چرا اسکوتر برقی زیر پا می‌لرزد؟

اسکوتر برقی یک وسیله مدرن، کاربردی و بسیار مفرح است که هر روز بیش‌ازپیش در جهان، کاربران و علاقه‌مندان خود را پیدا می‌کند و تابه‌حال توانسته قشرهای زیادی را به خود جلب کند. برای این وسیله گاهی مشکلاتی به وجود می‌آید از جمله لرزش هنگام حرکت و لرزش در زمان متوقف شدن دستگاه اسکوتر، کم‌شدن عمر باتری، سرعت پایین دستگاه و مشکلات دیگری که برای کاربر آزاردهنده است. ما در این مقاله قصد داریم مشکل لرزش این دستگاه را بررسی کنیم که یکی از مشکلات اسکوتر برقی در زمان استفاده از آن است.

kjkj

چرا اسکوتر برقی زیر پا می‌لرزد؟

چرا اسکوتر برقی زیر پا می‌لرزد؟

گاهی در اسکوتر برقی لرزشی ایجاد می‌شود و کاربر مجبور می‌شود، سرعت دستگاه را کم کند تا کنترل اسکوتر از دستش خارج نشود و یا به‌خاطر یک دست‌انداز کوچک در خیابان و مسیر حرکت، دستگاه اسکوتر شروع به لرزش می‌کند. حتی ممکن است با کاهش سرعت، لرزش‌ها بیشتر شود تا جایی که کاربر ناچار می شود، اسکوتر را متوقف کند و دوباره شروع به حرکت کند ولی باز بعد از زمان کوتاهی دوباره لرزش اسکوتر شروع می‌شود. 

 

عوامل لرزش اسکوترهای برقی چیست؟ 

علت‌های زیادی برای لرزش اسکوتر برقی وجود دارد. عوامل لرزش دستگاه اسکوتر به چند نوع زیر تقسیم می‌شوند. اگر در هنگام استفاده از اسکوتر با این مشکل مواجه هستید، می‌توانید با مطالعه این متن، اشکالات را بررسی و برطرف کرده و از اسکوتر خود لذت بیشتری ببرید.

  • وزن پایین کاربر اسکوتر

گاهی علت لرزش اسکوتر برقی این مورد است؛ اگر شخصی که سوار اسکوتر می‌شود، کمتر از 30 کیلوگرم وزن داشته باشد، در این حالت اسکوتر شروع به لرزیدن می‌کند. و در زمانی که اسکوتر از حرکت می‌ایستد، لرزش آن بیشتر می‌شود. این مشکل در اسکوترهای برقی قدیمی‌تر به‌وفور اتفاق می‌افتد.

امروزه با ورود اسکوترهای جدید و پیشرفته‌تر که قابلیت اتوبالانس را دارند، این مشکل حل شده است. اگر اسکوتر شما قابلیت اتو بالانس را ندارد، می‌توانید با مراجعه به مراکز تعمیر اسکوترهای برقی، قابلیت اتوبالانس را به اسکوتر خود اضافه کنید.

  • عدم استفاده صحیح از اسکوتر برقی

شاید دلیل لرزش اسکوتر برقی، عدم استفاده صحیح از آن باشد. اگر از اسکوتر برقی به‌صورت صحیح استفاده نشود، زیر پا شروع به لرزیدن می‌کند. زمان سوارشدن نباید خود را زیاد محکم بگیرید. زانوها باید کمی خم باشد. در ضمن دقت شود که پاها نیز در جای مخصوص خودش قرار بگیرد. با رعایت این نکات ساده و با استفاده درست از این دستگاه می‌توان لرزش اسکوتر برقی را از بین برد.

  • وجود مشکل فنی در اسکوتر برقی

زمانی که شما اسکوتری را می‌خرید و مورد استفاده قرار می‌دهید، ممکن است حین استفاده، لرزشی در آن مشاهده نکنید اما باگذشت مدت زمانی، در اسکوتر لرزش به وجود می‌آید. در این حالت شما باید اسکوتر را ریست کنید و اگر با این کار، مشکل دستگاه حل نشد، اسکوتر برقی شما اشکال فنی پیدا کرده است و باید تعمیرکار مخصوص آن را تعمیر کند.

 

انواع مشکلات فنی که باعث لرزش اسکوتر می‌شود

  • ممکن است مهره محور جلو یا عقب اسکوتر برقی شل شده باشد. هر دو را بررسی کنید و اگر مهره‌ها شل شده‌اند، آنها را محکم کنید تا مشکل لرزش اسکوتر رفع شود.
  • ممکن است پیچی که قاب را به موتور متصل می کند، شل شده باشد. شما برای اطمینان، پیچ‌های اسکوتر را بررسی کنید.
  • ممکن است تایرهای اسکوتر نیاز به هوا داشته باشد زیرا گاهی تکان‌های اسکوتر برقی به‌خاطر تنظیم نبودن فشار لاستیک است که با تنظیم هوای لاستیک ها این مشکل حل می شود.
  • اگر لرزش اسکوتر پس از ضربه خوردن به دستگاه به وجود آمده است، اتصالات جوش داده شده روی قاب، باید مورد بررسی قرار گیرد زیرا ممکن است جوش‌ها ترک‌خورده باشند. در صورت مشاهده ترک در محل جوش‌ها به تعمیرگاه‌های معتبر مراجعه شود.  

خرید اسکوترهای برقی بدون لرزش اتوبالانس و اسمارت بالانس

شاید برای شما سوال ایجاد شود که اسکوترهای بدون لرزش اتوبالانس و اسمارت بالانس چیست. اسکوترهایی وجود دارند که دارای سیستم حفظ تعادل هوشمند هستند، در واقع این نوع اسکوترها قابلیت اتوبالانس را دارند. در قسمت زیرین اسکوتر، سنسورهایی وجود دارد که به موتور دستگاه فرمان می‌دهد تا نسبت بین زمین و اسکوتر را متعادل نگه دارد. با وجود این قابلیت، دو کفه اسکوتر به‌صورت اتوماتیک، صاف قرار می‌گیرند و تعادل خودشان را حفظ می‌کنند.

بسیاری از اسکوترها این قابلیت و آپشن را دارند. شما باید برای خرید اسکوتر برقی بدون لرزش به این ویژگی‌ها دقت کنید. تفاوتی بین اسکوترهای اسمارت بالانس با اتوبالانس وجود ندارد. اسمارت بالانس نام یک کمپانی است و اتوبالانس همان آپشن حفظ تعادل خودکار است که قبلا به آن اشاره کردیم.

 

جمع‌بندی

کار با وسایل مختلف امروزی همراه با مشکلات و محدودیت‌هایی است. اسکوتر برقی نیز وسیله‌ای است که استفاده از آن همراه با ایجاد ایرادات و مشکلاتی است و باعث نگرانی کاربران این دستگاه می‌شود. یکی از مهم‌ترین مشکلات آن لرزش اسکوتر در هنگام استفاده است که در بسیاری از موارد به‌آسانی قابل‌رفع شدن است. ما در این مقاله در مورد لرزش اسکوتر برقی و عوامل ایجاد آن و رفع این مشکل صحبت کردیم.