علت حرکت نکردن ماشین شارژی چیست؟

امروزه یکی از وسایل بازی و سرگرمی‌های جذاب در سنین کودکی، ماشین شارژی است. بسیاری از خانواده‌ها با هر سختی یک ماشین شارژی برای کودکان خود می‌خرند و مدتی از آن استفاده می‌کنند. بعد از مدتی به‌خاطر عدم استفاده صحیح، ماشین شارژی دچار مشکل می‌شود و حرکت نمی‌کند.

لازم است والدین نحوه صحیح استفاده کردن از ماشین شارژی را بدانند تا در مواقع خرابی بتوانند خودشان مشکل را حل کنند و کودکان برای زمان بیشتری از آن استفاده کنند و لذت ببرند. ما در این مقاله به علت حرکت نکردن ماشین شارژی می‌پردازیم.

mashجذابیت رانندگی با ماشین شارژی برای کودکان

 

علت حرکت نکردن ماشین شارژی چیست؟

جذابیت ماشین شارژی به حرکت آن است و در چنین زمانی کودک از سوارشدن بر آن لذت می‌برد. اگر مشکلی در حرکت کردن ماشین شارژی به وجود آید، قابلیت استفاده ندارد. اگر ماشین شارژی حرکت نمی‌کند، به دو صورت است یعنی گاهی روشن نمی‌شود و گاهی روشن می‌شود ولی حرکت نمی‌کند.

چه عواملی باعث حرکت نکردن ماشین شارژی می‌شود؟

عوامل و مشکلاتی به وجود می‌آیند که مانع حرکت کردن ماشین شارژی می‌شود. ما در این قسمت مقاله به بررسی علل و عوامل حرکت نکردن این دستگاه بازی می‌پردازیم.

باتری ماشین شارژی:

نحوه شارژ کردن ماشین شارژی در خرابی باتری مؤثر است. عواملی که سبب خرابی باتری ماشین شارژی می‌شود عبارتند از:

  • شارژ نامناسب و غلط 
  • استفاده‌نکردن از ماشین شارژی برای مدت‌زمان طولانی

mash2حرکت مناسب و سریع ماشین شارژی

خرابی برد کنترل یا برد گیرنده:

یکی از مشکلات دیگری که ممکن است به وجود بیاید خرابی در برد کنترل یا برد گیرنده است. تعمیر خرابی در برد گاهی هزینه بسیار بالایی دارد. در زمان خرابی برد دو حالت امکان دارد؛ گاهی تعمیر آن هزینه پایین و کمی می‌خواهد و ارزش تعمیر را دارد و گاهی قیمت تعمیر آن به‌صرفه نیست، چون هزینه تعمیر آن با قیمت برد نو برابری می‌کند.

خرابی چرخ‌دنده‌های گیربکس ماشین شارژی:

اگر چرخ‌دنده‌های گیربکس دچار مشکل شود، ماشین شارژی حرکت نمی‌کند. از عواملی که باعث می‌شود چرخ‌دنده‌های گیربکس خراب شود، می‌توان به وزن زیاد و فشار زیادی که بر ماشین وارد می‌شود، اشاره کرد یا گاهی بر اثر ضربه، قطعات داخل و چرخ‌دنده‌های ماشین می‌شکنند. همچنین بر اثر گذشت زمان به‌مرور این مشکل ایجاد می‌شود و چرخ‌دنده‌ها آسیب می‌بینند. آسیب‌دیدن چرخ‌دنده‌ها به هر دلیلی به وجود بیاید باعث می‌شود ماشین شارژی حرکت نکند.

قطعی در سیم‌های داخلی ماشین:

اگر مطمئن هستید که باتری دستگاه شما سالم است و عیبی ندارد، نوبت به بررسی سیم‌کشی ماشین می‌رسد. شاید علت روشن نشدن ماشین شارژی قطعی سیم‌ها باشد.

مرحله اول: در مرحله اول باید سیم‌کشی ماشین شارژی که به دکمه روشن و خاموش‌کردن ماشین وصل است، بررسی شود. امکان قطعی در آن قسمت وجود دارد. همچنین ممکن است به‌خاطر رسوب گرفتن، اتصال توسط کلید روشن و خاموش برقرار نشود. این رسوبات ممکن است بر اثر رطوبت ایجاد شود.

مرحله دوم: اگر در مدار سیم‌کشی ماشین شارژی قطعی به وجود آید با تعمیر و یا تعویض قطعه آسیب‌دیده مشکل حل خواهد شد. قطع شدن سیم‌های داخلی ماشین یکی از علل حرکت نکردن آن است. اگر دستگاه شما روشن می‌شود و با حرکت فرمان چرخ‌ها نیز به این‌طرف و آن طرف حرکت می‌کند ولی ماشین حرکت نمی‌کند، ممکن است یکی از سیم‌های موتور دچار قطعی شده باشد.

اگر ماشین شارژی به دستورات فرمان و تغییر جهت، واکنش نشان نمی‌دهد اما حرکت می‌کند، امکان دارد سیم‌هایی که تغییر جهت را برعهده دارند، قطع شده باشند. اگر ماشین اصلا روشن نمی‌شود امکان قطعی یا شل شدن سیم‌هایی که به باتری متصل می‌شود، وجود دارد. در صورت وجود مشکل آنها را بررسی کرده و برطرف کنید.

سوختن موتور ماشین شارژی:

یکی از دلایلی که باعث روشن نشدن ماشین می‌شود، سوختن موتور آن است. موتور ماشین بر اثر فشار بیش از اندازه یا ضربه محکم ممکن است بسوزد. درصورتی‌که ماشین شارژی شما اصلا روشن نمی‌شود، ابتدا عوامل دیگر مانند قطعی سیم‌های باتری و ... را بررسی کنید؛ اگر مشکل حل نشد، امکان سوختن موتور ماشین شارژی وجود دارد.

در این حالت برای عیب‌یابی ماشین شارژی به مراکز معتبر تعمیر ماشین مراجعه کرده و در صورت تأیید سوختن موتور اقدام به تعویض آن کنید. اگر ماشین شارژی روشن شود ولی حرکت نکند علتش خرابی مدار آن یا خرابی کنترل آن است که باید به مرکز تعمیر ماشین شارژی و متخصصان مراجعه شود.

پدال ماشین شارژی:

امکان خرابی پدال ماشین شارژی به‌خاطر استفاده نادرست توسط کودکان وجود دارد. در صورت وجود خرابی در پدال باید آن را تعمیر کرد.

آیا باتری‌های ماشین شارژی قابل تعمیر هستند؟

معمولا باتری‌های ماشین شارژی قابل تعمیر نیستند ولی گاهی ممکن است باتری خوابیده باشد، در این صورت به باتری شوک وارد می‌کنند تا به کار بیفتد. البته در اکثر موارد باتری قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود. اما در موارد بسیار کم، امکان به کار افتادن باتری وجود دارد. 

ماشین شارژی هدیه‌ای جالب برای کودکان

اگر احتمالا دنبال یک هدیه خاص برای کودکان خود هستید و نمی‌دانید چه چیزی آنها را بسیار ذوق‌زده می‌کند، با خرید یک ماشین شارژی زیبا می‌توانید صدای خنده و احساس خوشحالی فرزندانتان را در محیط خانواده حس کنید. ماشین شارژی‌ها در انواع مدل‌ها و رنگ‌ها، متناسب باسلیقه پسربچه‌ها و دختربچه‌ها در بازار موجود است. قیمت ماشین‌های شارژی با تنوعش هر قشری را راضی می‌کند.

 

mash3یک ماشین شارژی زیبا برای دختربچه‌ها

 

جمع‌بندی

ماشین شارژی از سرگرمی‌های دوست‌داشتنی بچه‌ها است که همیشه و در هر مکان می‌تواند آن ها را سرگرم و مشغول کند. استفاده از این وسیله جذاب نیازمند داشتن اطلاعاتی در مورد نگهداری از آن است. بااین‌وجود ممکن است مشکلاتی همچون حرکت نکردن و اشکال در قطعات مختلف آن به وجود آید. در این مبحث دلیل حرکت نکردن ماشین شارژی و ایراداتی که در اجزا و قطعاتش ایجاد می‌شود، مطرح شد.