در ابتدا این سوال مطرح می شود که اسکوتر کودک به چه وسیله ای گفته می شود؟

اسکوتر (scooter) به وسیله ای گفته می شود که استفاده از آن باعث افزایش حس شادی و نشاط و هیجان در کودکان و بزرگ سالان می شود.این اسکوترها با توجه به گروه سنی استفاده کننده از آن ها توسط شرکت های بسیاری در دو گروه قابل استفاده برای کودکان و افراد بزرگ سال در مدل های مختلف طراحی و تولید شده است.

dsf

استفاده از اسکوتر برای کودکان چه فوایدی دارد؟

  • اسکوتر سواری ورزشی است که مهارت حفظ تعادل در کودک را افزایش می دهد و کودک با انجام این ورزش خودش را برای انجام ورزش های دیگری که نیاز به حفظ تعادل بیشتری دارند مثل دوچرخه سواری آماده می کند.
  • اسکوتر سواری مهارت هایی مانند تصمیم گیری به موقع و سرعت عمل را در کودک افزایش می دهد.
  • استفاده از این وسیله حس اعتماد به نفس را در کودکان تقویت می نماید.
  • استفاده از اسکوتر توسط کودکان حس شادی و هیجان را در آن ها برمی انگیزد.
  • اسکوتر سواری به دلیل تحرک بالایی که برای کاربر به دنبال دارد موجب تقویت عضله ها می شود و کودک از لحاظ استقامت جسمانی رشد می کند.
  • با اسکوتر سواری کودک آموزش می بیند برای انجام کارهای دیگر نظیر راه رفتن و دویدن بتواند تعادل خود را حفظ کند.
  • اولین نکته در انجام هر کاری رعایت نکات ایمنی می باشد.به دلیل استفاده از زانوبند و کلاه ایمنی در حین اسکوتر سواری کودک یاد می گیرد که در انجام کارهای آتی خودش به موضوع ایمنی در کار توجه داشته باشد.

آیا می دانید اسکوترهای مناسب برای استفاده کودکان در چه مدل هایی به بازار عرضه شده اند؟

اسکوترهایی که برای سن کودکان مناسب باشد در دو مدل اسکوتر سه چرخ و دو چرخ طراحی و ساخته شده اند.

حفظ تعادل در اسکوترهای دو چرخ برای کودک راحت تر است یا در اسکوترهای سه چرخ؟

کودک در اسکوترهایی که سه چرخ دارند راحت تر می تواند تعادل خود را حفظ کند و استفاده از اسکوترهای دو چرخ به مهارت بیشتری نیاز دارد.

اسکوترهای سه چرخ برای چه گروه سنی در کودکان مناسب است؟

این اسکوتر برای کودکانی با گروه سنی 2 تا 4 سال و همچنین کودکانی که تازه شروع به راه رفتن کرده اند مناسب می باشد.

طراحی اسکوترهای سه چرخ به چه گونه ای می باشد؟

این اسکوترها در مدل هایی با یک چرخ در عقب و دو چرخ در جلو یا یک چرخ در جلو و دو چرخ در عقب ساخته شده اند و دارای یک فرمان دوچرخه ای می باشند.این مدل اسکوتر ها نیازی به حفظ تعادل زیاد ندارد و برای کودکان نو پا گزینه مناسبی است.

 

در اسکوترهای سه چرخی که فرمان ثابت می باشد کودک چطور جهت حرکت را تایین می کند؟

در این مدل از اسکوترها دسته مانند مدل دوچرخه ای قابلیت چرخش را ندارد و کودک با جهت حرکت بدن خود به طرفین ، جهت حرکت اسکوتر را تایین می کند.این مدل اسکوتر برای کودکان 3 تا 7 سال مناسب می باشد.

کودکان از اسکوترهای دو چرخ در چه رده سنی می توانند استفاده کنند؟

استفاده از این اسکوترها نیازمند داشتن مهارت بیشتر در حفظ تعادل بدن می باشد و برای کودکان 4 تا 12 سال بسته به میزان مهارت آن ها قابل استفاده است.

در پایان یادآور می شویم که اسکوترهای دو چرخ نسبت به اسکوترهای سه چرخ سرعت حرکتشان بیشتر است.در هنگام خرید اسکوتر برای کودک باید به سن کودک و میزان مهارت آن برای استفاده از اسکوتر توجه کرد تا اسکوتری مناسب و ایمن برای فرزند عزیزتان داشته باشید.