Electric-Scooter-Battery-Wont-Charge

 

آیا با مشکلی مواجه شده اید که در آن باتری اسکوتر برقی شما کار نمی کند؟ تقریباً هر اسکوتر برقی با این مشکل روبرو می شود. اگرچه باتری های برقی برای دوام و تعداد زیادی چرخه ساخته شده اند ، اما نیاز به تعمیر و نگهداری نیز دارند. بنابراین ، اگر می خواهید حداکثر استفاده را از باتری خود ببرید ، نباید تا آخرین لحظه منتظر بمانید ، بلکه از همین حالا شروع به نگهداری آن کنید. مشکل اصلی که باتری ها با آن روبرو می شوند ذخیره سازی نامناسب ، دمای استفاده و تخلیه عمیق است. اما اگر باتری اسکوتر برقی شما شارژ نشود ، چه باید بکنید؟ بنابراین اگر باتری اسکوتر برقی شما شارژ نمی شود ، چه باید بکنید؟ اگر باتری اسکوتر برقی شارژ نشود ، ممکن است مشکل در باتری باشد یا در خود شارژر. برای تعیین مشکل ، از شارژر مدل دیگری از اسکوتر برقی استفاده کنید. اگر شارژر کار می کند ، مشکل از باتری است. گاهی اوقات مشکل از موتور ، لاستیک و بسته باتری است. اما در مورد اسکوترها مطمئناً بزرگترین مشکل باتری است. بدترین اتفاقی که ممکن است برای اسکوتر برقی شما رخ دهد خرابی باتری است. باتری که نمی تواند شارژ شود و درست کار کند ، بدترین مشکل کاربر است! بدون باتری ، اسکوتر برقی شما بی فایده است.

برای تعیین اینکه چرا باتری روی اسکوتر برقی شما شارژ نمی شود ، می توانید موارد زیر را انجام دهید. اگر باتری مشکلی داشته باشد ، ممکن است خراب شود یا عمر باتری تمام شده باشد. اگر مشکلی در شارژر وجود دارد می توانید آن را با استفاده از مولتی متر آزمایش کرده و ولتاژ یک سر آن را بررسی کنید.

در مورد باتری های اسکوتر چه چیزی باید بدانیم؟

battery hoverboard

اسکوترهای برقی معمولاً با باتری های نیکل فلز هیدرید (NiMH) و لیتیوم یون (Li-Ion) عرضه می شوند. اگرچه باتری های لیتیوم یونی بیشتر در اسکوتر برقی استفاده می شوند زیرا بیشترین چگالی انرژی را در هر وزن می دهند. مهمترین پارامترهای هر باتری میزان انرژی بر حسب ولتاژ (V) و آمپر ساعت (Ah) است. هر باتری از سلول ها تشکیل شده است. پس از آنها بسته های باتری که از گروهی از سلول ها تشکیل شده اند تشکیل شده اند. سلول های باتری به صورت سری یا موازی پیکربندی شده اند تا بتوانند ولتاژ یا چگالی توان بیشتری را ارائه دهند. بیشتر اسکوترهای برقی معمولاً از باتری های 24 ولت ، 36 ولت و 48 ولت استفاده می کنند. هرچه ولتاژ (V) باتری بیشتر باشد ، اسکوتر برقی سریعتر می تواند کار کند. اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر سرعت یک اسکوتر برقی تأثیر می گذارد مانند وزن ، قدرت ، نوع موتور و زمین سوار. وقتی در مورد آمپر ساعت (Ah) باتری صحبت می کنیم ، محدوده اسکوتر برقی را نشان می دهد. ساعت آمپر اندازه گیری ظرفیت باتری است. هرچه باتری Ah بیشتر باشد ، حداکثر فاصله بیشتر خواهد بود. رتبه بندی آمپر ساعت به شما می گوید که اسکوتر شما تا کجا می تواند پیش برود.

دلایل شارژ نشدن اسکوتر را میدانید؟

Electric-Scooter-Battery-is-Faulty-What-Should-I-Do

باتری اصلی ترین و مهمترین جزء هر اسکوتر برقی است. اما اگر باتری اسکوتر برقی شارژ نشود چطور؟ اگر اتفاقی برای باتری بیفتد و شما نتوانید آن را شارژ کنید یا باتری درست کار نکند ، اسکوتر برقی شما بی فایده می شود. اما اسکوترهای حرکتی نیز مشکل شارژ دارند. بنابراین ، بسیار مهم است که باتری را به طور منظم نگهداری کنیم تا حداکثر استفاده را از آن ببریم.

به عنوان مثال ، اگر از اسکوتر برقی خود هر روز استفاده می کنید ، باید هر روز آن را شارژ کنید. حدود 8-12 ساعت طول می کشد تا باتری به طور کامل شارژ شود ، بنابراین بهتر است قبل از خواب اسکوتر را به برق وصل کنید تا صبح آماده شود.

اگر در موقعیتی قرار گرفتید که باتری را شارژ نمی کنید ، مشکل می تواند در یکی از این سه مورد باشد. اولین مورد این است که ممکن است مشکلی در شارژ وجود داشته باشد ، حالت دوم این است که روی بسته باتری تخلیه وجود دارد و آخرین راه حل این است که باتری تمام شده است (طول عمر باتری). بنابراین چه چیزی می تواند باعث شود باتری شارژ نشود؟

1. آیا با عمر باتری اسکوتر آشنا هستید ؟

مشکل چرخه عمر باتری هر باتری دارای طول عمر است ، جایی که شما تعداد مشخصی از شارژ و دشارژهای هر باتری را دارید. بنابراین اگر به عنوان مثال از باتری بیش از دو سال در اسکوتر برقی خود استفاده می کنید ، برخی علائم ممکن است نشان داده شود ، مانند ؛ برد کوتاهتر و حداکثر سرعت ، زمان شارژ سریعتر و غیره هنگامی که باتری در حال اتمام است ، به درستی شارژ نمی شود ، بنابراین باید آن را تعویض کنید.

2. دلایل خرابی باتری اسکوتر را می دانید؟

باتری ممکن است در یک یا چند مکان آسیب دیده باشد. دلیل این امر می تواند استفاده نادرست از اسکوتر برقی در سطوح مختلف مانند سطوح غیر روکش باشد ، بنابراین باعث آسیب به باتری می شود. همچنین ، اگر بی پروا با روروک مخصوص بچه خود سوار شوید و بدلکاری شدید انجام دهید ، ممکن است باتری آسیب دیده باشد. گاهی اوقات مشکل می تواند در سیم های باتری و سایر اجزای داخل اسکوتر شما باشد. باتری ها دارای سیستم مدیریت باتری هستند ، بنابراین شارژ و تخلیه صحیح باتری ها را آسان تر می کند.

3. مشکلات مربوط به شارژ اسکوتر را می دانید؟

ممکن است مشکل همیشه در خود باتری نباشد ، اما ممکن است یک درگاه شارژر یا پورت شارژر معیوب باشد. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا از شارژر مناسب اسکوتر استفاده می کنید. همچنین مطمئن شوید که اسکوتر خود را به درستی شارژ می کنید. آیا شارژر و پورت شارژ به درستی کار می کنند؟ برخی از این مثالها ممکن است دلیل عدم شارژ باتری شما باشد.

آیا روش درست شارژ کردن اسکوتر برقی را بلدید؟

هنگام شارژ باتری روی اسکوتر برقی ، باید منتظر بمانید تا چراغ نشانگر روی شارژر ظاهر شود. پس از اتمام فرآیند (پس از حدود 4-3ساعت) باید سبز شود. اگر اتفاق می افتد که چراغ نشانگر تنها پس از چند ساعت (مدت زمان کوتاهی) سبز می شود ، ممکن است مشکلی در باتری یا شارژر وجود داشته باشد ، بنابراین بگذارید شارژ ادامه یابد. بهتر است بعد از هر بار استفاده از اسکوتر برقی ، زمانی را برای شارژ باتری خود داشته باشید ، حتی اگر باتری آن به طور کامل تخلیه نشده باشد. این امر نه تنها در مورد اسکوترهای برقی بلکه در مورد اسکوترهای متحرک نیز صادق است .

چطور اسکوتر را شارژ کنیم؟

What-to-Do-if-Your-Electric-Scooter-Battery-Wont-Charge

مطمئن شوید که شارژر مناسب دارید. بررسی کنید که ولتاژ اسکوتر شما دقیق باشد. مثال: اگر اسکوتر شما با باتری 36V ، 7 Ah کار می کند ، باید شارژر 36V 1.6 آمپر داشته باشید. اگر از شارژر اشتباه استفاده می کنید ، باتری شما شارژ نمی شود.

باید شارژر را به اسکوتر و پریز برق وصل کنید. مطمئن شوید که آن را به درستی وصل کرده اید. چراغ قرمز را مشاهده خواهید کرد که نشان می دهد باتری شما در حال شارژ شدن است.

مرحله بعدی این است که اجازه دهید اسکوتر برقی شما تا انتها شارژ شود. دفترچه راهنما را بررسی کنید که چقدر طول می کشد تا مدل باتری شما شارژ شود. متوسط زمان شارژ باتری 3-4 ساعت است. هرگز باتری را بیش از حد شارژ نکنید.

هنگامی که کل فرایند شارژ کامل شد ، چراغ سبز ظاهر می شود که نشان می دهد فرآیند شارژ کامل شده است. شارژر را از پریز برق جدا کرده و ذخیره کنید. اسکوتر برقی شما باید آماده استفاده باشد.

چگونه می توان تشخیص داد که مشکل از باتری یا شارژر است؟

Things-to-Do-if-Your-Electric-Scooter-Battery-Wont-Charge

مشکل باتری دارید و شارژ نمی شود؟ بنابراین ، چگونه می توانید دلیل واقعی آن را پیدا کنید و ببینید مشکل از باتری است یا شارژر؟ در اینجا مراحل بررسی عدم شارژ باتری را مشاهده می کنید:

چند مدت است که باتری شارژ نشده است؟ اگر باتری را تخلیه کرده اید و مدت طولانی آن را در این حالت گذاشته اید ، به احتمال زیاد باتری خراب است و دیگر نمی تواند به طور کامل شارژ شود. در غیر این صورت باتری ها باید مرتباً نگهداری و بعد از هر بار استفاده شارژ شوند.

راه بعدی این است که شارژر خود را آزمایش کنید تا ببینید آیا مشکل در آن است یا خیر. گاهی اوقات مشکل از شارژر است ، بنابراین نمی توان باتری را شارژ کرد. برای بررسی این مورد ، باید شارژر را به اسکوتر برقی و پریز برق وصل کنید. ببینید آیا نشانگرهای روشن روی شارژر روشن هستند یا چشمک می زنند. در غیر این صورت ، شارژر معیوب است.

اگر چیز عجیبی روی شارژر مشاهده نکردید ، از مولتی متر برای آزمایش ولتاژ خروجی استفاده کنید. ولتاژ نمایش داده شده در مولتی متر باید چند ولت بالاتر از ولتاژ نامی شارژر (24 ولت ، 36 ولت ، 48 ولت) باشد. اگر مولتی متر ولتاژ خروجی صفر را به شما نشان می دهد ، شارژر معیوب است.

باتری یا اسکوتر را از نظر آسیب فیزیکی بررسی کنید. گاهی اوقات مشکل می تواند سوزاندن یا قطع شدن سیم باشد. همچنین بوی پلاستیک یا لاستیک سوخته را بررسی کنید. شارژ بیش از حد اسکوتر برقی گاهی اوقات می تواند باعث خرابی باتری شود و در نهایت بسوزد یا ذوب شود.

گاهی اوقات مشکل می تواند در نشتی باتری باشد. اگر بیش از حد از باتری خود در اسکوتر برقی استفاده کنید یا بیش از حد از آن استفاده کنید ، می تواند باعث نشتی شود. باتری را در دمای بالا یا زیر نور شدید خورشید نگه ندارید. همچنین باتری نباید نزدیک منابع آب باشد.

آخرین قدم برای تعیین مشکل استفاده از اسکوتر برقی دیگر و شارژر است. اگر شارژر روی مدل دیگری کار می کند ، مشکل در باتری است. مطمئن شوید که شارژر با اسکوتر برقی مورد استفاده شما سازگار است

سیستم مدیریت باتری (BMS)چیست ؟

                 what_is-bms

سیستم های مدیریت باتری (BMS) مدارهای کنترل الکترونیکی هستند که میزان شارژ و تخلیه باتری را کنترل و تنظیم می کنند. پارامترهای باتری که باید کنترل شوند شامل تشخیص نوع باتری ، ولتاژ باتری ، دما و ولتاژ سلول های باتری ، ظرفیت باتری ، وضعیت شارژ ، کشش فعلی ، زمان کار باقیمانده ، چرخه شارژ و برخی دیگر است.

وظیفه سیستم های مدیریت باتری اطمینان از استفاده بهینه از انرژی باقیمانده در باتری است. به منظور جلوگیری از آسیب به باتری ها ، سیستم های BMS از باتری ها در برابر تخلیه عمیق ، در برابر اضافه ولتاژ ، در برابر شارژ بیش از حد و جریان تخلیه بیش از حد محافظت می کنند. در مورد باتری های چند سلولی ، سیستم مدیریت باتری تعادل باتری را تضمین می کند ، که با این واقعیت بیان می شود که سلول های مختلف باتری وضعیت شارژ و تخلیه یکسانی دارند.

آیا راههای افزایش عمر باتری را می دانید؟

از تخلیه های بسیار عمیق اجتناب کنید: وقتی باتری را برای مدت طولانی تقریباً کاملاً خالی می گذارید ، روی عمر باتری تأثیر زیادی می گذارد و بنابراین به راحتی باتری را خراب می کند. اگر باتری به طور کامل تخلیه شده است ، باید حداقل 40 درصد آن را شارژ کنید. این باعث می شود ظرفیت باتری حفظ شود و به درستی ذخیره شود.

100درصد باتری خود را شارژ نکنید: این روش را می توان با تنظیم ولتاژ شناور پایین تر انجام داد. اگر باتری را شارژ می کنید ، پس از اتمام فرآیند شارژ ، آن را به مدت طولانی رها نکنید. با کاهش ولتاژ شناور چرخه عمر باتری شما افزایش می یابد.

حساسیت به دمای باتری: باتری را هرگز نباید در دمای زیر منفی20 درجه سانتیگراد یا بالاتر از مثبت 50 درجه رها کرد. این درجه حرارت برای باتری بسیار مضر است و می تواند باعث آسیب شود. همچنین سعی کنید از گرم شدن بیش از حد و هیپوترمی اجتناب کنید.

دمای ذخیره سازی باتری: هنگام ذخیره باتری ها ، باید آنها را حداقل 40٪ در دمای اتاق 0 تا +15 درجه سانتیگراد شارژ نگه دارید. اگر باتری ها به طور کامل تخلیه شوند و آنها را ذخیره کنید ، ممکن است ترکیب شیمیایی باتری ها آسیب دیده است و دیگر نمی توانید از آن باتری استفاده کنید.

نتیجه

اسکوترها مانند طوفان بازار را تسخیر کرده اند و روز به روز افراد بیشتری از آنها به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده می کنند. هر اسکوتر برقی ویژگی ها ، طراحی و هدف متفاوتی دارد ، اما همه آنها از باتری برقی به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند. در این مقاله توضیح داده ایم که کدام باتری ها در اسکوتر برقی استفاده می شوند و اگر در موقعیتی قرار گرفتید که باتری شما کار نمی کند ، چه کار کنید. هر باتری چرخه شارژ و تخلیه خود را دارد که نشان دهنده عمر باتری است. امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد و ما بتوانیم شما را در مسیر درست راهنمایی کنیم. اگر چیزی را کنار گذاشتم ، با خیال راحت زیر آن را بنویسید.