خاموش شدن آنی اسکوتر برقی به چه دلیلی است؟

در اسکوتر برقی همانند وسایل برقی دیگر امکان خرابی وجود دارد. نکته مهم این است که در زمان خراب‌شدن دستگاه اسکوتر چه‌کار باید کرد و یا چه کنیم که دستگاه اسکوتر خراب نشود؟ یکی از مشکلاتی که در زمان استفاده از اسکوتر پیش می‌آید و کاربران را نگران می‌کند، این است که کاربر در حین استفاده متوجه خاموش شدن اسکوتر برقی می‌شود. ما به علت ایجاد این مشکل در اسکوترهای برقی می‌پردازیم و راه‌های پیشگیری از ایجاد این مشکل را بیان خواهیم کرد.

sdffdzdxcsخاموش شدن ناگهانی اسکوتر برقی

خاموش شدن آنی اسکوتر برقی به چه دلیلی است؟

خاموش شدن آنی اسکوتر برقی غالبا یک دلیل مهم دارد و این است که تولیدکنندگان اسکوترهای برقی در برنامه‌نویسی و طراحی بردهای اسکوتر مشخص کرده‌اند که اگر توان باتری از 36 ولت کمتر شد، دستگاه فرمان خاموش شدن را صادر کند و اسکوتر برقی بلافاصله خاموش شود. خاموش شدن اسکوتر در چنین حالتی یک امر طبیعی است. اسکوتر زمانی که به‌اندازه کافی ولتاژ دریافت نکند از کار می‌ایستد.

ولتاژ باتری اسکوتر برقی

باتری‌های اسکوتر برقی از 20 سلول به وجود آمده‌اند. باگذشت زمان و استفاده مکرر از باتری، عمر مفید این سلول‌ها تمام می‌شود و ولتاژ موردنیاز برای اسکوتر برقی کاهش می‌یابد. در نتیجه اسکوتر قادر به حرکت نیست و متوقف می‌شود. ولتاژ باتری سالم اسکوتر حداکثر ۴۲ ولت است.

چرا ناگهان ولتاژ باتری به زیر ۳6 ولت می‌رسد؟

زمانی که شما با اسکوتر برقی در حال حرکت هستید، اسکوتر آمپر زیادی از باتری می‌گیرد. درصورتی‌که عمر مفید سلول‌های باتری به اتمام رسیده باشد، یک‌دفعه ولتاژ آن به زیر ۳۶ ولت می‌رسد. در آن حال طبق برنامه‌ای که تولیدکنندگان اسکوترها در برد ذخیره کرده‌اند، ناگهان اسکوتر خاموش می‌شود و ممکن است خطراتی مانند افتادن را برای کاربر اسکوتر به وجود آورد. اگر اسکوتر شما در حال حرکت ناگهان خاموش شد، بدانید سلول‌های باتری آن خراب شده و باید باتری اسکوتر را تعویض کنید.

خاموش شدن ناگهانی اسکوتر آن هم در هنگام حرکت و در سرعت بالا برای کاربران این وسیله خطرآفرین خواهد بود. اگر در حالت خرابی باتری اسکوتر برقی مجبور به رانندگی با اسکوتر شدید، حتما توجه داشته باشید که با سرعت کم برانید و در تعویض باتری کوتاهی نکنید و در اولین فرصت باتری را عوض کنید.

sdخطر سقوط از اسکوتر به‌خاطر خاموشی ناگهانی آن

چگونه مانع خراب‌شدن باتری اسکوتر برقی شویم؟

معمولا خاموش شدن آنی اسکوتر برقی در زمان حرکت به‌خاطر باتری است ولی به‌ندرت ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. با انجام و رعایت یک سری‌کارها و قوانین می‌توان مانع خرابی و کاهش عمر باتری اسکوتر برقی شد و در زمان بیشتری از آن استفاده کرد. این کارها عبارتند از: 

  • زمان لازم برای شارژ کردن باتری اسکوتر برقی ۲ ساعت است و بیشتر از این زمان شارژ کردن اسکوتر، باعث خرابی باتری دستگاه می‌شود.
  • اگر شارژ باتری اسکوتر تمام نشده است از شارژ کردن آن اجتناب کنید. این کار باعث می‌شود شما از تمام ظرفیت باتری اسکوتر استفاده نکنید و به‌مرورزمان باتری خراب می‌شود.
  • زمانی که از اسکوتر استفاده می‌کنید، حدودا بعد از ۲۰ دقیقه استفاده که اسکوتر گرم شد، 5 دقیقه اسکوتر را خاموش کرده تا خنک شود.
  • از شارژر اسکوتر خود برای شارژ کردن استفاده کنید و استفاده از شارژرهای دیگر را ترک کنید.
  • اگر باتری به‌صورت کامل شارژ نشود و زودتر از شارژ شدن آن را از برق جدا کنید، باعث خرابی باتری می‌شود. پس سعی کنید زمانی که دستگاه به طور کامل شارژ شد، آن را از شارژ جدا کنید.

خرید مطمئن باتری اسکوتر برقی

برای خرید باتری اسکوتر برقی یک نکته بسیار پراهمیت هست و آن وجود باتری‌های تقلبی در بازار است. به همین خاطر اگر می‌خواهید یک باتری خوب و مطمئن خرید کنید، به یک مرکز مطمئن و معتبر رجوع کرده و با آنها مشورت کنید و از آن مرکز اقدام به خرید باتری کنید.

قیمت باتری اسکوتر برقی باتوجه‌به کیفیت و برند آن در بازار متنوع است. اگر قصد خرید باتری اسکوتر را دارید تلاش کنید که با متخصصان این امر مشورت کرده و از کیفیت، نوع و برند آن اطمینان حاصل کنید.

rewftew

خرید باتری اسکوتر برقی

نشانه‌های خراب‌شدن باتری اسکوتر برقی

باتری اسکوتری که در حال خراب‌شدن است، دارای علایمی است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود.

  • شارژ باتری زودتر از حد معمول خالی می‌شود و شارژ را نگه نمی‌دارد.
  • وقتی باتری را به برق متصل می‌کنید، باتری طبق معمول و به‌صورت طبیعی شارژ نمی‌شود (زودتر شارژ می‌شود).
  • خاموش شدن ناگهانی اسکوتر برقی در زمانی که روشن است.

کلام آخر

معمولا مشکلات اسکوتر برقی باعث نگرانی کاربران آن است. یکی از آن مشکلات و خرابی‌ها خاموش شدن ناگهانی اسکوتر برقی در زمان حرکت است. مهم‌ترین عامل در ایجاد این خرابی وجود مشکل در باتری اسکوتر است. ما در این مقاله با علت خاموش شدن آنی اسکوتر، نحوه پیشگیری از این مشکل، عوامل خرابی باتری و خرید مطمئن باتری اسکوتر آشنا شدیم.