آیا قاب اسکوتر برقی قابل تعویض است؟

کاربران اسکوتر برقی بعد از مدتی از رنگ و طرح اسکوتر خود خسته می‌شوند و به این فکر افتاده که اسکوتر خود را در طرح و رنگی جدید ببینند. آیا می‌توان با تعویض قاب اسکوتر، ظاهر آن را زیبا و متفاوت کرد؟

ddقاب اسکوتر برقی

 

آیا قاب اسکوتر برقی قابل تعویض است؟

قسمت بیرونی اسکوتر را اصطلاحا پوسته یا قاب اسکوتر برقی می‌نامند که در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون و زیبا موجود است. عوض‌کردن قاب اسکوتر کار بسیار آسانی است و بدون هیچ مشکلی می‌توان قاب اسکوتر برقی را تعویض کرد. تعویض قاب اسکوتر برقی به دو روش انجام می‌شود که ما به آن اشاره می‌کنیم.

تعویض قاب اسکوتر برقی با مراجعه به مراکز تعمیر تخصصی

برای تعویض قاب اسکوتر راه آسان‌تر این است که به مراکز تعمیر تخصصی اسکوتر برقی مراجعه کرده و با پرداخت هزینه آن بدون هیچ زحمتی قاب اسکوتر را عوض کنید و مطمئن باشید که مشکلی برای اسکوتر شما به وجود نمی‌آید.

تعویض قاب اسکوتر برقی در خانه

تعویض قاب اسکوتر برقی کار بسیار آسانی است و شما بدون هیچ مشکلی می‌توانید قاب اسکوتر را تعویض کنید. برای این کار در ابتدا باید پیچ‌های پشت اسکوتر باز شود سپس قاب را برداشته و فیش‌هایی را که به قاب متصل است، جدا کنید و قاب را از شاسی جدا کنید. چراغ‌های اسکوتر را از قاب جدا کرده و در ادامه تمام اتصالات به قاب جدید متصل می‌شود و پیچ‌ها را در محل خودش ببندید. حالا موقع لذت بردن از رنگ و طرح جدید و زیبای اسکوتر برقی است.

مدل‌های قاب اسکوتر برقی

برای اسکوترهایی که قاب آنها آسیب‌دیده و یا شکسته است، قاب‌های متنوعی در بازار موجود است. این قاب‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و متناسب با مدل‌های گوناگون اسکوتر برقی یافت می‌شود. در واقع هر مدل اسکوتر برقی، قاب ویژه خود را می‌طلبد. قاب‌های اسکوتر برقی رایج موجود، شامل مدل‌های زیر هستند. 

  • قاب اسکوتر 5/6 اینچ
  • قاب اسکوتر 8 اینچ
  • قاب اسکوتر ۱۰ اینچ
  • قاب اسکوتر آفرود

 

dddddطرحی زیبا با قاب اسکوتر برقی 5/6 اینچ

علت تعویض قاب اسکوتر برقی چیست؟

قاب اسکوتر، ظاهر و نمای بیرونی اسکوتر است و ممکن است به دو علت که در زیر به آن اشاره می‌شود، مورد تعویض قرار بگیرد.

شکستگی قاب اسکوتر برقی:

معمولا قاب اسکوترها در معرض ضربه هستند و امکان شکستن آن وجود دارد. اگر قاب اسکوتر شما شکست، با تعویض قاب اسکوتر می‌توانید مشکل را حل کنید.

تنوع در رنگ و طرح اسکوتر برقی:

اگر خواهان تغییر در ظاهر اسکوتر خود هستید و مایلید طرح و رنگ جدیدی به آن بدهید، می‌توانید قاب (پوسته) اسکوتر را تعویض کنید و از یکنواختی ظاهر اسکوتر خود خلاص شوید.

روش محافظت از قاب اسکوتر

یکی از تجهیزاتی که همراه اسکوتر برقی قابل‌خرید است، کاور اسکوتر است که محافظ قاب است. کاور مانع واردشدن ضربه به قاب می‌شود و از شکستن قاب جلوگیری می‌کند. این کاور مانند کاور موبایل عمل می‌کند.

مزایای استفاده از کاور

  • از رنگ‌پریدگی قاب اسکوتر جلوگیری می‌کند.
  • مانع شکستن دستگاه در اثر واردشدن ضربه یا در زمان برخورد با اشیا می‌شود.
  • رنگ‌پریدگی یا شکستگی جزئی اسکوتر را می‌توان با کاور پوشاند.
  • کاور اسکوتر برقی به‌آسانی قابل نصب است.
  • کاور اسکوتر دارای رنگ‌بندی زیبا است و ظاهر اسکوتر را زیباتر و جذاب‌تر می‌کند.
  • کاور مانع خراشیده شدن دستگاه و کثیف شدن آن می‌شود.

 

hftکاوری به رنگ سبز برای اسکوتر برقی

قیمت قاب اسکوتر برقی

قیمت قاب اسکوتر برقی باتوجه‌به کیفیت و اندازه آن در بازار متنوع و گوناگون است. متوسط قیمت قاب‌های اسکوتر با اختلاف قیمت، حدودا بین 500 هزار تا 2 میلیون تومان است. البته برای قیمت دقیق قاب موردنیاز خود با مراکز معتبر خرید قاب اسکوتر تماس بگیرید. شما برای خرید قاب اسکوتر از سایز اسکوتر خود باید اطلاع داشته باشید.

آیا پس از تعویض قاب اسکوتر مشکلی پیش می‌آید؟

گاهی ممکن است پس از تعویض قاب اسکوتر و موقع روشن‌کردن، دستگاه جرقه بزند و حتی بوی سوختگی نیز از آن بلند شود. شاید بپرسید علت رخ‌دادن چنین اتفاقی چیست؟ جرقه زدن اسکوتر برقی زمانی رخ می‌دهد که اتصالات اسکوتر، موقع تعویض قاب در محل خودش قرار نگرفته است.

احتمال دارد که سیم‌های اسکوتر مابین قاب گیرکرده باشد و باعث قطعی در آن شده است و منجر به ایجاد جرقه و آسیب‌دیدن سیم‌کشی اسکوتر می‌شود. اگر احتمالا با این مشکل مواجه شدید به یک مرکز معتبر تعمیر تخصصی اسکوتر برقی مراجعه کنید تا آنها دستگاه شما را تعمیر کنند.

برای اینکه با چنین مشکلاتی برخورد نکنید؛ در صورتی که روش تعویض قاب اسکوتر برقی را نمی‌دانید در وهله اول به تعمیرگاه مراجعه کنید و اگر اصرار دارید که خودتان این کار را انجام دهید، حتما از مراحل کار، قبل از بازکردن سیم‌ها و قطعات اسکوتر عکس بگیرید تا در صورت فراموش‌کردن محل قطعات و اتصالات به تصاویر مراجعه کنید.

جمع‌بندی

اگر قاب اسکوتر برقی شما بر اثر ضربه آسیب‌دیده یا شکسته است و قابل‌استفاده نیست و اگر فردی تنوع‌طلب هستید و از ظاهر اسکوتر خود خسته شده‌اید یا رنگ جدید اسکوتری چشم شما را گرفته، نگران نباشید. با وجود قاب‌های متنوع اسکوتر که در بازار فروش قطعات این دستگاه موجود است، این مشکل و نیاز، قابل برطرف‌شدن است. قاب اسکوترهای جدید، رنگ و جلای تازه و جذابی به اسکوتر شما می‌بخشد.