آیا هنگامی که اسکوتر برقی می‌لرزد مشکل از برد آن است؟

اسکوتر سواران همیشه می‌خواهند که اسکوتر برقی آنها به نرمی و بدون لرزش حرکت کند اما گاهی اسکوتر مشکل لرزش پیدا می‌کند و کاربران اسکوتر نمی‌داند که علت این مشکل چیست؟ آیا از برد که یک قطعه اصلی در اسکوتر برقی است، نشأت می‌گیرد یا دلیل دیگری دارد؟ ما در این مقاله به بررسی این مسئله می‌پردازیم تا ببینیم مشکل لرزش اسکوتر برقی از برد اسکوتر است. یا عامل دیگری باعث ایجاد این مشکل شده است.

trge آیا هنگامی که اسکوتر برقی می‌لرزد مشکل از برد آن است؟

 

 برد اسکوتر برقی چیست؟

برای این که ببینیم آیا مشکل لرزش از برد اسکوتر نشأت می‌گیرد، در ابتدا باید ببینیم برد چیست؟ و چه وظایفی را در اسکوتر بر عهده دارد؟

برد اسکوتر برقی قطعه اصلی و بسیار مهم و کاربردی است. اگر برد اسکوتر به هر دلیلی خراب شود، اسکوتر به هیچ نحو حرکت نخواهد کرد. اگر اسکوتر حرکت می‌کند، مشخص می‌شود که برد آن سالم است. کنترل تمام قطعات در اسکوتر مانند: موتور، باتری، سنسورها و ... برعهده برد آن است و تمام قطعات زیر نظر آن کار می‌کنند.

 انواع برد اسکوتر برقی کدام است؟

دو نوع برد در اسکوترهای برقی وجود دارد بردهای دوتکه و بردهای سه‌تکه که برای آشنایی با آنها هرکدام را مختصر توضیح می‌دهیم.

 برده‌های دوتکه اسکوتر برقی

 این بردها دارای دو برد هستند که محل قرارگرفتن آنها زیر ژیروسکوپ‌ها است؛ یعنی زیر آن قسمتی که پاها قرار می‌گیرند. این بردها مادر برد ندارند و کیفیت این نوع بردها پایین است. برای هماهنگی بین دو برد از یک کابل استفاده شده است و هرکدام از بردها با یک کابل به باتری متصل می‌شوند و برق موردنیاز را مستقیم از باتری می‌گیرند.

tyj برد دوتکه اسکوتر برقی

 بردهای سه‌تکه اسکوتر برقی

بردهای سه‌تکه همان‌طور که از اسمش مشخص است دارای سه قسمت است. یک قسمت آن مادر برد است که تمام کنترل‌ها و فرمان‌های اسکوتر برقی با آن است و دو قسمت دیگر دو برد کوچک هستند که محل آنها زیر ژیروسکوپ‌ها است.

 اگر مدارهای برد اسکوتر رطوبت به آن برسند، هرچند به مقدار کمی باشد، می‌سوزد. همیشه از شستن اسکوترها اجتناب کنید و اگر قصد تمیزکردن اسکوتر را دارید با یک دستمال مرطوب این کار را انجام دهید.

erftewr برد سه‌تکه اسکوتر برقی

آیا برد باعث لرزش اسکوتر می‌شود؟

تا اینجا با برد اسکوتر و کارکرد آن آشنا شدید. برد وظیفه‌اش هدایت و راندن و صادرکردن فرمان به تمام اجزا اسکوتر برقی را دارد. اشکال و خرابی در برد باعث می‌شود که اسکوتر قادر به حرکت نباشد و باعث به‌وجودآمدن لرزش نخواهد بود.

عامل لرزش در اسکوترهای برقی چیست؟

باتوجه‌به نکات قبل حال به بررسی عوامل لرزش اسکوتر برقی می‌پردازیم.

 

وزن کم‌کاربر اسکوتر برقی

 اگر کاربری که بر اسکوتر سوار است وزنش کمتر از ۳۰ کیلوگرم باشد به‌خاطر وزن سبک کاربر، اسکوتر شروع به لرزیدن می‌کند. اگر می‌خواهید بفهمید که لرزش اسکوتر شما به‌خاطر وزن کم کاربر هست یا علت دیگری دارد می‌توان با کسی که وزن بیشتری دارد اسکوتر خود را امتحان کنید.

استفاده نادرست از اسکوتر برقی

اگر زمانی که کاربر می‌خواهد سوار اسکوتر شود به شکل صحیح سوار آن نشود اسکوتر شروع به لرزش می‌کند مثلا پاها را در جای خودش قرار ندهد یا بدنش را خیلی محکم بگیرد، در این حال اسکوتر شروع به لرزیدن می‌کند. کاربر باید پاهایش را در جای مخصوص پاها قرار داده و خود را شل بگیرد و زانوها را کمی به‌طرف جلو خم کند.

 مشکل فنی اسکوتر برقی

اگر اسکوتر به شیوه نادرست ریست شود ممکن است با مشکل لرزش مواجه شوید و فکر کنید که دستگاه شما خراب شده است و به فکر تعمیر اسکوتر برقی خود بیفتید؛ بنابراین اگر اسکوتر می‌لرزد، به روش صحیح آن را ریست کنید. با این کار ممکن است مشکل لرزش در اسکوتر حل شود.

اگر اسکوتر خود را به روش صحیح ریست کردید و مشکل حل نشد اسکوتر خود را برای تعمیر به مرکز تعمیر اسکوتر برقی ببرید شما برای آشنایی بیشتر با لرزش اسکوتر برقی، علل و عوامل آن و مشکلات فنی که باعث به‌وجودآمدن لرزش شده می‌توانید به مقاله« چرا اسکوتر برقی زیر پا می‌لرزد؟» مراجعه کنید. 

 

کلام آخر

برد اسکوتر برقی اصلی‌ترین قطعه در اسکوترهای برقی است. آیا لرزش اسکوتر برقی به‌خاطر مشکل در برد آن است؟ باتوجه‌به کاربرد برد اسکوتر به جواب این سؤال پی می‌بریم. برد وظیفه فرماندهی به تمام اجزاء اسکوتر را دارد و تمام قطعات زیر نظر آن هستند. برد وظیفه هدایت و حرکت اسکوتر را بر عهده دارد. باتوجه‌به کارکرد برد اسکوتر ما نمی‌توانیم لرزش اسکوتر را به برد ارتباط دهیم؛ بلکه عواملی مانند: وزن کم کاربر، استفاده نادرست از آن و مشکل فنی باعث لرزش در اسکوتر می‌شود.