نحوه سوارشدن اسکوتر برقی

یکی از وسایل مفرح و جذاب، اسکوتر برقی است ولی کاربران این وسیله و کسانی که قصد خرید این وسیله را دارند نگرانی افتادن از روی دستگاه را دارند. اگر از اسکوتر برقی درست استفاده شود و نحوه سوارشدن بر این دستگاه برای کاربر معلوم باشد؛ می‌تواند بدون هیچ خطر و نگرانی سوار این دستگاه شود و از اسکوتر برقی خود لذت ببرد. ما در این مقاله به نحوه سوارشدن اسکوتر برقی می‌پردازیم تا خطرات و مشکلات سوارشدن اسکوتر کاهش یابد.

df نحوه سوارشدن اسکوتر برقی

چرا باید نحوه صحیح سوارشدن بر اسکوتر برقی را بدانیم؟

در ابتدای کار سوارشدن بر اسکوتر برقی کار آسانی نیست به‌خاطر اینکه در محل قرارگرفتن پاها سنسورهایی وجود دارد که در زمان قرارگرفتن پاها بر آن اسکوتر شروع به حرکت می‌کند؛ به همین خاطر اگر در زمان سوارشدن پا را با زاویه خاص بر روی آن سنسورها قرار دهید، اسکوتر شروع به حرکت می‌کند و فرصت اینکه شما پای دیگرتان را روی اسکوتر قرار دهید؛ به شما نمیدهد.

 این مشکل وقتی جدیتر میشود که کاربر اسکوتر برقی دارای وزن سنگین‌تری و سن بالاتری باشد. اگر کاربر وزن کمتر و سن پایین‌تری داشته باشد، این خطر کمتر خطرآفرین خواهد بود.

نکاتی که قبل از استفاده از اسکوتر برقی باید بدانید

قبل از اینکه سوار اسکوتر برقی شوید و از آن استفاده کنید، حتما مانند هر وسیله دیگر دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید و با شرایط و ویژگی‌های اسکوتر برقی آشنا شوید تا با آشنایی بیشتر، این دستگاه کارایی بهتری برای شما داشته باشد.

روشن‌کردن اسکوتر

در کنار اتصال کابل شارژ به اسکوتر برقی یک دکمه وجود دارد که برای روشن و خاموش‌کردن دستگاه اسکوتر برقی به کار می‌رود. شما با استفاده از این دکمه اسکوتر را روشن کرده و آماده برای حرکت می‌شوید.

fgbf محل دکمه روشن و خاموش‌کردن اسکوتر برقی

میزان شارژ باتری

زمانی که میخواهید از اسکوتر برقی استفاده کنید مقدار شارژ دستگاه را ببینید. اگر شارژ آن رو به اتمام است آن را شارژ کنید در غیر این صورت دستگاه آماده برای سوارشدن و لذت بردن است.

 روش صحیح ایستادن اسکوتر برقی

اگر در ابتدای کار، سوارشدن بر اسکوتر برقی برای شما مشکل است، میتوانید از دیگران کمک بگیرید یعنی با تکیه به دیگران یا ستون و مانند آن می‌توانید به‌راحتی سوار اسکوتر شوید. وقتی می‌خواهید سوار اسکوتر شوید اول پای راست خود را بر اسکوتر قرار داده و وقتی چراغ‌های بدنه اسکوتر که علامت آماده بودن اسکوتر برای حرکت است، روشن شد بلافاصله پای دیگر خود را برروی اسکوتر قرار دهید.

زمانی که سوار اسکوتر برقی شدید باید بدن خود را راحت و شل بگیرید و نباید خود را زیاد به‌طرف جلو خم کنید؛ چون این کار خودش باعث می‌شود که تعادلتان به هم بخورد و خطر افتادن روی زمین افزایش می‌یابد. با ایستادن صحیح روی دستگاه با خیالی راحت حرکت می‌کنید و هر زمان احساس خطر کردید و نیاز به توقف داشتید یکی از پاهای خود را از اسکوتر برداشته و از پشت اسکوتر بر زمین قرار دهید.

چگونه با اسکوتر به راست یا چپ بپیچید؟

موقعی که با اسکوتر برقی در حال حرکت هستید. اگر قصد کنید، به سمت راست بپیچید با پنجه پای راست خود به‌طرف راست اسکوتر فشار وارد کنید و از واردکردن فشار با پای چپ خود به دستگاه اجتناب کنید. با این کار خواهید دید که دستگاه به سمت راست می‌چرخد. اگر همین کار را با پای چپ انجام دهید یعنی با نوک پا به سمت چپ فشار وارد کرده و با پای راست هیچ فشاری را بر دستگاه وارد نکنید، اسکوتر به سمت چپ حرکت می‌کند.

fgbfr حرکت به جهات مختلف با اسکوتر برقی

چگونه با اسکوتر برقی به جلو و عقب حرکت کنیم؟

 موقعی که کاربر اسکوتر میخواهد به‌طرف جلو حرکت کند باید با پنجه پا به پایین فشار بیاورد. این کار باعث میشود که اسکوتر حرکتش به‌طرف جلو باشد و اگر کاربر بخواهد به‌طرف عقب حرکت کند، با پاشنه پا بر اسکوتر خود فشار می‌آورد با این کار اسکوتر به عقب حرکت می‌کند.

 مواظب سرعت خود باشید

زمانی که سرعت اسکوتر برقی به حداکثر خود می‌رسد با یک‌صدای بوق مانندی کاربر خود را آگاه می‌کند که به انتهای سرعت رسیده است. در این زمان کمی از سرعت خود بکاهید تا خطر افتادن از روی دستگاه شما را تهدید نکند. 

چگونه از اسکوتر برقی پیاده شویم؟

پیاده شدن از اسکوتر برقی مانند سوارشدن بر اسکوتر برقی بسیار اهمیت دارد و لازم به آشنایی با این کار داریم. برای این کار تا جایی که امکان دارد سرعت اسکوتر را کم کرده و یکی از پاها را از روی اسکوتر بردارید و از پشت اسکوتر پای خود را بر روی زمین قرار دهید و با حفظ تعادل پای دیگر خود را نیز از اسکوتر بردارید.

اگر پیاده شدن از اسکوتر برقی برای شما مشکل است میتوانید در زمانی که سرعت اسکوتر را کم کردید خود را به کنار تکیه گاهی برسانید و به‌وسیله آن تکیه‌گاه به‌آسانی پیاده شوید.

dgfrحفظ تعادل در اسکوتر سواری

کلام آخر  

یکی از نکاتی که در حین استفاده از اسکوتر برقی کاربر را موفق به راندن اسکوتر برقی می‌کند و خطر سقوط و به‌هم‌ریختن تعادل او را تهدید می‌کند، نحوه سوارشدن و راندن و پیاده شدن از اسکوتر است. با آشنایی با این امور به‌آسانی و روشی صحیح از اسکوتر خود استفاده کنید. ما در این مقاله به این امور پرداختیم.