آیا می‌توان از اسکوتر برقی در هوای بارانی استفاده کرد؟

یکی از نکاتی که در زمان استفاده از اسکوتر برقی بسیار اهمیت دارد، حفظ تعادل است. اگر کمی تعادل کاربر این دستگاه، به هم بخورد روی زمین خواهد افتاد. سؤالی که برای کاربران اسکوترهای برقی مطرح می‌شود، این است که آیا می‌توان در هوای بارانی از اسکوتر برقی استفاده کرد. ما در این مقاله به این سؤال پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

ba آیا می‌توان از اسکوتر برقی در هوای بارانی استفاده کرد؟

 

اسکوتر برقی را چگونه به حرکت در می‌آوریم؟

برای این که به اصل موضوع بپردازیم لازم است بدانید چگونه اسکوتر برقی حرکت می‌کند. اسکوتر برقی با خم کردن بدن به جلو و فشار با نوک پا شروع به حرکت می‌کند و به هر طرف که بخواهید با حرکت بدن خود به آن طرف، جهت حرکت اسکوتر را مشخص می‌کنید. هر چه فشار بیشتری با پاها به اسکوتر وارد شود، سرعت آن بیشتر می‌شود. اگر بدن خود را عقب بکشید، دستگاه متوقف می‌شود.

یکی از شروط لازم برای اسکوتر سواری حفظ تعادل است. اگر کاربر اسکوتر نتواند تعادل خود را حفظ کند بر زمین خواهد افتاد. این خطر در اسکوترهای برقی بدون دسته بیشتر رخ می‌دهد.

 

اسکوتر سواری در هوای بارانی چطور است؟

همان‌طور که بیان کردیم اسکوتر سواری نیاز به حفظ تعادل دارد. حفظ تعادل در اوایل کار با تمرین و دقت کافی به دست می‌آید. اگر کاربر اسکوتر نتواند این مهارت را به دست بیاورد و نتواند تعادل خود را بر اسکوتر ثابت نگه دارد، خطر افتادن از روی دستگاه وجود دارد.

حفظ تعادل در زمانی که هوا بارانی است کار سخت‌تری خواهد بود و خطر افتادن را افزایش خواهد داد. علاوه بر این مطلب مهم، نکته دارای اهمیت دیگر اینکه بیشتر اسکوترهای برقی ضد آب نیستند؛ بنابراین رانندگی با اسکوتر در هوای بارانی علاوه بر اینکه خطر افتادن را افزایش می‌دهد، احتمال سوختن دستگاه و خرابی آن نیز وجود دارد؛ به همین خاطر از رانندگی در هوای بارانی اجتناب کنید. همین‌گونه اگر هوا بارانی نیست ولی جاده‌ها خیس هستند، باز خطر افتادن وجود دارد و از این کار نیز اجتناب کنید.

 

در هنگام استفاده از اسکوتر برقی در هوای بارانی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که به‌دلیل خطر افتادن از روی اسکوتر و خرابی دستگاه نباید از آن در هوای بارانی استفاده کرد. حال اگر شخصی مجبور به استفاده از اسکوتر برقی در هوای بارانی شد و هیچ راه دیگری غیر از استفاده کردن از اسکوتر برقی نداشت، چه‌کارهایی را باید انجام دهد تا خطر و ضرر را به حداقل برساند. ما برای این منظور راهکارهایی را ارائه می‌دهیم. البته کیفیت و قیمت اسکوتر برقی در نوع استفاده آن تأثیرگذار است.

همراه داشتن وسایل ایمنی

در زمان رانندگی با اسکوتر در هوای بارانی سعی کنید از وسائل ایمنی مانند: کلاه و زانوبند همراه خود داشته باشید تا در صورت افتادن از اسکوتر برقی، خطری شما را تهدید نکند. در هنگام خرید اسکوتر برقی می‌توانید وسایل ایمنی و موردنیاز را خریداری کنید.

ba2استفاده از کلاه ایمنی در هنگام اسکوتر سواری

رانندگی با سرعت کم

سرعت زیاد در زمان استفاده از اسکوتر برقی باعث رخ‌دادن حادثه و خطر می‌شود. اگر در هوای بارانی با سرعت کم رانندگی کنید، راحت‌تر می‌توانید تعادل خود را حفظ کنید و از بروز حادثه پیشگیری کنید.

متوقف کردن اسکوتر برقی در هوای بارانی زمان بیشتری لازم دارد

در زمان رانندگی با اسکوتر در هوای بارانی کمی زمان بیشتری لازم است تا اسکوتر متوقف شود. به همین خاطر کمی زودتر از وقت‌های معمولی که هوا بارانی نیست به فکر متوقف کردن اسکوتر برقی خود باشید تا به‌موقع اسکوتر از حرکت بایستد.

 موانع جاده

در زمان استفاده از اسکوتر برقی مواظب موانع جاده باشید. اگر در مسیر رانندگی شما موانعی وجود دارد مثل: زمین ناصاف، سنگ و ... مواظب باشید که با آنها برخورد نکنید زیرا برخورد با کمترین مانع در زمان بارندگی می‌تواند تعادل شما را به هم بریزد و از روی دستگاه به زمین بیفتید.

 

زمانی که اسکوتر خیس شد چه‌کار کنیم؟

بیشتر اسکوترها ضد آب نیستند و آب خطری بزرگ برای موتور و جریان برق و برد اسکوتر است. اگر اسکوتر به هر دلیل خیس شد، نکات زیر را انجام دهید.

  • اگر از اسکوتر برقی استفاده می‌کنید و روشن است سعی کنید سریع آن را خاموش کنید.
  • تا اسکوتر کاملا خشک نشده از روشن‌کردن و شارژ آن پرهیز کنید.
  • بلافاصله با یک دستمال اسکوتر را کاملا خشک کنید تا رطوبت به داخل اسکوتر نفوذ نکند.
  • اگر رطوبت به داخل دستگاه نفوذ کرد به‌آرامی قاب اسکوتر را باز کنید و کابل‌های متصل به قاب را جدا کنید. فیش‌های باتری را جدا کرده تا جریان برق در برد دستگاه قطع شود و به‌آرامی داخل اسکوتر را با پارچه خشک کنید.

ba3

جمع‌بندی

اسکوتر برقی هر روز در حال گسترش است و کاربران این وسیله می‌خواهند در همه‌جا و در هر شرایط از آن استفاده کنند. آیا می‌توان از اسکوتر برقی در هوای بارانی استفاده کرد؟ استفاده از اسکوتر در هوای بارانی برای کاربر خطراتی را ایجاد می‌کند و باعث خرابی دستگاه می‌شود ولی اگر مجبور شدید که از اسکوتر استفاده کنید نکاتی را که اشاره شد، رعایت کنید تا خطرها و آسیب‌ها به حداقل برسد.