قطعات ساخت اسکیت برد 60 سانت

یکی از وسایلی که طرف‌داران زیادی بین مردم جهان پیدا کرده، اسکیت برد است. به‌خاطر استقبال زیاد مردم جهان، شرکت‌های تولیدکننده، اسکیت بردها را در انواع و مدل‌های مختلف راهی بازار کرده‌اند تا هر قشری به سلیقه خود، مدل دلخواه را انتخاب کند. اسکیت سواری یکی از ورزش‌های محبوب بوده و به‌خصوص در بین جوانان از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. سعی کنید در زمان خرید اسکیت برد، اسکیتی که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.

dfgrdهیجان سرعت با اسکیت برد سواری

 

چه اسکیت بردی مناسب افراد مبتدی است؟

اگر در اسکیت برد سواری مبتدی هستید یا اینکه حرفه‌ای نیستید، سعی کنید اسکیت بردی را انتخاب کنید که تخته آن باریک نباشد و دارای طول مناسبی باشد. به هراندازه عرض اسکیت پهن‌تر باشد سواری بر آن برای مبتدیان راحت‌تر است و به‌آسانی کاربر می‌تواند تعادل خود را بهتر حفظ کند. در این قسمت در مورد عرض تخته اسکیت برد و طول آن برای افراد مبتدی توضیح می‌دهیم.

عرض تخته اسکیت برد

 اسکیت برد مناسب برای مبتدیان، دارای تخته با عرض ۲۲ سانتی‌متر است. این نکته نیز اهمیت دارد که اسکیت برد هرچه باریک‌تر باشد( برای حرفه‌ای‌ها)، حرکات نمایشی که می‌توان با آن انجام داد بیشتر است و هرچه عرض آن پهن‌تر باشد( برای افراد مبتدی)، انجام حرکات نمایشی با آن مشکل‌تر و سخت‌تر است و این افراد راحت‌تر می‌توانند با آن کار کنند.

طول تخته اسکیت برد

طول اسکیت برد نیز برای غیرحرفه‌ای‌ها مهم است. برای مبتدیان حدود ۷۰ تا ۸۰ سانتی‌متر طول مناسب است. اگر عرض اسکیت برد کم باشد حفظ تعادل مشکل‌تر است و به هر مقدار عرض پهن‌تری داشته باشد، انجام حرکات نمایشی قدرت زیادتری می‌طلبد.

اجزای تشکیل‌دهنده اسکیت برد

اجزای اسکیت برد از قرار زیر است.

تخته اسکیت برد 60 سانت و سایزهای دیگر

تخته اسکیت برد از چوب فشرده تشکیل شده است. این تخته‌ها حداقل دارای هفت لایه هستند. البته امروزه بیشتر اسکیت بردها چدنی هستند که در برابر ضربات انعطاف‌پذیر و مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. در ضمن در بازار ایران تخته‌های اسکیت از مواد محکم دیگری نیز تشکیل شده‌اند و در سایزهای مختلف به فروش می‌رسند.

نوار گریپ اسکیت برد

نوار گریپ اسکیت برد برای ایجاد اصطکاک بین پاهای کاربر و تخته اسکیت به کار می‌رود. وجود این نوار در اسکیت بردها بسیار مهم است. بهترین نوار گریپ اسکیت برد، نواری است که ضخامت و زبری بیشتری داشته باشد.

sdfs

نوار گریپ تخته اسکیت برد با ضخامت و زبری استاندارد

بلبرینگ چرخ‌های اسکیت برد

چرخ‌های اسکیت برد دارای بلبرینگ( یاتاقان) هستند که در حرکت اسکیت بسیار نقش مؤثری ایفا می‌کنند. بلبرینگ‌ها در سرعت اسکیت برد و راحتی کاربر و زمان عمر اسکیت تأثیرگذار است. در زمان خرید اسکیت برد حتما به جنس و کشوری سازنده بلبرینگ‌ها دقت کنید. بهترین بلبرینگ‌ها از کشورهای کره، آلمان و ایران در بازار وجود دارند. 

چرخ‌های اسکیت برد

چرخ‌های اسکیت برد، قطعه اصلی در حرکت آنها است و جنس آن بسیار قابل اهمیت است. بهترین جنس برای چرخ‌های اسکیت برد، جنس ژله‌ای است که می‌تواند ضربه‌های وارد شده بر اسکیت را دفع یا مهار کند؛ زیرا ضربه‌های وارده می‌تواند تعادل کاربر را به هم بریزد و چرخ‌های اسکیت برد چرخ ژله‌ای مانع می‌شود. چرخ‌های بزرگ، سرعت اسکیت را زیاد می‌کند و چرخ‌های کوچک‌تر برای شتاب گیری بیشتر مؤثر است.

dfvgdsجنس چرخ‌ها، عامل مؤثر در حرکت مناسب اسکیت برد

 بوش اسکیت برد

بوش بین صفحه پایه و هنگر واقع شده است و وظیفه اصلی آن چرخش راحت اسکیت برد است. زمانی که اسکیت برد، یک حرکت چرخشی دارد، به‌سختی می‌چرخد. این قطعه (بوش) سبب می‌شود که اسکیت برد یک چرخش آسان و نرم داشته باشد.

آیا در مورد قیمت اسکیت برد چیزی می‌دانید؟

اسکیت بردها بسته به جنس، کیفیت و قابلیت‌هایی که دارند، در قیمت‌های متنوع موجود هستند. تنوع قیمت اسکیت برد به حدی است که هر کاربر می‌تواند قیمت دلخواه خود را انتخاب کند. اگر غیرحرفه‌ای هستید از اسکیت برد ارزان شروع کنید تا اگر اسکت برد شما آسیب دید برای مرتبه دوم که قصد خرید اسکیت برد را داشتید و در اسکیت برد سواری، حرفه‌ای شدید، اسکیت بردی باکیفیت بهتر و قابلیت‌های زیادتر خریداری کنید.

و اما کلام آخر ...

اسکیت برد سواری یکی از ورزش‌های جذاب، نشاط‌آور است که اگر نتوانید تعادل خود را در زمان اسکیت سواری حفظ کنید، خطرآفرین خواهد بود. یکی از اسکیت بردها، اسکیت برد 60 سانت است. در این اسکیت‌ها که تخته 60 سانتی دارند و تمام سایزهای دیگر، یک نکته دارای اهمیت زیاد است و آن اینکه در زمان خرید اسکیت برد به اجزاء، جنس و کیفیت قطعات آن دقت کنید تا بتوانید بهترین اسکیت برد را با جنس خوب و کیفیت بهتر انتخاب کنید. با آشنایی با قطعات این وسیله می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.