن آوری و تکنولوژی به دنبال وسیله‌ای هستند که کارهایشان را سریع‌تر انجام دهند یکی از وسیله‌هایی که حمل‌ونقل را آسان‌تر کرده است؛ دوچرخه‌های برقی هستند. دوچرخه برقی برای تأمین نیروی خود به باتری نیاز دارد. ما در این مقاله به معرفی انواع باطری‌های دوچرخه برقی می‌پردازیم.

KJUHK

طرحی زیبا از یک دوچرخه برقی

دوچرخه برقی چیست؟

دوچرخه‌های برقی با دوچرخه‌های معمولی یک تفاوت مهم دارند و آن این است که دوچرخه‌های برقی دارای یک موتور هستند که نیروی خود را از باتری تأمین می‌کنند. این دوچرخه‌ها یک صفحه‌نمایش دارند که میزان شارژ باتری و سرعت را نشان می‌دهد.

 یکی از اجزای مهم و تأثیرگذار در دوچرخه‌های برقی باتری آن است. اگر قصد خرید دوچرخه برقی را دارید در زمان خرید به نوع باتری دوچرخه برقی توجه داشته باشید تا بتوانید دوچرخه‌ای با بهترین باتری را انتخاب کنید.

 انواع باتری‌های دوچرخه برقی

 ما در این قسمت به انواع باتری‌های دوچرخه برقی می‌پردازیم و انواع آن را معرفی می‌کنیم

 باتری سرب اسید یا لید اسید (SLA)

 این نوع باتری‌ها امروزه در موارد کمی در دوچرخه‌های برقی به‌کاررفته است. این نوع باتری‌ها جای خود را به باطری‌های جدیدتری داده است. در باتری‌های جدید علاوه بر طرح زیبا، وزن کمتر در آنها رعایت شده است. البته کیفیت باتری‌های سرب اسید خوب است ولی شرکت‌هایی که وزن باتری و طرح آن برایشان مهم نیست هنوز از این باتری‌ها به‌خاطر کیفیتشان در دوچرخه‌های برقی استفاده می‌کنند.

 باتری لیتیوم یون دوچرخه برقی

 امروزه جدیدترین باتری، باتری لیتیوم یون است که در لوازم برقی و شارژی از این نوع باطری استفاده می‌شود. این نوع باتری در دوچرخه‌های برقی عمر بیشتری نسبت به باتری‌های SLA  دارند. این نوع باتری‌ها دارای وزن سبک هستند و نیازی به تعمیر ندارند.

صث

یک نوع باتری یون لیتیوم دوچرخه برقی

آیا باتری‌های دوچرخه برقی قابلیت تعویض دارند

عمر باتری دوچرخه برقی از نوع یون لیتیوم، ۲ تا 4 سال است. قیمت باتری دوچرخه برقی و نوع آن در طول عمر باتری تأثیر دارد. بعد از گذشت این زمان توان لازم خود را از دست می‌دهند و نیاز به تعویض باتری دوچرخه برقی خود دارید؛ بنابراین در هنگام خرید دوچرخه برقی دقت داشته باشید که دوچرخه‌ای را خریداری کنید که قابلیت تعویض باتری را داشته باشد. البته نوع نگهداری و استفاده از باتری در عمر آن مؤثر است. این باتری‌ها در مکان‌های سرد و مرطوب زودتر از بین می‌روند.

دوچرخه‌های برقی معمولاً قابلیت تعویض باتری را دارند و در بعضی از انواع دوچرخه‌های برقی چنین امکانی وجود ندارد. اگر در این نوع دوچرخه‌ها باطری خراب شود دوچرخه برقی شما تبدیل به یک دوچرخه معمولی خواهد شد.

یبلی

محل قرارگرفتن باتری دوچرخه برقی

کلام آخر

یکی از قطعات مصرفی در دوچرخه‌های برقی باتری آن است. آشنایی با انواع باتری در دوچرخه‌ها و کیفیت آنها به شما کمک می‌کند تا در زمان خرید دوچرخه برقی دستگاهی با بهترین نوع باطری انتخاب کنید.