امروزه دانش الکترونیک در پیشرفت جامعه مدرن تاثیر چشمگیری داشته است.طیف گسترده ای از وسایل الکترونیکی با کاربردهای گوناگون زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داده است.همه این دستگاه ها دارای برد الکتریکی می باشند.بردهای الکترونیکی دارای قطعات مختلفی هستند.یکی از قطعات به کار رفته در بردهای الکترونیکی چراغ های چشمک زن یا چراغ آلارم می باشد.دراسکوترهای برقی هم سیستم هوشمند تشخیص عیب ونقص طراحی شده است که دارای یک چراغ قرمز چشمک زن می باشد و برای دیدن این چراغ کافیست نگاهی به قسمت وسط اسکوتر برقی بیاندازیم.

توجه داشته باشید در اسکوتر برقی چراغ قرمزرنگی که وجود خطا در سیستم را اعلام می کند به شکل دایره طراحی شده است و چراغ قرمزرنگ دیگری که نشان دهنده میزان شارژ باتری است به شکل یک باتری دراسکوتر برقی نمایان می شود.

آیا می دانید سیستم عیب یاب خودکار اسکوتربرقی چطور عمل می کند؟

این سیستم عیب یاب هوشمند دارای یک چراغ قرمز رنگ می باشد که با تعداد زدن چشمک از 1 تا 9 مرتبه خطای بوجود آمده در سیستم اسکوتر برقی را به اطلاع کاربر یا تعمیرکار اسکوتر برقی می رساند.

اگرچراغ قرمز چشمک زن اسکوتر برقی یک بار آلارم دهد چه مفهومی را می رساند؟

یک بار چشمک زدن به این معنی است که یکی از اتصالات داخل اسکوتر برقی دچار آسیب شده است یا قطع گردیده است.برای برطرف کردن این مشکل باید تمام اتصالات را چک کرده،آنها را از مادربرد جدا کنیم و مجددا وصل نماییم.اگر این اقدامات موثر نبود توصیه می کنیم که مادربرد اسکوتر را تعویض نمایید.

دو یا سه بار زدن چراغ قرمز چشمک زن اسکوتر برقی به چه دلیلی می باشد؟

این هشدارها نشان دهنده آسیب دیدگی در قسمت حسگرهای اسکوتر برقی می باشد و برد آن ها دچار مشکل شده است که به دنبال آن سیستم هوشمند حفظ تعادل اسکوتر برقی دچار اختلال می شود.

آیا می دانید چهاربار چشمک زدن چراغ هشدار در اسکوتر برقی نشان دهنده چه خطایی در سیستم دستگاه می باشد؟

این تعداد هشدار در چراغ چشمک زن حاکی از وجود مشکل در قسمت مادربرد دستگاه می باشد و اعلام می دارد موتوری که در سمت مادربرد قرار گرفته است نقص فنی پیدا کرده است.در این حالت تعادل اسکوتر برقی مختل شده و باید موتور تعویض گردد.

اگر چراغ چشمک زن اسکوتر برقی پنج بار بزند مشخص کننده بروز خطا در کدام قسمت اسکوتر برقی می باشد؟

پنج بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی بیانگر وجود آسیب در موتوری است که در چرخ سمت باتری اسکوتر برقی تعبیه شده است و برای اینکه در سیستم تعادل دستگاه خللی ایجاد نشود توصیه می کنیم موتور را تعویض نمایید.

آیا می دانید شش بار چشمک زدن چراغ هشدار اسکوتر برقی نشان دهنده چیست؟

این خطا در دستگاه بیان کننده مشکل در باتری اسکوتر برقی می باشد و در این حالت افت ولتاژ را در باتری خواهیم داشت که می بایست باتری اسکوتر برقی را با یک باتری اورجینال سالم جابه جا کنیم.

آیا علت هفت یا هشت بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی را می دانید؟

این دو کد خطا مربوط به اختلال در ژیروسکپ های اسکوتر برقی می باشد.اگر مشاهده کردید هفت بار می زند ژیروسکوپ سمت باتری دستگاه آسیب دیده است و اگراین هشدار هشت بار باشد ژیروسکپ سمت مادربرد نقص پیدا کرده است و در صورت خرابی باید تعویض بشوند.

توجه!!! توجه!!!

در حالت عادی و در زمانی که اسکوتر برقی دچار نقصی نباشد وقتی اسکوتر برقی را روشن می کنیم چراغ مربوط به نمایش میزان شارژ باتری که در سمت باتری اسکوتر قرار گرفته است به رنگ سبز نمایان می گردد و نشان دهنده شارژ کامل و سالم بودن باتری دستگاه می باشد.اگر چراغ مربوط به باتری اسکوتر برقی روشن و خاموش شود یا اینکه دستگاه شروع به بوق زدن نماید به ما اعلام می دارد که باتری اسکوتر برقی دچار نقص شده است.

چراغ دیگری در سمت مادربرد دستگاه قرار دارد که بعد از روشن کردن اسکوتر برقی و قرار گرفتن آن در حالت تعادل به رنگ سبزنمایان می شود.در صورت بروز نقص فنی در قسمت های مختلف اسکوتر برقی به رنگ قرمز شروع به زدن می کند که باید خطای بوجود آمده در سیستم اسکوتر برقی را بررسی کرد و ایراد آنرا حل نمود.