اسکوتر برقی یا هاوربرد وسیله ای برقی دارای تکنولوژی حمل تا 120 کیلو گرم روی دوچرخ با قدرت بالاست

۱۶ مطلب توسط «مصطفی قصابی» ثبت شده است

نحوه سوارشدن اسکوتر برقی

نحوه سوارشدن اسکوتر برقی

یکی از وسایل مفرح و جذاب، اسکوتر برقی است ولی کاربران این وسیله و کسانی که قصد خرید این وسیله را دارند نگرانی افتادن از روی دستگاه را دارند. اگر از اسکوتر برقی درست استفاده شود و نحوه سوارشدن بر این دستگاه برای کاربر معلوم باشد؛ می‌تواند بدون هیچ خطر و نگرانی سوار این دستگاه شود و از اسکوتر برقی خود لذت ببرد. ما در این مقاله به نحوه سوارشدن اسکوتر برقی می‌پردازیم تا خطرات و مشکلات سوارشدن اسکوتر کاهش یابد.

df نحوه سوارشدن اسکوتر برقی

چرا باید نحوه صحیح سوارشدن بر اسکوتر برقی را بدانیم؟

در ابتدای کار سوارشدن بر اسکوتر برقی کار آسانی نیست به‌خاطر اینکه در محل قرارگرفتن پاها سنسورهایی وجود دارد که در زمان قرارگرفتن پاها بر آن اسکوتر شروع به حرکت می‌کند؛ به همین خاطر اگر در زمان سوارشدن پا را با زاویه خاص بر روی آن سنسورها قرار دهید، اسکوتر شروع به حرکت می‌کند و فرصت اینکه شما پای دیگرتان را روی اسکوتر قرار دهید؛ به شما نمیدهد.

 این مشکل وقتی جدیتر میشود که کاربر اسکوتر برقی دارای وزن سنگین‌تری و سن بالاتری باشد. اگر کاربر وزن کمتر و سن پایین‌تری داشته باشد، این خطر کمتر خطرآفرین خواهد بود.

نکاتی که قبل از استفاده از اسکوتر برقی باید بدانید

قبل از اینکه سوار اسکوتر برقی شوید و از آن استفاده کنید، حتما مانند هر وسیله دیگر دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید و با شرایط و ویژگی‌های اسکوتر برقی آشنا شوید تا با آشنایی بیشتر، این دستگاه کارایی بهتری برای شما داشته باشد.

روشن‌کردن اسکوتر

در کنار اتصال کابل شارژ به اسکوتر برقی یک دکمه وجود دارد که برای روشن و خاموش‌کردن دستگاه اسکوتر برقی به کار می‌رود. شما با استفاده از این دکمه اسکوتر را روشن کرده و آماده برای حرکت می‌شوید.

fgbf محل دکمه روشن و خاموش‌کردن اسکوتر برقی

میزان شارژ باتری

زمانی که میخواهید از اسکوتر برقی استفاده کنید مقدار شارژ دستگاه را ببینید. اگر شارژ آن رو به اتمام است آن را شارژ کنید در غیر این صورت دستگاه آماده برای سوارشدن و لذت بردن است.

 روش صحیح ایستادن اسکوتر برقی

اگر در ابتدای کار، سوارشدن بر اسکوتر برقی برای شما مشکل است، میتوانید از دیگران کمک بگیرید یعنی با تکیه به دیگران یا ستون و مانند آن می‌توانید به‌راحتی سوار اسکوتر شوید. وقتی می‌خواهید سوار اسکوتر شوید اول پای راست خود را بر اسکوتر قرار داده و وقتی چراغ‌های بدنه اسکوتر که علامت آماده بودن اسکوتر برای حرکت است، روشن شد بلافاصله پای دیگر خود را برروی اسکوتر قرار دهید.

زمانی که سوار اسکوتر برقی شدید باید بدن خود را راحت و شل بگیرید و نباید خود را زیاد به‌طرف جلو خم کنید؛ چون این کار خودش باعث می‌شود که تعادلتان به هم بخورد و خطر افتادن روی زمین افزایش می‌یابد. با ایستادن صحیح روی دستگاه با خیالی راحت حرکت می‌کنید و هر زمان احساس خطر کردید و نیاز به توقف داشتید یکی از پاهای خود را از اسکوتر برداشته و از پشت اسکوتر بر زمین قرار دهید.

چگونه با اسکوتر به راست یا چپ بپیچید؟

موقعی که با اسکوتر برقی در حال حرکت هستید. اگر قصد کنید، به سمت راست بپیچید با پنجه پای راست خود به‌طرف راست اسکوتر فشار وارد کنید و از واردکردن فشار با پای چپ خود به دستگاه اجتناب کنید. با این کار خواهید دید که دستگاه به سمت راست می‌چرخد. اگر همین کار را با پای چپ انجام دهید یعنی با نوک پا به سمت چپ فشار وارد کرده و با پای راست هیچ فشاری را بر دستگاه وارد نکنید، اسکوتر به سمت چپ حرکت می‌کند.

fgbfr حرکت به جهات مختلف با اسکوتر برقی

چگونه با اسکوتر برقی به جلو و عقب حرکت کنیم؟

 موقعی که کاربر اسکوتر میخواهد به‌طرف جلو حرکت کند باید با پنجه پا به پایین فشار بیاورد. این کار باعث میشود که اسکوتر حرکتش به‌طرف جلو باشد و اگر کاربر بخواهد به‌طرف عقب حرکت کند، با پاشنه پا بر اسکوتر خود فشار می‌آورد با این کار اسکوتر به عقب حرکت می‌کند.

 مواظب سرعت خود باشید

زمانی که سرعت اسکوتر برقی به حداکثر خود می‌رسد با یک‌صدای بوق مانندی کاربر خود را آگاه می‌کند که به انتهای سرعت رسیده است. در این زمان کمی از سرعت خود بکاهید تا خطر افتادن از روی دستگاه شما را تهدید نکند. 

چگونه از اسکوتر برقی پیاده شویم؟

پیاده شدن از اسکوتر برقی مانند سوارشدن بر اسکوتر برقی بسیار اهمیت دارد و لازم به آشنایی با این کار داریم. برای این کار تا جایی که امکان دارد سرعت اسکوتر را کم کرده و یکی از پاها را از روی اسکوتر بردارید و از پشت اسکوتر پای خود را بر روی زمین قرار دهید و با حفظ تعادل پای دیگر خود را نیز از اسکوتر بردارید.

اگر پیاده شدن از اسکوتر برقی برای شما مشکل است میتوانید در زمانی که سرعت اسکوتر را کم کردید خود را به کنار تکیه گاهی برسانید و به‌وسیله آن تکیه‌گاه به‌آسانی پیاده شوید.

dgfrحفظ تعادل در اسکوتر سواری

کلام آخر  

یکی از نکاتی که در حین استفاده از اسکوتر برقی کاربر را موفق به راندن اسکوتر برقی می‌کند و خطر سقوط و به‌هم‌ریختن تعادل او را تهدید می‌کند، نحوه سوارشدن و راندن و پیاده شدن از اسکوتر است. با آشنایی با این امور به‌آسانی و روشی صحیح از اسکوتر خود استفاده کنید. ما در این مقاله به این امور پرداختیم.

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی قصابی

انواع باتری دوچرخه برقی

                                 

انواع باتری دوچرخه برقی

 مردم هر روز باتوجه‌به پیشرفت فن آوری و تکنولوژی به دنبال وسیله‌ای هستند که کارهایشان را سریع‌تر انجام دهند یکی از وسیله‌هایی که حمل‌ونقل را آسان‌تر کرده است؛ دوچرخه‌های برقی هستند. دوچرخه برقی برای تأمین نیروی خود به باتری نیاز دارد. ما در این مقاله به معرفی انواع باطری‌های دوچرخه برقی می‌پردازیم.

KJUHK

طرحی زیبا از یک دوچرخه برقی

دوچرخه برقی چیست؟

دوچرخه‌های برقی با دوچرخه‌های معمولی یک تفاوت مهم دارند و آن این است که دوچرخه‌های برقی دارای یک موتور هستند که نیروی خود را از باتری تأمین می‌کنند. این دوچرخه‌ها یک صفحه‌نمایش دارند که میزان شارژ باتری و سرعت را نشان می‌دهد.

 یکی از اجزای مهم و تأثیرگذار در دوچرخه‌های برقی باتری آن است. اگر قصد خرید دوچرخه برقی را دارید در زمان خرید به نوع باتری دوچرخه برقی توجه داشته باشید تا بتوانید دوچرخه‌ای با بهترین باتری را انتخاب کنید.

 انواع باتری‌های دوچرخه برقی

 ما در این قسمت به انواع باتری‌های دوچرخه برقی می‌پردازیم و انواع آن را معرفی می‌کنیم

 باتری سرب اسید یا لید اسید (SLA)

 این نوع باتری‌ها امروزه در موارد کمی در دوچرخه‌های برقی به‌کاررفته است. این نوع باتری‌ها جای خود را به باطری‌های جدیدتری داده است. در باتری‌های جدید علاوه بر طرح زیبا، وزن کمتر در آنها رعایت شده است. البته کیفیت باتری‌های سرب اسید خوب است ولی شرکت‌هایی که وزن باتری و طرح آن برایشان مهم نیست هنوز از این باتری‌ها به‌خاطر کیفیتشان در دوچرخه‌های برقی استفاده می‌کنند.

 باتری لیتیوم یون دوچرخه برقی

 امروزه جدیدترین باتری، باتری لیتیوم یون است که در لوازم برقی و شارژی از این نوع باطری استفاده می‌شود. این نوع باتری در دوچرخه‌های برقی عمر بیشتری نسبت به باتری‌های SLA  دارند. این نوع باتری‌ها دارای وزن سبک هستند و نیازی به تعمیر ندارند.

صث

یک نوع باتری یون لیتیوم دوچرخه برقی

آیا باتری‌های دوچرخه برقی قابلیت تعویض دارند

عمر باتری دوچرخه برقی از نوع یون لیتیوم، ۲ تا 4 سال است. قیمت باتری دوچرخه برقی و نوع آن در طول عمر باتری تأثیر دارد. بعد از گذشت این زمان توان لازم خود را از دست می‌دهند و نیاز به تعویض باتری دوچرخه برقی خود دارید؛ بنابراین در هنگام خرید دوچرخه برقی دقت داشته باشید که دوچرخه‌ای را خریداری کنید که قابلیت تعویض باتری را داشته باشد. البته نوع نگهداری و استفاده از باتری در عمر آن مؤثر است. این باتری‌ها در مکان‌های سرد و مرطوب زودتر از بین می‌روند.

دوچرخه‌های برقی معمولاً قابلیت تعویض باتری را دارند و در بعضی از انواع دوچرخه‌های برقی چنین امکانی وجود ندارد. اگر در این نوع دوچرخه‌ها باطری خراب شود دوچرخه برقی شما تبدیل به یک دوچرخه معمولی خواهد شد.

یبلی

محل قرارگرفتن باتری دوچرخه برقی

کلام آخر

یکی از قطعات مصرفی در دوچرخه‌های برقی باتری آن است. آشنایی با انواع باتری در دوچرخه‌ها و کیفیت آنها به شما کمک می‌کند تا در زمان خرید دوچرخه برقی دستگاهی با بهترین نوع باطری انتخاب کنید.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی قصابی

قیمت اسکوتر برقی دست‌دوم

 

قیمت اسکوتر برقی دست‌دوم

در بازار اسکوترهای نو و دسته دوم هر دو موجود هستند. کسانی که قیمت کالا برایشان مهم نیست، از اسکوترهای نو استفاده می‌کنند ولی برخی از افراد هستند که دنبال اسکوترهای دست‌دوم هستند زیرا می‌خواهند با هزینه کمتر از آن نوع کالا استفاده کنند. 

قیمت اسکوترهای دست‌دوم نسبت به قیمت نو، تفاوت زیادی دارد ولی یک مسئله فکر انسان را نگران و پریشان می‌کند که ممکن است کالای دست‌دوم معیوب یا عمر دستگاه رو به اتمام باشد. ما در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم تا شما با خیالی آسوده اقدام به خرید اسکوترهای برقی دست‌دوم کنید.

kj

خرید اسکوتر برقی دست‌دوم

آیا اسکوتر برقی دست‌دوم بخریم؟

در دو صورت اقدام به خرید اسکوتر برقی دست‌دوم پسندیده است. اول اینکه پرداخت قیمت کمتر برای اسکوتر برای شما اهمیت زیادی داشته باشد و با قیمت کمتر همان کاربردهایی که اسکوتر نو برای شما دارد، اسکوتر دست‌دوم نیز خواهد داشت. دوم اینکه در زمانی که شما فردی تنوع‌طلب باشید و زیاد به دنبال تعویض اسکوتر برقی خود باشید، خرید اسکوتر دست‌دوم پسندیده است.

hji

اسکوتر برقی دست‌دوم، قیمت مناسب، کیفیت بالا

روش اطمینان پیداکردن به اسکوتر دست‌دوم چیست؟

اطمینان پیداکردن به سالم بودن اسکوتر برقی بسیار مشکل است. ظاهر اسکوتر قابل دیدن است و داخل و اجزای مهم اسکوتر برقی قابل‌مشاهده نیست. با ظاهر نیز نمی‌توان سالم بودن اسکوتر برقی را فهمید. اطمینان پیداکردن به سالم بودن اسکوتر برقی دو روش دارد.

اول اینکه خود شخص خریدار در زمینه اسکوتر برقی متخصص باشد و خودش به‌آسانی بتواند تشخیص دهد که اسکوتر سالم یا معیوب است. روش دوم اینکه برای خرید اسکوتر دست‌دوم به افراد مطمئن مراجعه شود. مثلا دوست شما یا یکی از بستگان شما قصد فروش اسکوتر خود را دارد ولی این راه باز مشکل خودش را دارد چون همیشه کالای دست‌دوم به این روش در دسترس نخواهد بود.

jhi

تست کردن اسکوترهای کارکرده قبل از خرید

علاوه بر اشخاص مطمئن می‌توان به مراکز معتبر فروش اسکوترهای دست‌دوم مراجعه کرد و باتوجه‌به سابقه درخشان آن مرکز با خیالی راحت و آسوده، اسکوتر موردعلاقه و دست‌دوم خود را انتخاب کرده و اقدام به خرید کنید. دقت کنید از مرکز خریدی اقدام به خرید کنید که اسکوتر دست‌دوم آن‌ها دارای ضمانت باشد. این روش سه مزیت دارد:

  • صرفه‌جویی در قیمت زیرا اختلاف قیمت اسکوترهای نو و دست‌دوم بسیار زیاد است.
  • اطمینان به سالم بودن اسکوتر برقی خود پیدا می‌کنید و نگرانی که در زمان خرید کالاهای دست‌دوم معمولا وجود دارد را نخواهید داشت.
  • تنوع اسکوترهای برقی، چنین مراکز معتبر انواع اسکوترها در مدل‌ها، رنگ‌ها و قیمت‌های مختلف را دارند. خریدار طبق سلیقه خود نوعی را که بخواهد انتخاب می‌کند و به اسکوتر دلخواه خود می‌رسد.

آیا خرید اسکوتر برقی دست‌دوم از دیوار مطمئن است؟

خرید اسکوتر برقی دست‌دوم از دیوار اندازه خارجی و اطمینان پیداکردن به سالم بودن آن مشکل است چون افرادی که در دیوار کالای خود را می‌خواهند بفروشند، مدل‌های مختلفی دارند. گاهی به‌خاطر خرابی یا احتیاج داشتن به پول آن و ... کالاها را برای فروش می‌گذارند؛ بنابراین اطمینان به سالم بودن آن کالا مشکل است. فقط در یک مورد می‌توانید اطمینان به سالم بودن اسکوتر برقی کنید، اینکه از جهت قیمت، جنس و بقیه موارد به یک متخصص اسکوتر برقی یا یک مرکز معتبر خریدوفروش اسکوترهای برقی مراجعه کرده و از سالم بودن دستگاه مطمئن شوید.

قیمت اسکوتر برقی دست‌دوم

در بازار خریدوفروش اسکوترهای دست‌دوم مدل‌ها و انواع مختلفی وجود دارد. باتوجه‌به مدل و نوع و کیفیت دستگاه، قیمت‌های اسکوتر برقی دست‌دوم متغیر خواهد بود. قیمت متوسط اسکوترهای دست‌دوم از دو میلیون تا ۵ میلیون وجود دارد. البته باتوجه‌به کیفیت و عمر دستگاه شاید کمتر یا بیشتر از این قیمت‌ها نیز در دسترس باشد.

قطعات اصلی و مهم در اسکوتر برقی کدام است

در اسکوترهای برقی، شاسی و برد اصلی‌ترین و مهم‌ترین قطعات هستند که معیوب بودن این قطعات توسط افراد عادی قابل تشخیص نیست و باید افراد متخصص یا مراکز مورد اطمینان آنها را تست کنند تا سالم بودن یا نبودن اسکوتر را تأیید کنند.

iji

خرید مطمئن اسکوتر برقی دست‌دوم

کلام پایانی

در این مقاله در مورد خریدوفروش اسکوترهای برقی دست‌دوم صحبت کردیم. اگر در زمان خرید اسکوتر دست‌دوم نمی‌توانید اطمینان به اسکوتر برقی پیدا کنید و نمی‌دانید چطور یک انتخاب مطمئن در زمان خرید اسکوتر برقی داشته باشید؛ این مقاله را مطالعه کنید تا با آشنایی از روش خرید اسکوتر برقی کارکرده، اسکوتر دلخواه خود را پیدا کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی قصابی

ویژگی‌های اسکوتر برقی دودزا

                           

  ویژگی‌های اسکوتر برقی دودزا

تولید و ارائه اسکوتر برقی به‌عنوان وسیله‌ای جذاب برای گروه‌های مختلف، هر روز علاقه‌مندان و سلایق گوناگون را به سمت خود می‌کشاند و تولیدکنندگان برای ایجاد جذابیت بیشتر به تولید انواع اسکوتر و افزودن امکانات ویژه‌ای برای این دستگاه می‌پردازند.

برخی از ویژگی‌های اضافه شده بر اسکوترهای برقی بسیار جذاب است و موردعلاقه افراد، به‌خصوص نوجوانان و جوانان پرشور قرار گرفته است. از جمله این ویژگی‌ها دودزا بودن اسکوتر برقی است. ایده‌ای خلاقانه که مورد استقبال مشتریان این دستگاه قرار گرفته و بر مبنای آن مدل‌های مختلف اسکوتر دودزا طراحی شده است.

dfgdsاسکوتر برقی دودزا چیست؟

 

اسکوتر برقی دودزا چگونه کار می‌کند؟

برای اینکه دودزا بودن اسکوتر برقی مشکلی برای محیط‌زیست و انسان‌ها ایجاد نکند، با استفاده از آب، محفظه آب و نیروی گرمایشی باتری، بخار تولید شده و این بخار حاصله در حالت فشرده و شبیه به دود از قسمت انتهایی اسکوتر خارج می‌شود.

با این حساب دودزا بودن اسکوتر آسیب‌رسان نیست و باهدف اسکوتر برقی که کاهش آلودگی محیط‌زیست است، تناقصی ندارد. وجود این ویژگی در اسکوترها در کارایی دستگاه تأثیری ندارد و به‌عنوان یک اکسسوری یا یک حالت دکوری خاص در جذب افراد و سرگرم‌کردن آنها مؤثر است.

sdgf

اسکوتر برقی دودزا چگونه کار می‌کند؟

 

اسکوترهای برقی دودزا در چه مدل‌هایی ارائه می‌شوند؟

باتوجه‌به محبوبیت اسکوتر برقی دودزا و خاص بودن ویژگی دودزایی آن، به‌مرور مدل‌های متنوع اسکوتر دودزا روانه بازار شده است. از جمله،

  • اسکوتر برقی دودزای دسته‌دار
  • اسکوتر برقی دودزای آفرود
  • اسکوتر برقی دودزای ساده

قیمت اسکوتر دودزای برقی باتوجه‌به تفاوت مدل‌ها و... متنوع است و به‌راحتی در بازار یافت می‌شود.

آیا دودزا بودن اسکوتر برقی در مصرف و عمر باتری آن تأثیر دارد؟

همان‌طور که می‌دانید، مصرف باتری اسکوتر به آیکون‌های مختلفی چون مدل، جنس، نوع، وزن اسکوتر، وزن کاربر و میزان توان باتری آن بستگی دارد. ازآنجاکه برای تشکیل بخار آب و سپس دود فشرده به نیروی گرمایشی باتری نیاز است، این نوع اسکوترها مقدار کمی از نیروی خود را به این کار تعلق می‌دهند    ÷ البته این مقدار بسیار ناچیز است و تأثیری آن‌چنانی در مصرف و عمر باتری نمی‌گذارد.

asda

اسکوتر برقی اگزوز دار با مصرف پایین انرژی باتری

آیا راهی برای تبدیل اسکوتر ساده به اسکوتر دودزا وجود دارد؟

اگر شما از کسانی هستید که چند سالی است، اسکوتر برقی دارید و الان با مشاهده اسکوترهای برقی دودزا هیجان‌زده شده و علاقه‌مند هستید که اسکوتر شما دودزا باشد، نگران نباشید، می‌توانید از امکانات جانبی اسکوتر برقی موجود در بازار از جمله اگزوز دودزای اسکوتر برقی برای این کار بهره ببرید.

این وسیله جانبی را می‌توانید روی هر نوع اسکوتری استفاده کنید و از لحظات اسکوتر سواری لذت دو چندانی را حس کنید. این وسیله، قابل نصب روی بدنه و انتهای اسکوتر است. اگزوز دودزا اسکوتر برقی دارای مدل‌های مختلف، اندازه‌های متفاوت و تنوع رنگی فراوانی است و این باعث می‌شود شما برای خرید اگزوز دودزای اسکوتر برقی با مشکلی مواجه نشوید.

یک ویژگی جذاب در برخی اگزوزهای دودزا  

اگزوزهای دودزایی وجود دارند که دارای اسپیکر بوده و با دارابودن بلوتوث و اتصال گوشی هوشمند به آن، در هنگام اسکوتر سواری می‌توانید آهنگ موردعلاقه خود را گوش دهید و لذت بیشتری ببرید.

dgfrde

اسکوتر برقی دودزای موزیکال

 

نگرانی از خراب‌شدن اسکوتر دودزا در هوای سرد

با استفاده از اسکوترهای دودزا علاوه بر پاکی محیط‌زیست، می‌توان جذابیت و نشاط بیشتری را برای خود فراهم کرد. البته ممکن است هنگامی که هوا سرد شد و در فصل زمستان، آبی که موجود در محفظه اسکوتر برقی است، یخ بزند و در کارایی و عملکرد این ویژگی مشکل به وجود آورد.

معرفی اسکوتر برقی دودزای آفرود

گفتیم که اسکوترهای دودزا در مدل‌های مختلف عرضه می‌شوند. اسکوترهای دودزای آفرود، اسکوترهای خاص و منحصری هستند. یک مدل از اسکوترهای آفرود هستند با استایل مهیج و اسپرت که می‌توان اوقات فراغت خود را به بهترین شیوه با آن سپری کرد. این نوع اسکوترها دارای دو موتور پرقدرت هستند و با سرعت بسیار حرکت می‌کنند.

با اسکوترهای آفرود می‌توان از مسیرهای سخت، شیب‌دار و ناصاف تا زاویه حداکثر ۲۰ تا ۲۵ درجه را پیمود. اسکوترهای برقی دودزای آفرود دارای سیستم اتو بالانس بوده و کاربران آن به‌راحتی و با استحکام بالا می‌توانند سواری فوق‌العاده‌ای را تجربه کنند.

و اما سخن پایانی ...

در این مطلب سعی شد به معرفی اسکوتر برقی دودزا و ویژگی‌های جالب و سرگرم‌کننده آن و مدل‌های مختلف این نوع اسکوتر پرداخته شود. بیان شد که دود حاصل از این نوع اسکوترها برای محیط‌زیست ضرری ندارد و تشکیل شده از بخار آب است. همچنین می‌توان با نصب اگزوز دودزای اسکوتر برقی که توسط شرکت‌های تولیدکننده، طراحی و راهی بازار شده‌اند، اسکوترهای ساده را به اسکوترهای زیبا و پرهیجان دودزا تبدیل کرد و از امکانات متنوعی که اگزوز دودزا دارد، استفاده کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی قصابی

قطعات ساخت اسکیت برد 60 سانت

 

قطعات ساخت اسکیت برد 60 سانت

یکی از وسایلی که طرف‌داران زیادی بین مردم جهان پیدا کرده، اسکیت برد است. به‌خاطر استقبال زیاد مردم جهان، شرکت‌های تولیدکننده، اسکیت بردها را در انواع و مدل‌های مختلف راهی بازار کرده‌اند تا هر قشری به سلیقه خود، مدل دلخواه را انتخاب کند. اسکیت سواری یکی از ورزش‌های محبوب بوده و به‌خصوص در بین جوانان از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. سعی کنید در زمان خرید اسکیت برد، اسکیتی که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.

dfgrdهیجان سرعت با اسکیت برد سواری

 

چه اسکیت بردی مناسب افراد مبتدی است؟

اگر در اسکیت برد سواری مبتدی هستید یا اینکه حرفه‌ای نیستید، سعی کنید اسکیت بردی را انتخاب کنید که تخته آن باریک نباشد و دارای طول مناسبی باشد. به هراندازه عرض اسکیت پهن‌تر باشد سواری بر آن برای مبتدیان راحت‌تر است و به‌آسانی کاربر می‌تواند تعادل خود را بهتر حفظ کند. در این قسمت در مورد عرض تخته اسکیت برد و طول آن برای افراد مبتدی توضیح می‌دهیم.

عرض تخته اسکیت برد

 اسکیت برد مناسب برای مبتدیان، دارای تخته با عرض ۲۲ سانتی‌متر است. این نکته نیز اهمیت دارد که اسکیت برد هرچه باریک‌تر باشد( برای حرفه‌ای‌ها)، حرکات نمایشی که می‌توان با آن انجام داد بیشتر است و هرچه عرض آن پهن‌تر باشد( برای افراد مبتدی)، انجام حرکات نمایشی با آن مشکل‌تر و سخت‌تر است و این افراد راحت‌تر می‌توانند با آن کار کنند.

طول تخته اسکیت برد

طول اسکیت برد نیز برای غیرحرفه‌ای‌ها مهم است. برای مبتدیان حدود ۷۰ تا ۸۰ سانتی‌متر طول مناسب است. اگر عرض اسکیت برد کم باشد حفظ تعادل مشکل‌تر است و به هر مقدار عرض پهن‌تری داشته باشد، انجام حرکات نمایشی قدرت زیادتری می‌طلبد.

اجزای تشکیل‌دهنده اسکیت برد

اجزای اسکیت برد از قرار زیر است.

تخته اسکیت برد 60 سانت و سایزهای دیگر

تخته اسکیت برد از چوب فشرده تشکیل شده است. این تخته‌ها حداقل دارای هفت لایه هستند. البته امروزه بیشتر اسکیت بردها چدنی هستند که در برابر ضربات انعطاف‌پذیر و مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. در ضمن در بازار ایران تخته‌های اسکیت از مواد محکم دیگری نیز تشکیل شده‌اند و در سایزهای مختلف به فروش می‌رسند.

نوار گریپ اسکیت برد

نوار گریپ اسکیت برد برای ایجاد اصطکاک بین پاهای کاربر و تخته اسکیت به کار می‌رود. وجود این نوار در اسکیت بردها بسیار مهم است. بهترین نوار گریپ اسکیت برد، نواری است که ضخامت و زبری بیشتری داشته باشد.

sdfs

نوار گریپ تخته اسکیت برد با ضخامت و زبری استاندارد

بلبرینگ چرخ‌های اسکیت برد

چرخ‌های اسکیت برد دارای بلبرینگ( یاتاقان) هستند که در حرکت اسکیت بسیار نقش مؤثری ایفا می‌کنند. بلبرینگ‌ها در سرعت اسکیت برد و راحتی کاربر و زمان عمر اسکیت تأثیرگذار است. در زمان خرید اسکیت برد حتما به جنس و کشوری سازنده بلبرینگ‌ها دقت کنید. بهترین بلبرینگ‌ها از کشورهای کره، آلمان و ایران در بازار وجود دارند. 

چرخ‌های اسکیت برد

چرخ‌های اسکیت برد، قطعه اصلی در حرکت آنها است و جنس آن بسیار قابل اهمیت است. بهترین جنس برای چرخ‌های اسکیت برد، جنس ژله‌ای است که می‌تواند ضربه‌های وارد شده بر اسکیت را دفع یا مهار کند؛ زیرا ضربه‌های وارده می‌تواند تعادل کاربر را به هم بریزد و چرخ‌های اسکیت برد چرخ ژله‌ای مانع می‌شود. چرخ‌های بزرگ، سرعت اسکیت را زیاد می‌کند و چرخ‌های کوچک‌تر برای شتاب گیری بیشتر مؤثر است.

dfvgdsجنس چرخ‌ها، عامل مؤثر در حرکت مناسب اسکیت برد

 بوش اسکیت برد

بوش بین صفحه پایه و هنگر واقع شده است و وظیفه اصلی آن چرخش راحت اسکیت برد است. زمانی که اسکیت برد، یک حرکت چرخشی دارد، به‌سختی می‌چرخد. این قطعه (بوش) سبب می‌شود که اسکیت برد یک چرخش آسان و نرم داشته باشد.

آیا در مورد قیمت اسکیت برد چیزی می‌دانید؟

اسکیت بردها بسته به جنس، کیفیت و قابلیت‌هایی که دارند، در قیمت‌های متنوع موجود هستند. تنوع قیمت اسکیت برد به حدی است که هر کاربر می‌تواند قیمت دلخواه خود را انتخاب کند. اگر غیرحرفه‌ای هستید از اسکیت برد ارزان شروع کنید تا اگر اسکت برد شما آسیب دید برای مرتبه دوم که قصد خرید اسکیت برد را داشتید و در اسکیت برد سواری، حرفه‌ای شدید، اسکیت بردی باکیفیت بهتر و قابلیت‌های زیادتر خریداری کنید.

و اما کلام آخر ...

اسکیت برد سواری یکی از ورزش‌های جذاب، نشاط‌آور است که اگر نتوانید تعادل خود را در زمان اسکیت سواری حفظ کنید، خطرآفرین خواهد بود. یکی از اسکیت بردها، اسکیت برد 60 سانت است. در این اسکیت‌ها که تخته 60 سانتی دارند و تمام سایزهای دیگر، یک نکته دارای اهمیت زیاد است و آن اینکه در زمان خرید اسکیت برد به اجزاء، جنس و کیفیت قطعات آن دقت کنید تا بتوانید بهترین اسکیت برد را با جنس خوب و کیفیت بهتر انتخاب کنید. با آشنایی با قطعات این وسیله می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی قصابی

آیا هنگامی که اسکوتر برقی می‌لرزد مشکل از برد آن است؟

 

آیا هنگامی که اسکوتر برقی می‌لرزد مشکل از برد آن است؟

اسکوتر سواران همیشه می‌خواهند که اسکوتر برقی آنها به نرمی و بدون لرزش حرکت کند اما گاهی اسکوتر مشکل لرزش پیدا می‌کند و کاربران اسکوتر نمی‌داند که علت این مشکل چیست؟ آیا از برد که یک قطعه اصلی در اسکوتر برقی است، نشأت می‌گیرد یا دلیل دیگری دارد؟ ما در این مقاله به بررسی این مسئله می‌پردازیم تا ببینیم مشکل لرزش اسکوتر برقی از برد اسکوتر است. یا عامل دیگری باعث ایجاد این مشکل شده است.

trge آیا هنگامی که اسکوتر برقی می‌لرزد مشکل از برد آن است؟

 

 برد اسکوتر برقی چیست؟

برای این که ببینیم آیا مشکل لرزش از برد اسکوتر نشأت می‌گیرد، در ابتدا باید ببینیم برد چیست؟ و چه وظایفی را در اسکوتر بر عهده دارد؟

برد اسکوتر برقی قطعه اصلی و بسیار مهم و کاربردی است. اگر برد اسکوتر به هر دلیلی خراب شود، اسکوتر به هیچ نحو حرکت نخواهد کرد. اگر اسکوتر حرکت می‌کند، مشخص می‌شود که برد آن سالم است. کنترل تمام قطعات در اسکوتر مانند: موتور، باتری، سنسورها و ... برعهده برد آن است و تمام قطعات زیر نظر آن کار می‌کنند.

 انواع برد اسکوتر برقی کدام است؟

دو نوع برد در اسکوترهای برقی وجود دارد بردهای دوتکه و بردهای سه‌تکه که برای آشنایی با آنها هرکدام را مختصر توضیح می‌دهیم.

 برده‌های دوتکه اسکوتر برقی

 این بردها دارای دو برد هستند که محل قرارگرفتن آنها زیر ژیروسکوپ‌ها است؛ یعنی زیر آن قسمتی که پاها قرار می‌گیرند. این بردها مادر برد ندارند و کیفیت این نوع بردها پایین است. برای هماهنگی بین دو برد از یک کابل استفاده شده است و هرکدام از بردها با یک کابل به باتری متصل می‌شوند و برق موردنیاز را مستقیم از باتری می‌گیرند.

tyj برد دوتکه اسکوتر برقی

 بردهای سه‌تکه اسکوتر برقی

بردهای سه‌تکه همان‌طور که از اسمش مشخص است دارای سه قسمت است. یک قسمت آن مادر برد است که تمام کنترل‌ها و فرمان‌های اسکوتر برقی با آن است و دو قسمت دیگر دو برد کوچک هستند که محل آنها زیر ژیروسکوپ‌ها است.

 اگر مدارهای برد اسکوتر رطوبت به آن برسند، هرچند به مقدار کمی باشد، می‌سوزد. همیشه از شستن اسکوترها اجتناب کنید و اگر قصد تمیزکردن اسکوتر را دارید با یک دستمال مرطوب این کار را انجام دهید.

erftewr برد سه‌تکه اسکوتر برقی

آیا برد باعث لرزش اسکوتر می‌شود؟

تا اینجا با برد اسکوتر و کارکرد آن آشنا شدید. برد وظیفه‌اش هدایت و راندن و صادرکردن فرمان به تمام اجزا اسکوتر برقی را دارد. اشکال و خرابی در برد باعث می‌شود که اسکوتر قادر به حرکت نباشد و باعث به‌وجودآمدن لرزش نخواهد بود.

عامل لرزش در اسکوترهای برقی چیست؟

باتوجه‌به نکات قبل حال به بررسی عوامل لرزش اسکوتر برقی می‌پردازیم.

 

وزن کم‌کاربر اسکوتر برقی

 اگر کاربری که بر اسکوتر سوار است وزنش کمتر از ۳۰ کیلوگرم باشد به‌خاطر وزن سبک کاربر، اسکوتر شروع به لرزیدن می‌کند. اگر می‌خواهید بفهمید که لرزش اسکوتر شما به‌خاطر وزن کم کاربر هست یا علت دیگری دارد می‌توان با کسی که وزن بیشتری دارد اسکوتر خود را امتحان کنید.

استفاده نادرست از اسکوتر برقی

اگر زمانی که کاربر می‌خواهد سوار اسکوتر شود به شکل صحیح سوار آن نشود اسکوتر شروع به لرزش می‌کند مثلا پاها را در جای خودش قرار ندهد یا بدنش را خیلی محکم بگیرد، در این حال اسکوتر شروع به لرزیدن می‌کند. کاربر باید پاهایش را در جای مخصوص پاها قرار داده و خود را شل بگیرد و زانوها را کمی به‌طرف جلو خم کند.

 مشکل فنی اسکوتر برقی

اگر اسکوتر به شیوه نادرست ریست شود ممکن است با مشکل لرزش مواجه شوید و فکر کنید که دستگاه شما خراب شده است و به فکر تعمیر اسکوتر برقی خود بیفتید؛ بنابراین اگر اسکوتر می‌لرزد، به روش صحیح آن را ریست کنید. با این کار ممکن است مشکل لرزش در اسکوتر حل شود.

اگر اسکوتر خود را به روش صحیح ریست کردید و مشکل حل نشد اسکوتر خود را برای تعمیر به مرکز تعمیر اسکوتر برقی ببرید شما برای آشنایی بیشتر با لرزش اسکوتر برقی، علل و عوامل آن و مشکلات فنی که باعث به‌وجودآمدن لرزش شده می‌توانید به مقاله« چرا اسکوتر برقی زیر پا می‌لرزد؟» مراجعه کنید. 

 

کلام آخر

برد اسکوتر برقی اصلی‌ترین قطعه در اسکوترهای برقی است. آیا لرزش اسکوتر برقی به‌خاطر مشکل در برد آن است؟ باتوجه‌به کاربرد برد اسکوتر به جواب این سؤال پی می‌بریم. برد وظیفه فرماندهی به تمام اجزاء اسکوتر را دارد و تمام قطعات زیر نظر آن هستند. برد وظیفه هدایت و حرکت اسکوتر را بر عهده دارد. باتوجه‌به کارکرد برد اسکوتر ما نمی‌توانیم لرزش اسکوتر را به برد ارتباط دهیم؛ بلکه عواملی مانند: وزن کم کاربر، استفاده نادرست از آن و مشکل فنی باعث لرزش در اسکوتر می‌شود.

 

 

 

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی قصابی

خاموش شدن آنی اسکوتر برقی به چه دلیلی است؟

 

خاموش شدن آنی اسکوتر برقی به چه دلیلی است؟

در اسکوتر برقی همانند وسایل برقی دیگر امکان خرابی وجود دارد. نکته مهم این است که در زمان خراب‌شدن دستگاه اسکوتر چه‌کار باید کرد و یا چه کنیم که دستگاه اسکوتر خراب نشود؟ یکی از مشکلاتی که در زمان استفاده از اسکوتر پیش می‌آید و کاربران را نگران می‌کند، این است که کاربر در حین استفاده متوجه خاموش شدن اسکوتر برقی می‌شود. ما به علت ایجاد این مشکل در اسکوترهای برقی می‌پردازیم و راه‌های پیشگیری از ایجاد این مشکل را بیان خواهیم کرد.

sdffdzdxcsخاموش شدن ناگهانی اسکوتر برقی

خاموش شدن آنی اسکوتر برقی به چه دلیلی است؟

خاموش شدن آنی اسکوتر برقی غالبا یک دلیل مهم دارد و این است که تولیدکنندگان اسکوترهای برقی در برنامه‌نویسی و طراحی بردهای اسکوتر مشخص کرده‌اند که اگر توان باتری از 36 ولت کمتر شد، دستگاه فرمان خاموش شدن را صادر کند و اسکوتر برقی بلافاصله خاموش شود. خاموش شدن اسکوتر در چنین حالتی یک امر طبیعی است. اسکوتر زمانی که به‌اندازه کافی ولتاژ دریافت نکند از کار می‌ایستد.

ولتاژ باتری اسکوتر برقی

باتری‌های اسکوتر برقی از 20 سلول به وجود آمده‌اند. باگذشت زمان و استفاده مکرر از باتری، عمر مفید این سلول‌ها تمام می‌شود و ولتاژ موردنیاز برای اسکوتر برقی کاهش می‌یابد. در نتیجه اسکوتر قادر به حرکت نیست و متوقف می‌شود. ولتاژ باتری سالم اسکوتر حداکثر ۴۲ ولت است.

چرا ناگهان ولتاژ باتری به زیر ۳6 ولت می‌رسد؟

زمانی که شما با اسکوتر برقی در حال حرکت هستید، اسکوتر آمپر زیادی از باتری می‌گیرد. درصورتی‌که عمر مفید سلول‌های باتری به اتمام رسیده باشد، یک‌دفعه ولتاژ آن به زیر ۳۶ ولت می‌رسد. در آن حال طبق برنامه‌ای که تولیدکنندگان اسکوترها در برد ذخیره کرده‌اند، ناگهان اسکوتر خاموش می‌شود و ممکن است خطراتی مانند افتادن را برای کاربر اسکوتر به وجود آورد. اگر اسکوتر شما در حال حرکت ناگهان خاموش شد، بدانید سلول‌های باتری آن خراب شده و باید باتری اسکوتر را تعویض کنید.

خاموش شدن ناگهانی اسکوتر آن هم در هنگام حرکت و در سرعت بالا برای کاربران این وسیله خطرآفرین خواهد بود. اگر در حالت خرابی باتری اسکوتر برقی مجبور به رانندگی با اسکوتر شدید، حتما توجه داشته باشید که با سرعت کم برانید و در تعویض باتری کوتاهی نکنید و در اولین فرصت باتری را عوض کنید.

sdخطر سقوط از اسکوتر به‌خاطر خاموشی ناگهانی آن

چگونه مانع خراب‌شدن باتری اسکوتر برقی شویم؟

معمولا خاموش شدن آنی اسکوتر برقی در زمان حرکت به‌خاطر باتری است ولی به‌ندرت ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. با انجام و رعایت یک سری‌کارها و قوانین می‌توان مانع خرابی و کاهش عمر باتری اسکوتر برقی شد و در زمان بیشتری از آن استفاده کرد. این کارها عبارتند از: 

  • زمان لازم برای شارژ کردن باتری اسکوتر برقی ۲ ساعت است و بیشتر از این زمان شارژ کردن اسکوتر، باعث خرابی باتری دستگاه می‌شود.
  • اگر شارژ باتری اسکوتر تمام نشده است از شارژ کردن آن اجتناب کنید. این کار باعث می‌شود شما از تمام ظرفیت باتری اسکوتر استفاده نکنید و به‌مرورزمان باتری خراب می‌شود.
  • زمانی که از اسکوتر استفاده می‌کنید، حدودا بعد از ۲۰ دقیقه استفاده که اسکوتر گرم شد، 5 دقیقه اسکوتر را خاموش کرده تا خنک شود.
  • از شارژر اسکوتر خود برای شارژ کردن استفاده کنید و استفاده از شارژرهای دیگر را ترک کنید.
  • اگر باتری به‌صورت کامل شارژ نشود و زودتر از شارژ شدن آن را از برق جدا کنید، باعث خرابی باتری می‌شود. پس سعی کنید زمانی که دستگاه به طور کامل شارژ شد، آن را از شارژ جدا کنید.

خرید مطمئن باتری اسکوتر برقی

برای خرید باتری اسکوتر برقی یک نکته بسیار پراهمیت هست و آن وجود باتری‌های تقلبی در بازار است. به همین خاطر اگر می‌خواهید یک باتری خوب و مطمئن خرید کنید، به یک مرکز مطمئن و معتبر رجوع کرده و با آنها مشورت کنید و از آن مرکز اقدام به خرید باتری کنید.

قیمت باتری اسکوتر برقی باتوجه‌به کیفیت و برند آن در بازار متنوع است. اگر قصد خرید باتری اسکوتر را دارید تلاش کنید که با متخصصان این امر مشورت کرده و از کیفیت، نوع و برند آن اطمینان حاصل کنید.

rewftew

خرید باتری اسکوتر برقی

نشانه‌های خراب‌شدن باتری اسکوتر برقی

باتری اسکوتری که در حال خراب‌شدن است، دارای علایمی است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود.

  • شارژ باتری زودتر از حد معمول خالی می‌شود و شارژ را نگه نمی‌دارد.
  • وقتی باتری را به برق متصل می‌کنید، باتری طبق معمول و به‌صورت طبیعی شارژ نمی‌شود (زودتر شارژ می‌شود).
  • خاموش شدن ناگهانی اسکوتر برقی در زمانی که روشن است.

کلام آخر

معمولا مشکلات اسکوتر برقی باعث نگرانی کاربران آن است. یکی از آن مشکلات و خرابی‌ها خاموش شدن ناگهانی اسکوتر برقی در زمان حرکت است. مهم‌ترین عامل در ایجاد این خرابی وجود مشکل در باتری اسکوتر است. ما در این مقاله با علت خاموش شدن آنی اسکوتر، نحوه پیشگیری از این مشکل، عوامل خرابی باتری و خرید مطمئن باتری اسکوتر آشنا شدیم.

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی قصابی

آیا قاب اسکوتر برقی قابل تعویض است؟

 

آیا قاب اسکوتر برقی قابل تعویض است؟

کاربران اسکوتر برقی بعد از مدتی از رنگ و طرح اسکوتر خود خسته می‌شوند و به این فکر افتاده که اسکوتر خود را در طرح و رنگی جدید ببینند. آیا می‌توان با تعویض قاب اسکوتر، ظاهر آن را زیبا و متفاوت کرد؟

ddقاب اسکوتر برقی

 

آیا قاب اسکوتر برقی قابل تعویض است؟

قسمت بیرونی اسکوتر را اصطلاحا پوسته یا قاب اسکوتر برقی می‌نامند که در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون و زیبا موجود است. عوض‌کردن قاب اسکوتر کار بسیار آسانی است و بدون هیچ مشکلی می‌توان قاب اسکوتر برقی را تعویض کرد. تعویض قاب اسکوتر برقی به دو روش انجام می‌شود که ما به آن اشاره می‌کنیم.

تعویض قاب اسکوتر برقی با مراجعه به مراکز تعمیر تخصصی

برای تعویض قاب اسکوتر راه آسان‌تر این است که به مراکز تعمیر تخصصی اسکوتر برقی مراجعه کرده و با پرداخت هزینه آن بدون هیچ زحمتی قاب اسکوتر را عوض کنید و مطمئن باشید که مشکلی برای اسکوتر شما به وجود نمی‌آید.

تعویض قاب اسکوتر برقی در خانه

تعویض قاب اسکوتر برقی کار بسیار آسانی است و شما بدون هیچ مشکلی می‌توانید قاب اسکوتر را تعویض کنید. برای این کار در ابتدا باید پیچ‌های پشت اسکوتر باز شود سپس قاب را برداشته و فیش‌هایی را که به قاب متصل است، جدا کنید و قاب را از شاسی جدا کنید. چراغ‌های اسکوتر را از قاب جدا کرده و در ادامه تمام اتصالات به قاب جدید متصل می‌شود و پیچ‌ها را در محل خودش ببندید. حالا موقع لذت بردن از رنگ و طرح جدید و زیبای اسکوتر برقی است.

مدل‌های قاب اسکوتر برقی

برای اسکوترهایی که قاب آنها آسیب‌دیده و یا شکسته است، قاب‌های متنوعی در بازار موجود است. این قاب‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و متناسب با مدل‌های گوناگون اسکوتر برقی یافت می‌شود. در واقع هر مدل اسکوتر برقی، قاب ویژه خود را می‌طلبد. قاب‌های اسکوتر برقی رایج موجود، شامل مدل‌های زیر هستند. 

  • قاب اسکوتر 5/6 اینچ
  • قاب اسکوتر 8 اینچ
  • قاب اسکوتر ۱۰ اینچ
  • قاب اسکوتر آفرود

 

dddddطرحی زیبا با قاب اسکوتر برقی 5/6 اینچ

علت تعویض قاب اسکوتر برقی چیست؟

قاب اسکوتر، ظاهر و نمای بیرونی اسکوتر است و ممکن است به دو علت که در زیر به آن اشاره می‌شود، مورد تعویض قرار بگیرد.

شکستگی قاب اسکوتر برقی:

معمولا قاب اسکوترها در معرض ضربه هستند و امکان شکستن آن وجود دارد. اگر قاب اسکوتر شما شکست، با تعویض قاب اسکوتر می‌توانید مشکل را حل کنید.

تنوع در رنگ و طرح اسکوتر برقی:

اگر خواهان تغییر در ظاهر اسکوتر خود هستید و مایلید طرح و رنگ جدیدی به آن بدهید، می‌توانید قاب (پوسته) اسکوتر را تعویض کنید و از یکنواختی ظاهر اسکوتر خود خلاص شوید.

روش محافظت از قاب اسکوتر

یکی از تجهیزاتی که همراه اسکوتر برقی قابل‌خرید است، کاور اسکوتر است که محافظ قاب است. کاور مانع واردشدن ضربه به قاب می‌شود و از شکستن قاب جلوگیری می‌کند. این کاور مانند کاور موبایل عمل می‌کند.

مزایای استفاده از کاور

  • از رنگ‌پریدگی قاب اسکوتر جلوگیری می‌کند.
  • مانع شکستن دستگاه در اثر واردشدن ضربه یا در زمان برخورد با اشیا می‌شود.
  • رنگ‌پریدگی یا شکستگی جزئی اسکوتر را می‌توان با کاور پوشاند.
  • کاور اسکوتر برقی به‌آسانی قابل نصب است.
  • کاور اسکوتر دارای رنگ‌بندی زیبا است و ظاهر اسکوتر را زیباتر و جذاب‌تر می‌کند.
  • کاور مانع خراشیده شدن دستگاه و کثیف شدن آن می‌شود.

 

hftکاوری به رنگ سبز برای اسکوتر برقی

قیمت قاب اسکوتر برقی

قیمت قاب اسکوتر برقی باتوجه‌به کیفیت و اندازه آن در بازار متنوع و گوناگون است. متوسط قیمت قاب‌های اسکوتر با اختلاف قیمت، حدودا بین 500 هزار تا 2 میلیون تومان است. البته برای قیمت دقیق قاب موردنیاز خود با مراکز معتبر خرید قاب اسکوتر تماس بگیرید. شما برای خرید قاب اسکوتر از سایز اسکوتر خود باید اطلاع داشته باشید.

آیا پس از تعویض قاب اسکوتر مشکلی پیش می‌آید؟

گاهی ممکن است پس از تعویض قاب اسکوتر و موقع روشن‌کردن، دستگاه جرقه بزند و حتی بوی سوختگی نیز از آن بلند شود. شاید بپرسید علت رخ‌دادن چنین اتفاقی چیست؟ جرقه زدن اسکوتر برقی زمانی رخ می‌دهد که اتصالات اسکوتر، موقع تعویض قاب در محل خودش قرار نگرفته است.

احتمال دارد که سیم‌های اسکوتر مابین قاب گیرکرده باشد و باعث قطعی در آن شده است و منجر به ایجاد جرقه و آسیب‌دیدن سیم‌کشی اسکوتر می‌شود. اگر احتمالا با این مشکل مواجه شدید به یک مرکز معتبر تعمیر تخصصی اسکوتر برقی مراجعه کنید تا آنها دستگاه شما را تعمیر کنند.

برای اینکه با چنین مشکلاتی برخورد نکنید؛ در صورتی که روش تعویض قاب اسکوتر برقی را نمی‌دانید در وهله اول به تعمیرگاه مراجعه کنید و اگر اصرار دارید که خودتان این کار را انجام دهید، حتما از مراحل کار، قبل از بازکردن سیم‌ها و قطعات اسکوتر عکس بگیرید تا در صورت فراموش‌کردن محل قطعات و اتصالات به تصاویر مراجعه کنید.

جمع‌بندی

اگر قاب اسکوتر برقی شما بر اثر ضربه آسیب‌دیده یا شکسته است و قابل‌استفاده نیست و اگر فردی تنوع‌طلب هستید و از ظاهر اسکوتر خود خسته شده‌اید یا رنگ جدید اسکوتری چشم شما را گرفته، نگران نباشید. با وجود قاب‌های متنوع اسکوتر که در بازار فروش قطعات این دستگاه موجود است، این مشکل و نیاز، قابل برطرف‌شدن است. قاب اسکوترهای جدید، رنگ و جلای تازه و جذابی به اسکوتر شما می‌بخشد.

 

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی قصابی

آیا می‌توان از اسکوتر برقی در هوای بارانی استفاده کرد؟

آیا می‌توان از اسکوتر برقی در هوای بارانی استفاده کرد؟

یکی از نکاتی که در زمان استفاده از اسکوتر برقی بسیار اهمیت دارد، حفظ تعادل است. اگر کمی تعادل کاربر این دستگاه، به هم بخورد روی زمین خواهد افتاد. سؤالی که برای کاربران اسکوترهای برقی مطرح می‌شود، این است که آیا می‌توان در هوای بارانی از اسکوتر برقی استفاده کرد. ما در این مقاله به این سؤال پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

ba آیا می‌توان از اسکوتر برقی در هوای بارانی استفاده کرد؟

 

اسکوتر برقی را چگونه به حرکت در می‌آوریم؟

برای این که به اصل موضوع بپردازیم لازم است بدانید چگونه اسکوتر برقی حرکت می‌کند. اسکوتر برقی با خم کردن بدن به جلو و فشار با نوک پا شروع به حرکت می‌کند و به هر طرف که بخواهید با حرکت بدن خود به آن طرف، جهت حرکت اسکوتر را مشخص می‌کنید. هر چه فشار بیشتری با پاها به اسکوتر وارد شود، سرعت آن بیشتر می‌شود. اگر بدن خود را عقب بکشید، دستگاه متوقف می‌شود.

یکی از شروط لازم برای اسکوتر سواری حفظ تعادل است. اگر کاربر اسکوتر نتواند تعادل خود را حفظ کند بر زمین خواهد افتاد. این خطر در اسکوترهای برقی بدون دسته بیشتر رخ می‌دهد.

 

اسکوتر سواری در هوای بارانی چطور است؟

همان‌طور که بیان کردیم اسکوتر سواری نیاز به حفظ تعادل دارد. حفظ تعادل در اوایل کار با تمرین و دقت کافی به دست می‌آید. اگر کاربر اسکوتر نتواند این مهارت را به دست بیاورد و نتواند تعادل خود را بر اسکوتر ثابت نگه دارد، خطر افتادن از روی دستگاه وجود دارد.

حفظ تعادل در زمانی که هوا بارانی است کار سخت‌تری خواهد بود و خطر افتادن را افزایش خواهد داد. علاوه بر این مطلب مهم، نکته دارای اهمیت دیگر اینکه بیشتر اسکوترهای برقی ضد آب نیستند؛ بنابراین رانندگی با اسکوتر در هوای بارانی علاوه بر اینکه خطر افتادن را افزایش می‌دهد، احتمال سوختن دستگاه و خرابی آن نیز وجود دارد؛ به همین خاطر از رانندگی در هوای بارانی اجتناب کنید. همین‌گونه اگر هوا بارانی نیست ولی جاده‌ها خیس هستند، باز خطر افتادن وجود دارد و از این کار نیز اجتناب کنید.

 

در هنگام استفاده از اسکوتر برقی در هوای بارانی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که به‌دلیل خطر افتادن از روی اسکوتر و خرابی دستگاه نباید از آن در هوای بارانی استفاده کرد. حال اگر شخصی مجبور به استفاده از اسکوتر برقی در هوای بارانی شد و هیچ راه دیگری غیر از استفاده کردن از اسکوتر برقی نداشت، چه‌کارهایی را باید انجام دهد تا خطر و ضرر را به حداقل برساند. ما برای این منظور راهکارهایی را ارائه می‌دهیم. البته کیفیت و قیمت اسکوتر برقی در نوع استفاده آن تأثیرگذار است.

همراه داشتن وسایل ایمنی

در زمان رانندگی با اسکوتر در هوای بارانی سعی کنید از وسائل ایمنی مانند: کلاه و زانوبند همراه خود داشته باشید تا در صورت افتادن از اسکوتر برقی، خطری شما را تهدید نکند. در هنگام خرید اسکوتر برقی می‌توانید وسایل ایمنی و موردنیاز را خریداری کنید.

ba2استفاده از کلاه ایمنی در هنگام اسکوتر سواری

رانندگی با سرعت کم

سرعت زیاد در زمان استفاده از اسکوتر برقی باعث رخ‌دادن حادثه و خطر می‌شود. اگر در هوای بارانی با سرعت کم رانندگی کنید، راحت‌تر می‌توانید تعادل خود را حفظ کنید و از بروز حادثه پیشگیری کنید.

متوقف کردن اسکوتر برقی در هوای بارانی زمان بیشتری لازم دارد

در زمان رانندگی با اسکوتر در هوای بارانی کمی زمان بیشتری لازم است تا اسکوتر متوقف شود. به همین خاطر کمی زودتر از وقت‌های معمولی که هوا بارانی نیست به فکر متوقف کردن اسکوتر برقی خود باشید تا به‌موقع اسکوتر از حرکت بایستد.

 موانع جاده

در زمان استفاده از اسکوتر برقی مواظب موانع جاده باشید. اگر در مسیر رانندگی شما موانعی وجود دارد مثل: زمین ناصاف، سنگ و ... مواظب باشید که با آنها برخورد نکنید زیرا برخورد با کمترین مانع در زمان بارندگی می‌تواند تعادل شما را به هم بریزد و از روی دستگاه به زمین بیفتید.

 

زمانی که اسکوتر خیس شد چه‌کار کنیم؟

بیشتر اسکوترها ضد آب نیستند و آب خطری بزرگ برای موتور و جریان برق و برد اسکوتر است. اگر اسکوتر به هر دلیل خیس شد، نکات زیر را انجام دهید.

  • اگر از اسکوتر برقی استفاده می‌کنید و روشن است سعی کنید سریع آن را خاموش کنید.
  • تا اسکوتر کاملا خشک نشده از روشن‌کردن و شارژ آن پرهیز کنید.
  • بلافاصله با یک دستمال اسکوتر را کاملا خشک کنید تا رطوبت به داخل اسکوتر نفوذ نکند.
  • اگر رطوبت به داخل دستگاه نفوذ کرد به‌آرامی قاب اسکوتر را باز کنید و کابل‌های متصل به قاب را جدا کنید. فیش‌های باتری را جدا کرده تا جریان برق در برد دستگاه قطع شود و به‌آرامی داخل اسکوتر را با پارچه خشک کنید.

ba3

جمع‌بندی

اسکوتر برقی هر روز در حال گسترش است و کاربران این وسیله می‌خواهند در همه‌جا و در هر شرایط از آن استفاده کنند. آیا می‌توان از اسکوتر برقی در هوای بارانی استفاده کرد؟ استفاده از اسکوتر در هوای بارانی برای کاربر خطراتی را ایجاد می‌کند و باعث خرابی دستگاه می‌شود ولی اگر مجبور شدید که از اسکوتر استفاده کنید نکاتی را که اشاره شد، رعایت کنید تا خطرها و آسیب‌ها به حداقل برسد.

 

 

 

 

۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی قصابی

علت حرکت نکردن ماشین شارژی چیست؟

علت حرکت نکردن ماشین شارژی چیست؟

امروزه یکی از وسایل بازی و سرگرمی‌های جذاب در سنین کودکی، ماشین شارژی است. بسیاری از خانواده‌ها با هر سختی یک ماشین شارژی برای کودکان خود می‌خرند و مدتی از آن استفاده می‌کنند. بعد از مدتی به‌خاطر عدم استفاده صحیح، ماشین شارژی دچار مشکل می‌شود و حرکت نمی‌کند.

لازم است والدین نحوه صحیح استفاده کردن از ماشین شارژی را بدانند تا در مواقع خرابی بتوانند خودشان مشکل را حل کنند و کودکان برای زمان بیشتری از آن استفاده کنند و لذت ببرند. ما در این مقاله به علت حرکت نکردن ماشین شارژی می‌پردازیم.

mashجذابیت رانندگی با ماشین شارژی برای کودکان

 

علت حرکت نکردن ماشین شارژی چیست؟

جذابیت ماشین شارژی به حرکت آن است و در چنین زمانی کودک از سوارشدن بر آن لذت می‌برد. اگر مشکلی در حرکت کردن ماشین شارژی به وجود آید، قابلیت استفاده ندارد. اگر ماشین شارژی حرکت نمی‌کند، به دو صورت است یعنی گاهی روشن نمی‌شود و گاهی روشن می‌شود ولی حرکت نمی‌کند.

چه عواملی باعث حرکت نکردن ماشین شارژی می‌شود؟

عوامل و مشکلاتی به وجود می‌آیند که مانع حرکت کردن ماشین شارژی می‌شود. ما در این قسمت مقاله به بررسی علل و عوامل حرکت نکردن این دستگاه بازی می‌پردازیم.

باتری ماشین شارژی:

نحوه شارژ کردن ماشین شارژی در خرابی باتری مؤثر است. عواملی که سبب خرابی باتری ماشین شارژی می‌شود عبارتند از:

  • شارژ نامناسب و غلط 
  • استفاده‌نکردن از ماشین شارژی برای مدت‌زمان طولانی

mash2حرکت مناسب و سریع ماشین شارژی

خرابی برد کنترل یا برد گیرنده:

یکی از مشکلات دیگری که ممکن است به وجود بیاید خرابی در برد کنترل یا برد گیرنده است. تعمیر خرابی در برد گاهی هزینه بسیار بالایی دارد. در زمان خرابی برد دو حالت امکان دارد؛ گاهی تعمیر آن هزینه پایین و کمی می‌خواهد و ارزش تعمیر را دارد و گاهی قیمت تعمیر آن به‌صرفه نیست، چون هزینه تعمیر آن با قیمت برد نو برابری می‌کند.

خرابی چرخ‌دنده‌های گیربکس ماشین شارژی:

اگر چرخ‌دنده‌های گیربکس دچار مشکل شود، ماشین شارژی حرکت نمی‌کند. از عواملی که باعث می‌شود چرخ‌دنده‌های گیربکس خراب شود، می‌توان به وزن زیاد و فشار زیادی که بر ماشین وارد می‌شود، اشاره کرد یا گاهی بر اثر ضربه، قطعات داخل و چرخ‌دنده‌های ماشین می‌شکنند. همچنین بر اثر گذشت زمان به‌مرور این مشکل ایجاد می‌شود و چرخ‌دنده‌ها آسیب می‌بینند. آسیب‌دیدن چرخ‌دنده‌ها به هر دلیلی به وجود بیاید باعث می‌شود ماشین شارژی حرکت نکند.

قطعی در سیم‌های داخلی ماشین:

اگر مطمئن هستید که باتری دستگاه شما سالم است و عیبی ندارد، نوبت به بررسی سیم‌کشی ماشین می‌رسد. شاید علت روشن نشدن ماشین شارژی قطعی سیم‌ها باشد.

مرحله اول: در مرحله اول باید سیم‌کشی ماشین شارژی که به دکمه روشن و خاموش‌کردن ماشین وصل است، بررسی شود. امکان قطعی در آن قسمت وجود دارد. همچنین ممکن است به‌خاطر رسوب گرفتن، اتصال توسط کلید روشن و خاموش برقرار نشود. این رسوبات ممکن است بر اثر رطوبت ایجاد شود.

مرحله دوم: اگر در مدار سیم‌کشی ماشین شارژی قطعی به وجود آید با تعمیر و یا تعویض قطعه آسیب‌دیده مشکل حل خواهد شد. قطع شدن سیم‌های داخلی ماشین یکی از علل حرکت نکردن آن است. اگر دستگاه شما روشن می‌شود و با حرکت فرمان چرخ‌ها نیز به این‌طرف و آن طرف حرکت می‌کند ولی ماشین حرکت نمی‌کند، ممکن است یکی از سیم‌های موتور دچار قطعی شده باشد.

اگر ماشین شارژی به دستورات فرمان و تغییر جهت، واکنش نشان نمی‌دهد اما حرکت می‌کند، امکان دارد سیم‌هایی که تغییر جهت را برعهده دارند، قطع شده باشند. اگر ماشین اصلا روشن نمی‌شود امکان قطعی یا شل شدن سیم‌هایی که به باتری متصل می‌شود، وجود دارد. در صورت وجود مشکل آنها را بررسی کرده و برطرف کنید.

سوختن موتور ماشین شارژی:

یکی از دلایلی که باعث روشن نشدن ماشین می‌شود، سوختن موتور آن است. موتور ماشین بر اثر فشار بیش از اندازه یا ضربه محکم ممکن است بسوزد. درصورتی‌که ماشین شارژی شما اصلا روشن نمی‌شود، ابتدا عوامل دیگر مانند قطعی سیم‌های باتری و ... را بررسی کنید؛ اگر مشکل حل نشد، امکان سوختن موتور ماشین شارژی وجود دارد.

در این حالت برای عیب‌یابی ماشین شارژی به مراکز معتبر تعمیر ماشین مراجعه کرده و در صورت تأیید سوختن موتور اقدام به تعویض آن کنید. اگر ماشین شارژی روشن شود ولی حرکت نکند علتش خرابی مدار آن یا خرابی کنترل آن است که باید به مرکز تعمیر ماشین شارژی و متخصصان مراجعه شود.

پدال ماشین شارژی:

امکان خرابی پدال ماشین شارژی به‌خاطر استفاده نادرست توسط کودکان وجود دارد. در صورت وجود خرابی در پدال باید آن را تعمیر کرد.

آیا باتری‌های ماشین شارژی قابل تعمیر هستند؟

معمولا باتری‌های ماشین شارژی قابل تعمیر نیستند ولی گاهی ممکن است باتری خوابیده باشد، در این صورت به باتری شوک وارد می‌کنند تا به کار بیفتد. البته در اکثر موارد باتری قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود. اما در موارد بسیار کم، امکان به کار افتادن باتری وجود دارد. 

ماشین شارژی هدیه‌ای جالب برای کودکان

اگر احتمالا دنبال یک هدیه خاص برای کودکان خود هستید و نمی‌دانید چه چیزی آنها را بسیار ذوق‌زده می‌کند، با خرید یک ماشین شارژی زیبا می‌توانید صدای خنده و احساس خوشحالی فرزندانتان را در محیط خانواده حس کنید. ماشین شارژی‌ها در انواع مدل‌ها و رنگ‌ها، متناسب باسلیقه پسربچه‌ها و دختربچه‌ها در بازار موجود است. قیمت ماشین‌های شارژی با تنوعش هر قشری را راضی می‌کند.

 

mash3یک ماشین شارژی زیبا برای دختربچه‌ها

 

جمع‌بندی

ماشین شارژی از سرگرمی‌های دوست‌داشتنی بچه‌ها است که همیشه و در هر مکان می‌تواند آن ها را سرگرم و مشغول کند. استفاده از این وسیله جذاب نیازمند داشتن اطلاعاتی در مورد نگهداری از آن است. بااین‌وجود ممکن است مشکلاتی همچون حرکت نکردن و اشکال در قطعات مختلف آن به وجود آید. در این مبحث دلیل حرکت نکردن ماشین شارژی و ایراداتی که در اجزا و قطعاتش ایجاد می‌شود، مطرح شد.

 

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی قصابی