با ما باشید تا موتور اسکوترتان را مانند یک اسب جنگی آماده کنیم!
شایع ترین علت اینکه موتور کند کار می کند ، باتری قدیمی ، فرسوده یا معیوب است. هنگامی که بسته باتری به حالت 0٪ شارژ می رسد یا می رود ، اکثر کنترل کننده های مدار ،دارای مدار حفاظت تحت ولتاژ هستند و موتور را خاموش می کنند تا از تخلیه بیش از حد و آسیب به بسته باتری جلوگیری شود.
یک علت کمتر رایج در حرکت کند موتور ، خرابی موتور است. تشخیص یک موتور معیوب که کار می کند اما توان معمولی را تولید نمی کند ، به آسانی تشخیص خرابی باتری نیست ، زیرا هیچ آزمایشی وجود ندارد تا مشخص شود که آیا مشکل موتور است. خوشبختانه ما دریافتیم که در 99٪ مواقع باتری عامل این مشکل است و نه موتور ، بنابراین ابتدا تست باتری بهترین اقدام است.
دریچه گاز معمولاً باعث نمی شود که موتور به کندی حرکت کند. در حالی که ممکن است آهن ربای داخل دریچه گاز جابجا شده و به موقعیتی برسد که دریچه گاز در هیچ صورتی نمی تواند کار کند ، اما در حالت کند این بسیار نادر است و معمولاً در صورت جدا شدن آهنربا ، دریچه گاز اصلاً کار نمی کند. تنها زمانی که یک آهنربای دریچه گاز معمولاً در داخل یک دریچه گاز جابجا می شود این است که دریچه گاز در برخورد بوده و از نظر جسمی آسیب دیده باشد.
کنترل سرعت عملاً هرگز باعث نمی شود که موتور به کندی کار کند ، زیرا طبیعت کنترل کننده های سرعت این است که یا 100٪ کامل کار می کند ، یا اصلاً کار نمی کند. کنترل کننده ها دارای ترانزیستورهای خروجی متعددی هستند و در صورت خرابی یکی از این ترانزیستورها ، ترانزیستورهای خروجی دیگر را بیش از حد بار می کند و باعث واکنش زنجیره ای می شود که باعث می شود بقیه مقاومت های خروجی نیز خراب شوند. به همین دلیل می توان از کنترل کننده سرعت به عنوان علتی که موتور به کندی کار می کند چشم پوشی کرد.
آیا شارژ طولانی باتری به مدت 48 تا 72 ساعت را امتحان کرده اید؟
گاهی اوقات بسته های باتری سرب اسیدی برای یکسان سازی سلول ها و کمک به بازسازی ظرفیت باتری ، نیاز به شارژ طولانی دارند. سعی کنید بسته باتری را 48 تا 72 ساعت شارژ کنید و سپس ببینید آیا این کمک می کند. این یک عمل خوب است که یک بار شارژ طولانی را چند بار در سال یا هر زمان که کاهش قابل توجهی از ظرفیت مشاهده شود انجام دهید.
یک راه حل ساده!!!
با چشم ، دست و بینی بررسی کنید !
پوشش سیم کشی را بردارید و به دنبال هرگونه ، اتصالات سیم یا قطعات الکتریکی سوخته یا ذوب شده باشید. همچنین به دنبال سیم ها یا اتصالات سیم شل ، قطع و یا آسیب دیده باشید. همه سیم ها و اتصالات سیم را بکشید و فشار دهید تا مطمئن شوید شل یا قطع نشده است. بینی خود را به کنترل کننده سرعت و موتور نزدیک کنید و آنها را بو کنید. هرگونه قطعه ای که به نظر می رسد سوخته یا ذوب شده یا بوی پلاستیک سوخته دارد تقریباً معیوب است و باید جایگزین شود. موتورهایی که بوی سوختگی می دهند باید تعویض شوند تا از آسیب رساندن به کنترل کننده سرعت جلوگیری شود.
پورت شارژر باتری را تست کرده اید؟
(نیازی به ابزار نیست) اگر شارژر باتری به دیوار وصل است ، آن را از برق بکشید. شارژر باتری را به درگاه شارژر باتری هاوربرد وصل کرده و به دنبال یک چراغ نشانگر روشن در شارژر باتری باشید. اگر چراغ نشانگر روی شارژر باتری روشن شود سیم کشی و اتصالات سیم کشی که به درگاه شارژر می روند خوب هستند و خود پورت شارژر نیز خوب است.
اگر مولتی متر دارید ، می توانید ولتاژ پورت شارژر باتری را آزمایش کنید. سطح ولتاژ موجود در درگاه شارژ باید مانند بسته باتری باشد. اگر درگاه شارژر دارای پایانه های نر یا در صورتی که فلزی است ، باید مراقب باشید تا از اتصال کوتاه ترمینال ها به یکدیگر ، جلوگیری کنید.
شارژر را تست کرده اید؟
(ابزار مورد نیاز: مولتی متر) پس از آزمایش پورت شارژر و تأیید ولتاژ آن ، می توانید شارژر باتری را آزمایش کنید. اگر درگاه شارژر ولتاژ ندارد ، قبل از آزمایش شارژر باتری ، باید این مشکل برطرف شود. برای آزمایش شارژر باتری برای تأیید اینکه در حال شارژ شدن مجدد باتری یا بسته باتری است ، ابتدا ولتاژ باتری یا بسته باتری را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که زیر 100٪ حالت شارژ است و نیاز به شارژ مجدد دارد. هنگامی که مشخص شد که باتری یا بسته باتری باید دوباره شارژ شود ، شارژر باتری را به درگاه شارژر هاوربرد وصل کرده و سپس شارژر باتری را به دیوار وصل کنید. سپس ولتاژ بسته باتری را با مولتی متر دیجیتال آزمایش کنید تا ببینید آیا ولتاژ آن به آرامی در حال افزایش است یا خیر. مولتی متر باید در محدوده ولتاژ DC تنظیم شود که امکان خواندن دهم یا صدم ولت باتری یا بسته باتری را می دهد. اگر ولتاژ باتری یا بسته باتری به آرامی به یک عدد بالاتر برسد ، این نشان می دهد که شارژر باتری در حال شارژ مجدد باتری یا بسته باتری است. شارژ باتری یا بسته باتری را ادامه دهید تا چراغ روی شارژر نشان دهد که کاملا شارژ شده است ، سپس ولتاژ باتری یا بسته باتری را آزمایش کنید تا ببینید آیا باتری را 100٪ شارژ می کند یا خیر . اگر شارژر باتری یا بسته باتری را تا 100 درصد شارژ نمی کند ، شارژر معیوب است.
باتری را روی اسکوتری که کار نمی کند تست کرده اید؟
(ابزار مورد نیاز: تست کننده بار) اگر اسکوتر کار نمی کند ، می توان با برداشتن بسته باتری از اسکوتر و بیرون آوردن باتری های جداگانه ، تست بار روی باتری های آن انجام داد. سپس می توانید باتری های جداگانه را با دستگاه تست بار باتری آزمایش کنید. بیشتر تسترهای باتری سطح ابتدایی بار 100 آمپر را روی باتری قرار می دهند که بسیار زیاد است بنابراین یک تستر بار باتری کربنی قابل تنظیم مورد نیاز است و باید تنظیم شود تا بار 30 آمپر روی باتری ها قرار گیرد.
آیا ولتاژ بسته باتری را تست کرده اید ؟
(ابزار مورد نیاز: مولتی متر) اگر مولتی متر دارید ، باتری ها بسته بندی می شوند تا وضعیت آن مشخص شود. یک باتری خوب می تواند ولتاژ را بالاتر از حد مجاز ولتاژ خود قرار دهد حتی اگر به طور کامل تخلیه شده باشد و اجازه دهد چند دقیقه بماند یا در انبار باشد. اگر یک باتری ولتاژ را بسته کند ولتاژ ظرف چند دقیقه پس از تخلیه به سطح ولتاژ نامی خود بر نمی گردد که به طرف یک باتری معیوب یا فرسوده نشان می دهد. هنگامی که یک باتری به طور کامل شارژ شده است و ولتاژ آن کمتر از ولتاژ نامی خود است که به یک بسته باتری معیوب یا فرسوده نیز اشاره می کند. بسته های باتری روروک مخصوص بچه ها ظرف چند دقیقه پس از رانندگی روروک مخصوص بچه ها به سطح ولتاژ نامی خود باز می گردند.
آیا موتور اسکوتر خود را بازرسی کردده اید ؟
به دنبال هرگونه سیم سوخته یا ذوب شده یا اتصالات سیم متصل به موتور باشید. سیمهای سوخته یا ذوب شده یا اتصالات سیم نشان دهنده داغ شدن بیش از حد موتور است که ممکن است باعث ذوب شدن عایق پلاستیکی سیم پیچ سیم مسی موتورها شود.
موتور را بو کنید. اگر موتور بوی سوختگی می دهد ، نشان می دهد که سیم پیچ های آن بیش از حد گرم شده است. موتورهای دارای سیم پیچ بیش از حد داغ باید همیشه تعویض شوند تا از آسیب رساندن به کنترل کننده سرعت جلوگیری شود.
اگر عایق سیم پیچ های مسی ذوب شود ، اتصال کوتاه ایجاد می کند و باعث می شود موتور کار نکند یا به آرامی کار کند. سیم پیچ های کوتاه موتور همچنین می توانند با مقاومت زیاد کنترل سرعت را سوزانده و باعث کار بیش از حد و گرم شدن بیش از حد شود.
درپایین می توانید یک موتور اسکوتر برقی را مشاهده نمایید.
دریافت
حجم: 9.32 مگابایت
مدت زمان: 2 دقیقه 10 ثانیه
ممنون از اینکه وقت گذاشتید و این مقاله رو مطالعه کردید