ghy
 

تعویض شاسی اسکوتر برقی

شاسی اسکوتر یکی از مهمترین اجزای اسکوتر محسوب میشود جنس شاسی اسکوتر از آلیومنیم خشک بوده و در زیر قاب تعبیه میشود در اصل فرم اسکوتر ما با شاسی است که شکل میگیرد و وزن ما را شاسی اسکوتر تحمل میکند. تحمل وزن شاسی اسکوتر نهایت ۱۰۰ کیلوگرم است که با احتصاب وزن بالاتر ویا استفاده در جاهای ناهموار امکان شکستن دارد . 

 

شاسی اسکوتر برقی

شاسی اسکوتر برقی  زیر قاب اسکوترهای برقی جایی که برد و باتری اسکوتر برقی نصب می شود یک شاسی فلزی از جنس آلومینیوم فلزی قرار دارد .این شاسی از آلیاژ فلز آلومینیوم مقاوم ساخته شده است. این شاسی آلومینیومی دارای دو قطعه می باشد که توسط یک لوله فلزی در داخل رابط بین دو پایه حالت لولایی به پایه می دهد .در جاهای ناهوار باید مواظب اسکوتر باشید زیرا بر اثر ضربه شدید شاسی اسکوتر برقی دچار شکستگی می شود .درصورتی که این شاسی بشکند میبایست شاسی اسکوتر را تعویض نمایید.

شاسی اسکوتر shac scooter 300x113

 

چگونه می توانیم شاسی اسکوتر برقی را تعویض کنیم :

برای تعویض شاسی اسکوتر می باید قاب اسکوتر را ابتدا جدا نمایید و برد و باتری و چرخ ها را از شاسی اسکوتر  جدا نمایید و سپس شاسی جدید را نصب نمایید و شروع به بستن برد و چرخ ها و در انتها باتری نمایید . توجه داشته باشید برای جدا کردن برد و باتری ابتدا برد اسکوتر را از باتری جدا کنید سپس اسکوتر را یکبار روشن کنید تا ولتاژداخل خازن های برد اسکوتر تخلیه ولتاژ شود و سپس برد را جدا نمایید.

 آیا لازم است دو طرف شاسی اسکوتر برقی از هم جدا شود ؟

خیر برای تعویض شاسی لازم نیست شاسی آلومینیومی اسکوتر از هم جدا شود و برد و باتری را از روی شاسی شکسته اسکوتر جدا نموده و بر روی شاسی جدید می بندید.

تفاوت در شاسی های اسکوتر

اگر قصد خرید شاسی اسکوتر را دارید بهتر است جنس باکیفیت آن را تهیه کنید شاسی های اسکوتر با هم متفاوت هستند به عنوان مثال اسکوتر های مارلی کروز و MIDدارای شاسی های متفاوتی میباشند 

 شاسی اسکوتر اصلی ترین قسمت اسکوتر میباشد که تمام وزن فرد را تحمل میکند پس بهتر است در هنگام خرید شاسی اسکوتر بهترین و مرغوب ترین آن را تهیه فرمایید شاسی اسکوتر های اسمارت بالانس از جنس آلمنیم خشک و آلیاژ با کیفیت میباشند .

مدل های مختلف اسکوتر میتوانند بر اساس نوع و شکل ظاهری که دارند شاسی آنها هم تعقیر کند بهتر است برای خرید شاسی اسکوتر حتما با تعمیر کار اسکوتر مشورت کنید در ادامه

در ادامه 

  شاسی اسکوتر ۶.۵اینچ

اولین سایز شاسی اسکوتر برای خرید شاسی اسکوتر ۶.۵ اینچ باید ابتدا قاب هارا باز کرده و شاسی را روییت کرد.

    شاسی اسکوتر۸ اینچ

شاسی اسکوتر برقی ۸ اینچ مانند شاسی اسکوتر های ۶.۵اینچ است و تفاوت آنچنانی ندارد فقط قسمتهایی که فشار بر روی آنها وارد میشود کمی مقاومتر است و جای پیچ های اتصال قاب و برد هیچ تفاوتی با اسکوتر های ۶.۵ اینچ ندارد فقط در خرید شاسی اسکوتر دقت کنید که رنگ شاسی اسکوتر که تیره نباشد به دلیل اینکه ممکن است آلیاژ خوبی نداشته باشد و خیلی سریع از وسط بشکند بهتر است شاسی اسکوتر رنگ خود آلمنیوم را داشته باشد 

    شاسی اسکوتر ۱۰اینچ

شاسی اسکوتر ۱۰اینچ هم مانند شاسی های اسکوتر های دیگر نقش اصلی و اسکلت دستگاه را ایفا میکند.شکستگی شاسی اسکوتر ۱۰اینچ زیاد اتفاق می افتند زیرا طراحی این اسکوتر به نوعی است که که اگر پاهای خود به طور کامل در دو طرف کامل قرار ندهید ممکن است خیلی سریع تر از اسکوتر های دیگر بشکند پس در نتیجه در هنگام استفاده از اسکوتر ۱۰اینچ به این نکته کاملا دقت کنید که شاسی اسکوتر آسیب نبیند.

آیا شاسی اسکوتر شکسته را میتوان جوش داد؟

در صورت شکستن شاسی اسکوتر توصیه میشود که آن را تعویض کنید زیرا هزینه جوش دادن آلمینیوم بالاست و احتمال زیادپس از استفاده شاسی از همان جای جوش داده شده مجددا دوباره شکسته میشود پس اگر شاسی اسکوتر شما دچار شکستگی شد بهتر است آن را تعویض کنید و هزینه اضافی متقبل نشوید.