علت حرکت نکردن اسکوتر

آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده که اسکوتر برقیتان ناگهان در حال حرکت خاموش شود؟

علت حرکت نکردن اسکوتر برقی چیست؟چرا اسکوتر بدون اخطار شارژ کردن خاموش می شود؟

پیشنهاد می کنم برای بررسی دلایل این اتفاق مطالب فوق را تا انتها بخوانید

اسکوتر برقی  یک وسیله حمل و نقل جذاب  است که با باطری کار می کند .

این وسیله برقی تمام هوشمندبوده و هدایت و کنترل آن بسیار راحت است اما ممکن است بعد از گذشت مدتی و براثر برخی عوامل و اتفاقات یا رعایت نکردن نکات شارژ برای هاوربرد  مشکلی بوجود بیاید و این مشکلات هم منجر به‌ عدم روشن شدن اسکوتر برقی شما شود.

حال این سوال پیش می آید که در صورت روشن نشدن اسکوتر برقی چه کاری باید انجام داد؟

بردهای اسکوتر برقی و اسکیت به گونه ای طراحی شده اند که اگر ولتاژ باتری به کمتر از 30 ولت برسد فرمان خاموش شدن اسکوتر برقی در برد ارسال خواهد شد.

images (2).jfif

ولتاژ باتری اسکوتر برقی چقدر است؟

ولتاژ خروجی باتری ها در اسکوتر های برقی در شرایط سالم 42 ولت و در اسکوتر های ناین بات 63 ولت است.

این باتری ها 20  عدد سلول لیتیومی دارد که به مرور زمان و استفاده از باتری، عمر مفید بعضی از سلول های باتری به پایان می رسد. در این حالت است که اسکوتر با  افت ولتاژ روبه رو می شود.

چرا اسکوتر برقی زیر پا خاموش می شود؟

زمانی که اسکوتر برقی شما در حال حرکت و سرعت بالا باشد، بیشترین ولتاژ را از باتری گرفته و اگر عمر باطری شما رو به اتمام باشد باعث خاموشی ناگهانی اسکوتر برقی می شود.

 

علت کاهش ناگهانی ولتاژ باتری اسکوتر :

وقتی که شما با اسکوتر در حال حرکت با سرعت بالا  هستید ، بیشترین آمپر از باتری گرفته می شود.حال اگر عمر سلول های تشکیل دهنده باتری اسکوتر به اتمام رسیده باشد ،به صورت ناگهانی ولتاژ در لحظه به زیر 36 ولت کاهش پیدا می کند. در این حالت اسکوتر برقی بر اساس برنامه کنترلی از قبل ذخیره شده بر روی برد فرمان خاموش شدن اسکوتر را صادر می کند .

هشدار :

زمانی که این اتفاق برای شما در حین اسکوتر سواری افتاد اولین دلیل خرابی سلول های باطری بوده و باید باطری اسکوتر تعویض شود.اگر که  تحت هر شرایطی مجبور به استفاده از اسکوتر در این شرایط شدید باید از حرکت با سرعت بالا خودداری نمایید زیرا امکان وقوع حادثه و خطر برای شما بسیار زیاد است.پس توجه کنید که در صورت خرابی باطری به هیچ عنوان از اسکوتربرقی استفاده نکنید.

images.jfif

برای جلوگیری از خرابی باطری اسکوتر برقی چه باید کرد ؟

عمر باتری اسکوتر های برقی بستگی به نوع باتری و طریقه ی نگهداری از اسکوتر برقی از یکسال تا سه سال است.برای افزایش طول عمر باطری اسکوتر برقی ، رعایت یک سری نکات لازم است. اول اینکه بعد از خرید باطری و نصب آن بر روی اسکوتر برقی، آن را ۳ ساعت در شارژ قرار داده  و حتما آن را تست کنید‌ و از  سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

نکته بعدی این که باید به آن توجه کرد این است که اسکوتر را به هیچ عنوان طولانی مدت خاموش نگذارید و هر چند وقت یکبار آن را روشن نموده و استفاده کنید  و نکته ی آخر استفاده دائم و متوالی از اسکوتر باعث پایین امدن عمر باطری میشود.
اگر با وزن زیاد از اسکوتر استفاده می کنید بهتر است هر ۲۰ دقیقه یک بار اسکوتر را خاموش کنید تا به باطری فشار نیاید‌.

زمان لازم برای شارژ باتری اسکوتر

با هر بار شارژ  حداقل بین 45 دقیقه تا 1.5 ساعت از اسکوتر استفاده نمایید.  نیازی نیست برای فول بودن شارژ باطری بعد از  هر بار حرکت فوری اسکوتر را به شارژ بزنید این کار  باعث  کاهش طول عمر مفید باطری می شود . پس بهتر است عملیات شارژ باطری اسکوتر بصورت صحیح و کامل انجام شود.

اگر باطری اسکوتر برقی شارژ نگه نمی دارد عمر باطری  تمام و یا باطری خراب شده است. در این صورت شما باید یک باطری سالم جایگزین نمایید.

علایم خراب شدن باطری اسکوتر برقی:

شارژ باطری اسکوتر سریع خالی و یا حتی با وصل کردن شارژر به دستگاه باتری شارژ نمی شود. یکی دیگر از علایم خرابی باطری اسکوتر خاموش شدن زیر پا در حین استفاده می باشد بطوری که بعد از کامل شدن شارژ وقتی از دستگاه استفاده می کنید بعد از مدت کوتاهی اسکوتر زیر پا بدون هیچ اخطاری خاموش می شود.

 

دانستن این نکته از اهمیت ویژه ای برخوردار است :

اسکوتر برقی شما می‌تواند با طیف وسیعی از مشکلات روبرو شود. اما شایع‌ترین مشکلی که می‌تواند برای یک اسکوتر برقی به ‌وجود بیاید روشن نشدن آن است. باید بدانید که دلیل روشن نشدن اسکوتر برقی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از دلایل اصلی روشن نشدن اسکوتر برقی شما می‌تواند استفاده از یک شارژر معیوب باشد یا ممکن است شارژر خود را به ‌نحوی اشتباه وصل کرده باشید. از دیگر مشکلات شایع روشن نشدن اسکوتر برقی می‌تواند یک باتری معیوب، مادربرد خراب و یا خطا در سیم کشی داخلی اسکوتر برقی شما باشد. شاید رفع ظاهری یک مشکل بتواند شما را برای مدتی خوشحال کند اما باید بدانید که شناسایی دقیق مشکل، علت یابی و ریشه یابی آن بسیار مهم است و گاهی شناسایی دقیق مشکل می‌تواند از خود مشکل هم مشکل‌تر باشد. 

 

images (3).jfif